ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Sunday, August 14, 2011
Aaron Klein Anonymous Source Watch
Topic: WorldNetDaily

Aaron Klein writes in an Aug. 12 WorldNetDaily article:

Israel stopped what would have been a spectacular border terrorist attack planned from inside the Gaza Strip, according to Egyptian security officials.

The Egyptian officials said there is information the attack Tuesday was aimed at the sole pipeline that supplies Gaza with gas. The pipeline, located at the Israeli town of Nahal Oz, is manned and provided by Israel.

Israeli security officials would not comment on the matter.

Why should anyone trust anonymous "Egyptian security officials" about what's going on in Israel? Klein doesn't explain why we should.

In other words, just another hollow, anonymously sourced article from Klein.


Posted by Terry K. at 12:09 AM EDT
Saturday, August 13, 2011
MRC Still Unhappy That There Are Gays On Its TV
Topic: Media Research Center

As NewsBusters has already shown this week, the Media Research Center doesn't like it when gays are portrayed in the media as anything other than leading deviant, sinful lifestyles. The MRC served up a big taste of that last week by attacking TV networks for depicting them at all.

An Aug. 4 MRC Culture & Media Institute article by Paul Wilson complained about the "he disproportionate airtime" given to "gay characters and issues." Wilson railed against "the mistaken notion that homosexuality is widespread in America" and whined that "the near-ubiquity of homosexual characters on television flies in the face of demographic reality," since "the homosexual population in the United States is around 2 to 4 percent."

Wilson focused on the Gay and Lesbian Alliance Against Defamation's "Network Responsibility Index," which tracks appearances of LGBT characters on TV shows. Wilson huffed that GLAAD was "handing out the pats on the head" to networks for being "pro-homosexual," concluding, "So if it seems that you can't flip through the channels today without running across gay characters or story lines, you're right. You can't. And GLAAD's there to make sure of it." But Wilson offers no evidence that GLAAD "makes sure" gays are depicted on TV or punishes networks who don't.

In other words, just another anti-gay freakout from an organization prone to them.


Posted by Terry K. at 10:39 AM EDT
WND's McMillan Abandons Logic
Topic: WorldNetDaily

Craige McMillan begins his Aug. 10 WorldNetDaily column this way:

Obama voters worldwide are running wild. In England, America's parent country, mobs of "youths" have taken to burning down shops, businesses, cars and buses, and beating anyone who gets in their way or tries to put out their fires. I guess they think there will be more for everyone when there's nothing left.

In Greece, Italy and the rest of the euro-zone's bankrupt socialist paradise, everyone riots at the mere suggestion that retirements can't be as generous as previously promised if the nation's loans are to be repaid.

Here in America, gangs of "youths" – if that's what you'd call racist teenage gang-bangers – drag white people from their cars and beat them as they leave the Wisconsin State Fair. "Flash mobs" – if that's what you'd call racist teenage gang-bangers – flood into stores and empty the shelves, while the police hang out at the local doughnut shop (which is always well-protected).

McMillan is claiming that Europeans and underage youths who were even more underage in 2008 voted for Obama.

McMillan suggests he might be speaking metaphorically when he later writes, "Nationality, you see, is irrelevant when one votes for a god," but otherwise, he's presenting this literally.

Oops, did we mistakenly apply logic to a columnist not normally known for such things? Sorry...


Posted by Terry K. at 12:30 AM EDT
Friday, August 12, 2011
WND Smackdown: Farber Bashes Geller (Though Not By Name)
Topic: WorldNetDaily

Barry Farber turns in a surprisingly strong smackdown in his Aug. 10 WorldNetDaily column:

I'm chilled by the words of "real" Jews, Jews willing to stand in the hedge and take up the gap in the fight for Jewish and Israeli survival. From the very famous to the almost famous to the obscure, it's as if some very non-Jewish thought-virus has commandeered their minds to get Oslo screamingly wrong.

No names or attributed quotes, please. I love these people and I expect to be on their side again for the rest of my life. But first, Oslo!

Their theme, crudely stated, is something like this. "Hold everything, folks. This just in! Did you know that those Norwegian children who were shot down at a 'summer camp' were being brainwashed and molded into an anti-Israel strike force planning anti-Israel boycotts and militating for the declaration of a Palestinian state? No, folks, this 'summer camp' wasn't for roasting weenies and telling ghost stories around the campfire. This summer camp was more like a 'Hitler Youth' outing!"

One extremely famous Jewish commentator even had Norway on the wrong side in World War II. One Jewish activist punctuated her comments about the Norwegian people by saying, "They just hate Jews!" (They don't!)

May I borrow my favorite line from Christianity? Namely, "Forgive them, Father. They know not what they do!"

It's true that the government of Norway is fiercely pro-Palestine and anti-Israeli. And like all governments and individuals who hold that position, Norway is factually bankrupt. They say officially that the cause of Palestinian terrorism is the Israeli "occupation." Ask them what the cause of that terrorism was before the 1967 war that led to Israel's "occupation" and the Norwegians lose their audio. Forget anything as complex as Israel never taking one inch of land that was "Palestinian" or even "Arab." All that land was an unsettled leftover of the Ottoman Empire's defeat in 1918. Norwegian officials don't want to risk the even deeper confusion that might attend an honest exploration of the facts.

For democratic, highly civilized Norway to be swine-headed over Israel is beside my point. How dare any Jew suggest that somehow Norwegians had Anders Breivik's massacre coming to them because of their anti-Israel feelings! I especially rebel at the cowardly attempt to say that without saying it. All the offending statements include assurances that, "I'm not saying Norway's anti-Israeli feelings justified the slaughter."

Oh, no? You're not! Then why do you bring it up? I don't care if the children at that summer camp were all wearing swastika armbands and learning the "Horst Wessel" song in German, that doesn't justify their murder. Neither does it justify Jewish insinuations about their "anti-Semitism" while pretending no such insinuations.

Unfortunately, as courageous as his  criticism was, he wasn't so courageous as to name those who he was criticizing because, he says, "I love these people." There may be another issue as well: the top person on that list is another WND columnist, Pamela Geller.

In a post on her Atlas Shrugs blog, Geller did indeed suggest that the victims at the youth camp allegedly shot up by Anders Brevik deserved to die because the camp is part of an anti-Israel "indoctrination training center." She says the victims would have grown up to become "future leaders of the party responsible for flooding Norway with Muslims who refuse to assimilate, who commit major violence against Norwegian natives including violent gang rapes, with impunity, and who live on the dole." She also claimed that the camp's attendees were "more Middle Eastern or mixed than pure Norwegian (a claim she later deleted from her post).

It's more than legitimate to ask why WND permits a person who wrote such vile things to be a weekly columnist, but unfortunately, Farber doesn't seem interested in pursing the issue.


Posted by Terry K. at 4:02 PM EDT
NewsBusters: There's A Gay In My Newspaper!
Topic: NewsBusters

Mike Bates devoted an entire Aug. 11 NewsBusters post to this:

Tonight in Iowa, Republican presidential candidates will debate before a national audience. But, at least on page 14 of today's Chicago Tribune, a much bigger story concerns a little known homosexual activist, not in this evening's debate, who also seeks the GOP nomination. He admits to a childhood crush on Chuck Connors of TV's "The Rifleman," and stands about as much a chance of winning the GOP nod as the late Mr. Connors does.

The story, "Debate is gay candidate's primary aim," runs 25 paragraphs and approximately 1,200 words.  Excerpted from an even longer article on the Chicago Tribune's Web site, it centers on an understandably less than optimistic candidate:

Fred Karger, Republican candidate for president, knows there is no chance he will be the GOP nominee, much less the next leader of the free world. "I'm not delusional," he says, though one might wonder what, exactly, he is thinking.

 

In contrast, the same page of today's Tribune carries a much smaller article, "Eyes on Iowa as GOP hopefuls set for debate," taken from an expanded piece appearing on the newspaper's Web site. The print story is seven paragraphs in length and about 300 words. Several candidates who will participate tonight aren't even mentioned.

Bates gets in one parting shot at Karger: "Maybe if Newt Gingrich confessed to an infatuation with Pa Cartwright, he'd have qualified for coverage in the Tribune story on the debate."

Can anyone say anti-gay agenda?


Posted by Terry K. at 12:51 PM EDT
WND, Klayman Peddle Lies About Maddow Lawsuit
Topic: WorldNetDaily

WND and its associates pretty much seem to be genetically incapable of telling the truth.

IN an Aug. 10 WND article by Bob Unruh on the lawsuit sue-happy defamer Larry Klayman has filed against Rachel Maddow on behalf of gay-bashing evangelist Bradlee Dean, there's this interesting statement:

The action seeks $50 million damages.

Klayman, the founder of Judicial Watch and now of Freedom Watch, said money is not the issue.

"This case is filed as a matter of principle," he said. "We need more Bradlee Deans in the world and hateful left wing television commentators must be made to respect not only his mission but the law."

That is absurd on its face. If money wasn't the issue, why is Klayman trying to get $50 million out of Maddow? And if respect really was part of Klayman's mission, Unruh's article wouldn't be accompanied by a picture of Maddow as she is supposedly being served with the lawsuit, with a look teased on the WND front page as "sourpuss." Apparently trying to humiliate the defendant is part of Klayman's "principles."

Unruh does his own lying in the article as well. In the midst of fluffing Dean, he writes:

Dean also is drummer for Junkyard Prophet, which has sold over 40,000 albums in the Minneapolis area alone. Bradlee is endorsed by world-class companies such as Sonor, Buttkickers, Beatnik (including his own signature drum pad), Hornet Drumsticks (including his own signature sticks) and Soultone Cymbals.

Music instrument makers rarely endorse musicians, and certainly not a lower-tier musician like Dean. Rather, companies allow musicians to endorse their products, and that is the case here. From the Sonor page on Dean:

I’m honored to endorse gear by Sonor, Buttkicker, Hornet drumsticks, Beatnik, Soultone, and Gibraltar—companies that have entrusted me to faithfully and successfully endorse their products.

Thery're not endorsing him -- he's endorsing them.

Is it too much to ask for Unruh to get basic facts correct? Apparently so.


Posted by Terry K. at 8:43 AM EDT
CNS Touts Obama Disapproval Ratings, Ignores Bush's
Topic: CNSNews.com

U.S. troop deaths are not the only area in which CNSNews.com bashes President Obama while ignoring the record of the previous, Republican occupant of the White House.

An Aug. 8 CNS article by Terry Jeffrey declares:

The percentage of Americans saying they approve of the job President Barack Obama is doing tied its all-time low of 42 percent in the week of Aug. 1-7, while the percentage of Americans saying they disapprove of the job Obama is doing tied its all-time high of 50 percent, according to the Gallup poll.

What Jeffrey doesn't mention: President Bush's disapproval ratings were much higher. INdeed, Bush's disapproval rating in April 2008 was 69 percent, which Gallup declared was "the highest disapproval rating in Gallup Poll history."

How did CNS react to Bush's low ratings? By trying to discredit the poll. A July 8 CNS article by Carolyn Bolls noting that "only 35 percent of adults believe the United States is on the right track under President Bush's leadership" quoted a Republican operative as claiming that it's "difficult to glean any conclusion from a poll that doesn't accurately reflect the demographic makeup in this country."


Posted by Terry K. at 12:35 AM EDT
Thursday, August 11, 2011
WND Anti-Gay Freakout Watch
Topic: WorldNetDaily

It's been a few weeks, so it must be time for another gay-bashing tirade from Les Kinsolving. From his Aug. 8 WorldNetDaily column:

On July 20, the Centers for Disease Control and Prevention issued a report that, in its impact of human suffering, should surely question the appropriateness – no, make that the outrage – of describing the behavior that caused it as "gay."

[...]

Ladies and gentlemen, that absolutely begs the question: Why should all U.S. taxpayers – rather than all of those outspoken, militant homosexual organizations – have to pay $21 billion on domestic HIV/AIDS?

And that is only for treating this deadly disease – not for any campaigning against the same-sex behavior in places like gay bath houses, which remain the highest spreaders of AIDS.

I am deeply grateful, as all Americans should be, for the CDC in reporting the terrible consequences of what the so-called gay lobby so rejoices, in its continuing advocacy of the behavior that is the No. 1 AIDS-spreader.

And for President Obama and his new secretary of defense to rejoice as they force our armed forces to accept the self-announced sodomites who are the nation's leading AIDS-spreaders is a national outrage that truly should be remembered at the polls one year from this November.

Kinsolving wasn't the only WND columnist in anti-gay freakout mode this week. Burt Prelutsky chimes in in his Aug. 9 column responding to a critic of a previous column in which he wrote of gay-pride parades: "What is it exactly that they're so proud of? That their sexual activity will never lead to the birth of a baby, but only, tragically on occasion, to a dreadful disease?"

To tell you the truth, I thought my article was temperate and even sympathetic. But inasmuch as Mr. Hooper and his secret admirer wish to take me on, so be it.

If I am to be taken to task for suggesting that what unites gays is solely their sex lives, they will have to come up with a logical alternative. What else are we to make of their silly parades? In what else are they displaying their pride? It's certainly not their nation, their religion, not even their personal accomplishments. It's not like the Irish showing the green on St. Patrick's Day or a VFW company offering a tribute to their fallen comrades on Memorial Day. The only unifying aspect of a Gay Pride parade is based on the sexual acts they perform together.

Finally, how is it that they ever came up with that childish insult, "homophobe"? It's bad enough that they are so arrogant that they can seriously insist that anyone who opposes same-sex marriages is suffering from an irrational fear, which is the definition of a phobia, but what are we to make of the first part of the word? After all, for years we have been lectured that the "H" word is an obscenity, every bit as offensive as the "N" word, and yet here they are tossing it around like a beach ball at Dodger Stadium.

Frankly, I'm a little surprised they didn't go all the way and come up with "queerophobe" or "fagophobe."

That way, even in denouncing the label as a lie, they could claim we were using vile language to insult them.

I guess the nice thing about being a member of a minority in America is that you can assume the moral high ground even when you're wading in a swamp.

Prelutsky is really nothing more than a garden-variety hater.

You know the really funny thing? Kinsolving and Prelutsky wrote their previous anti-gay screeds on successive days too.


Posted by Terry K. at 10:50 PM EDT
MRC's Graham Unhappy That CNN Employs A Muslim
Topic: Media Research Center

An Aug. 9 NewsBusters post by the Media Research Center's Tim Graham essentially boils down to a single complaint: CNN hired a Muslim.

Graham starts off by grousing that a CNN guest who spoke about Ramadan was a CNN employee, booking director Maria Ebrahimji. Graham claims that Ebrahimji "has embraced her role as a Muslim advocate inside CNN" and further complains that she "serves on several boards" inside CNN: "Vice Chair of the CNN Diversity Council and on the Turner Broadcasting Corporate Responsibility Council and Green Task Force."

The rest of the post is excerpts from other CNN appearances by Ebrahimji and a quote from the website for a book she wrote "compiling stories of Muslim-American women." Aside from an incorrect claim that Jews "sacrifice for Christ," Graham doesn't contradict or criticize what she has to say.

The only important thing here is that CNN hired a Muslim, and that's apparently too much for Graham's right-wing sensitivities.


Posted by Terry K. at 2:56 PM EDT
Updated: Thursday, August 11, 2011 2:57 PM EDT
Kessler Launches New, Wild Attack on Hillary
Topic: Newsmax

Newsmax's Ronald Kessler appeared on the Aug. 9 edition of Fox & Friends with a wild claim from his new book "The Secrets of the FBI" he hasn't yet peddled at Newsmax: that Hillary Clinton drove Vincent Foster to suicide:

KESSLER: Vince Foster, the deputy White House counsel under Clinton, he was depressed. He did commit suicide. But what the FBI found that never came out before is that a week before his suicide, Hillary Clinton had a big meeting in the White House with him and other aides about her health care legislation, and she violently disagreed with the legal objection he raised, and she totally humiliated in front of all of these White House aides. "You are small town -- you are a small town hick lawyer. You'll never make it in the big time." And after that, his demeanor changed. His -- he became very withdrawn. He would break into tears. And a week later, he committed suicide. The FBI concluded that that is what triggered his decision to commit suicide. 

Such an attack on Hillary Clinton would seem to conflict with Newsmax chief Christopher Ruddy's rapprochement a few years back with Bill Clinton. But Kessler has long been a Clinton-basher with special focus on Hillary, usually hiding behind anonymous sources to hurl his smears and failing to provide any documentation for them.

An April 2006 Newsmax article on Kessler's book on Laura Bush touted how it contains "an extremely unflattering portrait of the Clintons":

The book reveals that the Clintons had treated Secret Service agents and household help with disdain and made few attempts to engage them in friendly conversation.

"Bush and his wife treated you normally, decently," said one former agent. "They had conversations with us."

[...]

The Clintons had used the White House to court fund-raisers, putting up political supporters in the Lincoln Bedroom. The Bushes, on the other hand, have given overnight privileges only to dignitaries, family members and longtime friends.

When Hillary gave Laura a tour of the Executive Mansion, Laura – who had previously stayed at the White House when her father-in-law was president – was "quietly dismayed" at the condition of the residence, author Kessler revealed.

The residence décorations appeared gaudy. Carpets and furniture had been allowed to fray and there were exposed electrical conduits in several areas. But the Clintons' real irreverence for the White House came to light after Bill left office, when stories broke that the Clinton staff had "trashed" the mansion before leaving.

Clinton supporters called the report an "urban legend." In response, White House Press Secretary Ari Fleischer detailed some of the damage in the White House and the adjacent Eisenhower Executive Office Building.

[...]

The final, official report from the Government Accounting Office, released on June 11, 2002, did not confirm all of Fleischer's allegations, but did state that the damage included the loss of 62 computer keyboards, 26 cell phones, two cameras, 10 antique doorknobs and several presidential medallions.

It would be more accurate to say that the GAO report substantiated very few of Fleischer's allegations of vandalism.

A June 2007 article by Kessler recruited Bay Buchanan to attack Hillary, in which Buchanan claimed that "we are all fools for having let her advance to the point where she is running for president." Kessler and Buchanan also repeated a discredited falsehood about Hillary:

Of all of Hillary's prevarications, Buchanan says, none is so clear-cut or shocking as the fact that on national TV, Hillary claimed that when two airplanes hit the World Trade Center, her daughter Chelsea was at Battery Park near the towers, where Chelsea heard and saw the catastrophe unfold.

Hillary's arrogance was so profound that she did not coordinate the story with Chelsea, who wrote an article for Talk in which she described what she had been doing that day. According to Chelsea, she wasn't jogging at the World Trade Center. Rather, she was miles away in a friend's apartment on Park Avenue South. She watched the events unfold on TV.

In fact, as we pointed out at the time, Clinton did not say that Chelsea "was at Battery Park near the towers, where Chelsea heard and saw the catastrophe unfold"; rather, she said that Chelsea "was going to go around the towers."

When Hillary Clinton was running for president, Kessler rehashed anonymous anti-Hillary anecdotes from a earlier book of his for a February 2008 Newsmax column:

Secret Service agents assigned at various points to guarding Hillary during her campaign for the Senate were dismayed to find her two-faced and perpetually angry.

“During the listening tour, she planned ‘impromptu’ visits at diners and local hangouts,” a former Secret Service agent told me for my book “A Matter of Character: Inside the White House of George W. Bush.”

“The events were all staged, and the questions were screened,” the former agent said. “She would stop off at diners. The campaign would tell them three days ahead that they were coming. They would talk to the owner and tell him to invite everyone and bring his friends. Hillary flew into rages when she thought her campaign staff had not corralled enough onlookers beforehand. Hillary had an explosive temper.”

Publicly, Hillary courted law enforcement organizations, but privately she had disdain for police. “She did not want police officers in sight,” a former agent said. “How do you explain that to the police? She did not want Secret Service protection near. She wanted state troopers and local police to wear suits and stay in unmarked cars. If there were an incident, that could pose a big problem. People don’t know police are in the area unless officers wear uniforms and drive police cars. If they are unaware of a police presence, people are more likely to get out of control.”

[...]

“She decided they were not compatible with her down-home image. They were used once or twice,” an agent said. “She wanted a conversion van with picture windows and two captain chairs. So we purchased three of them, each outfitted with armor, bulletproof glass, and a system to supply clean air. Each was positioned around New York State to help reduce travel time.”

Like her husband and his White House staff, Hillary and her staff were disorganized and habitually late. “She had children running her campaign,” an agent said. “She had a lack of organization and a lack of maturity. She could not keep a schedule.”

When she stayed at the houses of Democratic supporters, “We would show up at their homes at 2 a.m., and she would sleep in the master bedroom,” he said.

During her “listening tour,” Hillary’s campaign staff planned a visit to a 4-H Club in dairy farm country in upstate New York. As they approached the outdoor event and she saw people dressed in jeans and surrounded by cows, Hillary became livid.

“She turned to a staffer and said, ‘What the [expletive] did we come here for? There’s no money here,’” a former Secret Service agent said.

Again, Kessler hides behind anonymity and offers no substantiation for these claims. We assume he has followed the same pattern for his latest attack on Hillary.


Posted by Terry K. at 8:31 AM EDT
CNS' Jeffrey Devotes Two Columns to Hating Newsweek
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com editor in chief Terry Jeffrey hates Newsweek's profile of Michele Bachmann so much, he devoted two full columns to attacking it.

First up was an Aug. 9 "commentary" piece complaining about Newsweek's "left-wing bias" not just in the cover photo but also in the sdtory's "vapid attempt to portray both Bachmann and the Tea Party movement as 'radical' because they want to see the size of the federal government reduced." This prompts much ranting by Jeffrey about the size of government, asserting, "What we have seen in the last two and a half years is a radical increase in federal spending. Rollling it back to more normal historical rates is not a radical cause."

Jeffrey followed this with his proper weekly column, which sought to explain that the Newsweek article "was actually a valuable seminar in why the elitist left fears successful female conservative politicians and why it perceives Bachmann to be a particularly formidable threat to its own ambitions to direct the future of our country."

Yes, it took two full columns for Jeffrey to sufficiently hate Newsweek over a single article.


Posted by Terry K. at 12:07 AM EDT
Updated: Thursday, August 11, 2011 8:29 AM EDT
Wednesday, August 10, 2011
Corsi Botches Taitz Court Filing (And Finally Acknowledges That Non-Birther Document Experts Exist)
Topic: WorldNetDaily

Jerome Corsi writes in an Aug. 8 WorldNetDaily article:

California attorney Orly Taitz today secured an order from United States District Court Magistrate Judge Richard L. Puglisi demanding representatives of the Hawaii Department of Health appear in federal court Sept. 14 to show why Taitz should be prevented from seeing whatever original 1961 documents the agency has on record regarding Barack Obama's birth.

Wrong. Obama Conspiracy tells what actually happened:

Taitz, rebuffed by the State of Hawaii, filed a motion with the US District Court in Hawaii, asking the court to issue an order such as Corsi describes, and a hearing is scheduled for September 14 on the question of whether the court should issue such an order.

Corsi is seriously overstating Taitz's competence as a lawyer. But who expects actual facts from Corsi, anyway?

While we're on the subject, we do want to congratulate Corsi for -- after three months of deliberately ignoring facts -- finally acknowledging the existence of people who contradict the supposed "experts" who claim the PDF of Obama's long-form birth certificate is a fraud. Of course, just because he's acknowedging their existence doesn't mean he's going to report on them in an honest manner. From Corsi's Aug. 2 article:

The radical Obama supporters known as OBOTs have repeatedly asserted that experts cited by WND have ignored evidence that the effects observed in the White House-released PDF can be explained by utilizing various tools, such as running Optical Character Recognition (OCR) software and by optimizing the PDF.

Jerome Corsi's book,  "Where's the Birth Certificate?" is available for immediate shipping, autographed by the author, only from the WND Superstore

Frank Arduini, an OBOT who works at CareFusion and frequently posts argumentative pro-Obama comments on WND forums, made the charge in a recent WND-published article, as seen in Exhibit 1.

Arduini's LinkedIn.com profile lists him as an IT Business Partner at the health industries company CareFusion, headquartered in San Diego.

Kevin Davidson, who posts under the alias "Dr. Conspiracy," wrote the article referenced by Arduini, entitled "The Doc got layers," posted July 9 on Davidson's blog, ObamaConspiracy.org.

Davidson is retired from Netsmart Technologies, an information technologies company whose business includes providing assistance in vital records management to state organizations.

In an email to WND, Davidson professed that he never worked with the state of Hawaii and his former employer never had a vital records contract with the state.

He further stated that his Obama Conspiracy blog is "a personal hobby" that "was never connected to my employment."

Neither Arduini nor Davidson have demonstrated an ability to replicate what is observed in the Obama birth certificate PDF by scanning a document and utilizing optimization techniques.

Just because Corsi acknowledges their existence doesn't mean he'll bother to present their claims fairly -- indeed, Corsi largely ignores the arguments Arduini and Davidson make. Davidson responds at Obama Conspiracy:

Dr. Corsi is correct that I didn’t duplicate the Obama certificate PDF in my article, The Doc Got Layers, referenced in his story.

What I did was to scan a birth certificate with Adobe Acrobat, clicked "Optimize Scanned PDF" and observed that the resulting PDF was layered with a colored background and white space where text was, and that sometimes parts of a word were in one layer with the other part of the word in another in another. These are some of the things observed in the Obama White House long form PDF.

I showed that PDF optimization does things that some so-called image experts here at WND said were marks of fraud; they just didn’t know what they were talking about.  However, I didn’t try it with the Mac software. If I had a Mac, I would have tried it. What I should point out, however, is that not one, not one of the "experts" presented here at WND scanned a document on a Mac and used the software indicated in the White House PDF either.

I can be excused because I don’t own a Mac computer, but WorldNetDaily runs almost entirely on Mac computers. What’s their excuse? I would like to see how Dr. Corsi answers that question.

The Hawaii Department of Health says Obama was born in Hawaii and that they  provided him a certified copy of the long form, and they link to the page at the White House where the long form PDF resides. As WorldNetDaily’s own Aaron Klein said on his WABC radio program after the long form was released:

"… the bottom line is that now Obama has done his part to show that he was born in Hawaii. The onus is no longer on Obama to show that. The onus is on somebody else. If somebody else can produce conclusive evidence that Obama was born somewhere else, so that this birth certificate is not real, that’s a different story, but that hasn’t happened, so we have to accept that Obama was born, and this is the evidence as of now, in Hawaii."

Showing that maybe, possibly someone COULD fake the PDF in PhotoShop or Illustrator is really beside the point. Anyone claiming Obama was not in born in Hawaii now must show that the White House PDF COULD NOT be authentic. Rather than trot out people who know how to use Photoshop and Illustrator, how about someone who has scanned a birth certificate on a Mac? And puh-leeze, no anonymous experts.

Corsi has yet to respond.


Posted by Terry K. at 7:25 PM EDT
AIM's Kincaid Offended That Bachmann Profiler Doesn't Hate Gays Enough
Topic: Accuracy in Media

Cliff Kincaid used an Aug. 8 Accuracy in Media column to lash out at Republican activist Nicolle Wallace for writing a Washington Post op-ed claiming that Michele Bachmann is too conservative to be president. Kincaid complains that Wallace is "a notorious Sarah Palin-basher who objects to conservative social and economic views" and the Post 'should apologize for pretending that Nicolle Wallace is someone who should be taken seriously by Republicans."

Eventually, we get to Kincaid's real objection to Wallace: She doesn't hate gays as much as Kincaid does. He asserts that Wallace "is determined to undercut Bachmann’s successful campaign" because she, unlike Bachmann, is "a gay rights supporter." Kincaid continues:

Getting to the nub of the matter, Wallace later writes that Bachmann’s husband’s counseling practice “was found to have offered treatment to gay individuals that included prayer to ‘cure’ homosexuality” and that “Bachmann’s poll numbers rose steadily amid the media scrutiny of Marcus Bachmann’s professional offerings and outrage from across the political spectrum.”

Except for the reference to Bachmann continuing to enjoy rising support despite the “media scrutiny,” this is complete nonsense. The attack on Marcus Bachmann originated with a gay rights group that used a major media reporter, ABC’s Brian Ross, to attack the documented record of firms such as Bachmann’s in counseling individuals to reject homosexuality within a religious context. This approach is used for homosexual-oriented individuals seeking to change. And many have done so, as the thousands of ex-homosexuals attest.

It is a variation of the same spiritual approach used to help people reject drugs or alcohol.

Kincaid has also likened homosexuality to smoking, so his thinking that it's akin to drug and alcohol addition is unfortunately not surprising.

Kincaid also has no problem with a proposed law in Uganda that would permit the death penalty for homosexuality, so he's way out of the mainstream of rational thought on the issue.


Posted by Terry K. at 2:10 PM EDT
Fluffy WND Profile of Anti-Abortion Extremist Skips Most of the Controversy
Topic: WorldNetDaily

An Aug. 5 WorldNetDaily article by Bob Unruh paints a fawning picture of anti-abortion lawyer Bryan J. Brown, whom he paints as a victim for his beliefs who is unable to obtain a license to practice law in Indiana. Unruh, as is his prediliction, tells the story only from Brown's point of view, making only a token attempt to contact the other side.

Unruh also allows Brown to spin away his history of anti-abortion extremism, uncritically repeating his claim that "Never mind that I had been a deputy attorney general in Kansas for four years, and constitutional law attorney working for the American Family Association for six years – all without any arrests for civil disobedience or even discipline issued against me. (Or arrests for any reason for that matter!) ... Never mind a clean record as an attorney since 1996. I was a former pro-life activist who had given himself to the Christian Right for all of his career, and for that I was to pay dearly."

In fact, Brown has been arrested numerous times. The Pitch reports that Brown was "arrested multiple times during 1991's infamous 'Summer of Mercy' abortion protests in Wichita" and "refused to pay a federal judgment against him in Indiana for the same kind of activism." Brown also led protests outside the homes of abortion doctors in Kansas and their employees.

That Indiana case seems central to Brown's problems there. He was a bullhorn-wielding leader of a protest against an abortion clinic in Fort Wayne, aiming for a turnout so large that it would force the city to mobilize the National Guard. The clinic obtained a judgment against Brown and other activists, and Brown defiantly refused to pay, to the point of bailing on a marriage and walking away from a job in what he called a "scorched earth" policy:

Nine months later, Judge Lee ordered Northeast Indiana Rescue and its three leaders to pay the National Women's Health Organization $61,616 for legal fees and expenses.

Brown and his wife divorced in December 1990. Ellen walked away with an eight-track studio recorder, a 1987 Ford Taurus and $2,750 from the sale of their New Haven, Indiana, home.

Except that Brown never sold his house. He simply quit his $45,000-a-year factory job, stopped making mortgage payments and drove away.

He would later explain it to the Wichita paper as a "scorched earth" policy.

"My enemies have pursued me, and I'm gonna make sure that they have nothing," he told the Eagle.

Unruh touches upon this incident, completely ignoring Brown's extremism and putting a positive spin on things:

Several years ago, a federal judge ultimately lifted a 20-year-old injunction that regulated pro-life protests at an abortion business in Indiana and – as part of the order – canceled a demand that the advocates for life pay the abortionists' legal fees that had ballooned to $350,000 with interest.

The ruling was from U.S. District Judge William C. Lee in the case of the Fort Wayne Women's Health Organization operated by abortionist Ulrich Klopfer and others at 827 Webster Street in Fort Wayne.

The abortionist and several women who never were identified went to court against Northeast Indiana Rescue, Brown and others seeking an order to keep sidewalk counselors away from women entering the abortion business. At the time, the business also was ordered not to interfere with legal protest activities.

The case also produced an order that the pro-life defendants pay $61,000 in legal fees to the abortion business, a payment that never was made and grew to $350,000 with interest over the years.

But it was canceled after the abortion business closed and the building was sold. It now is occupied by Brown's ArchAngel Institute.

Unruh fudges or completely botches several facts here. First, it didn't happen "several years ago"; it happened in 2009. Second, Unruh never mentions that Brown himself was named in the injunction -- fuzzily referring only to "advocates for life" or "the pro-life defendants" -- nor does he mention the extreme measures Brown took to avoid paying that legally mandated judgment, essentially violating the law. Third, as the Fort Wayne Journal Gazette reported, the clinic didn't close; it simply moved to a different location.

WND does love doing fluffy profiles of anti-abortion extremists. A 2002 article touted one extremist, Neal Horsley, operator of the notorious "Nuremburg Files" website, which listed the names and other personal information of doctors and workers at abortion clinics, with said names being crossed out when they die or are killed. Like Unruh's article, the 2002 WND article largely avoiding reporting any of the controversy, focusing instead on his difficulty of finding ISPs that would host his hateful work.


Posted by Terry K. at 9:13 AM EDT
NEW ARTICLE -- Out There, Exhibit 54: A Hypocrisy-Induced Migraine
Topic: Media Research Center
The Media Research Center criticizes news organizations for reporting on Michele Bachmann's migraines -- but not the conservative website that broke the story. Read more >>

Posted by Terry K. at 12:20 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« August 2011 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google