ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Friday, January 16, 2015
MRC: Fox News Dispute With Dish Network Is A Democratic Conspiracy
Topic: Media Research Center

The last time we saw Media Research Center videographer Dan Joseph, he was embarrassing himself by pathetically pretending to be transgender to mock the idea that transgendered people have rights. Now he's on the conspiracy bandwagon in a Jan. 13 blog post (boldface his):

Dish Network dropped Fox News and its sister network Fox Business Channel at the end of last year and the network still remains blacked out for Dish’s 14 million subscribers. Dish Network claims that they dropped the nation’s number one cable news network because of a contract dispute. 

However in recent days Fox News has begun to suggest that Dish Network is engaged in an effort to censor the network's content.

While it’s not entirely clear who’s in the right in this matter, digging into the background of Dish Network’s  founder and chairman Charles Ergen may help to illuminate why animosity between Dish and FNC has reached such epic proportions.

As it turns out, Charles Ergen is a big-time donor to the Democratic Party.  According to Open Secrets, Ergen donated a total of $64,000 to the Democratic Senatorial campaign Committee in 2014. 

The whole censorship conspiracy Joseph is pushing had one big hole in it: as a substitute for Fox News, Dish Network made available another right-wing "news" channel, The Blaze, to its subscribers. Joseph didn't mention that.

Joseph then tries to back down, claiming that such a donation "does not necessarily mean that he is targeting Fox News due to a disagreement with the network’s content." Then he negates it by bringing out the boldface again: 

But, Ergen may have a history of abusing his position of power to promote his political preferences.

In 2012, a federal complaint was filed against Ergen in which several company executives alleged that he had intimidated them into making contributions to specific candidates, the majority of which were Democrats.

The claim was filed by an unnamed company insider who accused Ergen of "forcing" Dish Network’s Chief Operating Officer Bernard Han to donate to a Democratic Party candidate in the 2009/2010 election cycle.

The complaint also claimed that Han was “encouraged" to attend Democratic functions and fundraisers and that other Dish employees were strong-armed by Ergen in a similar way.

Curiously, a couple days later when noting that Fox and Dish Network had reached an agreement to return the channels to the service, Joseph mentioned nothing about his big Democrat censorship conspiracy.


Posted by Terry K. at 3:51 PM EST

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« January 2015 »
S M T W T F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google