ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Wednesday, September 17, 2008
Palin-Philia Watch
Topic: Newsmax

The nomination of Sarah Palin is now the Hungarian Revolution and Six-Day War of American Christians. A mother who chooses not to abort a child with Down's Syndrome. An unashamed believer in God who un-apologetically participates in the all-day-singing-and-dinner-on-the-ground style of country-and-peasant Christianity. This is primordially thrilling to millions of Christians who had grown accustomed to derision and humiliating exile to the back of the American cultural and political bus with no relief, no allies and no redemption this side of heaven.

Make no mistake. The very nomination of Sarah Palin is the revolver in the hand of the [Warsaw] Ghetto Jew and the Molotov cocktail in the hand of the Hungarian Freedom Fighter. If I, as a Jew, am enjoying this dramatic payback, what must the Christians be feeling?

-- Barry Farber, Sept. 16 Newsmax column

Posted by Terry K. at 1:47 PM EDT
NewsBusters: Vulcan Hand Sign = Support for Gay Marriage
Topic: NewsBusters

A Sept. 16 NewsBusters post by Kyle Drennan is headlined, "CBS's Rodriguez Shows Support for Gay Marriage." And how exactly did CBS "Early Show" co-host Maggie Rodriguez perform such a sinister act? Drennen explains:

On Tuesday’s CBS Early Show, co-host Maggie Rodriguez interviewed ‘Star Trek’ actor George Takei and his partner Brad Altman about their wedding following California legalizing gay marriage and asked: "George, how was the wedding? Was it everything you dreamed of?" At the end of the segment, Takei declared: "And may sweet equality live long and prosper," making the Star Trek Vulcan hand sign. Rodriguez showed her solidarity, making the hand sign back and replying: "Let me do it. Same to you." [boldface in original]

No, Rodriguez could not possibly have been a fangirl who couldn't pass up the opportunity to do the Vulcan hand sign with a real, live "Star Trek" actor. Drennen wants you to believe that endorsement of gay marriage was the only possible interpretation.

Posted by Terry K. at 9:21 AM EDT
Newsmax Overly Defends McCain on Computer Use
Topic: Newsmax

A Sept. 16 Newsmax article by Tim Collie claims that "A campaign ad mocking Republican presidential candidate John McCain’s computer literacy is backfiring on Democratic rival Barack Obama in some very painful ways," going on to assert: "While McCain himself has often joked about his ignorance of email and phone texting, the Vietnam veteran rarely goes into the reason: his hands and fingers were shattered by wartime torture, making it painful to keyboard for any length of time."

In fact, McCain has repeatedly professed his computer illiteracy and has apparently never cited his war injuries in doing so. Further, it responded to Obama's ad not by citing war wounds but by asserting that "John McCain travels with a laptop." Indeed, there are assistive devices out there -- i.e., voice activation -- that allow one to communicate with a computer without a keyboard.

Posted by Terry K. at 1:47 AM EDT
CNS Misleads About Obama's Position on Abortion Law

A Sept. 16 article by Fred Lucas incompletely details Barack Obama's position against an Illinois law "protecting babies who survived abortions."

After noting that Obama had said he opposed the Illinois law because it did not match a federal law on the subject, Lucas noted that "The 2003 version of the state proposal mirrored the federal law in that it had specific language stating that nothing in that law should be construed to undermine the Roe v. Wade Supreme Court decision."

But as Media Matters noted, a state law containing the same language as the federal law would not have offered the same protection because, as Planned Parenthood has pointed out, there are no federal laws regarding abortion but there are state laws, and a state law that declared it was not "undermining" Roe v. Wade would also need to state it was also not undermining state abortion regulations as well.

Lucas also failed to note Obama's other defense for not supporting a "born alive" law -- that it was unnecessary because the behavior it banned was already illegal.

Posted by Terry K. at 12:45 AM EDT
Tuesday, September 16, 2008
Irvine Likes Racist Waffles
Topic: Accuracy in Media

A Sept. 15 Accuracy in Media blog post by Don Irvine endorses "Obama Waffles," recently busted at the Family Research Council's Values Voter Summit for using racial stereotypes to depict Barack Obama.

"The FRC should lighten up and quit bowing to the politically correct mainstream media," Irvine wrote. "If this was so offensive to them then why did they let them vemd [sic] in the first place?" Irvine then adds a link to the Obama Waffles website so readers can "support these entrepreneurs."

Posted by Terry K. at 6:52 PM EDT
Newsmax Columnist Hurls False Obama Claims
Topic: Newsmax

A Sept. 16 Newsmax column by James Humes -- "a former presidential speechwriter" who is now "Schuck Fellow and Visiting Historian at the University of Colorado/Colorado Springs" -- wrote of "Barack Hussein Obama, who was schooled in Kenya home of his Islam-raised father, who had four wives."

In fact, Obama did not visit Kenya until he was 26 years old, in 1988.

Humes also falsely claims that "the jailed racketeer Tony Rezko gave [Obama] a sweetheart deal on buying his house." In fact, the sellers of the house Obama have said they did not cut their asking price because Rezko bought the adjacent lot.

We've previously noted Humes' factually challenged writing. And this guy professes to be a historian?

Posted by Terry K. at 3:09 PM EDT
WND, Newsmax Embrace Claim By Documented Liar
Topic: WorldNetDaily

A Sept. 15 WorldNetDaily article and a Sept. 16 Newsmax article by Phil Brennan repeated a claim --  made in a New York Post column by Amir Taheri -- that Barack Obama purportedly "has tried in private to persuade Iraqi leaders to delay an agreement on a draw-down of the American military presence." (Brennan also spells Taheri's name wrong.) But neither WND nor Brennan noted Taheri's history of dubious claims.

As we've detailed, Taheri claimed in May 2006 that the Iranian parliament passed a law "that would require the country's Jews and Christians to wear coloured badges to identify them and other religious minorities as non-Muslims." After that quickly made its way around the right-wing Internet, the story was just as quickly debunked, and the paper where Taheri published the claim, Canada's National Post, issued a retraction. WND had noted the spuriousness of Taheri's claim at the time, and Newsmax noted its retraction -- which makes it strange that they would so unquestioningly embrace Taheri's new claim.

TPM Muckraker also notes a review of 1989 book by Taheri pointing out that it "repeatedly refers us to books where the information cited does not exist," and is "capable of generalizations of breathtaking sweep and inaccuracy."

WND followed up with a Sept. 16 article claiming that the Obama campaign's "angry denial" of Taheri's report "essentially confirmed the story." Well, no.

The Obama campaign said that "Barack Obama has consistently called for any Strategic Framework Agreement to be submitted to the U.S. Congress so that the American people have the same opportunity for review as the Iraqi Parliament," and "has never urged a delay in negotiations, nor has he urged a delay in immediately beginning a responsible drawdown of our combat brigades." Taheri, if you'll recall, specifically accused the Obama campaign of negotiating in private with Iraqi leaders, which -- despite what WND wants you to think -- isn't "confirmed" by the Obama statement.

WND again failed to report Taheri's dubious history, or that the Obama campaign also stated that Taheri confused the Strategic Framework Agreement with a separate Status of Forces agreement.

UPDATE: FrontPageMag reprints Taheri's original piece. There's no mention anywhere else at FrontPageMag of Taheri's fact-challenged record.

UPDATE 2: A Sept. 16 NewsBusters post by John Stephenson also repeats Taheri's claim without noting Taheri's fact-challenged record. NewsBusters, if you'll recall, was among the biggest promoters of Taheri's 2006 claim while burying its retraction in an update to the post five days later.

Posted by Terry K. at 1:26 PM EDT
Updated: Tuesday, September 16, 2008 3:27 PM EDT
Kincaid Thinks Corsi Has Noble Motives for Bashing Obama
Topic: Accuracy in Media

Cliff Kincaid declared of Obama attack book author Jerome Corsi in a Sept. 15 Accuracy in Media "AIM Report": "Corsi has written a book on Obama for the obvious reason that there is little evidence that the major media are interested in uncovering or publicizing the hidden facts about him."

Funny -- we thought Corsi wrote his book for the obvious reasons that he hates Obama and wanted to make some coin off said hate.

Posted by Terry K. at 9:25 AM EDT
Newsmax False Headline Watch
Topic: Newsmax
The headline for a Sept. 15 Newsmax article on an ad featuring criticism of John McCain by a fellow prisoner of war falsely states that the organization that put out the ad is an "Obama group." In fact, the article itself doesn't make that claim; it accurately states that "produced by Brave New PAC, a liberal political action committee affiliated with Brave New Films."

Posted by Terry K. at 9:20 AM EDT
Aaron Klein Even-More-Desperate Obama Smear Watch
Topic: WorldNetDaily

A Sept. 15 WorldNetDaily article by Aaron Klein portrays a claim that in 2000, "Barack Obama cited a job at an organization founded by former Weathermen radical Bill Ayers as evidence of his qualification for public office" as something that "contrasts sharply with multiple interviews as a presidential candidate in which he has sought to downplay his relationship with Ayers."

Completely lacking is any evidence that Obama done anything wrong through his relationship with the Chicago Annenberg Challenge, or even that the CAC itself has done anything wrong. Indeed, as we've noted, those CAC papers right-wingers have made a big deal out of after official expressed an initial reluctance to release have uncovered nothing untoward, let alone illegal.

So instead, Klein concocts a conspiracy: Because Obama served a chairman of a group Ayers co-founded, the two have a "relationship."

Klein flogs this dead guilt-by-association horse a bit further by claiming that "While chairing the CAC, Obama approved grants to some controversial figures, including a group founded by Ayers and led by former communist leader Mike Klonsky, WND exposed yesterday." But again, Klein offers no evidence that Klonsky did anything untoward with those grants or even anything other than what the grant was for.

Klein appears to assume that people who once proclaimed to be communists should not be allowed to handle money. How utterly desperate of him is that?

Posted by Terry K. at 12:24 AM EDT
Monday, September 15, 2008
Newsmax: Telling Truth About Palin = 'Attacks'
Topic: Newsmax

A Sept. 15 Newsmax article by Jim Meyers portrayed anyone who told the truth about Sarah Palin or pointed out her thin records as "gang[ing] up" on her and "unleash[ing] new attacks."

Meyers began by offering up a baseless correlation-equals-causation fallacy: "With the Republican ticket gaining in the polls, guests on the Sunday TV talk shows unleashed new attacks on GOP vice presidential nominee Sarah Palin, challenging her qualifications for office and her stand on earmarks." Meyers, of course, has no evidence that the Sunday shows criticized Palin because she was doing well in polls, nor do we recall anyone at Newsmax admitting that their criticism of Obama was based on Obama was "gaining in the polls."

Meyers also fails to acknowledge any of the criticism of Palin he quotes in his article -- such as that Palin "has taken more in federal earmarks per person than any governor in the history of the planet" and that "There are serious questions about the stand that Palin has taken on the 'Bridge to Nowhere,' which she’s always supported" -- as being factual, instead dismissing it as coming from "Obama surrogate[s]."

Posted by Terry K. at 3:19 PM EDT
Joseph Farah vs. WorldNetDaily, Continued
Topic: WorldNetDaily

A Sept. 14 WorldNetDaily article makes a big deal out of how the photographer of John McCain for a cover of The Atlantic "took the opportunity to purposefully make McCain look bad, including snapping a shot in which the candidate looms like a horror-movie monster."

Why should WND care if McCain looks bad in a photo? After all, its founder, editor and CEO, Joseph Farah, doesn't want McCain to win -- indeed, in his Sept. 15 column, he repeats his claim that McCain "will be a disaster for this country" and that "Most of those who vote for McCain this year will live to regret it."

Oh yeah, we forgot -- Farah's "none of the above" campaign is just meaningless window-dressing, Farah himself is irrelevant to the actual workings of news operations, and WND really does want McCain to win.

Posted by Terry K. at 1:39 PM EDT
MRC-Fox News Appearance Watch
Topic: Media Research Center
A Sept. 15 appearance by the Media Research Center's Seton Motley on Fox News' "America's Newsroom" followed the template: Motley appeared solo, and neither he nor the MRC are identified as conservative.

Posted by Terry K. at 1:07 PM EDT
Aaron Klein Desperate Obama Smear Watch
Topic: WorldNetDaily
Aaron Klein cranks up his empty guilt-by-association anti-Obama outrage in a Sept. 14 article about a "former top Communist activist" who "runs an education organization that was founded by Ayers and that received a substantial grant from a group directed by Obama."

Posted by Terry K. at 9:20 AM EDT
FrontPageMag, NewsBusters Promote Dubious 9/11 Doc
Topic: Horowitz

John Zieger, director of a documentary purporting to prove that the ABC miniseries "The Path to 9/11" is being censored by "the left," gets the softball treatment in a Sept. 11 FrontPageMag article. Since it's a softball interview, Ziegler claims without challenge that the miniseries told the "real history" of events leading up to 9/11. Interviewer Jamie Glazov sycophantically plays along: "This censorship on the part of the Left clearly entailed Stalinist-like ingredients. How can this happen in a free country and where is the outcry against this totalitarianism in our country?"

Of course, that's not the case -- the show contined numerous factual errors and fabricated scenes that made the Clinton administration look worse than reality and the Bush administration look better than reality. reporter Kevin Mooney also promoted Ziegler's film in a Sept. 11 NewsBusters post. It rehashes in part a March 11 post Mooney did on the film (as we've noted). Like FrontPageMag, Mooney uncritically reports Ziegler's point of view; both also fail to note that the film's producer is David Bossie's hard-right outfit Citizens United.

Mooney repeats an point from his March post that Ziegler's film claims "President Clinton failed to move aggressively against Osama Bin Laden and other terrorists in 1990s because he needed to keep his approval ratings high to avoid impeachment." As before, there's no acknowledgement that, therefore, right-wingers who obsessively pursued bogus Clinton scandals and forced the Clinton impeachment bear some responsibility for 9/11.

Posted by Terry K. at 12:51 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« September 2008 »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google