ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Friday, May 16, 2014
WND Still Obsessed With Female Teachers Having Sex With Students
Topic: WorldNetDaily

For years, WorldNetDaily has been obsessing over feamale (but not male) teachers who have sex with their students, to the point where it keeps a creepily detailed list of offenses over the past decade. Of course, as with its "black mob" race-baiting, cherry-picking incidents does not a epidemic make, and WND has never explain why it's so fixated on female teachers.

Joe Kovacs adds another one to the prurient pile in a May 14 WND article:

With the large number of teachers having sex with their students across America, it was virtually inevitable a case would arise where a student’s grades might be affected.

Now an Oklahoma English teacher is in hot water for giving a failing student an A+ after allegedly having sex with the male teenager multiple times.

Kovacs does not back up his claim of a"large number of teachers having sex with their students," and, needless to say, does not explain why female teachers are inherently more newsworthy in WND's editorial agenda than male teachers.


Posted by Terry K. at 3:27 PM EDT
MRC Circles Wagons Around Its Favorite Right-Wing Radio Hosts
Topic: Media Research Center

The Media Research Center has a symbiotic relationship with top right-wing radio hosts like Rush Limbaugh -- they promote the MRC's work, the MRC rewards Limbaugh's misogyny by starting a "I Stand With Rush" website.

The MRC also attacks any perceived threat to the right-wing radio empire, which explains Tim Graham and Brent Bozell's May 14 column attacking Mike Rogers, who's leaving Congress to start a radio show he says will be less vitriolic than the likes of Rush. Them's fightin' words:

Those who attack the likes of Rush Limbaugh, Sean Hannity and Mark Levin — as too conservative, too vitriolic or simply unhinged — have that right, even if, as is so often the case, they rely on others rather than listen to the shows themselves. That's what liberals do.

There are pretenders to the throne of conservative talk radio who claim to be so much less "poisonous" and stupid than Limbaugh, Hannity, Levin, et al. — and travel the same character-assassination route. Congressman Mike Rogers told The New York Times he's retiring in January to join Cumulus Radio for a national show, because "I think there is room for a more productive, you-might-actually-learn-something kind of talk radio in the marketplace."

Rogers, call your office.

Rogers is such a genius he thinks you launch a career in conservative talk radio by pandering to The New York Times. The article begins with Rogers denouncing all those members of Congress "who would rather raise their profiles and get into the media" than pass legislation. Rogers is so dense he can't see that he's denouncing the very road he's walking down.

[...]

What Rogers doesn't see is that he isn't just insulting talk show hosts. This "productive conservative host" is insulting his audience. They are morons, knuckle-draggers unable to think for themselves, unable to be smart. Yes, this is a man who will find a receptive audience on talk radio.

[...]

Limbaugh has been the king for decades now. He is a broadcasting legend. Hannity and Levin also have millions of loyal fans. But the liberals and the "reasonable" people just don't want to acknowledge reality. In this business, it's the market that decides. And this market has embraced Limbaugh, Hannity and Levin as emphatically as it has rejected the pretenders.

America should thank its lucky stars for these radio stars that Rogers disparages. They have done more than anyone to save this country and its tradition of liberty.

And Rogers? He'll be just another failure.

At no point do Graham and Bozell defend the content of Limbaugh, et al -- they can't, given that the have previously condoned Limbaugh's misogyny. They're simply engaging in a logical fallacy that because such hosts are popular, they must be right. And even that's a dubious prospect -- in addition to its fallacious foundation, Limbaugh's station swap at the start of the year has not brought big ratings to his new stations.

Given that, Rogers must be a real threat to Limbaugh if Graham and Bozell are devoting an entire column to attacking him.


Posted by Terry K. at 1:39 PM EDT
WND Crawls Back In Bed With Discredited Filmmaker Joel Gilbert
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily was so desperate to destroy President Obama in 2012 that it embraced Joel Gilbert, a filmmaker untethered by reality who had just released a smear job baselessly speculating that Obama's real father and claiming that Obama's mother had posed nude for a photographer. Despite the fact that the latter claim was utterly discredited, WND's Jerome Corsi promoted a Gilbert assertion that Obama's wedding ring bore an Islamic inscription, a claim so fraudulent on its face that Corsi's fellow birthers were compelled to debunk it.

And in true WND style, Corsi never told WND's readers that Gilbert's Obama fantasies been been repeatedly discredited.

Gilbert has now rewarded Corsi for his omerta -- Corsi has a part in Gilbert's new film. An unbylined May 13 WND article touts Gilbert's new project:

Filmmaker Joel Gilbert, who produced the 2012 documentary “Dreams from My Real Father,” presenting the case that Communist Party activist Frank Marshall Davis was the biological father of Barack Obama, has produced a new film, “There’s No Place Like Utopia,” scheduled for theatrical release this summer.

“The film is similar in style to the highly successful Michael Moore films,” Gilbert told WND.

“The narrative follows me as I journey across America and take audiences on a humorous and horrifying exploration of progressivism, amnesty for illegals, race relations, Islam in America, political correctness and Barack Obama himself, who promises to ‘remake the world not as it is, but as it should be,’” Gilbert said.

In the film, Gilbert depicts Barack Obama as the wizard in the classic “The Wizard of Oz.”

[...]

Featured in the film are commentaries from WND staff reporter and author Jerome R. Corsi, WND columnist and author Jack Cashill, as well as conservative author David Horowitz and former KGB officer Konstantin Preobrazhensky.

Again, WND refuses to tell its readers that Gilbert is a charlatan on a scale of the Wizard of Oz, peddling lies designed to deceive gullible right-wingers.

And why would WND do such a thing? They're in business together -- the article includes links to the WND store to buy his discredited Obama smear job. WND will never tell the truth about Gilbert until his films have been cleared out of the WND store, and probably not even then.

Just consider it yet another reason nobody believes WND.


Posted by Terry K. at 2:24 AM EDT
Thursday, May 15, 2014
MRC Still Touting Gosnell Crowdfunding, Still Won't Ask About Billboard
Topic: Media Research Center

Matt Philbin effuses in a May 9 Media Research Center item:

Here’s a story for the nightly news: a plucky upstart overcomes establishment hostility to reach a seemingly impossible goal. The problem is that the nightly news is the establishment, and the Gosnell Movie project, which just reached its initial crowd-funding goal, deals with something they don’t want to talk about.

Headed by producer Phelim McAleer and wife Ann McElhinney, the Gosnell Movie campaign has reached its initial goal of raising $2.1 million from more than 23,000 individual donors through the crowd-funding site Indiegogo. The money raised will fund a scripted TV drama based on abortionist Kermit Gosnell’s trial and grand jury report. 

There's no mention, however, of where McAleer got the money to post a billboard outside Kickstarter headquarters in an act of revenge for Kickstarter imposing standards on McAleer's  crowdfunding campaign (which ultimately used another website).

Billboards are costly, after all. Did McAleer use his crowdfunding money to pay for it? If so, did he receive permission from his crowdfunders to use the money in that way?

Those are basic questions that go to the heart of whether McAleer is a good steward of the millions he's raising for his propaganda film. But Philbin apparently doesn't want to know the answer -- he's too busy making sure McAleer is pocketing even more cash.


Posted by Terry K. at 3:14 PM EDT
NEW ARTICLE: Crazy Conservative Medicine
Topic: WorldNetDaily
Let's look back at the writing career of factually challenged WorldNetDaily columnist (and past president of a far-right medical group) Dr. Lee Hieb. Read more >>

Posted by Terry K. at 12:38 PM EDT
Wednesday, May 14, 2014
MRC Desperately Tries to Smear Warren Buffett By Tangentally Tying Him to Gosnell
Topic: WorldNetDaily

The Media Research Center still can't get the "research" part of its name down.

The latest example of the MRC's history of shoddy research is a May 13 report by Mike Ciandella and Katie Yoder attacking Warren Buffett for funding "abortion groups":

They say the key to successful investing is diversification. But Berkshire Hathaway Chairman & CEO Warren Buffett, the billionaire investor known as the  “Oracle of Omaha,” is a one-issue man -- and that issue is abortion.

Through the foundation he financed with more than $3 billion of his own money, Buffett donated $1,230,585,161 to abortion groups worldwide from 2001 to 2012. These groups, including Planned Parenthood, NARAL and the Population Council, either campaign for pro-abortion legislation, perform abortions themselves, or helped develop the controversial abortion drug RU-486. Buffett gave an additional $21 million to these groups between 1989 and 1996. (Tax forms between 1997 and 2000 are not available.)

So the $1.2 billion that Buffett gave to these organizations is enough to pay for the abortions of more than 2.7 million babies in the womb. Those figures come from the pro-abortion Guttmacher Institute, which says the average amount paid for a surgical abortion in the United States is $451 for the first trimester. That accounts for the majority of abortions.

To put that in perspective, Warren Buffett donated enough money to abortion groups to perform as many abortions as there are people in the entire city of Chicago.

Note how wildly overstated Ciandella and Yoder's claims are. "Abortion groups" is a laughably overbroad assertion, demonstrating the MRC's intent for this to be a political attack instead of objective research. After all, only 3 percent of Planned Parenthood's services are abortion services.

The "perspective" that Buffett donated enough money to abort "the entire city of Chicago" also has no business in a supposed "research" document.

Further, for all their fulminating about "abortion groups," Ciandella and Yoder provide no evidence whatsoever that Buffett foundation money directly paid for any abortions.

But they're not done. Ciandella and Yoder's next step is to smear Buffett by trying to tie him to rogue abortion doctor Kermit Gosnell:

One year ago, on May 13, 2013, the infamous abortionist Kermit Gosnell was convicted of three counts of murder and one count of manslaughter in a case the major media tried their best to ignore. Another of the groups Buffett funded inspected Gosnell’s clinic -- subsequently described in court documents as a “house of horror” -- and didn’t report conditions at the “worst abortion clinic” the inspector had ever seen to Pennsylvania authorities.

Again, Ciandella and Yoder provide no evidence that Buffett has any personal link whatsoever to Gosnell -- it's just a disgusting smear.

Further, the grand jury report on the Gosnell case placed much more blame on state health officials for years of failing to act on complaints about Gosnell's practice -- they "were repeatedly confronted with evidence about Gosnell, and repeatedly chose to do nothing" -- than the NAF, which had inspected his clinic about a year before Gosnell was arrested in response to him applying to become an NAF member.

Nevertheless, the MRC's Dan Gainor wrote a FoxNews.com op-ed that even more explicitly tried to link Buffett to Gosnell:

May 13, 2014, marks one year since Philadelphia abortion Dr. Kermit Gosnell was convicted of first-degree murder “in the deaths of three babies who were delivered alive and then killed with scissors at his grimy, ‘house of horrors’ clinic,” according to the Associated Press. Gosnell instantly became the face of abortion in the prolife community.

But there’s another, more recognizable face pushing abortion in the U.S. – liberal billionaire Warren Buffett. The so-called “Oracle of Omaha” has donated more than $1.2 billion to abortion organizations from 2001 to 2012.

That’s equal to the cost of roughly 2.7 million first-trimester abortions – more than twice the number of abortions that occur in an entire year in the United States. Unlike Gosnell, however, everything Buffett has done has been entirely legal. But Buffett does share something else in common with the abortionist. Both their stories have been largely unreported.

Like his underlings, Gainor does not prove that Buffett is directly "pushing abortion."

The most damning evidence of the MRC's partisan intent, though, is that Ciandella and Yoder devote 11 paragraphs of it to how "pro-life organizations expressed outrage at the amount of Buffett’s support dedicated to the demise of babies in the womb." Ciandella and Yoder claim they "reached out to both The Susan Thompson Buffett Foundation and Berkshire Hathaway," but got no response.

That's what passes for "research" at the MRC. It has always been thus.


Posted by Terry K. at 11:20 PM EDT
Updated: Wednesday, May 14, 2014 11:22 PM EDT
WND's Monckton Has A Sad That Fox News Stopped Covering Birther Conspiracy Theories
Topic: WorldNetDaily

With his May 13 column, Christopher Monckton becomes the second WorldNetDaily columnist (after Burt Prelutsky) to lament that Fox News is too liberal for him. But Monckton is a birther dead-ender, and he's mad that Fox won't cover President Obama's birth certificate anymore:

Consider the question of the Obama “birth certificate.” On any view, this is an interesting story. An experienced, credible and much-decorated sheriff has published detailed and compelling evidence raising grave questions about the authenticity of several documents related to the identity of the occupant of the White House, and one of these documents remains on the White House website to this day.

Yet most news media have never subjected the “birth certificate” to scrutiny. Indeed, remarkably few have even been willing to admit that there is an investigation at all, still less to provide any reasonably detailed or factual account of its progress.

[...]

Consider the question of the Obama “birth certificate.” On any view, this is an interesting story. An experienced, credible and much-decorated sheriff has published detailed and compelling evidence raising grave questions about the authenticity of several documents related to the identity of the occupant of the White House, and one of these documents remains on the White House website to this day.

Yet most news media have never subjected the “birth certificate” to scrutiny. Indeed, remarkably few have even been willing to admit that there is an investigation at all, still less to provide any reasonably detailed or factual account of its progress.

Actually, Fox has given significant airtime to birther conspiracy theories. The problem, which Monckton is apparently unwilling to admit, is that the birther conspiracies have been discredited. Even an outlet like Fox News will eventually stop reporting things that aren't true.

That's a trait that apparently doesn't apply to Monckton.


Posted by Terry K. at 9:39 PM EDT
CNS Tries To Distrace From Bad News About Melting Polar Ice
Topic: CNSNews.com

This week, the New York Times reported that according to scientists, a large section of the massive West Antarctica ice sheet has begun falling apart and its continued melting now appears to be unstoppable, and if the findings hold up, they suggest that the melting could destabilize neighboring parts of the ice sheet and a rise in sea level of 10 feet or more may be unavoidable in coming centuries.

But the climate deniers at CNSNews.com don't want to talk about that. They'd rather take the "Squirrel!" approach and highlight something that reinforces their political ideology.

Thus, we have a May 13 article by Barbara Hollingsworth declaring that Himalayan glaciers are mostly not melting:

Nearly 87 percent of Himalayan glaciers are currently “stable,” neither melting nor advancing, according to a new study that cast further doubt on claims that melting glacial ice will help cause a dramatic rise in sea levels this century.

Often referred to as the “Third Pole,” the Himalayans contain “one of the largest concentrations of glaciers outside the polar regions,” according to the study by a group of Indian researchers that was published in the April 2014 edition of “Current Science.”

Hollingsworth makes no mention of the melting Antarctic ice sheet.


Posted by Terry K. at 2:57 PM EDT
WND's Unruh Cranks Out More Lazy, One-Sided Journalism
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Bob Unruh has long engaged in anti-journalistic practices like refusing to tell the side of the story he personally disagrees with. He's at it again in a May 8 article, which begins like this:

A California school district is going too far when it has public school students “bowing to the sun god” and participating in “liturgical/ritual religious practices” aimed at having them “become one with god,” according to a brief filed with an appeals court.

Yes, Unruh is once again  serving as a stenographer for a right-wing legal group, this time the National Center for Law and Policy, which is fighting yoga classes in a California school district.

And as usual, Unruh lavishes attention on the claims of the right-wing yoga opponents while misrepresenting the other side. Unruh asserts that "a district judge said the school program is religious, but officials can teach it anyway," going on to paraphrase:

San Diego Superior Court Judge John Meyer heard the case and declared in his July 1, 2013, decision that yoga, including the Ashtanga yoga taught at Encinitis, is religious. But the judge also said that the district did not violate the Establishment Causes of the U.S. and California constitutions by hiring yoga instructors to teach yoga to students during class hours.

Actually, Reuters got it much more correct that Unruh can be bothered with:

A California judge refused on Monday to block the teaching of yoga as part of a public school's physical fitness program, rejecting parents' claims that the classes were an unconstitutional promotion of Eastern religions.

Judge John Meyer acknowledged that yoga "at its roots is religious" but added that the modern practice of yoga, despite its origins in Hindu philosophy, is deeply engrained in secular U.S. society and "is a distinctly American cultural phenomenon."

He also said the Encinitas Unified School District had developed its own version of yoga that was not religious but distinct and separate from Ashtanga yoga.

"A reasonable student would not objectively perceive that Encinitas School District yoga does advance or promote religion," he said.

Nowhere in his article does Unruh concede that yoga as practiced in America is secular, let alone directly quote anything the judge said.

Unruh must think he can get away with such sloppy and anti-journalistic work -- and since WND apparently has no problem with his anti-journalism, he's probably right.


Posted by Terry K. at 2:16 AM EDT
Tuesday, May 13, 2014
Meanwhile ...
Topic: Media Research Center
Media Matters uncovers more examples of right-wing media outlets picking up the Media Research Center's dishonest video purporting to debunk the "gun show loophole" -- as well as more examples of how easy it is to buy a gun at a gun show without a background check.

Posted by Terry K. at 11:09 PM EDT
WND Lets Right-Wing Christian Radio Hater Respond to Criticism of Christian Radio
Topic: WorldNetDaily

A May 10 WorldNetDaily article by Leo Hohmann highlights "disparaging comments" about Christian talk radio made by an official with the Southern Baptist Convention. Hohmann features one Christian radio host objecting:

Janet Mefferd, whose nationally syndicated Janet Mefferd Show originates out of Dallas and is picked up by 100 radio stations across the U.S., was among the first to take Moore to task for his comments.

“It seems like a little bit of a nuclear bomb to be throwing, on Dr. Moore’s part,” said Mefferd, who then played an extended audio clip of Moore’s speech for her audience before launching into a stinging monologue.

“I’m not sure who he is indicting, because I’m not sure exactly who he was listening to, but isolating this one quote, ‘If all I knew about Christianity was what I heard on Christian talk radio, I’d hate it too.’ I find that offensive. I find that really offensive,” Mefferd said.

“First of all, I can think of an awful lot of people in the Old Testament who were pretty darn bold preaching the truth and God was awfully pleased with them,” she said. “Jeremiah took a lot of flak for saying what the Lord wanted him to say. And God was saying some things that didn’t really sound like a real tone for dialogue. God was saying things like, ‘don’t pray for these people, I’m going to destroy them.’ He says that multiple times. Read the book of Jeremiah. Read what Jeremiah went through. Here’s this weeping prophet and he’s having to say these very bold things about judgment coming to the people of Israel and they hate him and they’re mad,” said Mefferd, calling on Moore to apologize.

“What about the other prophets? What about those throughout history who have boldly proclaimed things about sin?” she continued. “Does that mean they didn’t care about those they were preaching to or didn’t want those sinners to be reconciled to God? The whole point of saying that was to reconcile people to God, to get them to recognize that they were in trouble, that the wrath of God was on them and if they didn’t turn they would be destroyed.”

Hohmann doesn't mention that Mefferd is one of the main purveyors of hateful talk radio. She has hosted some of the most hateful guests -- Pam Geller, Linda Harvey, Peter LaBarbera, and Scott Lively among them. She serves as a conduit for right-wing Christian hate, and she clearly sees nothing wrong with that.


Posted by Terry K. at 3:16 PM EDT
Newsmax Uncritically Reports Cruz's Factually Flawed Attacks on Obama
Topic: Newsmax

A May 7 Newsmax article by Cathy Burke touts how "Sen. Ted Cruz unveiled the fourth in his series of reports on what he has called the Obama administration's abuses of power – an issue that has dominated the freshman lawmaker's 16 months in Congress," noting that it "cited 76 instances of the administration's overstepping its constitutional authority, ranging from Obamacare to Benghazi." But Burke simply repeats Cruz's allegations and made no apparent attempt to delve into the veracity of the allegations.

By contrast, the Washington Post Dana Milbank reported that several of Cruz's claims are specious if not outright false:

Consider item No. 2 in the “Other Abuses of Power” section: “Backed release of the Lockerbie bomber, Abdel Baset al-Megrahi.” This does sound bad — and strange, given that Obama had publicly said he was “angry” about the release, which was “a bad decision.”

The footnote on Cruz’s allegation points to an article in the Australian newspaper, a curious source. I looked up the article, which stated that “the U.S. wanted Megrahi to remain imprisoned in view of the nature of the crime.”

Cruz, in a preamble to his accusations, writes piously of “the president’s persistent pattern of lawlessness, his willingness to disregard the written law and instead enforce his own policies via executive fiat.”

The evidence? The first item in the first category (“Governing By Executive Fiat”): ”Disregarded 1996 welfare reform law in granting broad work waivers for work requirements of Temporary Assistance for Needy Families.”

Such waivers were at the heart of welfare reform, which I covered. Ron Haskins, who drafted the law, told The Post that waivers made the law possible by giving states freedom to experiment.

A few lines down, Cruz alleges that Obama “extended federal marriage benefits by recognizing, under federal law, same-sex marriages . . . even if the couple is living in a state that doesn’t recognize same-sex marriage.”

Cruz’s footnote for this allegation is to a February news article, which notes that the administration’s “changes were set in motion last year when the Supreme Court declared it unconstitutional to refuse federal benefits to married same-sex couples.” So Obama is being “lawless” by obeying a Supreme Court ruling?

Cruz alleges that the administration “ordered Boeing to fire 1,000 employees in South Carolina and shut down a new factory because it was non-union.” In fact, Obama’s National Labor Relations Board filed a complaint — and any order would have been up to a judge, as the law requires. In the end, Boeing and the union struck a deal, and the complaint was dropped.

Cruz must have found some of his allegations too good to check — such as the charge that Obama “spent $205,075 in ‘stimulus’ funds to relocate a shrub that sells for $16.” Actually, the removal of the plant (which had been believed to be extinct in the wild) was part of a massive road project run by California, not the federal government. Like thousands of other projects, it got stimulus dollars — less than 10 percent of its total funding.

That's what a real journalist would do. What's Burke's excuse?


Posted by Terry K. at 1:58 PM EDT
David Kupelian And 'The New Fascists'
Topic: WorldNetDaily

David Kupelian's May 11 WorldNetDaily column is about "the new fascists -- and their victims," but the only "fascists" he cites are gays and the only "victims" he cites are Christians. Kupelian completely ignores analagous examples of right-wing fascism.

For instance, Kupelian cites "the August 2012 attempted mass-murder attack on the Family Research Council, when an angry homosexual activist named Floyd Lee Corkins entered FRC’s Washington, D.C., headquarters carrying 15 Chick-fil-A sandwiches and a 9-mm handgun, shooting a security guard before being overcome by the courageous staffer. After his arrest, Corkins – who told federal investigators (see video below) he was inspired to commit the terror attack on the Christian organization by the far-left Southern Poverty Law Center’s “hate map”– confessed he had planned to 'kill as many people as I could … then smear a Chicken-fil-A sandwich on their face.'" Kupelian doesn't mention a successful murder by anti-abortion extremist Scott Roeder, who shot and killed abortion doctor George Tiller in his church. While Corkins had no contact with the SPLC beyond looking at its website, Roeder had numerous contacts with anti-abortion group Operation Rescue before murdering him. Operation Rescue had previously exhorted activists to enter Tiller's church, and Roeder's car contined a Post-It note with a phone number for Operation Rescue official Cheryl Sullenger.

Kupelian also cites the case of Scott Savage, "a devout and peace-loving Quaker who wouldn’t hurt anyone or anything, who even rode a horse-drawn buggy like the Amish in that part of Ohio" who was criticized after recommending books by Kupelian and other right-wing authors in his role as a college librarian. Kupelian doesn't mention WND's fascist-like retaliation against the school, which included smearing the school's diversity training as "homosexual indoctrination." WND also insisted on describing Kupelian's book as a "bestseller" despite the fact that it never appeared on the New York Times' bestseller list, the gold standard for book sales. And as we've documented, WND apparently secretly collaborated with the right-wing Alliance Defense Fund to hype the Savage controversy and, thus, boost sales of Kupelian's book.

Kupleian complains that "the left – including the ever-expanding sexual anarchy movement" are "so deeply offended, so mortally threatened, by people simply disagreeing with them, no matter how civil and well-meaning." But Kupelian operates thet same way; as we've noted, he's not interested in engaging in substantial dialogue with his critics, since it's much easier to present the most extreme critics and pretend they represent all critics and, therefore, not worth responding to.He has proclaimed that "no one has actually identified a single factual error in" his books, despite the fact that his books are about assertions and conclusions, which are opinion and therefore not objectively true or not true.

To the contrary, Kupelian omits facts from his books that undermine his right-wing talking points. For instance, he blames the case of Andrea Yates killing her children on her use of antidepressants, but he doesn't mention that she was in thrall to a ultra-fundamentalist Christian preacher who taught that women were evil and must be subservient to men and convinced her and her husband to sell their possession and live in a bus.

And Kupelian certainly knows the techniques of fascism -- after all, he used to work for accused cult leader Roy Masters,  and WND had extensive ties with Masters' organization in its early years, even having its original offices at Masters' Oregon ranch.

Did we mention that WND also employs extreme homophobe Molotov Mitchell, who advocates "the abolition of homosexuality." Sounds pretty fascist to us.

Perhaps Kupelian should address his own fascist tendencies before criticizing others.


Posted by Terry K. at 11:48 AM EDT
Monday, May 12, 2014
FrontPageMag Imagines Hillary As A Black President
Topic: Horowitz

A May 12 FrontPageMag article by Daniel Greenfield rants about "the leftist hijacking of black identity," declaring that this means "Hillary would be America’s third black president." Greenfield's article is accompanied by this image:

There are no words.

Posted by Terry K. at 2:55 PM EDT
Lying Preacher Bradlee DeanJust Can't Stop Lying
Topic: WorldNetDaily

Bradlee Dean begins his May 9 WorldNetDaily column this way:

Did you hear about the dictator who was asked by one of his subordinates, “How do we get the people to believe our lies?” The dictator answered, “Just tell them what they want to hear.”

Well, Dean should know -- he's an unrepentant liar, and he knows what WND readers want to hear (and it's not the truth). His WND bio continues to solicit donations to fund his lawsuit against MSNBC's Rachel Maddow, even though that lawsuit was dismissed a long time ago and the dismissal was recently affirmed by an appeals court.

And Dean can't seem to stop lying. He writes:

First we have Tommy Vietor, the individual responsible for changing talking points over and over again concerning information that was given to the American people about Benghazi. Tommy changed the talking points to do none other than deceive and mislead the people.

Tommy, in a disrespectful manner said in an interview, “Dude … This was like two years ago.” He said this with a big smile on his face!

Do remember that several people were murdered in Benghazi, yet Tommy makes light of it in his continued efforts to cover up the crimes committed by this administration.

Remember friends, Benghazi was TWO YEARS AGO!

In fact, the full context of the interview clearly shows that Vietor was talking about specific edits to talking points, not about Benghazi istself.

The guy -- whose Minnesota-based ministry apparently shut down last fall after all his employees quit on him, tired of being mistreated and exploited -- just can't help himself.


Posted by Terry K. at 1:57 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« May 2014 »
S M T W T F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL