ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Tuesday, September 16, 2008
Newsmax Columnist Hurls False Obama Claims
Topic: Newsmax

A Sept. 16 Newsmax column by James Humes -- "a former presidential speechwriter" who is now "Schuck Fellow and Visiting Historian at the University of Colorado/Colorado Springs" -- wrote of "Barack Hussein Obama, who was schooled in Kenya home of his Islam-raised father, who had four wives."

In fact, Obama did not visit Kenya until he was 26 years old, in 1988.

Humes also falsely claims that "the jailed racketeer Tony Rezko gave [Obama] a sweetheart deal on buying his house." In fact, the sellers of the house Obama have said they did not cut their asking price because Rezko bought the adjacent lot.

We've previously noted Humes' factually challenged writing. And this guy professes to be a historian?

Posted by Terry K. at 3:09 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« September 2008 »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google