ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Sunday, January 13, 2013
CNS Afghan Body Count Watch
Topic: has long been obsessed with military body counts in Afghanistan in order to blame President Obama for their deaths. But CNS' lead body-count guy, Edwin Mora, appears to have left the "news" organization last August, leaving a hole in body-count coverage.

But never fear -- CNS has a reporter back on the body-count beat. A Jan. 11 CNS article by Patrick Burke carries the headline "72% of U.S. Casualities in Afghan War Under Obama's Watch."

Keeping up Mora's shoddy tradition, Burke refused to use the words "Bush" and "Iraq," thus depriving his readers of a direct comparison of the war record of the two presidents, and even though the remaining 28 percent of U.S. casualties in Afghanistan occurred under Bush's watch.

Posted by Terry K. at 4:33 PM EST
Updated: Sunday, February 17, 2013 9:33 PM EST
WND Panders To Its Readers With Deceptive Story
Topic: WorldNetDaily

The last time WorldNetDaily wrote about an effort to repeal the constitutional amendment limiting presidential terms, it carried the absurd headline "Hail King Obama: President For Life."

WND is back on the case again, with a headline -- "Democrat plan lets Obama run for 3rd term" -- that again falsely suggesting that Obama is the only beneficiary of the effort.

The unbylined article notes that the bill's sponsor, Rep. Jose Serrano, "has introduced the bill before, in 2003, 2009 and 2011 with no success." But that's a deliberate downplaying of the issue. In fact, as has detailed, Serrano has introduced a bill to repeal the 22nd Amendment in every Congress since 1997, a period that covers George W. Bush's presidency.

It seems that WND published this article for spite as part of its agenda of Obama derangement, as well as to gain some traffic for its reader forums. Indeed, at this writing, there are nearly 500 comments on the article despite its deception.

WND certainly knows its readers well, correctly surmising that an article like this would set off yet another round of frothing at the mouth over Obama. That's a rather cynical exploitation of one's readership, don't you think?

Posted by Terry K. at 12:43 AM EST
Saturday, January 12, 2013
Noel Sheppard's Hypocritical Outrage At Political Insults
Topic: NewsBusters

Noel Sheppard sheds some crocodile tears in a Jan. 10 NewsBusters post complaining thatStephen Colbert called the National Rifle Association's Wayne LaPierre Wednesday, "f--ked in the head":

Honestly, is this really the level of political discourse in America today?

Are the left free to say any disgraceful thing they want about their opponents - on national television - with total impunity?

Why isn't it ever possible for our nation to have a civilized discussion about controversial issues without liberal media members personally attacking those they don't agree with?

Can such people ever just debate the issue without the vitriol and invective much as California Governor Jerry Brown and conservative talk radio host Larry Elder did Wednesday?

For over a decade, the left and their media minions have regularly complained about the toxic political tone in our nation.

Why is it they're all oblivious to their role in the toxicity?

Speaking of being oblivious to their role: Sheppard should know this is the level of political discourse in the country because he aids and abets it.

Just last week, to cite just one example, Sheppard wrote approvingly of a comedian insulting Democrat Harry Reid, saying, "it's nice to see someone in the media go after Reid."

And his Media ResearchCenter boss, Brent Bozell, likened President Obama to a "skinny ghetto crackhead" -- something Sheppard is not on record as denouncing.

If Sheppard is so offended by the level of political discourse, perhaps he should work to clean up his own house first.

UPDATE: Two days after his post decrying lack of civility, Sheppard approvingly cited the ugly insult by the Catholic League's Bill Donohue that  "Given Obama’s ideology, perhaps it would make more sense for him to swear on Das Kapital."

Posted by Terry K. at 10:46 PM EST
Updated: Sunday, January 13, 2013 1:25 PM EST
WND Hides Monckton's Deception And Dishonesty
Topic: WorldNetDaily

John Griffing begins a Jan. 6 WorldNetDaily article this way:

The attendees at the recent global “climate” conference in Doha, Qatar, most of them highly influential and powerful in their home countries, were treated to a special address recently.

“There has been no global warming for 16 years (actually 18 or 19 years, on closer examination),” the speaker said. “Even if warming were to occur at the predicted rate this century, it would be many times cheaper to adapt … than to attempt, futilely, to mitigate it today. An independent scientific enquiry would be a good idea, to make sure that the conferences on the climate were still heading in the right direction.”

Those words are what Christopher Monckton of Brenchley, described as the high priest of climate skepticism and a regular columnist for WND, recalls telling the stunned crowd of affluent attendees.

He addressed the conference, which had just finished hours of consultation and discussion of how to prepare for the catastrophe long predicted by Al Gore, that of global warming.

But Griffing failed to tell his readers the real circumstances around Monckton's "special address."

As the Guardian reported, Monckton impersonated a delegate from Burma,  and he was ejected from the Doha conference about a minute into his speech after his deception was discovered. Monckton had been seen at the conference dressed in a traditional Arab attire while distributing leaflets on his anti-global warming views. This video show Monckton's stunts at the conference.

In addition, Monckton's claim that there has been no global warming for 16 years is just as dishonest as his behavior at the conference. As Discovery News explains:

The key point here is in the arbitrary starting point. Climate scientists note that while the underlying long-term trend is unmistakable, it can be masked by short-term natural variations. And 1998 was an exceptionally hot year as a result of a very strong El Niño that created a lot of atmospheric warming. (In fact, it currently occupies the bronze medal position, behind 2005 and the race-leading 2010.) Move the starting point to 1999, and the picture changes considerably.

And that picture shows that if you include more years, the overall trend is one of increasing temperatures.

Since nobody believes WND, the default mode for any original article it publishes is to figure out where the deception is. As we've demonstrated, it's usually not hard to find.

Posted by Terry K. at 11:18 AM EST
Friday, January 11, 2013
Meanwhile ...
Topic: NewsBusters
Wonkette does a fine job of deconstructing a Jan. 10 NewsBusters post by Noel Sheppard expressing pleasure that right-wing radio host Larry Elder told California Gov. Jerry Brown, “You’re unhappy because I’m not kissing your butt. I’m not going to do it." Wonkette even outlines Sheppard's tips for constructive political debate, which all manage to involve a liberal interviewee kowtowing to a conservative interviewer.

Posted by Terry K. at 8:54 PM EST
Inauguration Prayer Breakfast Backs Away From Farah
Topic: WorldNetDaily

A Jan. 7 WorldNetDaily article by Drew Zahn  touted WND editor Joseph Farah as a "distinguished guest" at an upcoming Presidential Inaugural Prayer Breakfast in Washington, which will be "sounding a powerful warning to Washington, D.C., to – in the words of its keynote speaker – turn from its prideful ways or face the judgment of God."

Well, not so fast.

Media Matters reports that prayer breakfast organizer Rev. Merrie Turner now says Farah was incorrectly listed as a featured guest. After being informed of Farah's rabid anti-Obama derangement, Turner said he was not aware of Farah's work, adding, "He was not invited to be involved. He had permission to write an article about it and it's gone much further than that. That was the initial intent, I never met him before and I didn't know anything about his effort."

Turner also said, "This is not going to by any means be an event for anything being said negative about the president, that will not be allowed."

Farah apparently glommed onto the event because Jonathan Cahn, the actual keynote speaker, is Farah's friend. Farah and WND have aggressively promoted Cahn's prophecy book "The Harbinger," and WND has made a companion film for it.

This event rapidly backing away from Farah is just one of the consequences he and WND will face for the anti-Obama hate and lies it has peddled for the past four years. There are good reasons why nobody believes WND, after all.

Posted by Terry K. at 3:47 PM EST
MRC's Double Standard on Outrageous Comparisons
Topic: Media Research Center

Scott Whitlock huffs in a Jan. 9 Media Research Center item that MSNBC's Martin Bashir "outrageously compared another conservative to a brutal dictator."

As far as we can tell, Whitlock has been silent about his outrage level regarding his boss, Brent Bozell, comparing President Obama to a "skinny ghetto crackhead."

Perhaps the MRC should publicly discuss why Bozell would make such a comparison before attacking others for making "outrageous" comparisons.

Posted by Terry K. at 10:56 AM EST
WND's Fake-Name Reporter Makes Another Unverifiable Claim
Topic: WorldNetDaily

"Reza Kahlili" has another impossible-to-verify scoop for WorldNetDaily:

Iran successfully has built a nuclear bomb with the help of Russia and North Korea and has enough weapons-grade uranium and plutonium for more, according to a source in the Revolutionary Guards intelligence unit.

The source, who has access to Iran’s nuclear program, said the Islamic regime is working out of seven nuclear sites, most unknown to the IAEA, and that its nuclear bomb program is complete.


The source, who revealed the existence of the regime’s microbial plant and its effort on biological weapons as published on Jan. 1 by WND exclusively, now has provided information on two of the seven secret sites.

Uh, yeah. If you'll recall, we pointed out that one of the biological weapons Kahlili's source has claimed that Iran has "genetically altered" is smallpox, which can't possibly be true because naturally occuring smallpox was eradicated in 1977 and the only place the disease exists is in two highly secure laboratories in the U.S. and Russia.

Since we have a reporter hiding behind a fake name citing an anonymous source, there's simply no reason to trust anything "Kahlili" writes -- and yet another reason not to believe WND.

Posted by Terry K. at 12:31 AM EST
Thursday, January 10, 2013
CNS' Staff Keeps Up Dishonest Planned Parenthood Reporting
Topic: repeatedly engages in the journalistic malpractice of reporting the number of abortions Planned Parenthood performs, followed by the amount of federal money Planned Parenthood receives, without informing readers of the fact that none of that federal money pays for abortions.

It does so again in a Jan. 7 CNS article by Penny Starr, which reports that Planned Parenthood clinics "performed 333,964 abortions in fiscal 2011" and that it received $542.4 million in "government health services grants and reimbursements." Keeping with dishonest practice, Starr refuses to report that none of that federal money paid for abortions.

Posted by Terry K. at 11:34 PM EST
WND Libels Obama As A 'Psychopath'
Topic: WorldNetDaily

A photo on WorldNetDaily's front page promoting a Jan. 9 article by Joe Kovacs headlined "Top 10 jobs that attract most psychopaths" contains a particularly evil-lookng picture of President Obama:

That picture is repeated in the article.

The funny thing is, Kovacs' article doesn't even mention Obama or list president of the United States as a job that attracts psychopaths.

Given WND's dismissive attitude toward the truth, it's unlikely that it can prove in a court of law that Obama is a "psychopath," which is being presented as fact, not opinion, and thus makes WND open to a libel lawsuit by the president should he feel inclined to file one.

Posted by Terry K. at 3:13 PM EST
NewsBusters: Limbaugh Merely Said A 'Questionably Appropriate Word' About Sandra Fluke
Topic: NewsBusters

The Media Research Center's tin ear for misogyny rears its ugly head again in a Jan. 7 NewsBusters post by Tom Blumer, in which he touted a columnist who "made several quite valid points in comparing the media firestorm over Rush Limbaugh's comments about Sarah [sic] Fluke to the virtual silence over Des Moines Register columnist Donald Kaul, who, if he were in charge, 'would tie Mitch McConnell and John Boehner ... to the back of a Chevy pickup truck and drag them around a parking lot until they saw the light on gun control.'"

Blumer complained that "a search at the Associated Press's national web site on Kaul's last name comes up empty," apparently unable to comprehend the difference between a local newspaper columnist and a nationally syndicated radio host. Blumer then set about to minimize what Limbaugh did:

And I should empahasize that what Limbaugh said cannot be credibly construed as "hate speech." Sandra Fluke defined what she is for us in her own "testimony" at a bogus, non-official "hearing"; Limbaugh merely summarized it one questionably appropriate word.

Uh, no. Limbaugh launched 46 separate personal attacks against Fluke during a three-day misogynistic tirade, and he apologized for only two of them, "slut" and "prostitute."

Blumer joins numerous other MRC employees, led by Brent Bozell, in playing defense for Limbaugh or even endorsing his misogyny.

Posted by Terry K. at 9:48 AM EST
WND Still Defending Scott Lively's Anti-Gay Activism
Topic: WorldNetDaily

An unbylined Jan. 7 WorldNetDaily article is almost entirely dedicated to defending anti-gay activist Scott Lively against a lawsuit filed by a Ugandan gay-rights group accusing Lively of encouraging the persecution of gays in Uganda, specifically through a proposed law that would permit the death penalty for mere homosexuality.

At no point does WND directly quote more than three words at a time from the lawsuit, nor does it provide a link to the complaint against Lively, filed by Sexual Minorities of Uganda (SMUG). But paragraph upon paragraph are lavished on statements made by Lively's lawyers at the right-wing legal group Liberty Counsel. The WND article is framed around the Lively defense's argument that an outcome that doesn't favor Lively means that "First Amendment free speech protections should play second fiddle to an international consensus that criticism of homosexuality is criminal." It's a ridiculously unbalanced article.

Such unbalance -- which WND brought to a previous article on the lawsuit -- means that Lively's anti-gay activism is soft-pedaled. Thus, Lively's February 2011 WND rant about how "lavender Marxists" are "murderers" who "have fixed their malevolent gaze on Christian Uganda" goes down the memory hole and does not serve as an example of Lively's rhetoric -- which one can reasonably assume was even more inflammatory while in Uganda, where he was out of the reach of U.S. media. 

Indeed, the lawsuit includes quotes from Lively in Uganda in which he calls pornograhy a "tool of 'gay' social engineering," held a closed-door meeting with pastors there, after which he claimed he described how "America was brought low by homosexual activism," and equated homosexuality with sexual violence against children. WND fails to mention any of this.

WND also rehashes the defense's complaint "SMUG also does not tell the court that David Kato – the murdered Ugandan activist whom SMUG makes the centerpiece of this lawsuit – was killed not by an enraged homophobe incited by Mr. Lively’s protected speech, but by a homosexual prostitute upset over a failed business transaction." In fact, observers say Ugandan police may be trying to cover up a motive of homophobia in Kato's death, and that the man who was convicted in Kato's death may have been set up to murder Kato for being gay and thought if he established a homosexual sex demand, he would be treated leniently.

Never one to let a good marketing opportunity go to waste, the WND article includes a link to purchase Lively's discredited anti-gay screed "The Pink Swastika" at WND's online store.

Posted by Terry K. at 12:31 AM EST
Updated: Thursday, January 10, 2013 12:32 AM EST
Wednesday, January 9, 2013
Dick Armey Doesn't Know What The MRC Is
Topic: Media Research Center

How ineffective must the Media Research Center be when one of the country's most prominent conservatives can't figure out exactly what it is?

The Daily Caller reports on right-wing displeasure that Dick Armey, the ousted founder of FreedomWorks, talked to Media Matters (disclosure: my employer) about the behind-the-scenes turmoil at the group. Turns out he thought he was talking to the MRC:

“I wouldn’t know Media Matters from a hole in the wall,” the 72-year-old told TheDC. “That was a major, big screw up on my part. I thought they were somebody else.”

When asked who he thought Media Matters was, Armey replied, “Who’s the guy with the red beard that always does the show where he points out how biased the press is?”

“Oh… the Media Research Center? Brent Bozell?” TheDC suggested. Bozell appears weekly on Sean Hannity’s Fox News show to spotlight liberal media bias in a segment called “Media Mash.”

“Yeah, I thought it was Brent Bozell,” Armey replied. “What I thought I had was I’d get them interested in the absolute screw job I got from The Washington Post.”

While at least some of Armey's cluelessness is his own fault, it also illustrates the questionable status of Bozell and the MRC in the conservative movement. That a leading conservative can't figure out how to differentiate the conservative media-watchdog group from the liberal media-watchdog group says a lot about how the MRC has failed to stand out.

Given that, maybe the MRC really did need to blow $5 million on things like billboards and such to mostly preach to the converted.

Posted by Terry K. at 10:34 PM EST
WND's Latest Obama Smear Job: 'The First Muslim President'
Topic: WorldNetDaily

Building on last month's edition, which ominously (and ludicriously) painted President Obama's re-election as an "American Tribulation," this month's edition of WorldNetDaily's Whistleblower magazine returns to old-school Obama-hate with the theme "The First Muslim President":

Barack Obama’s relationship with Islam has long been one of the most radioactive questions surrounding his presidency. Before the 2008 election, it was considered impolite in the extreme even to mention publicly Obama’s middle name, “Hussein,” a name given only to Muslim babies. And despite repeated polls showing a significant percentage of voters – one in three conservative Republicans and almost one in five of all voters – believe the president is currently a Muslim, those who dare bring up the issue are mercilessly scorned as ignoramuses and bigots.

Yet, there’s a side to Obama’s life, from his Muslim childhood, schooling, Quran studies, mosque attendance and prayer in Indonesia, to his bewilderingly pro-Muslim policies today as president, that has been carefully concealed from the public by the “mainstream media.”

If you’ve wondered why the current U.S. president seems so supportive of the Muslim Brotherhood – both in the Arab-Muslim Middle East and, in the form of its various front organizations, within America itself – “THE FIRST MUSLIM PRESIDENT” will open your eyes.

Given that the author list is filled with Obama-haters like Joseph Farah, David Kupelian, Aaron Klein and Jerome Corsi,  and given that said Obama-haters have been harping on Obama's purported Muslim-ness for years, there appears to be little here that most people don't already know and -- given Obama's decisive re-election -- have decided they don't care about. So, not much eye-opening, but a lot of sleaze, guilt by association, and outright hate.

You know, what we've come to expect from WND.

Posted by Terry K. at 7:55 PM EST
NewsBusters Nitpicks Reporting on Boehner's Speaker Election
Topic: NewsBusters

Ken Shepherd devotes a Jan. 4 NewsBusters post to complaining that a Washington Post article on the re-election of John Boehner as House speaker stated that Boehner "narrowly" won the seat. But Shepherd fails to explain exactly why that win really was narrow.

Shepherd declared that Boehner "handily beat his closest opponent, Rep. Nancy Pelosi (D-Calif.) for the office, 220-192. Boehner did see a smattering of dissenting votes in his conference, but no serious challenger within his conference came close to depriving the Speaker of a majority on the first ballot." He added that Post reporter Paul Kane "sought, like others in the media, to portray the vote as a razor-thin close call -- 'Boehner watched the white-knuckle proceedings from off the floor' -- that underlines how "difficult for him" it's been for Boehner to lead the House Republican conference over the past two years." Shepherd went on to huff, "It might have helped Kane's "close vote" storyline if there was one Republican to whom most dissenters rallied around, but the anti-Boehner vote was fractured."

But the issue was never a specific opponent -- it was whether dissenting Republicans would embarrass Boehner by denying him a majority on the first ballot. Shepherd seems to have overlooked a claim on NewsBusters' sister website that Boehner would not be re-elected speaker and would "either resign or be forced out," citing "a group of Congressmen" who planned to deny Boehner a majority. Ultimately, Boehner got just six votes above the needed majority of 214, even though there are 233 Republicans in the House.

Shepherd also wrote, "When all was said and done, a full 95 percent of the House GOP voted for Boehner, meaning just 5 percent defected. By contrast, a full 4 percent of Democrats refused to cast a vote for Nancy Pelosi, a fact which Kane left unmentioned." But Pelosi's dissenters are irrelevant because, since the vote for speaker typically breaks along party lines and Democrats are the minority in the House, Pelosi had no realistic chance of being elected speaker. 

By contrast, if enough Republicans refused to vote for Boehner, he would not have won the necessary majority. That was an actual possibility, a fact Shepherd glosses over.

Posted by Terry K. at 12:06 PM EST

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« January 2013 »
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google