ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Monday, April 2, 2012
WND's Movie Reviewer: Obama Is An Evil Fairy-Tale Queen
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Drew Zahn uses his March 31 review of the film "Mirror Mirror," a takeoff of the Snow White story, to slap together some Obama-bashing by likening the film's "evil queen" to President Obama:

The queen has lived in isolation from the people for years (Columbia, Harvard, the White House, vacationing in Hawaii and Paris – if you catch my hint) and slowly finds herself in charge of a financially crumbling kingdom (the U.S. isn’t a kingdom, but the parallel is still there, yes?).

Her answer to this dilemma? She’s going to spend lavishly in a scheme to fix her country’s financial fortunes (stimulus package!).

“But, my queen,” her advisor explains, “you’re broke.”

Her answer? “Then go collect more taxes!”

Sounds quite a bit like the plan proposed by Obama – spend the nation into oblivion, then raise taxes to pay for it.

Later, the local magistrate balks at surrendering the people’s money to the queen’s czar, I mean, assistant. But tax day just so happens to arrive right after the kingdom is devastated by news of Snow White’s death.

“Are you seriously going to argue about money,” the queen’s assistant asks, “on this day of grieving?”

No sooner were the words out of the assistant’s lips, than my wife and I turned to one another in the theater and said in near unison, “No, because you should never let a crisis go to waste.”

Of course, the words we quoted weren’t actually spoken in “Mirror Mirror,” but by Obama’s former Chief of Staff Rahm Emanuel.

Later in the film, Snow White learns the bandits have stolen what the thieves call “the queen’s gold,” but what is really the collected tax money.

“Did you break into the queen’s palace to steal it?” she asks.

“No, we got it outside the village,” she’s told.

“So you stole the people’s gold,” she responds.

Wait! Wait! You mean tax money is actually the people’s money? Hmm … sounds like “Evil Queen Obama” could learn a few things by looking in the “Mirror.”

Zahn has a bad habit of injecting WND's far-right agenda into his reviews. For instance, he didn't like the animated film "Tangled" because it teaches that children can think for themselves, and he used his review of a Transformers" film to opine that Obama is a Decepticon.


Posted by Terry K. at 1:31 PM EDT
CNS Is STILL Falsely Framing Planned Parenthood's Federal Funding
Topic: CNSNews.com

We've long detailed how CNSNews.com falsely suggests that federal funding for Planned Parenthood pays for abortions. Thomas Cloud does this yet again in a March 30 CNS article:

According to its latest annual report, the Planned Parenthood Federation of America (PPFA) received $487.4 million in tax dollars over a twelve-month period and performed 329,455 abortions.

In fact, those two numbers have nothing to do with each other. The federal money Planned Parenthood receives cannot and does not pay for abortion services.


Posted by Terry K. at 10:33 AM EDT
WND Loves Foreign, State-Controlled Media Reporting On Birther Claims
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Chelsea Schilling -- she of the long history of factually deficient reporting -- has apparently decided to fully embrace her love of state-controlled and/or obscure foreign media that latch onto WND's birther obsession.

A March 29 article by Schilling touts how "Media from former communist nations are once again breaking through the veil of silence surrounding President Obama’s eligibility for office – even when the U.S. media refuse to investigate what is being called the 'largest scandal in American history.'" Of course, the outlet calling it that is Pravda, the former propaganda mouthpiece for the Soviet Union, so it's not exactly what one could call reliable.

Schilling adds the state-controlled Voice of Russia item she reported on previously, as well as "Neviditelný pes (The Invisible Dog), a popular news website from Prague." Schilling offers no evidence that this website is credible, let alone "popular."

Indeed, Schilling offers no reason why any of these organizations should be treated as credible. They're certainly no more so than WND, which is so motivated by Obama-hate that it refuses to acknowledge the existence of John Woodman, who has written a book debunking birther claims.

If anything, if these outlets are simply regurgitating WND's birther conspiracies, they're no more trustworthy than WND, which has repeatedly lied in order to push its anti-Obama birther agenda.

WND is also turning to second-rate rock stars to push its birther agenda as well. Another March 29 WND article highlights how "Megadeth singer and guitarist Dave Mustaine believes Barack Obama was born somewhere outside the United States."

Do WND really have much of a case on the birther stuff when the only supporters they can dredge up are Soviet-linked websites and washed-up rock singers?

UPDATE: WND also loves foreigners who opine in approved ways on birtherism. A March 28 article details how Lord Monckton bot "a first-hand look at evidence collected by Sheriff Joe Arpaio and his investigative team" and said "he is convinced that the document presented by the White House as Barack Obama’s birth certificate is fraudulent." 

We've previously noted how Monckton has presented himself as an anti-global warming expert despite having no scientific credentials.


Posted by Terry K. at 12:23 AM EDT
Updated: Monday, April 2, 2012 10:29 AM EDT
Sunday, April 1, 2012
MRC's Graham Tries Guilt-By-Association to Attack NPR
Topic: NewsBusters

Tim Graham tries a bit of guilt-by-association against NPR in a March 25 NewsBusters post, claiming that "This American Life" -- which Graham calls a "trendy public-radio show" that "airs on many NPR stations" -- which recently retracted a episode about a factory in China that produces Apple products for inaccuracies, "caused a black eye for NPR (by their one-degree association)."

Graham offers no evidence that NPR was harmed by the "This American Life" controversy -- perhaps because, despite Graham's insistence, there is no "one-degree association" between them.

"This American Life" is produced by Chicago Public Media and distributed by Public Radio International. both of these entities are completely separate from NPR. Also, there are no "NPR stations" per se. NPR operates no radio stations; rather, NPR provides news and other programming to independently owned public radio stations. While many public radio stations air NPR programming, to call them "NPR stations" as Graham does is something of a misnomer since they also run programming from PRI and other sources.

This is just lazy writing that permits Graham to make a lazy smear.


Posted by Terry K. at 9:08 PM EDT
WND Devotes Issue of Magazine to Bashing College Education
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is not big on book-learning, it appears.

As a March 30 WND article describes, the April issue of WND's Whistleblower magazine has the theme of "The College Illusion," dedicated to denigrating the value of a college education. Why? Because your child might be exposed to non-conservative ideas and the possibility of sex (also, Obama is to blame as well, somehow):

Even as Barack Obama attempts to buy off the youth vote by promising ever more government student loans and promoting college as a virtual civil right for the masses, a new reality is taking hold: For many, college is not the smartest thing to pursue after high school.

Obviously, to go into medicine, law, engineering or similar fields requiring standardized formal training and professional certification, higher education is still a must. But the idea, unquestioned for generations, that college is the ideal destination for all high-school graduates – that even those who have no particular interests or career focus should just go to college anyway, take courses, meet people, enjoy the wild social life, and try to obtain some sort of four-year degree while racking up crushing debt – is increasingly being questioned … and rejected.

[...]

Then there is the jarring reality that the vast majority of professors lean left – many far left. This is no trivial matter, and predictably results in the ongoing indoctrination – some call it brainwashing – of millions of students every year. Indeed, the leftwing, secular-socialist orientation of the modern university has played a gigantic role in the steady transformation of the American mind.

“When young people’s values and common sense are hammered and manipulated for four or more years by authority figures bent on propagating a leftist worldview,” says Whistleblower Editor David Kupelian, “many students emerge from college profoundly changed – for the worse.”

Alongside the far-left politics is an almost surreal level of in-your-face sexual anarchy – often openly and officially celebrated on campus. And the flipside of such a hyper-sexualized and “tolerant” campus culture is an extreme intolerance toward traditional Judeo-Christian moral and religious values and the students that hold them.

Remember, WND is a huge promoter of homeschooling -- it seems to be a requirement to work there -- and Joseph Farah and Co. are not interested in anything that will undo the indoctrination they've performed on their own children. They apparently don't want anyone else's children to get a fully rounded education, either.


Posted by Terry K. at 1:13 PM EDT
Saturday, March 31, 2012
Is The MRC Really Harrassing Comcast Board Members At Home?
Topic: NewsBusters

An unbylined March 29 NewsBusters post finds the most newsworthy aspect of a recent Ed Schultz radio segment to be that he kinda-sorta portrayed Media Research Center chief Brent Bozell as a "pig" for leading a campaign to get him fired from MSNBC, taking this as evidence that "we're getting to him it seems."

Unremarked upon, meanwhile, was another  thing Schultz said: "[Bozell] wants Phil Griffin fired. I mean, Comcast, they're calling Comcast board members at home. That's the rumor that I'm hearing. I haven't confirmed it but that's what I'm hearing."

Is that true? Seems a bit stalker-y if it is. Then again, given MRC official Tim Graham's seeming acquiescence to beligerent and distasteful tactics as long as the goal is worthy enough, this might actually be happening.

The MRC might want to explain exactly what it's doing to force Comcast, which now owns the majority of NBC, to fire Schultz and Al Sharpton.


Posted by Terry K. at 10:31 PM EDT
Updated: Saturday, March 31, 2012 11:32 PM EDT
WND's Mercer Cites VDARE to call Trayvon Martin Shooting a 'Statistical Anomaly'
Topic: WorldNetDaily

Ilana Mercer has a few issues with black people, as we've detailed. In her March 29 WorldNetDaily column, Mercer weighs in on the Trayvon Martin shooting, and says pretty much what you'd expect her to, complete with a cameo from the white nationalists over at VDARE:

Don Lemon, a (pi—poor) prime-time reporter for CNN and a pillar of the RIC, gave the hoodlum from Congress a most sympathetic hearing. Lemon’s RIC comrades in the corporate media were careful to air only images of a cherubic-looking Trayvon, aged 12.

Taken off his Twitter account, however, Trayvon’s image is much more menacing, with a Twitter feed to match.

“@NO_LIMIT_NIGA,” as Trayvon called himself, tweeted and retweeted about “ThickD-ckThursday,” a favorite “PickUpLine”: “My you have a longue tongue..What do you use it for?” And, having dispensed with the poetry, got dirty: “f–k a b–ch, any b–ch, who you want? Take yo pick, but you gone have to take yo time.”

Granted, Trayvon’s tweets are not germane to the facts of his slaying. They are, nonetheless, telling.

[...]

Courtesy of Patrick Buchanan’s “Suicide of a Superpower” come the FBI’s crime figures for 2007: “Blacks committed 433,934 violent crimes against whites, eight times as many as the 55,685 that whites committed against blacks. Interracial rape is almost exclusively black-on-white, with 14,000 assaults on white women by African-American males in 2007. Not one case of white sexual assault on a black female was found in the FBI study.” (Page 243)

“In the same time period as the Trayvon Martin incident,” documents VDARE’s Peter Bradley, “a multitude of anti-white attacks by blacks occurred that remained strictly local news.”

[...]

On the facts, an honest conversation about race would quickly dispense with the canard that blacks are habitually persecuted by whites. They are not.

Such a dispassionate, contextualized discussion of the reality of crime in the U.S. would invariably lead to the conclusion that the alleged “white” offender in the Trayvon travesty must be regarded as a statistical anomaly.


Posted by Terry K. at 12:13 PM EDT
Friday, March 30, 2012
MRC's Graham Apparently OK With Anti-Abortion Activists Targeting Children
Topic: NewsBusters

Tim Graham doesn't seem to care much for the idea that turnabout is fair play.

In a March 30 NewsBusters post, Graham suggests there was nothing at all wrong with anti-abortion protesters targeting the 11-year-old daughter of the Maryland landlord who leased space to an abortion clinic by picketing at her middle school, calling them merely "aggressive," and besides, they were "near (but not on) the property of the middle school his daughter attended."

Again: Anti-abotion protester didn't target the abortion doctor or his family. They targeted the 11-year-old daughter of the doctor's landlord. And Graham is apparently perfectly fine with that. He did concede, however, that "Most pro-life activists prefer protesting at a clinic location than near a school, which can (and did) lead to bad publicity, or worse." But he didn't condemn the protest; instead, he played the equivocation game by pointing out "what happened to James Pouillon when he repeatedly protested abortion outside Owosso High School in Michigan. He was shot dead in 2009."

The landlord's response to such intrusive attacks, however, has drawn Graham's ire. He's really unhappy that, as the Washington Post reported, the landlord is collecting the names and phone numbers of anti-abortion protesters who made harrassing calls to his home "by the dozens, at all hours," and formed a network of supporters who called them back and “In a very calm, very respectful voice, they said that the Stave family thanks you for your prayers.”

Graham huffed that the Washington Post let the landlord "present himself as perfectly tolerant of peaceful pro-life protests as a First Amendment exercise," adding:

Do we know every pro-abortion caller is "calm and reasoned"? More "calm and reasoned" than the protest calls they receive? Dvorak saves words like "tormentors" for the people who oppose ripping out the limbs and vacuuming out the skulls of unborn babies in the third trimester of development. "Turnabout is fair play" is the headline. So Dvorak and the Post don't take the position of "two wrongs don't make a right." They find it "clever" that if you called Stave once, you deserve "up to 5,000 calls in return."

But Graham has made it clear he doesn't really see targeting an 11-year-old girl for something her father did is "wrong." He's just upset that the landlord is fighting back against invasions of his family's privacy by using like-minded tactics against the protesters. Apparently, anti-abortion protesters can be as "aggressive" as they want, but their targets aren't allowed to respond.


Posted by Terry K. at 3:20 PM EDT
CNS Misstates Cause of Sandra Fluke's 'Notoriety'
Topic: CNSNews.com

In a March 29 CNSNews.com article on a Feminist Majority Foundation summit, Penny Starr describes Sandra Fluke as "the Georgetown Law student who gained notoriety in recent weeks for telling members of Congress that she and other students were suffering because their birth control costs were not covered in their health insurance plans."

Um, no.  Her "notoriety" comes from being smeared as a "slut" and a "prostitute," among many other denigrating things, by Rush Limbaugh.

Starr also falsely states that Fluke said she herself was "suffering because their birth control costs were not covered in their health insurance plans." In fact, Fluke never discussed her sex life or her financial situation during her congressional testimony.

Gee, wonder why Starr didn't mention any of that?


Posted by Terry K. at 1:41 PM EDT
WND's Farah Unhappy That Newsmax Has A Richer Sugar Daddy Than He Does
Topic: WorldNetDaily

Joseph Farah spends his entire March 27 WorldNetDaily column whining about his business rival, Newsmax's Christopher Ruddy. There are dark hints of betrayal and related things, but Farah's complaint really comes down to one thing: Newsmax has a richer sugar daddy than WND.

Farah whines:

For the next year or so, I did everything in my power to help Ruddy pursue that story and others involving the Clinton scandals. When the New York Times Magazine did a story about “The Clinton Haters,” Ruddy and I were in the middle of it. When Hillary Clinton talked about “the vast right-wing media conspiracy,” we were in the middle of it – along with a guy named Dick Scaife.

Unlike Ruddy and me, Scaife had money – lots of it. He soon hired Ruddy to pursue the Clinton scandals at his newspaper, the Pittsburgh Tribune-Review.

I warned Ruddy about Scaife. I never trusted him. I told Ruddy he would compromise his values if he went to work for Scaife. He didn’t listen.

Today, Dick Scaife and Chris Ruddy own Newsmax – some would suggest my competition.

And, there is no question that Newsmax was founded to be WND’s competitor. They were going to replicate our success on the Internet – but with nearly unlimited financial resources.

Over the years, I have observed with some disappointment the changes in values and character that Chris Ruddy has demonstrated. He still belongs to all the right conservative groups. He still sponsors the Conservative Political Action Conference every year. But, make no mistake about it, he is no more conservative than Mitt Romney – in fact, less so.

Farah is flattering himself by suggesting Newsmax is a WND ripoff. WND started in April 1997, while Newsmax launched in September 1998, so it's unlikely that WND at that point had much "success" to "replicate." Besides, WND and Newsmax -- along with the Media Research Center's CNSNews.com, founded around the same time -- all had the same mission: to destroy President Clinton.

While Farah has historically kept quite about WND's finances, it's doubtful that it's doing as well as Newsmax, which has diversified into financial and health newsletters and claimed $50 million in revenue in 2010. (granted, it used shady techniques to promote its financial products and borderline quacks like Russell Blaylock as health columnists).

Farah appears to be jealous that Newsmax has a sugar daddy like Scaife -- though presumably Farah wasn't bad-mouthing Scaife like this when the organization he founded in the 1990s, the Western Journalism Center, accepted $330,000 from him. Meanwhile, WND has had to make do with backers like Robert Beale, a convicted felon currently in prison for tax evasion.

Farah is also incensed that Ruddy went over to the not-so-dark side and gave up his obsessive hatred of everything Clinton:

 For instance, would Romney dare praise Bill Clinton? Ruddy and Scaife do.

Would he revel in the accomplishments of Hillary Clinton? Ruddy and Scaife do.

Would he go so far as to praise another big-government, boondoggle, unconstitutional, rip-off program devised by Barack Obama? Ruddy and Scaife do.

Ruddy even wrote a shamelessly glowing profile of Bill Clinton back in 2007. I couldn’t believe my eyes when I read it.

[...]

Bill Clinton was a monster as president – a man who ruthlessly went after his enemies, including me, with politically motivated Internal Revenue Service audits. He lied under oath. He was impeached – and should have been convicted. I know for a fact Ruddy feared for his life when he was investigating him. Now, Bill Clinton is a saint?

What all this basicallycomes down to: Farah is jealous that Newsmax is a much more successful, profitable and prestigious organization than WND. Such pettiness is unbecoming for someone who purports to be a professional journalist, but being thin-skinned is how Farah rolls.


Posted by Terry K. at 11:06 AM EDT
Newsmax's Kessler: 'Obama Blames America for Shooting Tragedy'
Topic: Newsmax

Ronald Kessler joined the rest of the right-wing media in looking for any reason to bash President Obama by attacking his remarks on the death of Trayvon Martin. From Kessler's March 26 Newsmax column, headlined "Obama Blames America for Shooting Tragedy":

True to form, President Obama has used the tragic shooting of an unarmed black teenager to prejudge the case and blame all Americans.

Referring to the death of 17-year-old Trayvon Martin in Florida, Obama said from the White House Rose Garden, “You know, if I had a son, he’d look like Trayvon.”

By drawing attention to Martin’s race, Obama suggested that the shooting was racially motivated.

Well, no, he didn't. But that won't stop Kessler from building up to full rant mode (and, of course, work in his favorite racial obesession, Jeremiah Wright):

Obama’s comment on the shooting is in line with his claim that police in Cambridge, Mass. “acted stupidly” because they arrested a black Harvard professor who was being obstreperous. And it is consistent with Obama’s dark view of America, a view he shares with the Rev. Jeremiah Wright Jr., his minister and mentor for 20 years. Wright said America created the AIDS virus to kill off blacks. Never mind that a supposedly racist country elected Obama president.

As noted in my story “'The Obamas' Confirms Worst Fears About the President," confidantes of the president say he attributes criticism of his policies to prejudice against blacks. In his speeches, Obama routinely refers to children “no matter what they look like” to suggest that opponents of his policies are racists who don’t want blacks to succeed.

In much the same way, Obama has pitted the poor against the rich, undercutting the most basic American ideals. He has even endorsed the Occupy Wall Street movement, which seeks to redistribute Americans’ wealth and encourages envy.

To those of us who have exposed genuine discrimination against blacks, what is heartbreaking about this public emphasis on race is how it has set back race relations. If this were a truly colorblind society, no one would mention race or notice skin color.

But Obama and many Democrats who follow his example by using any excuse to cry racism have turned back the clock to the 1960s, when the first thing we thought about when seeing a black man was the color of his skin.

Besides adding $5 trillion to the national debt since he took office, that is Obama’s shameful legacy.

Any more shameful than Kessler's long record of right-wing sycophancy?


Posted by Terry K. at 1:28 AM EDT
Thursday, March 29, 2012
WND's Unruh Again Disappears Arpaio From Lausuit Story
Topic: WorldNetDaily

We detailed last month how WorldNetDaily's Bob Unruh wrote a story about a homeschooling couple's lawsuit against Maricopa County Sheriff Joe Arpaio, among others, that somehow managed to avoid mentioning Arpaio's name, despite the fact that the lawsuit is called Loudermilk v. Arpaio.

Well, Unruh has done it again. A March 26 article by Unruh reports on how the U.S. Supreme Court "refused to intervene in a case in which deputies threatened parents with the forced removal of their children unless they agreed to let social workers, who did not have a warrant or probable case, search their home." Unruh has once again failed to mention that Arpaio is one of the plaintiffs.

Then again, WND is trying to stay on Arpaio's good side after he delivered the (shoddily researched) birther investigation WND wanted, so airbrushing inconvenient facts is what we can expect from WND.


Posted by Terry K. at 2:25 PM EDT
CNS Bombshell: John Holdren Owns A Car!
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com's weird obsession with Obama adviser John Holdren continues with a March 23 article by Fred Lucas and Matt Cover featuring this shocking discovery:

Obama Science Czar Dr. John P. Holdren, an ardent environmentalist who has called for an end to the auto industry since the '70s, owns two automobiles.

According to the Massachusetts Department of Transportation, Holdren and his wife, Dr. Cheryl E. Holdren, have active registration plates for a 2000 Subaru Legacy and for a 2004 Toyota Prius – with both of them co-owners of both vehicles.

That's right -- CNS considers somebody owning a car to be news. Sad, isn't it?


Posted by Terry K. at 1:43 PM EDT
WND Happy That State-Controlled Foreign Media Is Covering Birther Conspiracies
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Chelsea Schilling is positively giddy in a March 27 article:

While many U.S. mainstream media outlets spike news about the Obama eligibility investigation, Russia’s government radio is keeping the world abreast of the scandal that has caused “the biggest censorship and blackout in the history of journalism.”

The Voice of Russia – successor of Radio Moscow, the official station of the Soviet Union – published an exclusive interview with Sheriff Joe Arpaio March 26 titled, “Obama’s birth certificate may be forgery.” As WND reported, Arpaio and his Cold Case Posse announced there is probable cause indicating the documents released by the White House last April purported to be Obama’s original, long-form birth certificate and Selective Service registration card are actually forgeries.

The Voice of Russia is state-controlled. As such, it can be presumed that ultimate controlis in the hands of Vladimir Putin, who most can agree is not a friend of the United States.

There's a pattern here: Last month, Schilling touted an birther article in Pravda.

This is how desperately WND is clinging to its birther conspiracies -- it's taking refuge in old Soviet propaganda mouthpieces.


Posted by Terry K. at 11:43 AM EDT
MRC's Gainor Still Hearts 'Pink Slime'; Ammonia Is An 'Added Bonus'
Topic: Media Research Center

The Media Research Center's Dan Gainor is still indulging his love of "pink slime," the controversial meat byproduct -- he has a new column complaining that ABC's "strategy" to attack "pink slime" has "put at least 600 jobs in jeopardy as the targeted company suspended operations in three separate plants."

"Few companies can survive an extensive media assault – even when it’s on a safe and legal product we’ve all been eating for two decades," Gainor declared. He's still trying to make this stuff appealing:

The meat, often called lean finely textured beef, is made up of beef that is just harder to get at. It requires special processing so the meat isn’t lost. It’s treated to get rid of the fat and included with the rest of the ground beef. The USDA declares it healthy, but it is less expensive. As an added bonus, it is treated tiny amounts of ammonium hydroxide to make it safer to eat.

Most people wouldn't call the addition of something normally found in household cleaners and furniture stain an "added bonus." Instead, Gainor laments that "None of the broadcast stories mentioned that the company takes the extra step of adding ammonium hydroxide in an effort to prevent deadly E. coli bacteria."

Gainor followed this up with a March 28 appearance on Fox News, in which he complained that "pink slime" is an "activist-driven name" that's "wildly unfair." (There was no discussion of the fact that the product is pink and slimy, thus making "pink slime" merely a descriptive term.) He described the company that makes the product as "award-winning," and is producing not only "leaner beef" but "safe beef."


Posted by Terry K. at 10:31 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« April 2012 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Add ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch to Newsburst from CNET News.com