ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Tuesday, October 4, 2005
Topic: WorldNetDaily
What's this? Has Accuracy in Media decided it actually cares about accuracy in the media after all?

An Oct. 4 column by Cliff Kincaid -- whom we were lambasting just yesterday for caring more about conservatism than being a media watchdog -- takes WorldNetDaily to task for "sensational but factually inaccurate reporting" in an Oct. 3 article on the Supreme Court nomination of Harriet Miers:

WorldNetDaily (WND) is alleging that Bush Supreme Court pick Harriet Miers "is on record as supporting the establishment of the International Criminal Court" and "homosexual adoptions" and other controversial positions. But the documents being cited as proof of the claim have been distorted by WND. One document is merely a listing of issues that were supposed to come before a meeting of the House of Delegates of the American Bar Association in 1998. There is no evidence that Miers personally endorsed them.

Kincaid adds that "Accuracy in Media is urging the conservative media, who could play a constructive role in analyzing her background, to conduct their research in a careful and constructive way and not jump to unwarranted conclusions about her personal views on public policy issues."

What Kincaid doesn't note, though, is the author of that "sensational but factually inaccurate" WND article: none other than the editor himself, noted liar and plagiarizer Joseph Farah.

Posted by Terry K. at 3:23 PM EDT
Topic: Media Research Center
As the Media Research Center's Brent Baker was tweaking CBS for using "using phraseology favorable to abortion backers" such as "anti-abortion" and "abortion rights," his co-workers at were using phraseology favorable to abortion opponents by putting the term "pro-abortion" in a headline (and "pro-life" in the copy) of an Oct. 3 article.

CNS, of course, has a history of doing this.

Posted by Terry K. at 11:28 AM EDT
Monday, October 3, 2005
Accuracy in Conservatism
Topic: Accuracy in Media
Cliff Kincaid is doing a fine job of obliterating any pretense that Accuracy in Media actually cares about "fairness, balance and accuracy in news reporting."

An Oct. 3 Kincaid column bashes Fox News employees Geraldo Rivera and Shepard Smith for not being conservative enough during their reporting on Hurricane Katrina. "The first thing that needs to be said is that neither one of them was ever a conservative," Kincaid writes. "Hopefully, their antics in the aftermath of the hurricane, when they railed against the federal government, will finally, once and for all, put a lie to the claim that Fox New is some kind of hotbed for conservative Republicanism."

David Shuster, former Fox News correspondent, might beg to differ:

"At the time I started at Fox, I thought, this is a great news organization to let me be very aggressive with a sitting president of the United States (Bill Clinton)," Shuster said. "I started having issues when others in the organization would take my carefully scripted and nuanced reporting and pull out bits and pieces to support their agenda on their shows.

"With the change of administration in Washington, I wanted to do the same kind of reporting, holding the (Bush) administration accountable, and that was not something that Fox was interested in doing," he said.

"Editorially, I had issues with story selection," Shuster went on. "But the bigger issue was that there wasn't a tradition or track record of honoring journalistic integrity. I found some reporters at Fox would cut corners or steal information from other sources or in some cases, just make things up. Management would either look the other way or just wouldn't care to take a closer look. I had serious issues with that."

Another reason not to take AIM seriously: An Oct. 3 press release claiming that 'the key question to be answered in covering the nomination of Harriet Miers to the Supreme Court is whether President Bush broke his campaign promise to appoint judges in the tradition of conservatives Scalia and Thomas":

"Most experts and observers agree that Miers is not the best qualified person for the position," said Kincaid. "But the record shows that she is not necessarily a conservative and that she financially contributed to the Al Gore for president campaign. This means she is definitely NOT a Scalia or a Thomas."

Why does a "media watchdog group" care about a political issue like the qualifications of a presidential nominee? Because it cares more about conservatism than it does about media watchdogging.

UPDATE: Fixed the spelling of Shuster's name.

Posted by Terry K. at 10:43 PM EDT
Updated: Wednesday, October 5, 2005 6:44 PM EDT
Topic: WorldNetDaily
An Oct. 3 WorldNetDaily article on the Supreme Court nomination of Harriet Miers claims that "Miers apparently had the pre-approval of Democratic leaders." But nowhere is it noted that this is not a precedent; Clinton Supreme Court nominee Ruth Bader Ginsburg had the pre-approval of Republican Sen. Orrin Hatch, chairman of the Senate Judiciary Committee to the point where, Hatch claims, he suggested to Clinton that Ginsburg be nominated.

Posted by Terry K. at 1:34 PM EDT
Sunday, October 2, 2005
Spinning "Terri's Story"
Topic: WorldNetDaily
WorldNetDaily is cranking up its promotion for Diana Lynne's "Terri's Story" like it usually does for a WND-published book: by running "news" articles related to the subject. Two Oct. 1 articles seem to bear out what we have previously surmised will be the pro-Schindler, anti-Michael slant of the book.

One article is essentially an attack on George Felos, Michael Schiavo's lawyer. It starts out by describing a cruise for health professionals on which Felos will host a seminar on "end-of-life issue." The article then goes on rehash Terri Schiavo's death, implying that Felos is a liar because he described Terri's death as "calm, peaceful and gentle" while "[v]irtually all other eyewitnesses described her as 'gaunt,' 'drawn," 'struggling' and 'fighting like hell' for life.'

The second article (like the first, unbylined) plays guilt by association by quoting Dr. Jack Kevorkian as saying that he would have assisted in Terri's death had he not been in prison.

Posted by Terry K. at 12:37 AM EDT
Saturday, October 1, 2005
More WND Press-Release Journalism
Topic: WorldNetDaily
In keeping with WorldNetDaily's apparent policy of uncritically running lightly rewritten press releases from the conservative legal group Alliance Defense Fund (whose president, Alan Sears, is also a WND columnist), an Oct. 1 WND article does yet another stellar job of reproducing an ADF press release on a lawsuit ADF filed on behalf of a group called Love in Action.

Missing (because it wasn't in the press release) is any hint of the controversy surrounding Love in Action, a Christian ministry whose claimed purpose is "prevention or remediation of unhealthy and destructive behaviors facing families, adults, and adolescents." One of those "unhealthy and destructive behaviors" is homosexuality. Love in Action gained attention earlier this year after a teenage boy wrote on his blog that his parents were sending to the Love in Action facility to "cure" him of his homosexuality. The state of Tennessee investigated, determined that Love in Action was providing housing, meals and personal care for mentally ill patients without a license and ordered it shut down.

In refusing to go beyond the ADF press release, WND missed an oppotunity to pimp the ex-gay cause, which he has done in the past. See what happens when you slavishly devote yourself to regurgitating what others want you to say?

Posted by Terry K. at 10:49 AM EDT
Misquoting Broussard -- Again
Topic: Newsmax
As part of attacking Jefferson Parish president Aaron Broussard as a phony for emotional comments he made in relation to Hurricane Katrina on NBC's "Meet the Press," an Oct. 1 NewsMax column by Humberto Fontova heavily distorts comments Broussard made in a return appearance on "Meet the Press":

Tim Russert had Broussard on again on September 24 and actually – but very politely – brought up the touchy nursing home story matter, hinting at obvious embellishments if nothing more serious.

"What kind of sick mind ... what kind of black-hearted people want to nitpick a man's mother's death!" Broussard teared up again. "Get out of my face!" Now he broke down again. "Get out of my face!"

By selectively citing only Broussard's most emotional comments, Fontova leaves out a lot of context, as the full video of Broussard's remarks demonstrates. Broussard did not tell Russert to "get out of my face," nor did he "tear up" or "break down" as he said it. Fontova also fails to note that Broussard did admit that the story of the death of the mother of his parish's emergency operations director (the one with the "obvious embellishments" Fontova notes) was how he understood it at the time.

Fontova isn't the first NewsMax writer to misquote Broussard; editor Christopher Ruddy, attempmting to paint Broussard as a greedy incompetent, misquoted Broussard's statement "'or God's sake, just shut up and send us somebody" as "just shut up and send us the money!" It was changed to the correct quote after ConWebBlog exposed the misquote.

Posted by Terry K. at 9:56 AM EDT
Friday, September 30, 2005
New Article: A Letter to Project 21
Topic: WorldNetDaily
We write to conservative group Project 21 questioning the use of Mychal Massie to denounce Rep. Charles Rangel for comparing President Bush to segregationist Bull Connor. Massie, after all, has used the very same Bull Connor slur against Sen. Harry Reid and other Democrats. Read more.

Posted by Terry K. at 12:47 AM EDT
Earle Gets Borked
Topic: Newsmax
NewsMax jumps on the Republican bandwagon to smear Ronnie Earle, the prosecutor who filed charges against Tom DeLay, as a partisan -- and worse. A Sept. 28 article, for instance, quotes Dick Morris as saying that Earle "makes Garrison - the guy who made that whole deal about the Kennedy assassination - look like a model of respectability."

A Sept. 29 article by Dave Eberhart purports to answer the question, "Who really is Ronnie Earle?" but instead mostly engages in making unsupported claims against him. And Eberhart attempts a lame dismissal of the fact that Earle has prosecuted many more Democratic officeholders than Republicans: "But DeLay defenders note Texas has only recently become a Republican stronghold and that the liberal prosecutor has even engaged at political prosecutions of fellow Democrats."

Posted by Terry K. at 12:43 AM EDT
Thursday, September 29, 2005
Another Bogus Poll
Topic: Newsmax
Yes, it's that time again: NewsMax is begging readers to vote in yet another meaningless opt-in poll, this one about Tom DeLay.

"Your vote does count!" NewsMax claims. Wrong; Opt-in polls mean nothing.

Posted by Terry K. at 2:47 PM EDT
MRC In A Nutshell
Topic: Media Research Center
In its coverage of the Tom DeLay indictment on NBC's "Today" show, reporter Chip Reid played a clip of DeLay saying, "This is one of the weakest, most baseless indictments in American history. It's a sham, and Mr. Earle knows it," a clip introduced by Reid saying that "In a blistering attack, DeLay called [Texas district attorney Ronnie] Earle, who is a Democrat, a partisan fanatic." Reid followed that by saying that Earle "vigorously denied his investigation of DeLay is motivated by politics," followed by a clip of Earle: "We prosecuted four times as many Democrats as Republicans. This is not about Democrats and Republicans. This is about cops and robbers."

At the Media Research Center's NewsBusters blog, MRC staffer Geoff Dickens wrote of the above report: "Chip Reid attempted to play down Tom DeLay's charges of partisanship in Texas Democrat prosecutor Ronnie Earle's indictment."

That Dickens thinks a report that allowed a Democrat to respond to charges made by a Republican equals "playing down" the Republican's charges is pretty much all you really need to know about the Media Research Center.

UPDATE: Another NewsBusters post, by Tim Graham, claimed that on "Hardball," Chris Matthews "downplayed" Earle's alleged partisanship, but Graham failed to note that the first segment of "Hardball" was Matthews' interview of DeLay, in which DeLay repeatedly bashed Earle as a partisan and Matthews made no attempt to challenge DeLay's accusations.

Graham's claimed source for his "Hardball" item? Geoff Dickens.

Posted by Terry K. at 2:13 PM EDT
Updated: Thursday, September 29, 2005 3:32 PM EDT
You Gotta Sin to Get Saved
Topic: WorldNetDaily
A Sept. 29 WorldNetDaily article describes "a sexy commercial for the National Hockey League featuring a bare-chested man being dressed by a scantily clad, buxom woman."

In keeping with its policy of offering both sin and salvation, the WND article provides not only links to the video but also a plug for David Kupelian's "The Marketing of Evil," under which this commercial presumably qualifies. But isn't WND now an active participant in this marketing?

Posted by Terry K. at 1:25 PM EDT
Arrogant Massie
Topic: The ConWeb
Project 21 issued a press release quoting Mychal Massie denouncing Rep. Charles Rangel for saying "George Bush is our Bull Connor" -- even though Massie himself has used the exact same slur against Sen. Harry Reid.

Talk about chutzpah. And arrogance.

Posted by Terry K. at 11:04 AM EDT
The Daily Les, 9/26 and 9/28
Topic: The Daily Les
On Sept. 26, Les Kinsolving asked Scott McClellan to respond to comments made by Rep. Charles Rangel who said that "George Bush is our Bull Connor": "Since The New York Post says Rangel should be ashamed of himself, I'm wondering if the White House agreed?"

Kinsolving does not note any outrage that his fellow WorldNetDaily columnist, Mychal Massie, similarly likened Sen. Harry Reid to not just Bull Connor but Orval Faubus as well.

On Sept. 28, Kinsolving asked about President Bush's pick for a new Supreme Court justice:

"President Bush has suggested his pick to replace Sandra Day O'Connor will likely bring diversity to the court. Does he mean diversity in color, gender or philosophy? Or is he more concerned with the look of the new justice, rather than the substance?"

Posted by Terry K. at 10:58 AM EDT
Wednesday, September 28, 2005
All Gay, All the Time
Topic: Media Research Center
In a Sept. 28 post at NewsBusters, Lyford Beverage insists that the Boston Globe is "referred to by some as the "all-gay, all the time" Boston Globe," purportedly because "the Globe has consistently found ways to put stories on the front page that focus on 'gay' issues, whether they're legitimate front-page news or not (most often, not)."

Has Beverage been hanging out with Cliff Kincaid?

Posted by Terry K. at 6:42 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« October 2005 »
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google