ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Thursday, April 12, 2007
Reisman's Undisclosed Logrolling
Topic: WorldNetDaily

In an April 12 WorldNetDaily column, anti-Kinsey crusader Judith Reisman reiterated her support of WND managing editor David Kupelian over the Scott Savage (manufactured) controversy, praising him for "nail[ing] Al Kinsey as the fraud who unleashed a catastrophic 'revolution,' leading Americans into 'wanton sexual anarchy disguised as freedom'" and because he "dared challenge 'academic' sex dogma!":

Why aren't the sex films of Kinsey, his Mrs. their friends and colleagues part of the tour? Why not screen the child rape images by Dr. Fritz von Balluseck, Kinsey's German Nazi pedophile, or the films provided by Rex King, one of Kinsey's many serial child rapists?

The OSM-U faculty would bury Kupelian's evidence that Kinsey is documented as a sexually harassing, sadomasochistic, bi/homosexual pornography and masturbatory addict who had 317-2,035 infants and children sexually tortured, often filmed, around the clock to prove infants have "orgasms" (see image below).

Reisman goes on to praise "The Marketing of Evil," "Kupelian's brave and brilliant book," adding, "Thanks to exposes like Kupelians, and Americans like Savage, that day of truth may forge another revolution altogether." 

But as we've pointed out -- but Reisman does not admit -- much of Kupelian's Kinsey-bashing evidence in "The Marketing of Evil" came from Reisman herself. The image Reisman noted above is "Table 34," which she has often cited as evidence that Kinsey "solicited and encouraged pedophiles, at home and abroad, to sexually violate from 317 to 2,035 infants and children for his alleged data on normal 'child sexuality.'" In fact, as Poppy Dixon has noted, there is no evidence that Kinsey encouraged or facilitated sexual experiments on children since Kinsey's institute conducted no experiements. Even Reisman herself she has no evidence to support her regular claim that Kinsey was a pedophile.

Reisman is being dishonest in portraying Kupelian's anti-Kinsey writing as separate from and additional to her own when, in fact, it's a carbon copy. Perhaps that's why even the consrvative-leaning Canadian newspaper the National Post wrote in a editorial: "There is little reason to take Dr. Reisman seriously."

Posted by Terry K. at 10:39 AM EDT
Slantie Bob, the One-Source Wonder
Topic: WorldNetDaily

An April 11 WorldNetDaily article by Bob Unruh on a proposed gay-rights law in Oregon not only tells just one side of the story -- as did his previous article on the subject (not to mention many others) -- Unruh talks to only one person (an opponent, natch). Unruh offers no evidence that this person's point of view is so valuable that it warrants a standalone article, nor does he do any fact-checking to verify the person's claims.

Unruh is going to earn himself a Slantie before he knows it... 

Posted by Terry K. at 12:58 AM EDT
Wednesday, April 11, 2007
CNS Says There Are 70 Adult Stem Cell Treatments, But ...

An April 11 article by Patrick Goodenough -- after criticizing a claim by Sen. John Kerry that embryonic stem cells were used to "cure" a mouse (apparently, the mouse was not completely cured) -- claimed that "Adult stem cell supporters point to more than 70 treatments -- not cures -- already being carried out with the adult cells, including cancers, immunodeficiencies, blood disorders and injuries" Goodenough linked to a list derived from one promoted by anti-embryonic stem cell research activist David Prentice (the source of which Goodenough doesn't identify).

But as we noted the last time CNS made this claim, Prentice's list has been discredited by researchers who point out that FDA-approved adult stem cell treatments are available for only nine diseases, adding: "Prentice not only misrepresents existing adult stem cell treatments but also frequently distorts the nature and content of the references he cites."

P.S. In an April 10 WorldNetDaily column, Janet Folger similarly (and misleadingly) claimed that adult stem cells are responsible for "treating 72 conditions (and counting)."

Posted by Terry K. at 4:42 PM EDT
CNS Paints Mike Adams As Victim, Ignores His History

An April 11 article by Randy Hall repeats unsourced claims attacking an alleged critic of Mike Adams, the conservative writer who is suing the North Carolina university where he works for allegedly denying him full professorship. Hall writes of Kimberly Cook, Adams' department head: "An outspoken atheist said to have openly criticized Christianity, Cook described to a recruitment committee her ideal candidate for a teaching position as 'a lesbian with spiked hair and a dog collar.' " 

Hall cites no source or corroboration for this claim; that may be because it comes straight from a press release by the Alliance Defense Fund, which is representing Adams. Hall apparently took the ADF's claims on faith despite its history of making misleading, slanted claims in its press releases.

Further, Hall portrays Adams as a victim of purported discrimination against conservatives in academia and as a criminologist who has "received awards for excellence and produced several peer-reviewed publications" without noting his controversial history as a pundit and a college instructor:

-- A 2004 Adams column falsely claimed that a lesbian North Carolina politican's baby was created by the sperm of the woman's brother, suggesting she was in an incestuous relationship.

-- A September 21, 2004, Wilmington Star-News article notes that "Dr. Adams is a divisive character of the first order" and that he has been accused of making "unsubstantiated sexual harassment complaints" against a fellow professor.

-- While Hall relates a incident involving a student named Rosa Fuller from Adams' point of view (that is, Adams was unjustly accused and did nothing wrong), Bartholomew tells a few things about the case that Hall didn't note:

A UNC student named Rosa Fuller sent out an email criticising US policy in the Middle East in fairly strident and breathless language, to which Adams sent a dismissive and critical response (this is all covered in his book, apparently). Some other recipients replied to Fuller’s email threatening violence, and these senders were investigated by the authorities. However, Fuller also alleged that Adams had defamed her, inciting these threats, and an investigation followed. At first I thought this claim against Adams was rather weak, but, as SZ at World O'Crap has dug up, one of the threat senders ("People like you deserve to be dragged down the street by your hair. . . . I hope you will have the good sense to keep you[r] liberal moth shut at a time like this. No one needs your shit.") was a UNC student named Krysten Scott, who married Adams eighteen months later.

There are some possible clues there as to why Adams was denied a full professorship (in addition to generally being a jerk). But because Hall made little effort to venture beyond the ADF press release (it's not until the 21st paragraph that he quotes a university spokesman denying Adam's claims), his readers won't know that Adams has apparently behaved in a way that warrants his treatment.

Posted by Terry K. at 3:16 PM EDT
Joseph Farah, Activist Journalist
Topic: WorldNetDaily

It's becoming a bit clearer now what Joseph Farah's new book "Stop the Presses!" is about.

"If you really want to understand how America's great and unique institution of a free press has been deliberately undermined by radical activists masquerading as journalists, backed by big business and encouraged by big government, you have to examine this phenomenon," says Farah in an April 10 WND book-promoting article alleging that "organized social and political activists ... have invaded America's newsrooms, subverting long-established guidelines and ethics codes calling for accuracy, fairness, balance and the avoidance of conflict of interest in journalism." Farah expands on this in his April 10 column, claiming that in his book he is "revealing, for the first time, the way the press was invaded and taken over by radical activists with a perverse and extreme agenda."

The effect of this is to suggest that Farah and WND have no "activist" agenda and follow those "long-established guidelines and ethics codes calling for accuracy, fairness, balance and the avoidance of conflict of interest in journalism." Nothing could be further from the truth.

The agenda Farah and WND have is even more pronounced than the one he accuses the "lamestream media" of having -- anti-liberal, pro-conservative, anti-Clinton, pro-Tancredo. We've repeatedly documented how WND has no concern for accuracy, fairness, and balance. From Jon Dougherty to Aaron Klein to Bob Unruh to Farah himself, WND's writers has shown a longtime disregard for those concepts. Numerous undisclosed conflicts of interest are also a hallmark of WND's reporting. And as for a "perverse and extreme agenda," condoning murder and blacklisting political opponents would arguably fall under that definition.

In other words, Farah is spouting concepts he has no history of following himself, which makes a book by him advocating such concepts close to worthless.

We'll be doing a full review of Farah's book once we get our hands on one. It appears that Farah has not seen fit to send us a review copy. We don't know why -- after all, we are WND's most incisive observer, and we'd like to see if he bothers to live up to his own purported policy of "accuracy, fairness, and balance" by addressing our criticisms in his book.

Posted by Terry K. at 12:46 AM EDT
Tuesday, April 10, 2007
NewsBusters Bash Imus' Critics -- But Not Imus
Topic: NewsBusters

NewsBusters writers have been quick to attack the critics of Don Imus' racist remarks about the Rutgers women's basketball team -- but have been nearly mum about Imus himself:

-- An April 10 post by Clay Waters went after "hatemonger" Al Sharption, declaring that his "inflammatory past" is "far more racially divisive than anything Imus said about a women's basketball team." (He did add that Imus' remark was "denigrating.")

-- Mark Finkelstein wanted to know in an April 10 post: "If Don Imus' racially bigoted remark merited a two-week suspension by MSNBC, for how long will MSNBC and HBO ban Bill Maher after his bit of religious bigotry on today's 'Imus in the Morning'?" (Maher called the Bush administration "Stupid and arrogant, in a way only the religious can be.")

-- In another April 10 post, Finkelstein praised Meredith Vieira for having "the gumption to confront Jesse Jackson with his own record of having made a bigoted statement," Matt Lauer got demerite because he "tiptoed to the edge and backed off when confronting Al Sharpton about his racially-charged past."

-- In a April 9 post, Matthew Balan was unhappy that "CNN spent five minutes on the outrageousness of its daily competition: Don Imus’s remarks on MSNBC describing the Rutgers University women’s basketball team as 'nappy-headed hoes.' " Balan then misleadingly asserted that a CNN guest "got it wrong" when she asserted that occasional Imus sports guy Sid Rosenberg "previously made a racial comment," noting that "Rosenberg was banned from Imus’ show in May 2005, after joking about pop singer Kylie Minogue’s breast cancer diagnosis." While that is true, Rosenberg did, in fact, make a "racial comment" in 2001 that Venus and Serena Williams, rather than having their pictures in Playboy, have "a better shot at National Geographic." He was fired after that comment, then rehired.

-- An April 9 post by Finkelstein complained that "not a discouraging word was heard about Sharpton's history of racially-charged statements and actions that go far beyond" former Sen. George Allen's "gaffe" of calling a staffer for his campaign opponent "macaca." (As we've noted, the MRC folks never quite saw "macaca" as an insult.)

Posted by Terry K. at 7:28 PM EDT
Metcalf Repeats Conservative Talking Points on Pelosi
Topic: Newsmax

An April 9 NewsMax column by Geoff Metcalf tries to advance a couple of conservative talking points about Nancy Pelosi.

First, Metcalf claims that "Many are comparing Nancy Pelosi to Neville Chamberlain, the infamous British appeaser," for her visit to Syria. By "many," Metcalf seems to be referring to a single Republican operative quoted by fellow NewsMax columnist Ron Kessler.

Metcalf went on to recite questionable claims about the Logan Act, which is designed to prohibit unauthorized persons from intervening in disputes between the United States and foreign governments, asserting that Pelosi "violate[d] the letter and intent of the Logan Act" and that "if ever anyone qualified for having personified a Logan Act violation; for sure it is Nasty Nancy." But a 1975 State Department memo states that nothing in the Logan Act "would appear to restrict members of the Congress from engaging in discussions with foreign officials in pursuance of their legislative duties under the Constitution."

Posted by Terry K. at 3:55 PM EDT
The Gay-Liberal-Pothead-Commie Axis
Topic: Accuracy in Media

An April 7 Accuracy in Media column by Cliff Kincaid starts like this:

Bill Maher was fired by ABC for suggesting the 9/11 terrorists were brave, and the speculation on cable news is that Rosie O'Donnell might be fired by the network for a rambling monologue hinting that 9/11 was an inside job. Maher's comments can be explained by the fact that he is a pothead, but how does one explain O'Donnell? A comic-turned-commentator, she has no identifiable connection to the marijuana movement.

Kincaid goes on to claim that President Bush's "rather tame remarks" in support of traditional marriage and against gay marriage "are vile and hateful only from the point of view of someone who believes American society has been horribly oppressive." From there, he leaps to ... commies!

The sad fact is that homosexuals, by and large, are on the far-left fringes of American politics and many bear a grudge against a society that they feel has been discriminating against them. John Barron's classic book about the activities of the Soviet intelligence service, the KGB, noted that homosexuals were targeted for recruitment because many led secret lives and were susceptible to blackmail, but also because they were perceived to harbor ill will toward their government because of how shabbily they thought they had been treated. As such, they were considered ripe for picking to the anti-American cause. It is noteworthy that the founder of the gay rights movement, Harry Hay, was a Communist. 

Kincaid then adds as a CYA measure: "There is absolutely no evidence of O'Donnell associating with communist causes. But her 9/11 comments suggest a view of the U.S. Government and its leaders as capable of any number of horrible crimes." You mean, like, say, torture?

Posted by Terry K. at 9:17 AM EDT
Pat Boone Weighs In
Topic: Newsmax

You'll be relieved to know that Pat Boone has weighed in on the U.S. attorney firing scandal.

In an April 9 NewsMax column, Boone states:

So what's the big beef about Attorney General Gonzales firing a few U.S. attorneys? Doesn't he have the right? Of course he does. Does he have to justify the firing to anybody, specifically the Democrat Congress? Of course not. Does the Congress have the right to question or investigate the firings — as if Democrats haven't done the same thing many times when they've had the majority? Of course not.

Of course, since nobody has the right to question when U.S. attorneys are fired, what does Boone do? That's right -- question the firing of attorneys under the Clinton administration, claiming that they were "motivated almost certainly by anxiety over some of their investigations pending in what became known as the Whitewater scandal." Nowhere does Boone mention that the Clintons were eventually cleared in the Whitewater scandal. 

A few liberal bloggers serve up the category of "It's OK If You're A Republican." That appears to be the message Boone is offering.

Posted by Terry K. at 1:16 AM EDT
Monday, April 9, 2007
Kessler Fluff vs. Reality
Topic: Newsmax

An April 9 NewsMax column by Ronald Kessler defends the government's terrorist no-fly watch program from critics who say that, at 400,000 names, the list is needlessly large and contains too many innocent people. Kessler claimed that "Americans are included only if they have been convicted of terrorist activities or are under investigation by the FBI," asserted without evidence that "There is a direct correlation between possible terrorists who are denied entry to the U.S. and the fact that we have not been attacked in over five years," and brushed off concerns over the list being too large:

What the ACLU forgets is that people from other countries do not have a right to enter the U.S. Inevitably, some will be listed in error. But the alternative is to limit the list so much that terrorists can enter the country and pull off another 9/11 attack.

Coincidentially, Kessler's article appears at the same time a case has come to light contradicting it. Walter F. Murphy -- a retired Marine and Princeton law professor emeritus who has criticized Roe v. Wade and supported the appointment of Samuel Alito to the Supreme Court -- says he found himself on the terrorist watch list for no other apparent reason than publicly criticizing President Bush.

Don't look for Kessler to address this case anytime soon, unless he can find a way to debunk it.

Posted by Terry K. at 3:53 PM EDT
Sacramento Union Tells a Whopper
Topic: WorldNetDaily

We like to check in every once in a while with Joseph Farah's former employer (which he helped run into the ground the first time), the Sacramento Union, to see how the latest attempt at revival is going. (This time around, it's a weekly freebie tabloid.) This revival contains a column called "The Bee Hive," designed to attack the city's daily paper, the Sacramento Bee. The April 6 "Bee Hive" makes the following claim:

The Bee ran a front-page article Mar. 20 by James Rosen of the McClatchy Bureau with the alarmist title, “Military Hits Spending High.” This editorial disguised as news alleged that spending for the War in Iraq is the highest in history, even higher than the costs of U.S. participation in World War II.

This was followed by, in large type, "Too bad the claim is pure fiction." That's because Rosen never made that claim. Here's what Rosen actually wrote (emphasis ours):

As the Iraq war enters a fifth year, the conflict that President Bush's aides once said would all but pay for itself with oil revenues is fueling the highest level of defense spending since World War II.

Even with past spending adjusted for inflation, the $630 billion provided for the military this year exceeds the highest annual amounts during the Reagan-era defense buildup, the Vietnam War and the Korean War.

In other words, Rosen did not include World War II in his calculation. 

Rather than making any attempt to disprove Rosen's calculations, the "Bee Hive" article tried to divert attention from it by claiming:

Had Rosen pursued this story without a political agenda and sought a real comparison of U.S. war spending now compared to World War II, he would have examined the relative percentages of U.S. gross domestic product (GDP) devoted to each campaign. Rosen did not do this because such a comparison would have contradicted his bias. His numbers are off – and not just by a little bit.

In fact, Rosen did give space to a conservative making the GDP comparison:

James Carafano, a defense analyst at the Heritage Institute in Washington, said military spending isn't nearly as high when compared to the overall size of the U.S. economy.

Current defense appropriations equal about 4 percent of the gross domestic product, Carafano said.

That figure is up from the 3 percent level under Clinton, he added, but still a good bit lower than the 7 1/2 percent share during the Cold War.

"When you have a bigger house, you buy more insurance," Carafano said. "When the nation is worth a lot more, we have to spend more to protect it."

If such wildly partisan, factually deficient reporting is indicative of all Union stories, it may be doomed to extinction yet again. 

Posted by Terry K. at 1:39 AM EDT
WND Repeats Flawed WSJ Op-Ed
Topic: WorldNetDaily

An April 6 WorldNetDaily article regurgitates a Wall Street Journal op-ed by Robert Turner claiming that Nancy Pelosi's visit to Syria may have violated a federal law called the Logan Act that prohibits Americans "without authority of the United States," to communicate with a foreign government in an effort to influence that government's behavior on any "disputes or controversies with the United States." But as Media Matters pointed out, Turner -- and thus WND -- did not note that no one has apparently ever been prosecuted under the Logan Act, and any assertion as to its application to a member of Congress is speculative at best. At worst, it's hypocritical, since we don't recall conservatives getting worked up about Republican congressmen visiting foreign countries and contradicting the foreign policy of the (Democratic) president.

This also gave WND an opportunity to rehash Aaron Klein's coffee klatch with his terrorist buddies (well, just two) claiming that they endorse Pelosi's visit. 

Posted by Terry K. at 12:32 AM EDT
Sunday, April 8, 2007
CNS, WND Promote Slanted Zogby-Judicial Watch Poll

Both WorldNetDaily and devoted articles uncritically advancing a Zogby-Judicial Watch poll claiming that a majority of Americans believe there will be "high levels of corruption in the White House" if Hillary Clinton is elected president in 2008. But neither article noted Judicial Watch's history of anti-Clinton activism or the poll's slanted, leading questions.

Judicial Watch is, of course, the Richard Mellon Scaife-funded conservative legal group that filed dozens of lawsuits against the Clinton administration during the 1990s. As we've noted, Scaife has given much more money to Judicial Watch than George Soros has to liberal-leaning legal group Citizens for Responsibility and Ethics in Washington (CREW).

Further, given that Judicial Watch paid for the Zogby poll, the poll's questions are tailored to give answers that Judicial Watch wants to hear (and promote). As the Washington Post's Dana Milbank pointed out:

The poll [Judicial Watch leader Tom] Fitton commissioned, actually five questions added to a nationwide poll by Zogby International, was rather loaded in its language. "Some people believe that the Bill Clinton administration was corrupt," one question begins. In another question about Hillary Clinton, every answer included the word "corrupt," and the question was not asked about other candidates so that a comparison could be made. 

Indeed, here's the first question: 

Some people believe that the Bill Clinton administration was corrupt. Whether or not you believe the Clinton administration was corrupt, how concerned are you that there will be high levels of corruption in the White House if Hillary Clinton is elected President in 2008? 

Isn't forwarding slanted polls as representative of reality a form of corruption? What say you, Judicial Watch? 

Posted by Terry K. at 7:55 PM EDT
Call Him 'Slantie Bob' Unruh
Topic: WorldNetDaily

We're getting the feeling that we may need to name our Slantie Award for biased news coverage in honor of WorldNetDaily's Bob Unruh.

An April 7 WND article by Unruh on an Oregon gay-rights bill quotes only opponents of the bill making claims that Unruh doesn't support with evidence. No proponents of the bill are allowed to respond to them. In fact, he offers no link to the bill itself -- thus giving his readers an opportunity to read the contents for themselves -- even though he links to the websites of the anti-gay groups he quotes.

This is merely the latest article in which he tells only one side of the story, or lets that side tell the other side, a technique that almost guarantees inaccurate and biased information.

As we've noted, Unruh previously had a career with the Associated Press, so he knows this isn't good or fair journalism. At least, he should.

Posted by Terry K. at 2:11 AM EDT
Updated: Tuesday, April 17, 2007 6:36 PM EDT
Saturday, April 7, 2007
Galen Spreads Talking Points About Wash. Post Across Two Mediums

An April 6 column by Rich Galen claimed:

The Washington Post -- not exactly known as a semi-official mouthpiece of the Bush administration -- in a Thursday morning editorial called Speaker of the House Nancy Pelosi's visit with the president of Syria "foolish;" her statements about a diplomatic breakthrough "ludicrous;" and her "attempt to establish a shadow presidency ... counterproductive."

But as Media Matters pointed out when Galen made similar claims on CNN, the Post editorial omitted key information reported in Post news article that undermined the editorial's attacks on Pelosi. Further, rather than being "not exactly known as a semi-official mouthpiece of the Bush administration," the Post's editorials backed several Bush administration policies and have tended to agree with the unambiguously conservative Wall Street Journal editorial page.

Galen also repeats the talking point that Pelosi said "she brought a message to Mr. Assad from Israeli Prime Minister Ehud Olmert that Israel is ready for peace talks with Syria," which Israeli officials contradicted. In fact, Pelosi's office released a statement in response to the editorial, which asserted that Pelosi also made clear that Israel continued to demand that Syria cut ties with extremist groups, and told Assad that "in order for Israel to engage in talks with Syria, the Syrian government must eliminate its links with extremist elements, including Hamas and Hezbollah."

Posted by Terry K. at 12:34 AM EDT
Updated: Saturday, April 7, 2007 12:40 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« April 2007 »
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google