ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Thursday, March 23, 2017
MRC's Heathering of Anti-Trump Conservative Continues
Topic: Media Research Center

The Media Research Center has been regularly targeting conservative Washington Post blogger Jennifer Rubin (a process we call Heathering), mainly because she didn't sell out her principles and blindly support Donald Trump (unlike the MRC). And the shots have continued:

  • In a Jan. 14 post, Brad Wilmouth sneered that "allegedly conservative Washington Post columnist Jennifer Rubin sounded like just one more liberal analyst on top of the other four liberals already on the panel as she could only find negative things to say about Republican efforts to repeal ObamaCare, and even fretted over the move to defund Planned Parenthood."
  • On Jan. 30, Wilmouth complained that Rubin "play[ed] the role of allegedly right-leaning MSNBC guest who mostly offers agreement to the liberal MSNBC host, and spends little time injecting the conservative point of view into the conversation."
  • On March 8, Wilmouth called her a "supposedly right-leaning" columnist who was "appearing on MSNBC to mostly agree with a liberal host."
  • The next day, Curtis Houck declared Rubin to be "shameless" for "touting federal bureaucracy as this marvelous institution that they (and not business, the people, and states) have been the impetus behind the country’s prosperity."

And on March  19, Wilmouth once again lamented that Rubin "has recently been a recurring MSNBC guest who has bolstered the network's anti-Republican commentaries" and grumbled that she "declared that she is not a Republican any longer" because of Trump. But he leaves relegated to transcript excerpts her explanation of what that is:

[Trumpism] has destroyed the Republican Party, which was based on a set of principles, frankly, that abhors discrimination, that is -- takes the Declaration seriously: "All men are created equal. All men are endowed with certain rights." Donald Trump and his sidekicks do not believe this. They have turned into this ethno-tribalism. It's contrary to American expressions of history of law from its founding.


He's a buffoon. He's insulting our British allies. He's insulting our German allies. Angela Merkel -- who has an election later this year -- you could see she wasn't too pleased at the press conference yesterday. I think there's going to be reaction against him with their far-right party in Germany as well.

It's telling that the MRC is burying this viewpoint instead of engaging with it. But then, the Mercers aren't giving the MRC millions of dollars a year to do that.

Posted by Terry K. at 12:47 AM EDT
Wednesday, March 22, 2017
WND Invents 'Miracles' So Trump Can Take Credit For Them
Topic: WorldNetDaily

Not only does WorldNetDailiy think Donald Trump is sent from God, it thinks he can perform miracles as well. An anonymous WND writer enthused in a March 10 article:

Is it the federal government’s hiring freeze on non-essential employees?

Or is it a miracle?

The U.S. debt clock is actually spinning backwards since Donald Trump moved into the White House Jan. 20.

On inauguration day, the debt stood at $19.947 trillion. Since then it has reversed by $68 billion, or 0.3 percent, for the first time in at least 10 years.

What happened in the same period after Barack Obama’s inauguration in 2009? The debt rose $320 billion in the same period – an increase of 3.1 percent. Overall, the debt nearly doubled in Obama’s eight years, by far the largest increase in any administration in history.

The "miracle" here is that Trump supposedly caused this to happen despite having done nothing that would have caused it. Trump is wrong, of course, as PolitiFact points out:

"Considering that Trump hasn’t enacted any fiscal legislation, it’s a bit of a stretch for him to take credit for any changes in debt levels," Dan Mitchell, a libertarian economist and senior fellow at the Cato Institute, told us.

"Debt levels go up and down in the short run based on independent factors such as quarterly tax payments and predetermined expenditure patterns," he said.


Dean Baker, an economist with the liberal Center for Economic and Policy Research, said the temporary dip in the debt is triggered by the timing of tax payments and government spending, "both matters that he has not affected one iota."

Added Neil Buchanan, a George Washington University law professor and author of The Debt Ceiling Disasters: "No one who knows anything about budgeting would take a 30-day change to have any meaning at all. There is no credit to take, because it's like noticing that rainfall numbers from one month to the next are not exactly the same or that attendance at baseball games is not a constant number."

Donald Marron, Director of Economic Policy Initiatives at the Urban Institute, speculated that the drop in debt may be because President Barack Obama’s administration left Trump with cash on hand to run the government. So the government's need to borrow hasn't been high recently. 

Also, WND has apparently forgotten that Obama took office while the economy was in free fall during a recession, less revenue was coming in, and new government spending was needed to pay unemployment benefits and food stamps.

The anonymous WND writer also touted taht Trump is "already making America great again" as shown by a higher than expected increase in new jobs, even though, again, Trump had implemented no policies that would have caused such an increase.

Yeah, Trump is such a miracle worker that WND has to embellish facts, if not outright lie, to demonstrate those miracles.

Posted by Terry K. at 5:34 PM EDT
MRC's Blumer Pushes Obama Unemployment Stats Conspiracy Theory
Topic: NewsBusters

White House press secretary Sean Spicer tried to handwave the double standard between Donald Trump's pre-elecction assertions that the government's unemployment numbers were somehow rigged with the Trump administration's embrace of positive numbers in February by declaring, "They may have been phony in the past, but it's very real now."

The one person who didn't think that was a ridiculous statement? Media Research Center blogger Tom Blumer. Why? He has a conpsiracy theory for that.

He writes in a March 11 NewsBusters post:

Trump's apparent belief in the jobs numbers as relayed by his press secretary may be defensible, despite his campaign rhetoric.

The AP reporters failed to note that former BLS head Erica Groshen's four-year term expired on January 27, six weeks before yesterday's release.

Groshen's appointment was delayed for 11 months before she was confirmed in January 2013, likely because of Republican senators' and others' concerns over appointing a far-left partisan with "ties to decidedly left-wing political groups" into a technical position with the potential to spin or even alter underlying data.

During Groshen's reign, as the reported unemployment rate dropped from 8.0 percent to 4.8 percent during her term, there was reason to believe that BLS may have changed its criteria for whether a person was in the labor force and began excluding more people who were legitimately looking for work. Doing so in a manner inconsistent with previous practices would artificially reduce the officially reported unemployment rate.

Groshen has been gone for six weeks. With new leadership, it's at least possible that Team Trump has gained confidence in the BLS data, and has had the opportunity to correct any major flaws which the previous director might have allowed into its processes.

Those alleged "ties to decidedly left-wing political groups" Groshen had, according to the Daily Caller article Blumer cites as evidence? She co-authored an article "urging an end to small businesses’ exemption from expensive federal regulations," and her husband donated $20 to "the far-left Working Families Party."

Really, that's it. 

Also, Blumer provides no evidence that Groshen ever falsified unemployment data or even, as he suggests, "changed its criteria for whether a person was in the labor force and began excluding more people who were legitimately looking for work." Indeed, Groshen has pointed out that the agency has used the same method for calculating the unemployment rate since 1940.

In fact, there was no reason to believe Groshen would manipulate the unemployment figures, despite Blumer's rant. There is, however, reason to believe that whomever Trump appoints to replace Groshen -- and he hasn't done so yet despite Groshen leaving in January -- might be ordered to do so, given Trump's obsession with appearances and his baseless attacks on jobless stats under Obama.

Apparently, neither Trump nor Blumer can accept the indisputable fact that the economy improved under Obama. So it seems Obama Derangement Syndrome never dies.

Posted by Terry K. at 3:02 PM EDT
NEW ARTICLE: At WND, It's Donald the Divine
Topic: WorldNetDaily
WorldNetDaily slandered Barack Obama as the Antichrist, but it's now pushing the idea that hand of God brought Donald Trump's election as president. Read more >>

Posted by Terry K. at 8:51 AM EDT
Tuesday, March 21, 2017
MRC Blogger's Fake-News Fail on Trump and Russia
Topic: Media Research Center

Media Research Center blogger P.J. Gladnick has been laboring quite hard to pretend there's nothing to see in regard to Donald Trump's links with Russia. For instance, he declared in a March 8 post:

Be very careful Democrats and your mainstream media allies. The fake news story about collusion between the Donald Trump campaign and Russia is a minefield that could destroy your credibility even beyond conservative skeptics who already don't believe you.

On March 9, Gladnick asserted that "the Trump-Russia fake news story is crumbling" and complained that an Associated Press writer talked to a few spy novelists for their take on this "fake news fiction."He added: "Newsflash! If you had been following the real, not fake, news recently, the premise has definitely returned to the far-fetched category. Not one intelligence agency has provided proof of collusion between Trump and Russia. In fact the former Director of National Intelligence, James Clapper, flat out denied it on Sunday."

But as the AP has stated elsewhere, Clapper not signaling any evidence of collusion does not mean that none exists, or that none was discovered after Clapper left office on Jan. 20.

The next day, Gladnick ranted about a Politico report on the subject:

When reading the series of charts containing a weird labyrinth of rather tenuous connections published in the March/April edition of Politico Magazine, it is hard not to channel Inspector Jacques Clouseau trying to connect the unrelated dots to make the case that was always far off the mark. The Politico dots on the series of seven elaborate charts are chock full of oligarchs, both Russian and Ukrainian, a beauty contest, a mixed martial artist, a dossier that no one has seen, a couple of Russian energy giants not to be confused with a regular Russian oil company, and, to top it off, a mystery person. This is the laughable evidence presented by reporter Michael Crowley to desperately give the Trump-Russia fake news story an aura of validity despite no proof.

The only things that seem to be missing from Crowley's charts are Boris Badinov and Natasha.

Gladnick went on to assert that "the only ones to be shaken by the Trump-Russia fake news story are the mainstream media and the Democrats," who are in a "futile search for the Trump-Russia collusion Holy Grail."

Gladnick hasn't written anything in a few days, so we don't know what he thinks about the news that the FBI is officially investigating allegations of coordination between the Trump campaign and Moscow while Russia was interfering in the presidential election.

He probably thinks that's "fake news" too.

Posted by Terry K. at 8:22 PM EDT
WND Managing Editor Complains About Websites (Not His Own) Pushing 'Fake News'
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is rarely more ridiculous than when it's hypocritically ranting about fake news. Take, for instance, Chelsea Schilling's smear-filled screed personally attacking a college professor for putting WND on a list of unreliable fake-news purveyors.

Take also WND managing editor David Kupelian's March 16 article. He begins it by uncritically taking the side of Fox News and Sean Hannity, prlclaiming as "fake news" a CNN report that Hannity pulled a gun on Fox contributor Juan Williams.

Kupelian also takes refuge in his soul-selling to back Donald Trump, refuting the claim in the CNN report by Dylan Byers that Hannity is acting "conspiratorial" by obsessing about a "deep state" of federal officials working to undermine Trump: "Pause-button, please: The last several months of news have comprised a non-stop prosecutorial case demonstrating precisely such efforts by entrenched, anti-Trump federal employees to sabotage the new  president, including through naked violations of the Espionage Act."

Kupelian then hopped to another subject:

More from CNN’s Byers: “Earlier this month, Hannity conducted an interview with Monica Crowley, the conservative commentator who would have become Trump’s deputy national security adviser were it not for her rampant plagiarism, which was uncovered by CNN’s KFile. Hannity announced that anyone who had questions about Crowley’s plagiarism – which, again, had been well documented – could ‘go to hell.'”

However, as the respected former federal prosecutor Andrew McCarthy explained in National Review, Crowley’s actual errors were minor and the plagiarism allegations – surfacing just as she was about to become President Trump’s senior director of communications at the National Security Council – were wildly overblown as a means of discrediting her and knocking her out of the Trump administration.

In fact, McCarthy quoted well-respected copyright attorney Lynn Chu, who conducted a careful study of the plagiarism allegations against Crowley, and not only “found CNN’s splashy ‘plagiarism’ accusation to be ill-supported – a heavily exaggerated, political hit job” – but even found that CNN omitted Crowley’s end notes in its reporting so as to make it appear she was failing to credit her sources.

McCarthy's column -- which did concede that Crowley made "missteps" -- is mostly a rehash of Chu's Facebook post defending Crowley, in which Chu curiously states that "I was engaged to conduct a detailed review" of the CNN report on Crowley but fails to state by whom she was "engaged."

But as Business Insider details, CNN did in fact address the footnotes in Crowley's dissertation, saying that she "often failed to include citations or to properly cite sources in sections where she copied their wording verbatim or closely paraphrased it." Politico similarly reported that Crowley "lifted passages from her footnoted texts, occasionally making slight wording changes but rarely using quotation marks. Sometimes she didn't footnote at all." Crowley also sometimes initially cited sources but then failed to do so on subsequent references that appeared to be taken wholesale from or were extremely close to the original text.

Further, the fact remains that the publisher of Crowley's book "What The (Bleep) Just Happened" pulled it from the marketplace amid the plagiarism allegations, and it remains off the market.

Kupelian concludes: "Sounds like it’s CNN, not Hannity, that has the problem with reckless behavior and not only threatening – but hurting – innocent people. But that’s what happens when you’re really, really angry." You mean like WND behaved all through the Obama administration?

Posted by Terry K. at 3:10 PM EDT
The MRC-Mark Levin Cross-Promotion Spectacular
Topic: Media Research Center

The Media Research Center has a business relationship with Mark Levin, in which they promote each other. They both remind us of this once again, even as they fail to disclose this relationship to their respective readers and listeners.

On March 5, blogger Craig Bannister touted how "Levin Uses Liberal Media’s OWN WORDS as 'Evidence' Obama Spied on Trump." (Though we doubt Levin spoke with the boldface and underlines and all-caps Bannister generously ascribes to him.) Except, well, that's not exactly what happened; Levin is desperately trying to pump up intelligence agencies' alleged monitoring of the Trump campaign's links to Russia into something he can maliciously speculate about but can't prove: that Obama personally ordered it or, at the very least, knew about it at the time. 

When CNN's Brian Stelter had the temerity to point out that Levin's conflation did not constitute actual evidence that Obama personally had Trump Tower wiretapped, as President Trump claimed in a tweet, Bannister was there to dutifully transcribe Levin's open-letter rant to Stelter sneering that he was being "thoroughly dishonest" for reporting the truth. A NewsBusters post pretty much did the same thing.

When ABC's Brian Ross called Levin "a conspiracy-loving talk show host" for pushing his conflated claims, the MRC complained about that too -- never mind that it's something he kinda does.

The MRC then gave even more space to Levin's rants on the subject.

Then Levin posted all these MRC links, and a couple more, to his Facebook page, under the headline "The week that was with our friends at MRC..."

Cross-promotion at its finest. How about behaving somewhat ethically for once and disclose that y'all are paying each other for this?

Posted by Terry K. at 12:49 AM EDT
Updated: Tuesday, March 21, 2017 12:52 AM EDT
Monday, March 20, 2017
WND Launches Another Personal Attack on Prof Who Put It On List of Fake-News Sites
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is still in personal attack mode against anyone who tells the truth about its lack of credibility.

Last November, when Merrimack College professor Melissa Zimdars put WND on a list of "not credible" websites -- something that's pretty obvious about WND from simply reading the site -- WND's Chelsea Schilling devoted an article to smearing her, stealing unflattering photos of her from her Twitter account (without permission, we can guess) and mocking her academic credentials by emphasizing that she has done research in "fat studies," published a paper on "fat acceptance TV."

Well, Zimdars' list got linked by Harvard University in a research guide, so Schilling is dragging out her attacks again in a March 13 article, republishing all those unflattering stolen pics and sneering that Zimdars is "leftist, Trump-bashing assistant professor in Massachusetts who specialized in 'fat studies'" and who "only actually held her teaching position at the private college in North Andover, Massachusetts, for about 19 months."

Indeed, Schilling is so busy trying to smear Zimdars that the vast majority of her article is dedicated to bashing her. Despite calling Zimdars' list "error-riddled," at no point does Schilling deny or disprove anything Zimdars said about WND beyond complaining that the "Zimdars’ project offers no explanation for" calling WND "unreliable."

Of course, the fact that WND tries to smear its critics rather than engage with them is one clear sign it's "unreliable."

There's also the record from just the past few months, in which WND:

If that's not evidence of an "unreliable" website, we don't know what is. Schilling and WND certainly don't know.

Posted by Terry K. at 8:15 PM EDT
MRC Defends Gay Conversion Therapy
Topic: Media Research Center
A March 17 Media Research Center post by Dawn Slusher noting that an episode of the new TV series "Greenleaf" touches on the subject of "conversion therapy" intended to turn a gay person straight feels the need to speak up for the practice:

There has been much rancor over gay conversion therapy programs for decades, but the topic has again been hotly debated as of late with Vice President Mike Pence’s support for such programs as well as Ken Blackwell, Domestic Policy Advisor to the Trump Presidential Transition Team. ABC’s 20/20 revived the debate in an exposé last week, as well. Though judging by the reviews, the exposé leaned heavily in favor of those who demonize such programs.

Rarely will you find the Hollywood left giving facts, statistics and answers on those who have found success in conversion therapy, but the season premiere of the Oprah Winfrey Network's (OWN) Greenleaf, “A House Divided,” is providing an interesting look on the issue from the point-of-view of a married couple who are leaders in the family church facing a tumultuous time after the revelation that the husband is attracted to men.

For these "facts, statistics and answers," Slusher cites a pro-conversion therapy group that claims criticism of conversion therapyare "opinion, not science" and cites the virulently anti-gay group NARTH in support, and self-proclaimed ex-transgender woman Walt Heyer, a current fave of anti-gay activists who admits he was misdiagnosed as transgender.

Slusher goes on to rant:

If we are supposed to accept those who believe being gay isn’t a choice, why then are we not allowed to accept those who believe it is? If women in this country are allowed to take the life of their unborn child in the name of “freedom of choice,” why then can’t a gay man or woman have the right to choose conversion therapy without the threat of the government shutting down such programs?

Reparative therapist the late Dr. Joseph Nicolosi spoke to about the left’s attempt to deny conversion therapy treatments to those who seek to change, saying, “The justification for denying the client's autonomy and self-determination is the arrogant assumption that ‘we know better what's good for you than you do.’ We will tell you what your problem is, which is to learn to enjoy gay sex. So drop your inhibitions, drop your archaic religious beliefs, forget your morality or ethic and join the gay parade.”

Yes, there have been horror stories and abuses of conversion therapy programs, but that can be said about any type of therapy. There will always be those who use it for selfish gain and profit, or for pure power and abuse. That doesn’t mean there are not good and successful programs out there for those who wish to pursue them.

Nicolosi was a founder of NARTH, which tells you all you need to know about him and his motivations. And if are "good and successful programs" for conversion therapy as Slusher claims there is, why have none surfaced during state hearings to ban the practice that use a scientifically valid, replicable method that does no harm to the client, and why did Slusher cite any in her post? Perhaps because one doesn't exist.

The MRC is being irresponsible in promoting a discredited therapy method, just as it was in promoting a certain strain of anti-vaxxer activism.

Posted by Terry K. at 4:48 PM EDT
WND's Anti-Gay 'Beauty And The Beast' Freakout Fails, As Does The Boycott
Topic: WorldNetDaily

When the news came out that Disney's live-action remake of "Beauty and the Beast" had re-imagined the villainous sidekick LeFou as gay, the gay-haters at WorldNetDaily did what it does: go into fearmongering mode.

Bob Unruh fretted over Disney's disturbing pattern of treating gays like normal people in a March 8 WND article:

The Disney company long has had a “gay” advocacy position at its theme parks, where “gay days” are routinely held.

That’s far afield from reports that founder Walt Disney “personally” fired Tommy Kirk, the actor of “Swiss Family Robinson” fame, over his homosexuality.

But since then, Disney used “out” singer Elton John’s music for “The Lion King” and more.

Now, however, the company has stepped into a whole new minefield with its promotion of homosexuality – to children.

Unruh went on to uncfritically quote gay-hater Franklin Graham fretting that "'Beauty and the Beast' will feature a gay character in an attempt to normalize this lifestyle" and demanding a boycott of all Disney products.

Funny, one would have thought Graham and WND would be at least cheered by the fact that the gay character is a villain.

The same day, WND columnist Michael Brown asked whether "As followers of Jesus, it is right for us to boycott Disney in general or 'Beauty and the Beast' in particular?" He approved the boycott as long as it was done in a manner that is not hypocritical, insisting that "it is not hate to say, 'I don’t want my kids to witness a gay kiss or a gay romance,' any more than it is hate for a Jewish atheist to say, 'I don’t want my kids to listen to a rabbi’s sermon,' or for a gay parent to say, 'I don’t want my kids to be exposed to Bible verses that speak against homosexuality.'"

WND columnist Scott Morefield lamented that "there is enough diversity of opinion in the United States to almost unequivocally state that boycotts never work, at least not in the way they are intended," but he also ranted:

Has the homosexual lobby’s relentless efforts to sway the public in their direction now reached the point where it is potentially damaging to our kids? After all, it’s one thing to teach children to treat all people with respect, but it’s quite another to “normalize” a lifestyle that at best is contrary to what Christians and thousands of years of human development believes is the best way to raise children – the nuclear family – and at worst is rife with disease and psychiatric disorders.
And make no mistake, the path Disney and others are on goes far beyond simple “normalization.” They want children to see this behavior as something to be desired.

Don’t believe it? Then why do upwards of 15 percent of young women and girls identify as “bisexual” when for most of human history the percentage stood around 2?

Morefield added of Disney that "the once-trusted studio continues to reach new lows and it would be awesome to see the pendulum swing in our direction for once, just a little."

Still, WND started a petition citing "Beauty and the Beast," as well as other purported offenses, including one it had nothing to do with -- that "LGBT activists have long pressured Disney to promote their sexual agenda to America’s youth – as with their 2016 campaign to persuade Disney to portray Elsa from 'Frozen' as a lesbian, using the hashtag #GiveElsaAGirlfriend -- to (all caps is theirs) "TELL DISNEY YOU WILL BOYCOTT 'BEAUTY AND THE BEAST' AND OTHER DISNEY FARE UNTIL IT RETURNS TO THE WHOLESOME FAMILY VALUES IT ONCE CHAMPIONED AND STOPS MARKETING A HARMFUL SEXUAL AGENDA TO OUR CHILDREN."

As with most other WND petitions, this is email address-harvesting operation to build up its mailing list, and no count of signature -- let alone any mention of a verification process to prove the signatures are from actual people and not duplicates or automated -- is provided.

So how's all that working for WND? Not very well. "Beauty and the Best" earned a record $170 million in its opening weekend and $350 million worldwide.

In all this freakout, however, WND expressed no concern about the central romance of "Beauty and the Beast,"even though it has warned against human-animal hybrids in the past.

Posted by Terry K. at 12:37 AM EDT
Sunday, March 19, 2017
Maddow's Trump Tax Reveal Sends MRC Into Attack Mode
Topic: Media Research Center

After MSNBC's Rachel Maddow revealed a couple of pages of Donald Trump's 2005 tax returns, the Media Research Center went into overdrive trying to dismiss it as a "fail" and/or a "flop" and/or a "non-story":

The fact that the MRC devoted 12 posts to Maddow's tax-return reveal within 48 hours after the story aired would seem to indicate the opposite of what it's trying to tell us -- that it really wasn't the "fail" or "non-story" the MRC repeatedly insists it was.

The MRC is certainly not going to give Maddow credit for doing something no other media organization has done to date, as the Washington Post's Erik Wemple points out: get Trump to didsclose information about his taxes.

The MRC went even further into pro-Trump spin mode with a March 17 post by James Powers asserting that "Trump’s effective tax rate for 2005 was 79 percent" accounting for the $103 million in losses he took (on $151 million in income) and the alternative minimum tax he paid.

Sad, really.

Posted by Terry K. at 9:28 PM EDT
Updated: Sunday, March 19, 2017 9:33 PM EDT
WND Still Complaining About Trump Impeachment Talk, Forgetting It Agitated for Hillary Impeachment
Topic: WorldNetDaily

Myra Adams complains in her March 9 WorldNetDaily column:

Precisely because the Founding Fathers’ grounds for impeachment are so pliable, and the nation is so polarized, not a day passes in the media universe without one hearing or reading the word “impeachment” applied to President Trump after only seven weeks in office.

That explains why the phrase “Trump Impeachment” yields 15,700,000 hits on Google.

For Trump-haters who enjoy betting, impeachment gambling is all the rage at Ladbrokes, the British odds-making site. Currently, the odds are 4 to 5 that Trump will “leave office via impeachment or resignation before the end of his first term.” The odds are “even” that Trump will “serve a full term.”


Democratic leaders whipping up impeachment hysteria are assisted by a complicit media with a proclivity for manipulating impeachment polling data.


With what I call the “Trump Impeachment Follies” in full swing, Republicans must be ready to wage war against Democrats and their media allies who are using deceptive tactics to indulge their impeachment fantasies against the will of the American people.

Bob Unruh followed in a March 10 WorldNetDaily article:

Democrats failed bigtime in the 2016 presidential election, with Republican Donald Trump stunningly handing the Dems’ power machine, Hillary Clinton, her second Oval Office-chase collapse, even after the friendly media made it clear she was entitled to the job.

Then they failed when they tried to get the nation’s electors to be faithless to the voters and pick anyone but Trump. A couple of them who did fall prey to the campaign recently were fined $1,000.

And the Democrats failed when they took the fight to the courts, demanding recounts. In at least one state, they ended up losing votes to Trump before the recount was shut down.

What do they have left?



["Trump critic" Lawrence] Tribe claimed, “Using power of WH to falsely accuse predecessor of impeachable felony does qualify as an impeachable offense whether via tweet or not.”

Former Labor secretary Robert Reich tweeted: “By my count, there are now four grounds to impeach Trump. The fifth seems to be on its way.”

Both Adams and Unruh -- as WND usually does -- have conveniently forgotten they argued the opposite when it came to Hillary Clinton. As we've noted, Hillary Clinton wasn't even running for president in 2015 when WND started agitating for her impeachment, and WND was touting just a couple days before the November election how "If Hillary Clinton wins the election Tuesday, a prominent Republican member of the House Judiciary Committee says there will be an immediate move to impeach her before she can even be sworn into office Jan. 20."

Unruh also wants us to believe that "dozens of scandals under President Obama that included potentially impeachable offenses." But WND's main effort in pushing that idea was a laughable, falsehood-ridden "Case for Impeachment" that was led by Obama's purported illegitimacy to be president.

The actual story here is that WND doesn't like it when others try to do to Trump what it did to Obama. How hypocritical.

Posted by Terry K. at 6:12 PM EDT
Updated: Sunday, March 19, 2017 6:27 PM EDT
Saturday, March 18, 2017
MRC's Blumer Still Doesn't Understand How AP Works
Topic: Media Research Center

Media Research Center blogger Tom Blumer is obsessed with bashing the Associated Press -- yet not so obsessed with it to bother to understand how the news cooperative works.

Blumer devoted a March 5 post to complaining that the AP ran the address of a private email account Vice President Mike Pence's wife used to conduct official business while Pence was Indiana governor. Pence's account was hacked.

Blumer is huffing that the AP didn't remove the email address from the original story after Pence told the AP the account was still active (instead agreeing not to publish it in future articles), self-righteously asserting he "won't link" to the story with the address but instead linking to a Google search with the story "as the current first item listed."

Well, there's your problem, Tom. The story is not at the AP website but, rather, at the Boston Globe. And, thus, we are compelled to explain to Blumer how the AP works. 

The AP is not a news organization per se but a news cooperative, sustained by the membership fees of subscribers like the Globe that run AP content in exchange for making their own original content available to the AP for distribution. AP members are generally free to do what they will with AP's content, such as adding their own localized content to an AP story.

AP stories on the websites of other subscribing news organizations are not on AP servers but, rather, servers run by those news organizations, so there's little the AP could do on its own to retroactively redact the offending email address in question because dozens, if not hundreds, of news organizations would have to individually make that change. In  other words, the AP could demand that the Globe redact the email address from its story, but it has little power to ensure that it actually did so. Meanwhile, the AP has no power whatsoever to stop those who copy the story without its authorization.

The AP's stance, then, is a prudent one that recognizes that the Internet is forever and it cannot purge every single instance of the address off the web.

While Blumer rants at the AP for taking a "Karen Pence's privacy be damned" approach to the issue, he gives a pass to Pence's wife for stupidly insisting on continuing to use an email account that was 1) hacked, or at least exposed in the hacking of her husband's account; 2) exposed as having been used for official business in contradiction of ethics if not the law (to which Blumer also gives a pass), and 3) published by a news organization and given wide dissemination.

And AP is the irresponsible one here? Only in Blumer's fevered brain.

Posted by Terry K. at 10:24 AM EDT
Updated: Saturday, March 18, 2017 10:26 AM EDT
Genocide Watch Founder Confirms WND Columnist Misquoted Him
Topic: WorldNetDaily

The other day, we highlighted Barbara Simpson's WND March 12 column in which she claims to quote Genocide Watch founder Gregory Stanton saying things about the purported "white genocide" in South Africa that seem to diverge from his normal tone on the subject, particularly things like "For God’s sake, don’t disarm. Do not disarm."

We contacted Genocide Watch to find out if he really said those things. Stanton responded by email:

Thank you for bringing to my attention an article claiming to "quote" me on "white genocide in South Africa."

They are, as you suspected, a series of "quotes" put together in a way that completely mis-represents my views about the situation in South Africa.

I have made it clear that I do not believe that a "white genocide" is underway in South Africa.  See the attached, on our website at:

The figure quoted in the article that there have been 100,000 murders of whites in South Africa is a gross exaggeration. It is certainly not true since 1994. Indeed far more black South Africans are victims of crime than white South Africans.

Although I don't believe that police in South Africa provide adequate protection to any group, the danger from criminal gangs to farmers who give up their arms is acute. When the notorious "commandos" were disbanded and farmers gave up their arms, they were promised police protection to replace their self-defense. That has not been implemented. But the reason is largely from lack of adequate training, support, and supervision of police forces; not an intentional policy of neglect by the government. Until the crime rate falls, I advised farmers not to give up the arms they possess with permits for their self defense.  

I am grateful that you have brought this article to my attention. Please send a rejoinder to the publication that published it. You may quote me.

I just don't have time to respond to all of the mis-representations of the warnings by Genocide Watch about dangerous trends in South Africa and other countries.

Consider it done, Dr. Stanton. We're sending an email link to this post to Simpson's WND email address.

Posted by Terry K. at 1:04 AM EDT
Friday, March 17, 2017
MRC Writer Can't Stop Pushing 'Fungible' Canard About Planned Parenthood Funding
Topic: Media Research Center

Back in January, we shot down Media Research Center writer Katie Yoder's assertion that federal money given to Planned Parenthood is "fungible" -- an argument that conveniently ignores the fact that this federal money is provided for specific services and cannot be shifted elsewhere.

In keeping with the current MRC tradition of ignoring facts that counter its political agenda, Yoder keeps making the same false argument.

In a March 7 post, Yoder hammered on a certain false theme (bolding is ours):

These are the questions the networks refuse to fully address: If abortion is just three percent of Planned Parenthood’s “services,” why doesn’t it stop for the sake of federal funding? Or, if federal funding doesn't go towards abortion, why would the administration halt Planned Parenthood funding?

Answers: It isn’t only three percent and money is fungible.


While the Hyde Amendment, a legislative provision approved annually by Congress, bars federal funding (aka taxpayer funding) for abortion except in cases of rape, incest or to save the life of the mother, pro-life leaders argue that the government money is fungible.

But the networks won’t tell viewers that.


She failed to address the argument that money is fungible, or that Planned Parenthood could offset costs with public funds to free up other resources for abortion. Another point highlighted by pro-life groups.

The only evidence Yoder provides for this is an unsubstantiated assertion by Republican Sen. James Lankford that "The money is fungible," as well as her and fellow MRCer Sarah Stites' ridiculous analogy that "imagine giving your teen $20 to use specifically for gas. Although he can’t buy beer with that $20, he can now use his own $20 to purchase alcohol since the gas was covered by you."  

Someone forgot to tell Yoder and Stites that teens can't legally buy alcohol. And it still doesn't take into account the fact that federal money to Planned Parenthood isn't intermingled with other funds and Planned Parenthood must account to the feds their spending on the programs the money is designated toward.

But hey, the truth no longer matters at the MRC.

UPDATE: Yoder makes the assertion again in a March 17 post, though she tones down her certainty: "pro-life leaders and politicians argue money is fungible – or that Planned Parenthood could offset costs with federal funds to free up other resources for abortion." And "money is fungible" is again linked to her and Stites' dumb teen-buying-alcohol argument.

At least she sort of concedes that "money is fungible" is just something right-wingers "argue" and not actually based in fact.

Posted by Terry K. at 4:00 PM EDT
Updated: Friday, March 17, 2017 6:47 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« March 2017 »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google