ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Wednesday, July 22, 2009
Kessler Hides Hoenlein's Reversal
Topic: Newsmax

Ronald Kessler uses a July 22 Newsmax column touting how right-wing Zionist Organization of America head Morton Klein was allegedly "barred" from attending a meeting of Jewish leaders at the White House to recount how "Klein and Malcolm Hoenlein, executive vice chairman of the Conference of Presidents of Major American Jewish Organizations, believed Obama’s Jewish support was eroding as a result of his recent Middle East activities."

But, as we've detailed, Hoenlein never made that specific claim, and Hoenlein has since distanced himself from Kessler's interview of him.

Kessler never mentions Hoenlein's reversal -- after all, Kessler was trying to have Hoenlein fill the role of Jewish critic of Obama that Klein has ably stepped into.

While Kessler describes Klein as a "major Jewish leader" and an "important Jewish leader," at no point does he mention Klein's or ZOA's right-wing leanings -- though Klein's attacks on Obama clearly demonstrate that bias.

Posted by Terry K. at 4:22 PM EDT
Porter's False Attacks on Health Care Reform
Topic: WorldNetDaily

In her July 21 WorldNetDaily column, Janet Porter falsely claims that health care reform would mean "jail sentences for those who seek treatment outside the socialized health care system." That's an apparent reference to an Investor's Business Daily editorial claiming that the health reform bill contiains "a provision making individual private medical insurance illegal." It doesn't.

Porter also writes:

Even the Mayo Clinic, which Obama touted as the health care model, said, "… the proposed legislation misses the opportunity to help create higher-quality, more affordable health care for patients. In fact, it will do the opposite."


In fact, the Mayo Clinic did not criticize Obama's approach to health care reform. It criticized the House reform bill for not including "a fundamental lever -- a change in Medicare payment policy -- to help drive necessary improvements in American health care" -- a reform Obama supports.

Posted by Terry K. at 1:57 PM EDT
Newsmax Falsely Claims Obama Not Familiar With Health Reform Bill
Topic: Newsmax

A July 21 Newsmax article by David Patten asserts:

Members of Congress haven't read the 1,018-page proposed healthcare-reform legislation, but then, apparently neither has President Obama.

The president recently confessed he is "not familiar" with key provisions of the legislation.

Patten goes on to write that during a conference call with bloggers, "a blogger referenced an article in Investor's Business Daily indicating Section 102 of the House bill would 'outlaw' private insurance," and that Obama responded that he was "not familiar with the provision you are talking about."

Actually, that IBD "article" is an editorial, and the claim that the bill would outlaw private insurance is false. Why should Obama be familiar with a section of the health care reform bill that doesn't exist?

Patten even concedes the point later in the article: "No version of the legislation now under consideration 'outlaws' private insurance coverage." But then he adds: "However, it increases its cost relative to publicly subsidized plans in a way that leads some experts to believe private insurance would no longer be a viable option."

The only "experts" he cites to back up his point, however, is the decidedly partisan and anti-reform Heritage Foundation. Then again, Patten's false claim that Obama is unfamiliar with the bill is lifted from Heritage as well (not to mention the Drudge Report).

Posted by Terry K. at 9:27 AM EDT
New Article: Meet Molotov Mitchell
Topic: WorldNetDaily
The WorldNetDaily video commentator claims he's talking "for the record," but his version of the "record" is filled with lies and smears. Read more >>

Posted by Terry K. at 2:16 AM EDT
WND Still Trying to Claim Obama Birth Certificate Is Forgery
Topic: WorldNetDaily

If Joseph Farah thinks the authenticity of the birth certificate issued by Barack Obama's campaign "was never the major issue of contention" -- or, as it appears now, he appears to accept that the certificate is authentic -- why is WorldNetDaily still touting claims that it's a forgery?

Bob Unruh does exactly that in a July 20 article, rehashing previous WND claims that "a document expert contends Obama's "Certification of Live Birth" image itself doesn't stand up to scrutiny." At no point does Unruh acknowledge that the person making that claim, "Ron Polarik," is hiding behind a pseodonym, nor does Unruh mention that Polarik's research has been largely discredited -- even though WND purports to offer "the full story" on Obama's "eligibility."

The truth about Ron Polarik and his research is yet another thing that WND is hiding.

Oh, and Unruh completely fails to mention that WND itself declared the certificate to be authentic. And we thought that WND had finally come around to basic journalistic concepts like reporting the truth.

Posted by Terry K. at 12:15 AM EDT
Tuesday, July 21, 2009
Obama Derangement Syndrome Watch
Topic: Newsmax

By the way — if after all that you're a Columbia University economics professor, and you ever gave a student named Barack Obama an A, YOU MIGHT BE A SOCIALIST.

-- Wayne Allyn Root, July 20 Newsmax column

Posted by Terry K. at 7:51 PM EDT
WND Thinks Telling the Truth About Obama Is News
Topic: WorldNetDaily

Only WorldNetDaily could consider correcting articles to that they tell the truth to be newsworthy.

A July 17 WND article makes a big deal out of an article on a Ghana news website changing a reference in an article about Barack Obama's visit to Ghana from Africa being "the continent of his birth" to "the continent of his father's birth."

but then, reporting the truth about Obama is a novel concept to WND.

Posted by Terry K. at 11:17 AM EDT
Kessler Misleads Again About Obama
Topic: Newsmax

Declaring that "it’s clear that neither President Barack Obama’s economic plan nor his world peace plan is working," Ronald Kessler makes misleading claims in his July 20 Newsmax column to attempt to prove his point.

Kessler asserts that "Funneling money through the federal government has no multiplier effect and does not give businesses incentives to expand and hire more people. ... If Obama had instead offered tax incentives, as the Republicans proposed, rather than planning to raise taxes, businesses would have felt more confident about hiring more workers." In fact, government spending does have a stimulative effect; further, according to economist Mark Zandi, government spending has a higher multiplier effect than do business tax cuts.

Kessler went on to claim: "While the administration promised immediate results, Obama is now saying the stimulus was meant to have an effect over two years." In fact, White House chief economic adviser Larry Summers said in February that while there would be some immediate effects, "the effect will build over time."

Kessler also falsely claimed that Obama, in a 2001 radio interview, "expressed regret that the Supreme Court hadn’t engaged in wealth redistribution." That's a lie -- as we've detailed, Obama said no such thing, no matter how many times Kessler insists he did.

Of course, Kessler is a serial offender in making misleading claims about Obama, so none of this is a surprise.

Posted by Terry K. at 9:39 AM EDT
Updated: Tuesday, July 21, 2009 9:39 AM EDT
Another Empty Article from Aaron Klein
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Aaron Klein serves up an empty July 19 article in which not a single person he cites has a name.

Klein cites:

  • "a top official from Syria's Information Ministry"
  • a "U.S. official"
  • "other diplomatic sources"
  • a "senior U.S. official"
  • a "senior Middle East diplomatic source"

Not only are none of these people named, Klein offers no explanation for why he granted them anonymity.

This is a follow-up of a July 14 article in which Klein also failed to quote anyone on the record.

Such blanket anonymity appears to go against WND's policy on using anonymous sources, which editor Joseph Farah has dismissed as "usually quotes made up out of whole cloth to help make the story read better."

This is the latest in a string of empty articles from Klein, in which the anonymous sources he cites can't actually prove the claims they make.

Posted by Terry K. at 8:56 AM EDT
Democrat Derangement Syndrome Watch
Topic: Newsmax

But the biggest vampire population of all is huddled together in Washington, D.C. Mostly Draculas of the Dem kind, they’re sucking the lifeblood out of us. And they’re doing a number on our spirits as well by demoralizing us with talk of crises, urgencies, and things getting even worse if we don’t heed their words and offer up our necks willingly.

How many days till “The Vampire Diaries” airs?

The lib undead dig up health scare reform to suck the soul out of the free market. G.M. is prevented from going through a normal bankruptcy process and is turned into a corporate zombie for the ghoulish unions to feed on.

Maybe I’ll catch a midnight preview of “Thirst.”

C’mon GOP. And Blue Dogs, too. Save us from death by a thousand bites.

-- James Hirsen, July 20 Newsmax column

Posted by Terry K. at 1:22 AM EDT
Your WND Hate Crime Lies of the Day
Topic: WorldNetDaily

A July 18 WorldNetDaily article by Bob Unruh is a veritable compendium of falsehoods and distortions about the hate-crimes bill.

Unruh begins with a distorted, pejorative description of the bill as creating "federal protections and privileges homosexuals and others who have chosen alternative sexual lifestyles" and that it "essentially makes homosexuals a protected class of citizens."

Unruh also repeats the false claim, as forwarded by the right-wing group Liberty Counsel, that "Matthew Shepard is touted by homosexual advocates as a hate crime victim, but the evidence now shows he was not targeted because he was homosexual but was killed because of a drug deal." As we've detailed, by promoting this claim, Liberty Counsel has chosen to believe convicted killers and known liars over law enforcement and the official record of the case.

Unruh calls the bill "The Pedophile Protection Act" without mentioning that, as we've also documented, the bill does not protect pedophiles. Unruh also repeats claims that the bill will lead to "prosecutions of pastors and churches for teaching the biblical injunction that homosexual is sin" without mentioning that the bill contains a clause stating, "Nothing in this Act, or the amendments made by this Act, shall be construed to prohibit any expressive conduct protected from legal prohibition by, or any activities protected by the Constitution" -- which would include the First Amendment protection for freedom of religion.

Like we said -- a perfect storm of lies and bamboozelement from a writer with a long record of lies and bamboozelement.

Posted by Terry K. at 12:33 AM EDT
Monday, July 20, 2009
Newsmax Kerik Rehabilitation Watch
Topic: Newsmax

Newsmax takes the next step in its Bernard Kerik rehabilitation project by giving him his own archive, his own bio page (which, of course, mentions nothing about the numerous charges of corruption he faces trial on) and a place on Newsmax's "blog" page (which aren't blogs at all but renamed opinion columns).

This coincides with a new column (sorry, we're not calling them "blogs") by Kerik.

Posted by Terry K. at 5:40 PM EDT
NewsReal Falsely Asserts Obama Health Reform Modeled on Canada
Topic: Horowitz

In a July 20 NewsReal post, Claude Cartaginese asserts that the Canadian health care system is "the same system that President Barack Obama has chosen as a model for this country to emulate as he takes us down the path towards socialism.

In fact, Obama has explicitly rejected a single-payer system like Canada's.

Posted by Terry K. at 1:02 PM EDT
Examiner Complains Second City Isn't Anti-Obama Enough
Topic: Washington Examiner

In another example of the Washington Examiner's right-wing bias spreading to all areas of the newspaper, a July 20 review by Nancy Dunham of a Washington performance by the comedy group Second City wasn't hateful enough of President Obama and -- perhaps more egregiously -- dared to make fun of conservatives.

Dunham complained that the show, while funny, was "unabashedly pro-Obama" and that it didn't repeat right-wing talking points: "Nope, the 57 states to which Obama referred during the campaign or even his ardent use of a Teleprompter -- which has even prompted Vice President Joe Biden to joke about Obama -- aren't mentioned at all during the almost two-hour show."

Dunham saves her main ire, though, for Second City's lampooning of conservatives:

But the second act is where things get a bit -- let's just say -- ugly, when the troupe takes on ardent Republicans, including radio personality Rush Limbaugh and political commentator Ann Coulter. What makes the sketches troubling is while the other targets were part of good-hearted even if raucous ribbing, Limbaugh, Coulter and former President George W. Bush were portrayed as lone wolf buffoons who want to sabotage the U.S. economy and social policies for their own personal glories.

Whatever your party affiliation, it's tough to swallow some of those arguments. Calling Limbaugh a lone wolf is especially ludicrous when you consider Arbitron notes he has 13.5 million listeners.

Dunham went on to add: "Surely, many will say that this criticism is based on my own political beliefs. That's fine to believe and may well be partially true." The more interesting question, though, is why Dunham's review dovetails so well with the Examiner's editorial policies. Would her review have been published if she wasn't approaching the Second City's performance with a right-wing lens? We have to wonder.

If the Examiner's right-wing bias not only can't be confined to the editorial page but drives things like entertainment reviews, there's little reason to trust anything the Examiner publishes.

Posted by Terry K. at 12:39 PM EDT
ConWebWatch Scoops WND on Bogus eBay Certificate
Topic: WorldNetDaily

A July 19 WorldNetDaily article by Drew Zahn appears to concede that a purported Barack Obama birth certificate being sold on eBay doesn't exist and that the seller has a "lengthy criminal record."

Gee, we reported that two weeks ago.

Zahn claims his conclusions are the result of a WND "investigation," but we have to question how much work WND actually did. After all, we got our information from a blogger at Barackryphal, who did much of the legwork on the seller's background. Yet Zahn doesn't credit Barackryphal, even though his article is accompanied by a photo that also appeared on Barackryphal.

This may be as close as we'll ever get to an explicit apology from WND for reporting bogus claims before fully investigating their veracity. Yet even that would be a change in policy for WND, which tends not to correct or apologize for reporting bogus claims involving Obama -- see Larry Sinclair and African Press International.

Posted by Terry K. at 9:29 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« July 2009 »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google