ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Friday, June 15, 2012
WND's Farah Lies Again About Claiming Obama Was Born in Kenya
Topic: WorldNetDaily

Joseph Farah whines in his June 12 WorldNetDaily column:

I’ve been called “the king of the birthers” because of my commitment to pursuing the truth, the whole truth and nothing but the truth about Obama’s life story. Yet I have never claimed he was born in Kenya. In fact, when pushed in countless interviews my answer has always been the same: I don’t know where Obama was born.

Farah is lying. We've documented how Farah used his column at least twice to tout the (discredited) claim that Obama's grandmother said he was born in Kenya. And obviously, WND's promotion of a purported "Kenyan birth certificate" for Obama qualifies, especially given WND's egregious breath of journalistic ethics by not bothering to verify its authenticity before publishing it, which most certainly had to be signed off at the highest levels of WND -- meaning, of course, Farah.

Farah is a stunningly shameless liar by claiming he never pushed the idea that Obama was born in Kenya in the face of evidence showing the contrary. But that kind of shameless lying is what it takes, apparently, to run WND.

Posted by Terry K. at 12:10 PM EDT
MRC Is Unhappy That NY Times Is Reporting the Truth About George Allen
Topic: Media Research Center

We've detailed how the Media Research Center's "Tell the Truth" campaign doesn't apply to news organizations that tell the truth about Republican candidates -- in those cases, the MRC very much does not want the truth to be told.

That double standard strikes again in a June 14 MRC TimesWatch article by Clay Waters, in which he complains that the New York Times is reporting accurately on the past of Virginia Republican Senate andidate George Allen -- or, in Waters' words, "injecting all the old controversies and rumors of racism into the current news cycle."

Waters makes no effort to contradict anything that was reported -- he's simply complaining that it was reported at all.

We've previously reported on MRC director of media analysis Tim Graham's longtime upset over the media reporting accurately about Allen's notorious "macaca" comment.

Posted by Terry K. at 11:15 AM EDT
Updated: Friday, June 15, 2012 11:17 AM EDT
Obama Derangement Syndrome Watch, Erik Rush Edition
Topic: WorldNetDaily

Have you ever heard the name Mark Ndesandjo?

Mark Ndesandjo is the son of Barack Obama’s late father and his third wife, which makes him President Obama’s half-brother. His background is that of a music teacher; among other things, he also runs an Internet company – in the People’s Republic of China.

You mean you’ve never heard of Mark? How interesting. Why do you think that might be?

Mark lives in Shenzhen, and his company, Worldnexus, supposedly aids Chinese companies in exporting goods to the U.S. As such – and as the brother of a sitting U.S. president – Ndesandjo would certainly be known to the PLA (People’s Liberation Army – essentially the Chinese government). In fact, given that the Chinese government is a major stakeholder in every business in China – they being communists and all – the PLA would know him very well.

My understanding is that they know him even better than that.

Now, I’m not accusing Ndesandjo of untoward or anti-American designs – yet. Of course, with or without proof, countless individuals would no doubt view such charges as ludicrous as accusing his brother of being the Manchurian President, or saying he might not be a U.S. citizen, or of working toward a hard-line socialist state – right?

Is there more to this story?

Oh, yes. You bet there is.

-- Erik Rush, June 13 WorldNetDaily column 

Posted by Terry K. at 10:34 AM EDT
Thursday, June 14, 2012
NewsBusters' Sheppard Issues Another Correction
Topic: NewsBusters

Noel Sheppard is becoming something of an embarassment to NewsBusters.

On top of his cliched headlines, being shocked by the non-shocking, discredited global warming denier activism, blatant double standards, kneejerk Obama-bashing, defending Michael Savage, and the occasional use of anti-Semetic imagery in his posts, Sheppard goes off half-cocked on a regular basis, which results in having to rewrite posts to correct his erroneous outrages.

Sheppard's reign of error strikes again in a June 12 NewsBusters post on a remark by Joy Behar about wanting to see Mitt Romney's house burn down, which now begins with a notice of a "CRITICAL UPDATE AT END OF POST." And what was that CRITICAL UPDATE?

*****Update: There was an error in the original transcript posted at Mediaite that I missed. After listening to the audio numerous times with headphones, it's become apparent that Behar didn't say, "It would be kind of cool - the Mormon fire patrol." Instead she said, "Who's he going to call, the Mormon fire patrol?" As such, headline, text, and transcript have been corrected.

Mediaite expands on Sheppard's errors:

Newsbusters‘ Noel Sheppard even got a Drudge link out of the deal, aided by our early transcription error that quoted Behar as saying It would be kind of cool – the Mormon fire patrol,” when she actually said, “Who’s he going to call, the Mormon fire patrol?”

Sheppard opined, “Imagine for a moment a conservative commentator making such a remark about President Obama or any leading Democrat,” while The Blaze‘s Jonathon Seidl similarly wondered “do we really need to ask what the outrage would be if the tables were turned?”

Since Joy Behar isn’t exactly beloved among right-wingers (and is probably delighted at the outrage), it seems she isn’t entitled to a reasonable person’s interpretation of her remark, which was clearly meant to raise a hypothetical in response to Romney’s call for fewer firemen, as in “I’d like to see what would happen if Mitt Romney’s house caught fire. Who’s he going to call since he doesn’t want more firemen? The Mormon fire patrol?”

But, hey, fair enough, I’m sure both sides engage in unkind interpretations of their foes’ words, and Joy isn’t some helpless babe in the woods. But what this mini-brouhaha really illustrates is the right wing’s screwed up sense of priorities. They’re at once outraged by what they all recognize as a joke (perhaps a liberal was around to explain it), and they’re outraged by the lack of outrage, and they’re outraged at the hypothetical outrage that would occur if a conservative made the same joke.

Indeed, Sheppard makes no effort to explain the full context of what Behar was responding to, stating only that they were in response o "Romney's comments on the need for more police, teachers, and firefighters." That's an utterly dishonest way to portray what Romney actually said, which was that we don't need more police, teachers, and firefighters.

And this guy is an associate editor at NewsBusters?

Posted by Terry K. at 7:02 PM EDT
Updated: Thursday, June 14, 2012 7:04 PM EDT
WND's Prelutsky Endorses Murder
Topic: WorldNetDaily

If you have to explain that you're not excusing murder, you're excusing murder.

And that's exactly what Burt Prelutsky does in his June 12 WorldNetDaily column:

For openers, Mrs. Sebelius, while a two-term governor of Kansas, vetoed legislation limiting abortion on four separate occasions. Not so coincidentally, the No. 1 contributor to her political campaigns was none other than Dr. George Tiller, a Lutheran, who was notorious for being one of the very few medical practitioners in America who regularly performed late-term abortions. Eventually, he was gunned down by Scott Roeder in a church, of all places.

Not to excuse Roeder, but his crime consisted of committing just a single cold-blooded murder of a 67-year-old man who’d committed over 60,000 abortions. If I had been his defense attorney, I would have been tempted to argue that my client was guilty of nothing more than performing a very late-term abortion of his own. I’m not sure how long a sentence you get in Kansas for practicing medicine without a license, but I know it’s not life.

Prelutsky thus echoes fellow WND columnist Jack Cashill in cheering the murder of Tiller.

Posted by Terry K. at 6:15 PM EDT
Updated: Thursday, June 14, 2012 6:17 PM EDT
CNS' Jeffrey Still Beating The Dead Horse of Kagan Recusal on Obamacare
Topic: editor in chief Terry Jeffrey has spent years desperately pushing the idea that Supreme Court Justice Elena Kagan should be/should have been disqualified from deliberations on health care reform lawsuits before the court because of her earlier work as President Obama's solicitor general -- despite the fact that he has never provided any definitive evidence of a violation of the statute that would force her to recuse (and completely ignoring the fact that if she's in violation, Justice Clarence Thomas is as well).

Jeffrey beats this dead horse one more time in a June 12 CNS article complaining that Attorney General Eric Holder "has refused to provide written testimony to the Senate Judiciary Committee" regarding Kagan's involvement in health care reform.

Jeffrey goes on to rehash his old, failed arguments, suggesting without evidence that because "Kagan had personally assigned her top deputy to handle the expected litigation against Obamacare," that was a violation of the law demanding recusal.

And, needless to say, Jeffrey makes no mention of Clarence Thomas' conflicts.

Posted by Terry K. at 2:29 PM EDT
WND's Real Intent With Esquire Lawsuit: Vengeance
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily and its sue-happy defamer attorney Larry Klayman seem to know they don't have a case against Esquire magazine for its satirical blog post about WND admitting that President Obama was born in Hawaii and that it was destroying Jerome Corsi's birther book. Not that it will admit that at WND, of course.

A June 11 WND article announced that WND would appeal a judge's dismissal of its Esquire lawsuit. It repeats the usual rantings from Klayman that don't address the key finding the judge made in dismissing it, that WND editor Joseph Farah admitted the Esquire blog post was satire before it became "inconvenient" for him to do so.

The article also claims that Klayman said that the judge "prejudged the case, for example, in her material finding that Barack Obama was born in Hawaii, even though Obama’s birthplace was not at issue." But if you remember, WND's dog-and-pony show announcing the lawsuit against Esquire featured Corsi and Mara Zebest doing their birther presentation. If the subject of Obama's "eligibility" was not a key component of the lawsuit, what were they doing there?

Despite all the usual legalistic boilerplate in the article, WND's promotion of it was, one might say, a little more honest. Here's what the promotional email WND sent to its readers said:

Esquire Magazine's phony-baloney report claiming the "Where's the Birth Certificate?" book was being pulled off the shelves continues to to be fought in the legal realm.

WND is now taking new action in its effort to punish the rag with $250 million in damages ... 

So it's not about justice -- it's about vengeance and a desire to "punish the rag." More to the point, the email arguably demonstrates that WND's lawsuit against Esquire is nothing more than a nuisance lawsuit designed to intimidate critics, which runs counter to Farah's assertion in the article that the lawsuit is "not because we desire to restrict First Amendment-guaranteed protections, but because we want to police them and guard them."

Can't lawyers be sanctioned for filing nuisance lawsuits? Yes, they can. Klayman better watch himself.

One wonders why WND and Klayman chose to continue this  lawsuit and not a previous one against the White House Correspondents Association for not selling WND the number of tickets it demanded for the WHCA's annual correspondents dinner, which was also swiftly tossed out of court.

Perhaps WND and Klayman have decided they haven't gotten the full amount of publicity from the Esquire suit yet. Perhaps they should hold another dog-and-pony show at the National Press Club.

Posted by Terry K. at 1:40 PM EDT
Updated: Thursday, June 14, 2012 1:56 PM EDT
Wednesday, June 13, 2012
NewsBusters Ponders Media-Bias Study It Could Not Produce Itself
Topic: NewsBusters

Matthew Sheffield uses a June 11 NewsBusters post to highlight an Italian study claiming that, in Sheffield's words, "biased media favoring a certain national candidate and party is worth anywhere from 2 to 5.5 points to that candidate and his party in the final election tally." Sheffield then adds, "One hopes that a similar paper might be produced looking at the effects of media bias in this country."

As someone who works closely with the Media Research Center -- he did create NewsBusters, after all -- shouldn't Sheffield expect that the MRC would be interested in doing such a study? Or does Sheffield know that the MRC's research methods are so shoddy that they cannot be trusted, let alone subjected to any meaningful peer review?

Besides, any such research would have to look at how many points right-wing media outlets -- like, say, the MRC-owned -- would add to a Republican candidate, and the MRC is certainly not going to address that.

Further, the media environment in Italy is nowhere near analogous to the United States. As Sheffield himself notes, six of Italy's seven main nationwide TV channels are controlled by now-former prime minister Silvio Berlusconi, which were apparently biased toward Berlusconi. Media ownership in the U.S., while concentrated among a handful of corporations, is still more diffuse than in Italy.

Then again, the main TV networks aren't producing four-minute attack ads against Romney like Fox News did against Obama, are they? And no, Matt Hadro, airing someone's speech in favor of Obama as part of news coverage is not the same thing.

That Hadro would think it is is just one more reason why the MRC cannot be trusted to conduct such research.

Posted by Terry K. at 12:16 PM EDT
At the MRC, Context Is 'Spin'
Topic: Media Research Center

We've detailed how NewsBusters insists on putting the words of conservatives in their proper context, but if you insist on putting, say, President Obama's words in context, you're simply making excuses for the guy. Now it's doing the latter again.

In a June 11 MRC TimesWatch item, Clay Waters bashing New York Times reporter Jackie Calmes for committing the offense of explaining the full context of Obama's statement that "the private sector is doing fine." He huffed that " "Calmes actually provided 'context' to bolster Obama's argument for him" and that "Calmes felt the need to explain what Obama really meant," going on to portray Calmes' accurate representation of the full context at " spin on Obama's behalf."

That's right -- proper context is "spin" at the MRC, at least when the person whose context is being provided is not a conservative.

Posted by Terry K. at 11:28 AM EDT
What If Mychal Massie Was White?
Topic: WorldNetDaily

Mychal Massie's June 11 WorldNetDaily column carries the headline "What if Obama were white?" Sadly, Massie does nothing useful with this premise, instead engaging in his same old regurgitation of hate and lies. Here's a sample:

If the white hypothetical FLOTUS spent $50,000 in one afternoon at one of the most exclusive, exotic lingerie shops in the world and spent $15,000 a day to use the same makeup man Oprah Winfrey uses – would condemnation of her be because she is white? If this hypothetical white FLOTUS falsified travel documents, fraudulently listing her daughters as “senior advisers” so that American taxpayers (millions of whom are unemployed) would be responsible for footing the bill for them – would criticism of her be because she is white?

In fact, as we've documented, Michelle Obama did not go on a lingerie spending spree, and nobody has claimed that makeup artist Derrick Rutledge charges Obama $15,000 a day (only that that's what he has charged others in the past).

Also, Obama did not "fraudulently list her daughters as 'senior advisers' so that American taxpayers (millions of whom are unemployed) would be responsible for footing the bill for them." As ABC reported, the White House said that a listing for them as "senior staff" indicates only where they sat on the plane, and no "fraud" was committed.

So, Massie can't even get do the basic research of getting his direct quotes correct in spewing his lies.

Which brings up an interesting question: What if Mychal Massie were white? Would WND give him the pass it's giving him now on his numerous falsehoods and misleading claims, of which the above paragraph is only one example?

If Massie were white, would he get the same pass he's getting now on calling Michelle Obama "Buttzilla" and Jehmu Greene a "Negress"?

Would Massie be so vaulable to WND if he was a white man spewing the same unhinged hatred of a black president?

Massie, it appears, is hiding behind his race to hurl denigrating attacks he would never be able to get away with if he was white. Not that he'll ever admit that, of course.

Posted by Terry K. at 11:04 AM EDT
Tuesday, June 12, 2012
Bozell Whines About Non-Coverage Of Rally His Own 'News' Organization Didn't Cover
Topic: Media Research Center

The Media Research Center's Brent Bozell has issued a typically indignant press release complaining about the alleged lack of media coverage of right-wing rallies against the contraception coverage mandate:

"The bias beat goes on, and it's getting more obvious as outrage against Obama and his mandate spreads to every corner of America. To ignore these coordinated protests across the country is bad enough. But then to hype what a few über liberal nuns and their hundreds of supporters - hundreds! - are doing to dissent against the Vatican's supposed 'inquisition' is unbearable.

"This disgraceful decision by the networks to deliberately ignore this national demonstration in support of religious freedom comes only weeks after these same networks deliberately and shamefully ignored the largest legal action ever taken against the government by the Catholic Church in the history of this Republic. CBS committed only 19 seconds of a single nightly newscast to those lawsuits while NBC and ABC gave the story ZERO coverage. This is a pointed and deliberate message from the liberal media directed at the millions of Americans who believe in our constitutionally protected freedom of religion.

"Let there be no mistake. These so-called 'news' networks only cover stories that are helpful to Barack Obama and will not broadcast anything that hurts his chances of re-election this November. The networks have shown their hand, and they are not on the side of freedom."

Bozell's words might have more credibility if his own "news" organization didn't also fail to cover those rallies.

The only mention of the rallies we could find on the MRC-operated was a basic June 8 Associated Press article focusing on one rally, in Washington. CNS has produced no original coverage of the rallies.

Why should the networks cover something his own "news" organization didn't find newsworthy?


Posted by Terry K. at 12:19 PM EDT
Updated: Tuesday, June 12, 2012 12:25 PM EDT
WND's Farah: 'Atheists Can’t Be Real Americans'
Topic: WorldNetDaily

Atheists can’t be real Americans in the truest sense of the word – and People for the American Way should be renamed People for the un-American Way.

Let me explain why.

America was founded on a creedal statement. It can be found in the Declaration of Independence:

“We hold these truths to be self-evident: That all men are created equal; that they are endowed by their Creator with certain unalienable rights; that among these are life, liberty, and the pursuit of happiness; that, to secure these rights, governments are instituted among men, deriving their just powers from the consent of the governed; that whenever any form of government becomes destructive of these ends, it is the right of the people to alter or to abolish it, and to institute new government, laying its foundation on such principles, and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their safety and happiness.”

Thus, America was founded on the principle that the Creator God endowed men with certain unalienable rights. This statement formed the basis of self-governance in a world ruled by kings and tyrants. It is the principle that set America apart from the rest of the world.

It’s important to note that the founders – and most of the 2 million people living in America at the time of the founding – were Christians who believed in the One True God of Abraham, Isaac and Jacob. They weren’t referring to any other god. They rejected Allah. They rejected paganism in all its forms. They rejected atheism.

America was thus founded as a Judeo-Christian nation, tolerant of other views, but with the understanding that only a moral people governing themselves to the best of their ability under God’s eternal laws were capable of maintaining the liberty established uniquely under this covenant.

While I know some atheists and agnostics who live in America as productive citizens and don’t try to impose their views and their will on others, that’s exactly what groups like People for the American Way do.

They seek a fundamental transformation of America away from the principles and the creed that set it apart.

Likewise, at the end of the day, anyone who doesn’t believe in the Creator God of our founders is, at best, enjoying the blessings established by that national creed without acceptance of it.

There’s an old saying: “America: Love it or leave it.”

And never before in our history has that adage made more sense.

-- Joseph Farah, June 11 WorldNetDaily column

Posted by Terry K. at 11:49 AM EDT
MRC Is Offended GM Wants to Sell Cars to Gays
Topic: Media Research Center

The Media Research Center's anti-gay agenda leads it to do many silly things.

Like this June 11 MRC Culture & Media Institute article by Taylor Hughes, which takes offense at the idea that General Motors is marketing to gays:

What do GM and President Obama have in common (besides that fact that he bought it)? They’re both catering to the gay agenda for cash. Soon after President Obama declared that “same sex couples should be allowed to marry,” government-owned GM decided that gays should also be targeted by its ad campaigns. 

While Obama’s move paid off immediately (Hollywood had lavished some $12 million on his campaign within days of his announcing that his opinion had “evolved”), the jury is still out on whether it will pay off for Chevy.

An LGBT Detroit based paper, Between the Lines, ran an ad showing the Chevy Volt taking the most important step in a gay person’s life, coming out. Parked between two gas powered Chevy vehicles, the ad shows the Volt boldly proclaiming, “Mom, Dad, I’m Electric.”

This move was hailed as “particular strategic move for the car manufacturer” by the Huffington Post and others, noting that the LGBT community tends to be more “eco-friendly.”  

Um, so? Why shouldn't GM target any audience it chooses in order to sell cars? Why is that a bad thing? Doesn't Hughes want the government to make some money (or at least lose a little less of it) on its GM investment?

Apparently not according to Hughes, if that means treating gays as merely another target audience instead of a minority to be despised.

Posted by Terry K. at 11:14 AM EDT
WND's Ellis Washington Embraces Discredited Historian
Topic: WorldNetDaily

We've noted how WorldNetDaily's Ellis Washington is frustrated that he can't get the tenure-track teaching gig he so desperately wants, and which his arrogance and extreme views will make it unlikely that he will get. Here's another reason he won't get that job: He embraces discredited so-called experts.

In his June 8 WND column, Washington begins:

Conservative historian David Barton, in his outstanding new book, “The Jefferson Lies: Exploring the Myths You’ve Always Known About Thomas Jefferson,” has once again presented an opus that shines the light of truth on the lies and propaganda of atheism, progressivism, liberalism, humanism and secular elites who possess a venal hatred for American exceptionalism.

There's Washington's first problem. Warren Throckmorton has detailed how Barton's book is replete with falsehoods, undermining Washington's insistence that "The Jefferson Lies" is "outstanding."

Washington then digresses to a discussion of "deconstructionism," in which he bizarrely insists that the Salem witch trials weren't that bad because other countries killed many more suspected witches:

Deconstructionism teaches students about the “intolerant” or “fanatical” Christian Puritans who conducted the notorious witch trials in Salem, Mass. While history records 27 individuals unjustly accused, tried and killed in the Salem witch trials, what liberal revisionists almost universally disregard is that these trials weren’t unique to America. In fact witch trials were happening concurrently throughout the world – including 30,000 in England, 75,000 in France, and 100,000 in Germany. In total over 500,000 people were put to death throughout Europe. Additionally, the American witch trials lasted 18 months, but the European trials lasted decades.

Twenty-seven vs. 500,000 deaths. You do the math!

Barton uncovers the real history of the Salem witch trials. The Puritans were not Christian fanatics with a bloodlust towards witches. 

If Barton is Washington's source on this, there's a pretty good likelihood that Barton is misleading or wrong here as well.

Of course, a tenure-track-caliber professor would not simply accept someone's so-called research at face value simply because they reinforce one's preconceived notions.

Posted by Terry K. at 10:36 AM EDT
Monday, June 11, 2012
Newsmax Still Promoting Discredited Ed Klein
Topic: Newsmax

We've detailed how Newsmax has been promoting discredited author Edward Klein's new Obama-bashing book -- it's even brought in crazy person John LeBoutillier to interview Klein, and is touting the book with a blurb from another noted crazy person, Donald Trump.

A June 11 Newsmax article appears to be an excerpt from Klein's book -- while it carries Klein's byline, it's not identified as an excerpt. It's based on an unnamed "liberal historian" who spent "nearly two hours" bashing Obama after purportedly met with Klein "in a restaurant where we were unlikely to be seen" where the interview was "conducted under the condition of anonymity."

Why should the rantings of someone too cowardly to go on the record with his opinions be taken seriously? They shouldn't. But because the anonymous person is bashing Obama, it's important as far as Klein is concerned. And Newsmax, too.

Posted by Terry K. at 6:50 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« June 2012 »
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google