ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Sunday, September 23, 2012
CNS Touts Poll On How Nobody Trusts The Media -- Of Which CNS Is A Part

It seems that Terry Jeffrey couldn't be prouder that nobody trusts the "news" website he runs.

A Sept. 21 CNS article by Jeffrey touts how "Only 8 percent of Americans say they have a 'great deal' of trust in the news media, according to a new Gallup poll," which is "a record low for the 40 years that Gallup has been polling on the question."

While the Gallup poll question Jeffrey features "the mass media--such as newspapers, T.V. and radio," a significant share of news consumption takes place on the Internet. CNS proclaims itself to be "a news source," which means it's part of the "news media" being rejected as untrustworthy. 

In other words, Jeffrey is touting now few people trust his own "news" organization. That's a strange thing for the head of a "news" organization to be proud of; if Jeffrey wasn't, he wouldn't have taken the time from whatever other duties he has as the editor in chief of CNS to summarize these poll findings.

Not only that, Jeffrey's article was promoted at the top of CNS' front page for much of this past weekend with a huge accompanying photo (albeit irrelevant since NBC is not referenced in his story):

Jeffrey clearly wants everyone to know that nobody trusts his "news" organization. Very peculiar.

Posted by Terry K. at 7:13 PM EDT
WND's Kupelian, Disinformation Specialist, Decries Disinformation
Topic: WorldNetDaily

David Kupelian begins his Sept. 16 WorldNetDaily column:

“Disinformation.” Just the crazy sound of the word evokes the shadowy machinations of the KGB, of propaganda campaigns and assassinations, of pinch-faced communist operatives rewriting history as in Orwell’s “1984,” and all the rest of the cloak-and-dagger intrigue of the Cold War era.

But this story is not about the past. It’s about here and now, in America, where a never-ending stream of hardcore disinformation continues to flow, poisoning our national dialogue, our culture and our very identity as a country and a people.

That's quite funny, because WND is one of America's biggest purveyors of disinformation, and Kupelian, as WND's managing editor, is responsible for it.

Take, for instance, WND's obsession with pushing the myth that President Obama's birth certificate is fake. It promotes the claims of so-called "experts" who claim the PDF is fraudulent while hiding their anti-Obama animus -- Mara Zebest, for instance, is a self-proclaimed "PUMA" who supported Hillary Clinton and opposed Obama's election -- while deliberately ignoring all evidence that discredits the birther narrative. Jerome Corsi won't report on the fact that Sheriff Joe Arpaio's birther posse, of which he is a de facto member, completely botched its examination of birth certificate codes, and is trying to distract from it by obsessing over Obama's sex life.

Like Corsi, Kupelian is trying to distract attention from WND's horrible record of journalism by bashing other journalists for "sell[ing] their souls for “access” to those at the pinnacle of power." But WND has done that too, publishing flattering stories about Arpaio in order to suck up to him and influence the birther posse. It worked, of course -- the posse mostly cribbed from Corsi and WND for its birther "investigation."

In other words, WND is the lie launderer that Kupelian is denouncing -- not that he'll admit it, of course.

Posted by Terry K. at 12:54 AM EDT
Saturday, September 22, 2012
MRC Falsely Attacks Rachel Carson As A Killer of 'Millions'
Topic: Media Research Center

Liz Thatcher uses a Sept. 20 Media Research Center Business & Media Institute article to portray enviromentalist Rachel Carson as a heartless killer, complaining that a children's books about her "teach children to idolize Carson and how to become liberal activists, but without telling them the lives that could have been saved by DDT."

Thatcher laments that if Carson hadn't written her book "Silent Spring," "DDT could have been used to help prevent millions of people from dying a miserable death from malaria." Thatcher then repeats attacks on Carson from her fellow right-wingers:

Henry Miller, scholar at Stanford University’s Hoover Institute, argued in a Sept. 5 op-ed for called “Rachel Carson’s Deadly Fantasies” that Carson’s real legacy lie in her disingenuous claims that stopped a useful life saver around the world.

“DDT was used with dramatic effect to shorten and prevent typhus epidemics during and after WWII when people were dusted with large amounts of it but suffered no ill effects, which is perhaps the most persuasive evidence that the chemical is harmless to humans,” Miller wrote.

Another expert, Dennis Avery, a senior fellow for the Hudson Institute, said Carson is indirectly responsible for millions of preventable deaths noting “The absence of DDT had led to the needless deaths of at least 30 million people from malaria and yellow fever in the tropics … Most of them were helpless African children.”

Just one problem with Thatcher's Carson-bashing: Carson never actually advocated banning DDT. William Souder writes at Slate:

Rachel Carson never called for the banning of pesticides. She made this clear in every public pronouncement, repeated it in an hourlong television documentary about Silent Spring, and even testified to that effect before the U.S. Senate. Carson never denied that there were beneficial uses of pesticides, notably in combatting human diseases transmitted by insects, where she said they had not only been proven effective but were morally “necessary.”

“It is not my contention,” Carson wrote in Silent Spring, “that chemical insecticides must never be used. I do contend that we have put poisonous and biologically potent chemicals indiscriminately into the hands of persons largely or wholly ignorant of their potentials for harm. We have subjected enormous numbers of people to contact with these poisons, without their consent and often without their knowledge.”


Carson did not seek to end the use of pesticides—only their heedless overuse at a time when it was all but impossible to escape exposure to them. Aerial insecticide spraying campaigns over forests, cities, and suburbs; the routine application of insecticides to crops by farmers at concentrations far above what was considered “safe;” and the residential use of insecticides in everything from shelf paper to aerosol “bombs” had contaminated the landscape in exactly the same manner as the fallout from the then-pervasive testing of nuclear weapons—a connection Carson made explicit in Silent Spring.

Thatcher's portrayal of DDT as the only possible way to eradicate malaria overlooks the facts that 1) it had been so overused that mosquitos had developed a resistance to it, reducing its effectiveness; 2) the U.S. ban on DDT didn't apply to the rest of the world, and 3) DDT is undenably destructive to the environment. Souder continues:

DDT had been effective against malaria in Europe, in Northern Africa, in parts of India and southern Asia, and even in the southern United States, where the disease was already being routed by other means. But these were mostly developed areas. Using DDT in places like sub-Saharan Africa, with its remote and hard-to-reach villages, had long been considered problematic. It was an old story and one still repeated: Africa was everybody’s lowest priority.

And in any case, the World Health Organization had begun to question its malaria-eradication program even before Silent Spring was published. One object lesson was that the heavy use of DDT in many parts of the world was producing new strains of mosquitoes resistant to the insecticide. Much as it can happen with antibiotics, the use of an environmental poison clears susceptible organisms from the ecosystem and allows those with immunity to take over. The WHO also faced declining interest in the disease among scientists and sharp reductions in funding from the international community.

When the recently created Environmental Protection Agency banned DDT for most domestic uses in 1972, this ruling had no force in other parts of the world and the insecticide remained part of the international anti-malaria arsenal. The United States continued to manufacture and export DDT until the mid-1980s, and it has always been available from pesticide makers in other countries.

One result is that DDT is still with us—globally adrift in the atmosphere from spraying operations in various parts of the world, and also from its continuing volatilization from soils in which it has lain dormant for decades. The threat of DDT to wildlife—as a deadly neurotoxin in many species and a destroyer of reproductive capabilities in others—has never been in doubt. Carson’s claims in Silent Spring about DDT’s connection to human cancer and other disorders have not been completely resolved. The National Toxicology Program lists DDT as “reasonably anticipated to be a human carcinogen.” The same holds for two of its common break-down products, DDD and DDE, which are also suspected of causing developmental problems in humans.

Funny that Thatcher doesn't blames those who indiscriminately overused DDT for causing "millions of deaths."

Posted by Terry K. at 9:30 AM EDT
WND's Corsi Still Covering Up for Birther Posse
Topic: WorldNetDaily

Jerome Corsi's Sept. 18 article on "cold case posse" leader Mike Zullo's "second trip to Hawaii" where he allegedly found "additional evidence the state’s Department of Health is maintaining a cover-up of Obama’s 1961 birth records," is more noteworthy for what it doesn't contain than what it does.

The most conspicuous thing missing is any reference to the posse's botched coding conspiracy -- using a 1968 coding system to evaluate the handwritten notations on a 1961 birth certificate. The silence on that fiasco is deafening, and each day Corsi and Zullo refuse to address it is another day that no sentient human has any reason to take them seriously. (Well, there are many reasons not to take them seriously; that's just the most glaring one.)

Corsi is also mum about one particular misadventure Zullo had in Hawaii. The Phoenix New Times reports that police  were called to a Hawaii nursing home after spending hours trying to badger Verna K. Lee, a 95-year-old woman who worked at the Hawaiian registrar's office many years ago, into talking to him. The fact that wasn't able to, of course, only added to the conspiracy, according to New Times: "Zullo insists someone must have scared this 95-year-old woman out of talking to him. (Our guess is that his name is Mike Zullo.)"

Corsi and Zullo never seem to understand that a discredited messenger destroys the credibility of the message. Or perhaps they understand all too well, which is why they must hide anything that contradicts the grand birthe conspiracy.

As long as Corsi continues to refuse to report the full truth about how birtherism has been debunked, people will continue to see him as a dishonest Obama-bashing obsessive. He will remain an Obama-bashing obsessive no matter what, but he might be seen as slightly less dishonest if he stops acting dishonest.

Posted by Terry K. at 12:43 AM EDT
Friday, September 21, 2012
CNS' Jeffrey Flip-Flops on Women in the Workforce

Terry Jefrey writes in his Sept. 19 column:

In November 1968, however, only 41.8 percent of American women 16 or older worked. By November 2008, that had grown to 59.4 percent.

By contrast, in November 1968, 77.6 percent of American men 16 or older worked. By November 2008, that had dropped to 67.3 percent.

As of August, only 64 percent of American men were working.

What happened? Why did the percentage of American women working climb while percentage of men declined?

Liberals might point to this as a sign of societal progress, the success of women's liberation.

A better explanation may be this: Women are being driven into the American workforce — and men are being offered a way out — by the demise of the traditional family and the rise of paternalistic government.

So you'd think that Jeffrey would approve of women leaving the workforce, right? Wrong.

Jeffrey wrote in a June 1 CNS article:

The number of American women who are unemployed was 766,000 individuals greater in May 2012 than in January 2009, when President Barack Obama took office, according to data released today by the Bureau of Labor Statistics.

In January 2009, there were approximately 5,005,000 unemployed women in the United States, according to BLS. In May 2012, there were 5,771,000.


When Obama took office in January 2009, the female civilian non-institutional population was 121,166,000. In May 2012, it hit 125,788,000—an increase of 4,622,000 since January 2012.

Three months ago, Jeffrey thought women leaving the workforce was a bad thing because he could blame it on Obama (despite the fact that the number of women not in the workforce has been steadily increasing for more than a decade). Now, Jeffrey is upset that women are working at all because it harms the "traditional family."

This sort of embarrassing flip-flopping is what happens when you change your opinions based on who your political enemy is on a given day. Which tells us that Jeffrey is not quite the principled, moral person he portrays himself as.

Posted by Terry K. at 7:33 PM EDT
WND's Lame Attack on Obama's Economic Record
Topic: WorldNetDaily

A Sept. 20 WorldNetDaily attack on President Obama's economic record carries no byline, which suggests that someone thought better of taking credit for it after it was determined that it would be presented as "news" and not opinion.

That rare show of apparent shame from a WND writer is entirely justified -- it's based on a dishonest premise.

The anonymous WND writer opines:

Twenty years ago, when Democrats tried to oust an incumbent Republican president from office, they questioned his economic stewardship. Vice presidential candidate Al Gore famously bellowed: “Everything that ought to be down is up, and everything that should be up is down!”

The argument seems more relevant today than it was in late 1992.


Applying Gore’s test to Obama’s economic record produces far worse results.

The anonymous writer then compares current economic numbers with those of January 2009.

Why is this dishonest? Because the economy was still in free fall in early 2009, and no Obama economic policy would take effect for months, making it disingenuous to blame Obama for the state of the early 2009 economy.

Had WND compared the current situation to the depth of the recession, Obama's numbers would look much better. But making Obama look good is not Obama's job. For instance, comparing the January  2009 unemployment rate of 7.8% to the current rate of 8.1% -- which WND's anonymous writer portrays as an example of "everything that ought to be down is up," ignores the fact that  unemployment peaked at 10.0% in October 2009.

The anonymous writer also makes a big deal out of how "the National Bureau of Economic Research says it actually ended in June 2009 – just five months into Obama’s term." But WND's own Jerome Corsi, in a January 2010 column responding to criticism of his isolationist book "America For Sale" by the Cato Institute's Daniel Griswold, denounced NBER's declaration of how the start of the recession was described as starting in December 2007: 

He insists the National Bureau of Economic Research, “the accepted authority on the U.S. business cycle,” puts the start of the recession at December 2007.

The National Bureau of Economic Research is a private, nonprofit research organization that is not part of the federal government and has never been appointed by the federal government to make official declarations of when recessions begin or end.

Pushing the start of the current recession back to December 2007 is a subjective determination that serves political purposes, allowing organizations like CNN to push blame for the economic downturn into the Bush administration, suggesting President Bush was responsible for the housing bubble that caused the recession.

I chose instead to use the more conventional and objective standard defined by economic statistician Julius Shiskin in the 1970s and commonly used by economists since then that a recession officially begins after two consecutive quarters of negative growth in GDP; this definition would set the start of the recession to December 2008.

So if, by Corsi's defintion, the recession started a year later than WND's anonymous writer claims, doesn't it mean it ended a year later as well? Or is WND simply engaging in the same "subjective determination that serves political purposes" that Corsi accused NBER of doing?

We're going with the latter -- this is WND, after all. 

This shoddy, cherry-picked article can even be true to WND's own internal logic. No wonder the author doesn't want his name associated with it.

Posted by Terry K. at 6:19 PM EDT
MRC Won't Fact-Check Romney, But Will Fact-Check A Kanye West Song
Topic: Media Research Center

We've documented how the Media Research Center is too lazy and/or biased to fact-check anything Mitt Romney says. It has found time, however, to fact-check -- and grammar-check -- a Kanye West song.

Paul Wilson whines in a Sept. 14 MRC Culture & Media Institute post:

Celebrities have certainly been doing their part to get their beloved President Obama elected – including parroting wild speculations from Democratic politicians about Republican presidential candidate Mitt Romney’s taxes.

Hip-hop artist Kanye West took a shot at Mitt Romney in “To the World,” a song on his new album Cruel Summer. West referenced a speculation by some on the left that Romney is a tax dodger saying: “I’m just trying to protect my stacks / Mitt Romney don’t pay no tax.”

West’s line echoed the wild speculations of Democrats such as Sen. Harry Reid, D-Nev.,  who infamously claimed that a Bain Capital investor told him Romney paid no taxes. Reid’s claim was completely “unsubstantiated,” even according to media outlets like ABC. But that didn’t stop the Obama campaign from running with it.

Aside from being grammatically flawed (the double negative suggests Romney does pay tax), West’s claim is factually untrue. He has released his tax returns for 2010 and 2011, both of which show him paying taxes to the federal government. Romney’s returns revealed that he paid effective tax rates of 13.9 percent in 2010 and 15.3 percent in 2011 respectively.

West is also hardly a model for fiscal transparency. Forbes recently estimated that West, who walked through an Occupy encampment wearing gold chains, made an annual income of $35 million. And according to Fox News, in 2010, West’s own charity [the Kanye West Foundation] spent more than a half-million dollars while donating no money to actual charitable grants and contributions. Perhaps West should be concerned with his own tax returns, instead of rapping false rumors about Romney.

Perhaps Wilson should be more concerned about the veracity of a presidential candidate than nit-picking the lyrics of a song he doesn't like.

Posted by Terry K. at 10:46 AM EDT
Jerome Corsi's New Gay Friend
Topic: WorldNetDaily

For someone who appears to hate gays as much as Jerome Corsi does, he sure has found himself a new gay friend.

There is a mitigating factor, of course -- Corsi's new gay friend hates President Obama as much as he does.

As we've previously noted, Corsi has hooked up with gay Obama-hating blogger Kevin DuJan (not physically, we can only hope; sorry about the visual) to peddle unsubstantiated rumors the Barack Obama is secretly gay and that slain U.S. ambassador to Libya Christopher Stevens was, you guessed it, secretly gay (you can't libel the dead, after all).

Now, DuJan is the source for another piece of desperate Obama-bashing for Corsi: A Sept. 19 WorldNetDaily article repeating unverified rumors that "Obama insiders" are "secretly making retirement plans for the Obamas with the expectation the president will lose his bid for re-election in November" via Obama supporter Penny Pritzker. Given that DuJan himself has peddled the same unverified rumors -- which Corsi credits in his article -- the "confidential source within Pritzker’s Chicago organization" that Corsi cites as his main source was almost certainly procured by DuJan, and for all we know may actually be a figment of DuJan's imagination.

As is par for the course with his work, Corsi provides no reason why anyone should trust his reporting or the veracity of his anonymous source.

Anything to keep from admitting the failure of his birther conspiracies, apparently.

We have to wonder, though: Given WND's well-documented hatred of gays, did Corsi have to get special dispensation from editor Joseph Farah before making DuJan his new BFF?

Posted by Terry K. at 12:36 AM EDT
Updated: Friday, September 21, 2012 12:37 AM EDT
Thursday, September 20, 2012
MRC's Baker Bashes Fact-Checkers Who Do The Job He Won't
Topic: Media Research Center

The other day, we documented how Media research VP for research Brent Baker was too lazy to do any actual, you know, research on the truth of Mitt Romney's attack on Obama supporters, snarkily stating, "And the inaccuracy is?" Now Baker is mad at the fact-checkers who did the work he wouldn't do.

In a Sept. 19 MRC item, Baker was upset that the truth was told about Romney's statement and that media fact-checkers looked at everything Romney said about the 47 percent of voters who support Obama and didn't stop at the one correct claim he made:

NBC and CBS felt compelled Tuesday night to fact check Mitt Romney’s assertion “47 percent of Americans pay no income tax” and both had to acknowledge his accuracy, but then tried to undermine Romney’s point. Noting the statistic had become “Tea Party mantra,” NBC’s Andrea Mitchell allowed “it’s true that approximately 47 percent of Americans do not pay federal income taxes, as Mitt Romney said, but,” she quickly added, “not because they are living off of the 53 percent.”

Over on CBS, Anthony Mason relayed how “Roberton Williams with the non-partisan Tax Policy Center says, to be precise, 46.4 percent of Americans pay no federal tax. But,” Mason insisted, “it’s more complicated than that.”

Mason gave a soundbite to Williams for a non-correction effort to explain away Romney’s concern: “Sixty percent of them are working and pay federal payroll taxes, the taxes that support Social Security and Medicare, so they’re not deadbeats that are not on the tax roll at all.”

Yes, Mr. Baker, the truth is complicated. Baker doesn't like things to be complicated, apparently. 

At no point does Baker lift a finger to fact-check the fact-checkers -- after all, he has no basis to, since unlike Baker, they actually did their work -- instead whining that they ignored "Romney’s overall point about a growing number of Americans getting more from government than they put in."

One has to wonder how much the Romney campaign is paying Baker not to work. Would someone like Baker spout such lazy nonsense voluntarily?

So, to sum up: Baker is the head of research for an organization that claims to do research -- and he's attacking others for doing the research he refuses to do.

Baker really is an incredibly lazy researcher. Arrogant, too.

Which makes the MRC's "Tell the Truth!" such a joke since it exempts Republicans and conservatives from having to do it.

Posted by Terry K. at 5:35 PM EDT
Updated: Thursday, September 20, 2012 5:37 PM EDT
'Black Mobs' Get Their Own WND 'Big List,' Just Like Teacher-Student Sex
Topic: WorldNetDaily

Remember WorldNetDaily's ongoing obsession with (female) teacher-student sex, which includes a continually updated "Big List" of stories about same? Now, WND's race-baiting obsession is being given the same treatment.

A Sept. 19 WND article by Colin Flaherty -- who has spent the past summer as WND's resident freak-out artist on "black mobs" --  debuts his own big race-baiting list, with his usual excuse that he's doing the work "the media" won't:

America is the midst of an epidemic of racial mob violence and the media refuses to report it.

In my book, “White Girl Bleed a Lot,” I documented hundreds of examples of black mob violence in more than 70 cities big and small throughout the country.

Many of the episodes are on YouTube. I also documented how the media and public officials ignore, condone, excuse and even lie about this wave of lawlessness.

Despite a growing mountain of evidence, some still deny this problem exists. (Curiously, the same people who deny the problem are always the first to explain it away.)

So here are the links to racial mob violence throughout the country, following the organization of the chapters in my book: Some by city, some by theme, i.e. racial violence against Asians, “gays,” Jews, women and others.

I followed up many of the links with phone calls or emails to confirm the racial nature of the attacks and lawlessness.

Many of the individual links are definitive. Treat the others as clues that are part of an investigative package that help us determine the racial quality of the mayhem. And how public officials and media react to it.

Of course, WND claimed that teacher-student sex was an "epidemic" too, using the same desperate cherry-picking to falsely suggest racial links that don't exist. All Flaherty has done is document instances in which blacks are involved in crimes, ingoing crimes by all other races -- the epitome of race-baiting.

And some of the stories he links don't appear to be racially driven at all. For instance, one story about a fight involving football teams was apparently driven by one coach sending threatening text messages to opposing players. That's "black mob" violence? In Flaherty's world it is.

It's interesting that WND now considers "black mobs" to be the same kind of threat as teacher-student sex.

Posted by Terry K. at 3:43 PM EDT
MRC's Graham Hurls Media-Bashing Charge He's Too Lazy to Prove
Topic: Media Research Center

Tim Graham headlines a Sept. 15 NewsBusters post thusly: "'Mainstream' Media Bloggers, Reporters Deny That Reporters Are Tougher on Romney In Press Conferences Than on Obama." But if you're familiar with the work of the Media Research Center, it should not be a surprise that Graham makes no effort to prove the accuracy of his headline.

All Graham is doing is keeping up his freakout that a couple of reporters were caught on tape planning to make sure that Mitt Romney was asked a certain question. Again, if you're familiar with the MRC's work, you will not be surprised that Graham considers this part of a grand liberal-media conspiracy, as he huffed in a Sept. 12 post: "But when has the public gotten a sense these journalists have done this to hold Obama accountable?"

In the Sept. 15 post, Graham mocks Washington Post media writer Erik Wemple for asking reporters about the whole coordinating questions stuff -- never mind that it's much more research than he or any other MRC employee has done on the issue. Instead, Graham does armchair pontification: 'Many Obama critics think that Obama may not have strategized that reporters would stoop to asking silly softballs from supposedly serious newspapers like the New York Times, such as how he was 'enchanted' by the presidency." Again, Graham has done no actual research to back up his whining; he's merely citing out-of-context anecdotal evidence.

Graham gets even huffier with a Politico writer who pointed out that Romney called the press conference to talk about the very thing the reporters asked him about: "It does not answer our argument that they looked like they were all plotting to hit Romney like an Obama-loving pack who thought the president deserved an abject apology."

Which is the core problem with Graham's "argument" -- it's about what it looked like, not what actually happened. Graham hasn't lifted a finger to find out what actually happened. He'd much rather carry water for the Romney campaign by attacking any media person who dares ask Romney a question that isn't fawning. 

It's another part of the MRC's highly selective "Tell the Truth!" campaign.

Posted by Terry K. at 1:25 PM EDT
Who's Paying for Millions of Copies of Anti-Obama Film? Lazy Jerome Corsi Doesn't Want to Know
Topic: WorldNetDaily

A Sept. 18 WorldNetDaily article by Jerome Corsi touts how "One million copies of the documentary film that presents evidence Barack Obama’s real father was Communist Party activist Frank Marshall Davis have been mailed to households in the crucial presidential-election swing state Ohio," adding that filmmaker Joel Gilbert "also has sent another 100,000 copies to New Hampshire, and he has plans to send 1 million to six more swing states."

One thing you won't find in Corsi's article: any evidence of him asking Gilbert who's paying for all of this.

After all, millions of copies of a DVD cost money, as does mailing them to millions of households. A lot of money, in fact. Where is that money coming from?

Gilbert is completely mum on the subject, and Corsi apparently lacks the intellectual curiosity to ask such a basic question.

Gilbert even admits this is all a publicity stunt to draw more attention to himself, and Corsi has no problem writing about that:

“The media simply can’t ignore 1 million free DVDs to Ohio; it is very newsworthy,” Gilbert said. “I encourage everyone who gets a DVD in the mail to watch it, share it with friends and contact the news media to discuss the information in the film.”


Gilbert told WND he hopes the 1 million DVD mailing to Ohio will stimulate “Dreams from My Real Father” sales, a television deal and possibly even a theatrical release in movie theaters around the nation.

But they won't say who's providing the not-insignificant amounts of cash to pay for this partisan political effort, or whether that money should face scrutiny under federal election laws.

Remember, these are the same folks who don't want you to know the truth about birtherism (that it's a sham).

Lazy or dishonest? We report, you decide.

Posted by Terry K. at 8:56 AM EDT
Wednesday, September 19, 2012
Birtherpalooza Cancellation Finally Mentioned at WND -- In A 'Comedy' Video
Topic: WorldNetDaily

Last week, we noted that WorldNetDaily has refused to report on the cancellation of a big birther gathering in Arizona. Now it has appeared at WND...

... in D.J. Dolce's weekly "comedy" video.

If you wonder why we put "comedy" in parentheses -- and why we didn't make the obvious quip that a so-called comedy video is the perfect place for birther claptrap -- just watch the video if you dare. Much of it is dedicated to Nickelback jokes and a labored attempt to explain to "liberals" how jokes work.

Dolce forgot to mention, however, that jokes should also be funny -- something a viewer certainly wouldn't know by watching one of her videos.

Posted by Terry K. at 3:25 PM EDT
Newsmax Rushes to Defend Romney Over Video Remarks
Topic: Newsmax

Mitt Romney's remarks denigrating supporters of President Obama as freeloaders who don't pay income taxes forced Newsmax to go into full-on defense mode.

One Sept. 18 article carried the assertive headline "Romney Said Nothing Wrong" -- which was seemingly contradicted by  an Associated Press article also published by Newsmax which points out that, while Romney is correct that 47 percent of Americans pay no income taxes, "he blurred together half or more of the entire country, ranging from the nation's neediest to its middle class, and even some of its richest families."

Newsmax tries to buck up Romney with articles on conservatives supporting him:

Newsmax's chief Romney-fluffer, Ronald Kessler, weighed in as well with, predictably, more Romney-fluffing: "A new video showing Mitt Romney telling donors he will never convince those who are dependent on the government to vote for him demonstrates only one thing: When Romney tells the truth, the press will crucify him for it. When President Obama prevaricates, the press will ignore it." Kessler also likens Romney to Ronald Reagan in repeating his prediction of a huge win in November for Romney:

The press downplays Obama’s dissembling and treats almost any truthful Romney utterance as a gaffe. In the same way, the media portrayed Ronald Reagan as a bumbling idiot. Yet it was Reagan who won the presidency by 10 percentage points over Jimmy Carter.

As they did with Reagan, the American people will see through the press’ hypocrisy and vote Romney into office come Nov. 6.

Even Newsmax CEO Christopher Ruddy got into the act, though he didn't address the controversy directly. In his Sept. 18 column, Ruddy likens Ann Romney to Jackie Kennedy, declaring, "This November I would like to elect a first couple with similar character — Ann and Mitt Romney." Ruddy does concede that "Michelle Obama has done a wonderful job as first lady, but:

Still, the choice is clear between the two couples and the two starkly different visions for America they hold. The Obamas want more government, more taxes, more anti-business rhetoric, and more gridlock in Washington.

The Romneys have lived an American life, emblematic of the country they want, one that promotes free enterprise and public service. They want to bring to Washington fiscal responsibility, sane energy policies, and economic programs that promote job creation.

So my vote is for the team of Ann and Mitt over Michelle and Barack.

Newsmax' full-on Romney-fluffing won't be letting up until after the election, so get used to the bias.

Posted by Terry K. at 9:06 AM EDT
WND's Corsi Obsesses Over Whether Slain Ambassador Was Gay
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's anti-gay agenda and Jerome Corsi's cesspool-dwelling meet once again in a Sept. 16 article in which Corsi engages in sleazy speculation about whether slain U.S. ambassador to Libya Christopher Stevens was gay:

Did President Obama and Secretary of State Hillary Clinton send a “gay” ambassador to Muslim-majority Libya, where homosexual behavior is a crime punishable by imprisonment?

Believing the “Arab Spring” countries would be encouraged to embrace democracy through left-leaning diplomats dedicated to understanding and dialoguing with Muslim communities, did a State Department under Secretary Clinton that refused to establish rules of engagement providing embassy personnel Marine Corps protection take the additional risk of placing a “gay” ambassador in Muslim countries?

The question comes amid claims in the diplomatic community that J. Christopher Stevens — the U.S. ambassador to Libya brutally murdered on the anniversary of the Sept. 11, 2001, terrorist attacks — was homosexual.

The question is worth serious exploration, even if Stevens’ sexuality cannot be determined with certainty, because U.S. government Foreign Service agencies are actively recruiting from the homosexual community for diplomatic assignments overseas, including in the Middle East.

Despite mentioning "claims in the diplomatic community" about Stevens' sexuality, he cites none; just a couple of bloggers and the Bristol Palin fan who is apparently Corsi's gay sherpa, Kevin DuJan.

How obsessed is Corsi with trying to prove that Stevens was gay? He also cites a "Brideshead Revisited" reference in a comment on a Facebook post by a friend and college roommate of Stevens. He then quotes DuJan saying, "This is total gay code that, yes, these two had a sexual relationship in the past." Neither Corsi nor DuJan explain what that means.Corsi then gay-smears the ex-roommate, saying that his bio on a theater website "notes he 'has two kids (one of each),' although no mention of his wife ... is made."

For all the trust Corsi is placing in DuJan, perhaps one must wonder if ... no, we won't go there. We're not as sleazy as Corsi.

Posted by Terry K. at 7:12 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« September 2012 »
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google