ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Tuesday, December 2, 2008
WND's Obama Birth Certificate Fraud
Topic: WorldNetDaily

Here once more, for the record, is what WorldNetDaily wrote in August about accusations that the birth certificate issued by Barack Obama's campaign is a fake:

[A] WND investigation has found that at least part of [Philip] Berg's lawsuit relies on discredited claims.

[...] [sic] says it obtained Obama's actual birth certificate and that the document was indeed real. The site discredited some of the claims of Internet bloggers, such as that the certificate as viewed in a scanned copy released by Obama's campaign lacked a raised seal. also established that many of the alleged flaws in the document noted by bloggers were caused by the scanning of the document.

A separate WND investigation into Obama's birth certificate utilizing forgery experts also found the document to be authentic. The investigation also revealed methods used by some of the bloggers to determine the document was fake involved forgeries, in that a few bloggers added text and images to the certificate scan that weren't originally there.

This article remains live on the WND website. It has not been retracted, nor has WND issued any correction to it.

This means that all of WND's subsequent reporting claiming that Obama's birth certificate is a fraud or a forgery flatly contradicts that August report -- which, again, WND has not corrected or retracted.

This also means that any WND report or column on Obama's birth certificate that does not reference that August report is a fraud -- indeed, we have found no other article in WND's archive that specifically refers to the conclusions in that August article. And the fraud continues:

  • A Dec. 1 article by Bob Unruh quoting "imaging guru" Ron Polarik's claims that the certificate Obama released is "forged" fails to reference the August WND article calling Obama's birth certificate "authentic."
  • A Dec. 1 article urging readers to FedEx a letter (through WND, of course) urging the Supreme Court to "review a case Friday challenging the eligibility of Barack Obama under Article 2, Section 1 of the Constitution, which stipulates the position can only be filled by 'a natural born citizen'" fails to reference the August WND article calling Obama's birth certificate "authentic."
  • A Dec. 1 article by Chelsea Schilling on Berg's lawsuit fails to reference the August WND article stating that it "relies on discredited claims."
  • A Dec. 1 column by WND editor Joseph Farah repeating claims that the certificate is a "forgery" fails to reference the August WND article calling Obama's birth certificate "authentic."
  • A Dec. 2 WND column by Janet Folger Porter promoting claims that the certificate is fake fails to reference the August WND article calling Obama's birth certificate "authentic."

As long as WND fails to mention its previous reporting in which it called Obama's birth certificate "authentic" -- either by publicly affirming it or publicly retracting it -- all subsequent reporting that fails to reference that article can only be considered fraudulent and borne of a pathological hatred of Obama.

Does WND have the guts to either affirm or retract the August article, while telling its readers why it is doing so? We shall see.

Posted by Terry K. at 10:56 AM EST

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« December 2008 »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google