ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Wednesday, July 20, 2005
Poe, Part 9
Topic: WorldNetDaily
The July 19 installment of Richard Poe's opus demonstrates the reason that Poe has been awarded so much WorldNetDaily bandwidth of late -- it tells the tale of Joseph Farah, First Amendment Hero, fighting those mean, nasty Clintons.

But first, we get another detour into the Mena drug-smuggling stuff. Again, Poe plays guilt-by-association; the only actual Clinton connection Poe offers is that Bill Clinton was Arkansas governor at the time. Poe also implies that the death of Gary Webb, a reporter who wrote the "Dark Alliance" series linking the CIA to drug trafficking benefiting the Nicaraguan Contras, belongs on the Clinton death list because Webb wrote about Mena as part of his reporting. What Poe doesn't mention: 1) Webb's death was pretty clearly a suicide following years of decline after the newspaper Webb worked for retracted his stories; and 2) Farah wrote a May 1997 column denouncing "Dark Alliance" as "a poorly crafted hoax," "a well-crafted piece of propaganda," and "pure fantasy, conjecture, theory -- not news."

Poe notes that "The late Mr. Webb wrote of the Mena operation from a leftwing perspective. Others, such as American Spectator editor R. Emmett Tyrrell Jr., have written about Mena from a conservative perspective. Still other writings have emanated from the shadow world of professional liars, dissemblers and disinformers." Then, Poe cops out by declaring: "To unravel fact from fiction in the Mena affair lies beyond the scope of this discussion." He offers readers no reason to believe that he isn't spinning his own web of fact and fiction.

Finally, we get to the Farah deification -- and more Richard Mellon Scaife non-disclosure. In noting the work Farah's Western Journalism Center did in promoting the anti-Clinton writing of Christopher Ruddy, Poe fails to note the $330,000 Scaife gave to the WJC in 1994-95 -- and, therefore, no explanation of why Scaife was giving money to an organization to promote the writing of someone already on the Scaife payroll (Ruddy was a reporter for Scaife's Pittsburgh Tribune-Review). Poe also makes an unsubstantiated claim that "the Clinton administration's economic warfare succeeded in forcing Farah to cut staff and stop funding investigative reporters, including Ruddy," but again fails to note Ruddy's double-dipping of Scaife money from the Tribune-Review and the WJC.

And not only does Poe once again not disclose Scaife's role in providing him a steady income through the Center for the Study of Popular Culture, he mentions it and in the article without disclosing his employment status there (Poe is a former FrontPageMag editor).

Posted by Terry K. at 1:29 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« July 2005 »
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google