ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Saturday, December 22, 2007
Sheppard Still Hatin' On Gore
Topic: NewsBusters

We've previously noted Noel Sheppard's mindless repetition of the biased article from James Inhofe's office claiming "over 400 prominent scientists from all over the world" who oppose "the so-called 'consensus' on man-made global warming" without bothering to note that the article came from only one senator and not the entire committee to which he belongs. Sheppard has since moved on to using the report so smack around Al Gore yet again.

In a Dec. 21 NewsBusters post, Sheppard rehashed once more his unproven claim that Gore "likely has made what some estimate is $100 million in the past seven years selling this canard to the public." He then posts an excerpt from a Washington Times article paraphrasing a Gore spokesman as noting that '25 or 30 of the scientists [featured in Inhofe's report] may have received funding from Exxon Mobil Corp." -- the only comment in the article from the other side that responds to the report, which puts it only slightly ahead of WorldNetDaily's reporting on the issue -- followed by a Exxon Mobil spokesman saying,  "Recycling of that kind of discredited conspiracy theory is nothing more than a distraction from the real challenge facing society and the energy industry."

All Sheppard does in response is raise his own evidence-free conspiracy theory, claiming offense that "someone who just received a Nobel Peace Prize, and has so much to gain from climate alarmism, could be allowed to dismiss such a report as being solely driven by personal greed." Considering that the Media Research Center pays him to blog about how much he hates Gore and the cause of global warming -- and thus has something to gain from doing so -- personal greed is an issue for Sheppard as well. To keep everyone honest here, perhaps Sheppard needs to detail his MRC compensation for his readers so we can judge just how much "personal greed" is an issue for him.

But nowhere does Sheppard (or the Washington Times) offer any actual evidence to support the assertion that Exxon Mobil's funding of global warming deniers is a "discredited conspiracy theory," or to discredit the Gore spokesman's assertion. Surely Sheppard, Inhofe, or his press flack Marc Morano can come up with a list of all the non-skeptic global warming scientists Exxon Mobil funds.

UPDATE: A Dec. 22 WorldNetDaiy article similarly singles out the Gore spokesman's suggestion that the scientists, in WND's words, "have been bought off," followed by the Exxon Mobil spokesman's "discredited conspiracy theory" retort. But, like Sheppard, WND offers no evidence to discredit the Gore spokesman or support the Exxon Mobil spokesman.

Posted by Terry K. at 5:16 PM EST
Updated: Saturday, December 22, 2007 8:52 PM EST

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« December 2007 »
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google