ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Thursday, September 1, 2005
Unequal Treatment for Anti-Gay Extremists
Topic: WorldNetDaily
An Aug. 31 WorldNetDaily article reports the views of Repent America and its leader, Michael Marcavage -- yes, the guy at the center of the "Philadelphia 5" non-controversy earlier this year -- claiming that Hurricane Katrina was God's way of destroying the "wicked city" of New Orleans, "a city that opened its doors wide open to the public celebration of sin." Specifically, an upcoming gay gathering called, "Southern Decadence," which Marcavage claimed would feature "drunken homosexuals engaging in sex acts in the public streets and bars."

Given that these views are pretty much the same as those of Fred Phelps, why is WND promoting only Marcavage and not Phelps?

Posted by Terry K. at 7:21 PM EDT
The Daily Les Returns
Topic: The Daily Les
Les Kinsolving apparently didn't get to go to Crawford, Texas, because we haven't seen a question from him in more than a month. But now that President Bush is back in Washington, Les is too, and he wants President Bush to endorse the shooting of looters in New Orleans:

KINSOLVING: What is the president's reaction to the 1968 statement of Philadelphia's Frank Rizzo that all looters would be shot, and then three looters were shot, and the looting in Philadelphia stopped?

As supporting evidence, Kinsolving writes: "In an unscientific poll at WorldNetDaily yesterday, nearly 62 percent of participants said looters should be shot on sight by authorities." Y'all know how we feel about unscientific polls cited in "news" stories.

Posted by Terry K. at 6:12 PM EDT
NewsMax Stays Busy
Topic: Newsmax
It's been more than two days since Hurricane Katrina hit, and NewsMax has thus far not found a way to blame it on the Clintons (yet).

Of course, that may be because NewsMax currently has its hands full defending the Bush administration against questions that it did not adequately prepare for a disaster of this magnitude.

Posted by Terry K. at 4:37 PM EDT
Wednesday, August 31, 2005
Purity Test
Topic: Accuracy in Media
When he's not obsessing about Rachel Maddow's lesbianism, Accuracy in Media's Cliff Kincaid would like to be able to determine who is a true conservative.

In a "Cliff's Notes" column attached to an Aug. 24 AIM Report, Kincaid has decided that MSNBC's Joe Scarborough no longer is a true conservative because he wouldn't have Ed Klein, author of the factually challenged "The Truth About Hillary," on his show:

Scarborough says the Klein book has too much speculation and too many unsubstantiated charges. But the Holloway story is nothing but speculation and unsubstantiated charges. It is curious that a former Republican Congressman, who is supposed to be a conservative, would come up with bogus reasons not to interview the author of a provocative book about Mrs. Clinton.

So, in Kincaid's eyes, conservatives are obligated to promote any book that attacks Democrats (and especially the Clintons), even if the charges contained in it are "speculation and unsubstantiated."

Oh, and Kincaid does manage to drop a reference to "the mannish Rachel Maddow."

Posted by Terry K. at 3:54 PM EDT
Ask Farah
Topic: WorldNetDaily
Why is the leader of a organization that claims to be "one of the largest news agencies in the world founded specifically for the Internet" stealing the work of others and presenting it as his own? Feel free to ask him. Or call his radio show between 3 and 6 p.m. ET at 1-877-232-4855.

(We would, but he doesn't acknowledge our existence.)

Posted by Terry K. at 11:13 AM EDT
Updated: Wednesday, August 31, 2005 11:17 AM EDT
WND's History of Plagiarism
Topic: WorldNetDaily
Joseph Farah's wholesale lifting of a Reuters news article (now in a handy color-coded version) is not an isolated incident at WorldNetDaily, as ConWebWatch has documented:

-- WND regularly copies and pastes from articles in other publications to run them under a WND byline.

-- In one case, either WND plagiarized from Ann Coulter, or vice versa.

-- WND was once forced to apologize for improperly taking information without credit.

Such liberal attitudes toward appropriating the works of others is rather ironic given the conniption fit WND once had when another publication used its material without properly citing it.

Posted by Terry K. at 1:08 AM EDT
Updated: Wednesday, August 31, 2005 1:13 AM EDT
Tuesday, August 30, 2005
Guilty, Guilty, Guilty
Topic: WorldNetDaily
Not only is WorldNetDaily's Joseph Farah guilty of undisclosed conflicts of interest and condoning the theft of government property, he's guilty of plagiarism as well.

A major chunk of Farah's Aug. 30 article on the government's seizure of gold coins stolen years ago was taken -- mostly verbatim -- from a Reuters article on the subject. Nowhere in his article does Farah credit Reuters for the information he lifted.

Farah did make one notable edit to the Reuters copy he stole. Where Reuters noted that the coins "survived destruction after the United States abandoned the gold standard in 1933 and ordered them melted down," Farah changed it to say that the coins "survived destruction after President Franklin D. Roosevelt mandated all privately owned gold confiscated in the U.S. in 1933 – ordering the coins melted down."

UPDATE: Here's a handy color-coded guide to Farah's plagiarism.

Posted by Terry K. at 3:51 PM EDT
Updated: Tuesday, August 30, 2005 9:38 PM EDT
There's Gold In Them Thar Slanted Articles
Topic: WorldNetDaily
Is WorldNetDaily's Joseph Farah saying that it's OK to steal from the federal government?That's the implication of an Aug. 30 article he wrote regarding the government seizure of gold coins believed to have been stolen from the Philadelphia mint.

Farah quotes a coin dealer who says, "What we appear to have is yet another example of the U.S. government overstepping its boundaries, further alienating American citizens from conducting free trade of personal property." But this case regards stolen property, for which nobody that we know of has affirmed a right of free trade.

Farah also goes off on a tangent over alleged threats to the "right to own gold." That's not the issue, either; nobody has the right to own gold stolen from others.

At the end of the article, a link titled "Read more about your right to own gold" takes readers to an plug for a booklet on the subject at metals dealer Swiss America Trading Corp. The link is not clearly delineated as an ad, nor is it disclosed that Swiss America is a sponsor of WND and and an adviser Farah's radio show.

Swiss America chief Craig R. Smith also writes a weekly column for WND in which it's usually not disclosed that he's even with Swiss America, let alone anything about Swiss America's financial relationship with WND and Farah.

Given that Farah is so squeamish about disclosing conflicts of interest, condoning theft isn't really that far of a leap. After all, he already condones murder.

Posted by Terry K. at 1:53 PM EDT
Just An Observation
Topic: WorldNetDaily
An Aug. 30 WorldNetDaily article tells us "what smart WND readers are buying" from its online store.

What might more interesting and informative (not to mention helpful to WND from a marketing standpoint) is a list of what stupid WND readers are buying.

Posted by Terry K. at 11:49 AM EDT
Monday, August 29, 2005
Topic: Media Research Center
Looks like we're gonna have to keep an eye on NewsBusters, the Media Research Center's group blog. It's proving to be as biased and error-prone as its parent:

-- Tim Graham in an Aug. 29 post on labeling at the Washington Post: "Ever notice how liberals like the Posties won't use 'pro-life' too much, because that would be calling the liberals 'anti-life'? Or they use 'anti-abortion,' but almost never 'pro-abortion'?"

The MRC, of course, has no problem using those loaded labels, as a article from today conveniently details. CNS prefers the terms "pro-life" and "pro-abortion," as well as other labels designed to make conservatives look good and liberals look bad, as ConWebWatch has previously noted.

-- An Aug. 28 post by Vinny Fiore claims that antiwar protester Cindy Sheehan is "insisting" that "America is not a country worth dying for." But those aren't the words she said; rather, she said, "This country is not worth dying for," and there's evidence that the country Sheehan is talking about is Iraq, not the United States.

If that seems like nitpicking, note that later in his post, Fiore berates Sheehan for making "obvious misstatements" about President Bush. After quoting Sheehan as saying that Bush "always said that if you are not for us, you are against us," Fiore adds: "Bush has never said the above in relation to the American public. He has always said, though, to governments that do not take a proactive hand in defeating terrorism, that 'Either you are with us, or you are with the terrorist [sic].'"

-- An Aug. 26 post by Dan Gainor implies that concerns that a mercury-based preservative in children's vaccines are linked to autism are merely "radical environmentalist claims." In fact, you'll find articles about the subject on NewsMax and WorldNetDaily, not known for being radical environmentalists.

For instance, June 2003 WND article, reproduced from the late Moonie-owned magazine Insight (also not known for radical environmentalism), claimed that "vast majority of finger-pointing [about the causes of autism] has been directed at childhood vaccines as the culprit." And an April 2003 NewsMax column by Michael Arnold Glueck and Robert J. Cihak -- Chiak is is a past president of the conservative Association of American Physicians and Surgeons -- quoted a study that found "a strong correlation ... between dosage of thimerosal from childhood vaccines and the incidence of autism, speech disorders, and cardiac arrest."

Oy. The fun never ends...

Posted by Terry K. at 10:58 PM EDT
Discover the Name-Calling
Topic: The ConWeb
So, the giant pulsing brain that is David Horowitz's has gotten around to posting its funhouse-mirror profile of my employer, Media Matters. Frankly, we're a bit disappointed, and for reasons other than the article's distortions and factual errors (which are no surprise).

Despite the fact that Richard Poe, managing editor of DTN's Moonbat Central blog, doesn't like me, I somehow escaped being singled out in DTN's Media Matters profile. Then again, I'm still waiting for a reponse from Poe to ConWebWatch's deconstruction of his 10-part WorldNetDaily series that involves something other than personal attacks on me.

Of course, if I had actually gotten any facts wrong in my article, Poe would have screaming it all over Moonbat Central by now.

Posted by Terry K. at 4:58 PM EDT
Filtering the News
Topic: WorldNetDaily
WorldNetDaily's Joseph Farah starts off his Aug. 29 column this way:

In another time and place, in a universe that seems sometimes far, far away, I was a member of the Old Guard.

I was part of the Media Elite, that effete corps of impudent snobs who filtered the news for the American people.

In fact, I had arisen to the very top of the food chain – the elite of the Media Elite, the small club of those who actually ran newsrooms in major metro dailies.

We're not sure that being the editor of a dying Los Angeles Herald-Examiner (shut down in 1989) qualifies as "the very top of the food chain."

But Farah is implying that because he's no longer part of the "Old Guard" media, he's not "filtering the news for the American people." Wrong -- the very act of operating a news service is the act of filtering the news. If you are deciding what news is important to your readers -- which WND does every day via selection of articles and their placement on the page -- you are filtering the news. Just because Farah's WND uses a different filter than other news organizations (one with a predeliction toward lies, distortions and an embrace of convicted felons) doesn't mean news isn't being filtered.

Which makes Farah, by his own definition, the same "impudent snob" he was in his pre-WND days.

Posted by Terry K. at 1:21 PM EDT
Sunday, August 28, 2005
ConWeb Ignores Lawsuit's Withdrawal
Topic: WorldNetDaily
Remember that lawsuit last fall claiming that a California teacher was allegedly forbidden to teach about the Declaration of Independence to his students because it mentioned God? Well, never mind.

Via Americans United, we learn that teacher Stephen Williams has withdrawn his lawsuit against the Cupertino, Calif., school district, and both sides have dismissed all claims. Williams resigned from his teaching position a few days later.

Williams was represented by the conservative Alliance Defense Fund, which declared in a press release announcing Williams' lawsuit that it was about "whether it's unconstitutional to read the Declaration of Independence in public school." But, as ConWebWatch has noted, it wasn't about that at all; Williams had a documented history of using his classroom to advance his religious views -- to the point where parents complained and the principal began reviewing Williams' lesson plans and handouts in advance -- and the Declaration of Independence excerpt (not the entire document) was one of several document excerpts Williams was using to demonstrate the Christian origins of the founders of the United States.

WorldNetDaily reprinted the Alliance Defense Fund's press releases without bothering to contact the school district for a response. NewsMax columnists Phil Brennan and Kathleen Antrim repeated the ADF's overblown accusations against the school district.

WND and NewsMax thus far refused to offer any original coverage of the lawsuit's withdrawal, let alone anything equal to their coverage of the ADF's original accusations, even though the ADF has issued another overblown press release on it. The ADF release claims that its agreement with the school district "allows teachers, no matter what their religious beliefs, to use appropriate educational material (including supplemental handouts of historical significance) during instructional time that has religious content," but the San Jose Mercury News points out that "No school policies were altered."

WND has hired ADF general counsel Alan Sears as a columnist. This would seem to guarantee that more overblown ADF allegations will be promulgated by the ConWeb -- and that its failures will be quietly buried.

Posted by Terry K. at 12:48 PM EDT
Updated: Sunday, August 28, 2005 12:53 PM EDT
Saturday, August 27, 2005
Massie's Claims Unquestioned by CNS
Topic: WorldNetDaily
An Aug. 26 article by Melanie Hunter does a fine job of reproducing a press release from the black conservative group Project 21. And, being a reproduction of a press release, refuses to question any of the assertions made in it.

The big assertion, of course, is that Project 21 member Mychal Massie likened Supreme Court nominee John Roberts to Martin Luther King Jr. That's not really news, since Massie is prone to bizarrely overheated statements, such as likening House minority leader Harry Reid to segregationists Bull Connor and Orval Faubus.

The purpose of the press release was to rebut another press release criticizing Massie's claim, issued by African American Ministers in Action, which Hunter writes is "described as a front group for People for the American Way" (though she doesn't note who's describing it that way). Hunter, meanwhile, describes Project 21 as a "black conservative group" even though it too is a "front group"; it's an arm of the conservative National Center for Public Policy Research.

Sticking with Project 21's script, the only claims from the African American Ministers in Action press release that appear in Hunter's article are the two short sentences Project 21 put in its press release; it includes the AAMIA claim that "John Roberts is no Martin Luther King, Jr." without any explanation of the reasons why AAMIA believes that.

Hunter also faithfully reproduces the statement that Project 21 "takes no position on the confirmation of any particular judicial nominee," but she fails to explore how likening Roberts to a beloved (except, ironically, by some conservatives) public figure such as King could be construed as anything other than an call to confirm Roberts.

Posted by Terry K. at 11:00 AM EDT
Friday, August 26, 2005
Double Standard Watch
Topic: WorldNetDaily
An Aug. 26 WorldNetDaily article notes the white supremacists who have glommed onto Cindy Sheehan's antiwar protests.

WND, meanwhile, has yet to report on the white supremacists who have glommed onto the Minutemen. Could that be because the Minutemen is WND editor Joseph Farah's cause du jour?

Posted by Terry K. at 10:21 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« September 2005 »
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google