ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Saturday, August 5, 2006
Misleading NewsMax Headline Watch
Topic: Newsmax

The headline on an Aug. 4 Associated Press article posted at NewsMax reads, "Judge Dismisses Kerry's 'Stolen Honor' Lawsuit." From that, you'd think that John Kerry filed a lawsuit over that biased anti-Kerry movie, right?

Wrong. Here's what the article says:

A federal judge dismissed a filmmaker's defamation suit against Sen. John Kerry, saying remarks linked to Kerry's campaign during the heat of the 2004 presidential race amount to political opinions. 

Filmmaker Carlton Sherwood sued Kerry and John Podesta, an aide who ran the Massachusetts Democrat's campaign in Pennsylvania. 

Sherwood accused them of blocking the release of his documentary about Kerry's anti-Vietnam War activities by labeling Sherwood a "disgraced journalist" and a "Bush hack." 


U.S. District Judge John P. Fullam said he found no evidence that Kerry personally made any of the statements, and furthermore, found that they were protected opinions. 

That's right -- it was the guy suing Kerry whose lawsuit was thrown out.

Additionally, NewsMax failed to take the full-disclosure route by noting that it purchased airtime on numerous TV stations across the country the weekend before the 2004 presidential election to air "Stolen Honor."  

Posted by Terry K. at 1:06 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« August 2006 »
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google