ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Friday, August 12, 2011
NewsBusters: There's A Gay In My Newspaper!
Topic: NewsBusters

Mike Bates devoted an entire Aug. 11 NewsBusters post to this:

Tonight in Iowa, Republican presidential candidates will debate before a national audience. But, at least on page 14 of today's Chicago Tribune, a much bigger story concerns a little known homosexual activist, not in this evening's debate, who also seeks the GOP nomination. He admits to a childhood crush on Chuck Connors of TV's "The Rifleman," and stands about as much a chance of winning the GOP nod as the late Mr. Connors does.

The story, "Debate is gay candidate's primary aim," runs 25 paragraphs and approximately 1,200 words.  Excerpted from an even longer article on the Chicago Tribune's Web site, it centers on an understandably less than optimistic candidate:

Fred Karger, Republican candidate for president, knows there is no chance he will be the GOP nominee, much less the next leader of the free world. "I'm not delusional," he says, though one might wonder what, exactly, he is thinking.

 

In contrast, the same page of today's Tribune carries a much smaller article, "Eyes on Iowa as GOP hopefuls set for debate," taken from an expanded piece appearing on the newspaper's Web site. The print story is seven paragraphs in length and about 300 words. Several candidates who will participate tonight aren't even mentioned.

Bates gets in one parting shot at Karger: "Maybe if Newt Gingrich confessed to an infatuation with Pa Cartwright, he'd have qualified for coverage in the Tribune story on the debate."

Can anyone say anti-gay agenda?


Posted by Terry K. at 12:51 PM EDT
WND, Klayman Peddle Lies About Maddow Lawsuit
Topic: WorldNetDaily

WND and its associates pretty much seem to be genetically incapable of telling the truth.

IN an Aug. 10 WND article by Bob Unruh on the lawsuit sue-happy defamer Larry Klayman has filed against Rachel Maddow on behalf of gay-bashing evangelist Bradlee Dean, there's this interesting statement:

The action seeks $50 million damages.

Klayman, the founder of Judicial Watch and now of Freedom Watch, said money is not the issue.

"This case is filed as a matter of principle," he said. "We need more Bradlee Deans in the world and hateful left wing television commentators must be made to respect not only his mission but the law."

That is absurd on its face. If money wasn't the issue, why is Klayman trying to get $50 million out of Maddow? And if respect really was part of Klayman's mission, Unruh's article wouldn't be accompanied by a picture of Maddow as she is supposedly being served with the lawsuit, with a look teased on the WND front page as "sourpuss." Apparently trying to humiliate the defendant is part of Klayman's "principles."

Unruh does his own lying in the article as well. In the midst of fluffing Dean, he writes:

Dean also is drummer for Junkyard Prophet, which has sold over 40,000 albums in the Minneapolis area alone. Bradlee is endorsed by world-class companies such as Sonor, Buttkickers, Beatnik (including his own signature drum pad), Hornet Drumsticks (including his own signature sticks) and Soultone Cymbals.

Music instrument makers rarely endorse musicians, and certainly not a lower-tier musician like Dean. Rather, companies allow musicians to endorse their products, and that is the case here. From the Sonor page on Dean:

I’m honored to endorse gear by Sonor, Buttkicker, Hornet drumsticks, Beatnik, Soultone, and Gibraltar—companies that have entrusted me to faithfully and successfully endorse their products.

Thery're not endorsing him -- he's endorsing them.

Is it too much to ask for Unruh to get basic facts correct? Apparently so.


Posted by Terry K. at 8:43 AM EDT
CNS Touts Obama Disapproval Ratings, Ignores Bush's
Topic: CNSNews.com

U.S. troop deaths are not the only area in which CNSNews.com bashes President Obama while ignoring the record of the previous, Republican occupant of the White House.

An Aug. 8 CNS article by Terry Jeffrey declares:

The percentage of Americans saying they approve of the job President Barack Obama is doing tied its all-time low of 42 percent in the week of Aug. 1-7, while the percentage of Americans saying they disapprove of the job Obama is doing tied its all-time high of 50 percent, according to the Gallup poll.

What Jeffrey doesn't mention: President Bush's disapproval ratings were much higher. INdeed, Bush's disapproval rating in April 2008 was 69 percent, which Gallup declared was "the highest disapproval rating in Gallup Poll history."

How did CNS react to Bush's low ratings? By trying to discredit the poll. A July 8 CNS article by Carolyn Bolls noting that "only 35 percent of adults believe the United States is on the right track under President Bush's leadership" quoted a Republican operative as claiming that it's "difficult to glean any conclusion from a poll that doesn't accurately reflect the demographic makeup in this country."


Posted by Terry K. at 12:35 AM EDT
Thursday, August 11, 2011
WND Anti-Gay Freakout Watch
Topic: WorldNetDaily

It's been a few weeks, so it must be time for another gay-bashing tirade from Les Kinsolving. From his Aug. 8 WorldNetDaily column:

On July 20, the Centers for Disease Control and Prevention issued a report that, in its impact of human suffering, should surely question the appropriateness – no, make that the outrage – of describing the behavior that caused it as "gay."

[...]

Ladies and gentlemen, that absolutely begs the question: Why should all U.S. taxpayers – rather than all of those outspoken, militant homosexual organizations – have to pay $21 billion on domestic HIV/AIDS?

And that is only for treating this deadly disease – not for any campaigning against the same-sex behavior in places like gay bath houses, which remain the highest spreaders of AIDS.

I am deeply grateful, as all Americans should be, for the CDC in reporting the terrible consequences of what the so-called gay lobby so rejoices, in its continuing advocacy of the behavior that is the No. 1 AIDS-spreader.

And for President Obama and his new secretary of defense to rejoice as they force our armed forces to accept the self-announced sodomites who are the nation's leading AIDS-spreaders is a national outrage that truly should be remembered at the polls one year from this November.

Kinsolving wasn't the only WND columnist in anti-gay freakout mode this week. Burt Prelutsky chimes in in his Aug. 9 column responding to a critic of a previous column in which he wrote of gay-pride parades: "What is it exactly that they're so proud of? That their sexual activity will never lead to the birth of a baby, but only, tragically on occasion, to a dreadful disease?"

To tell you the truth, I thought my article was temperate and even sympathetic. But inasmuch as Mr. Hooper and his secret admirer wish to take me on, so be it.

If I am to be taken to task for suggesting that what unites gays is solely their sex lives, they will have to come up with a logical alternative. What else are we to make of their silly parades? In what else are they displaying their pride? It's certainly not their nation, their religion, not even their personal accomplishments. It's not like the Irish showing the green on St. Patrick's Day or a VFW company offering a tribute to their fallen comrades on Memorial Day. The only unifying aspect of a Gay Pride parade is based on the sexual acts they perform together.

Finally, how is it that they ever came up with that childish insult, "homophobe"? It's bad enough that they are so arrogant that they can seriously insist that anyone who opposes same-sex marriages is suffering from an irrational fear, which is the definition of a phobia, but what are we to make of the first part of the word? After all, for years we have been lectured that the "H" word is an obscenity, every bit as offensive as the "N" word, and yet here they are tossing it around like a beach ball at Dodger Stadium.

Frankly, I'm a little surprised they didn't go all the way and come up with "queerophobe" or "fagophobe."

That way, even in denouncing the label as a lie, they could claim we were using vile language to insult them.

I guess the nice thing about being a member of a minority in America is that you can assume the moral high ground even when you're wading in a swamp.

Prelutsky is really nothing more than a garden-variety hater.

You know the really funny thing? Kinsolving and Prelutsky wrote their previous anti-gay screeds on successive days too.


Posted by Terry K. at 10:50 PM EDT
MRC's Graham Unhappy That CNN Employs A Muslim
Topic: Media Research Center

An Aug. 9 NewsBusters post by the Media Research Center's Tim Graham essentially boils down to a single complaint: CNN hired a Muslim.

Graham starts off by grousing that a CNN guest who spoke about Ramadan was a CNN employee, booking director Maria Ebrahimji. Graham claims that Ebrahimji "has embraced her role as a Muslim advocate inside CNN" and further complains that she "serves on several boards" inside CNN: "Vice Chair of the CNN Diversity Council and on the Turner Broadcasting Corporate Responsibility Council and Green Task Force."

The rest of the post is excerpts from other CNN appearances by Ebrahimji and a quote from the website for a book she wrote "compiling stories of Muslim-American women." Aside from an incorrect claim that Jews "sacrifice for Christ," Graham doesn't contradict or criticize what she has to say.

The only important thing here is that CNN hired a Muslim, and that's apparently too much for Graham's right-wing sensitivities.


Posted by Terry K. at 2:56 PM EDT
Updated: Thursday, August 11, 2011 2:57 PM EDT
Kessler Launches New, Wild Attack on Hillary
Topic: Newsmax

Newsmax's Ronald Kessler appeared on the Aug. 9 edition of Fox & Friends with a wild claim from his new book "The Secrets of the FBI" he hasn't yet peddled at Newsmax: that Hillary Clinton drove Vincent Foster to suicide:

KESSLER: Vince Foster, the deputy White House counsel under Clinton, he was depressed. He did commit suicide. But what the FBI found that never came out before is that a week before his suicide, Hillary Clinton had a big meeting in the White House with him and other aides about her health care legislation, and she violently disagreed with the legal objection he raised, and she totally humiliated in front of all of these White House aides. "You are small town -- you are a small town hick lawyer. You'll never make it in the big time." And after that, his demeanor changed. His -- he became very withdrawn. He would break into tears. And a week later, he committed suicide. The FBI concluded that that is what triggered his decision to commit suicide. 

Such an attack on Hillary Clinton would seem to conflict with Newsmax chief Christopher Ruddy's rapprochement a few years back with Bill Clinton. But Kessler has long been a Clinton-basher with special focus on Hillary, usually hiding behind anonymous sources to hurl his smears and failing to provide any documentation for them.

An April 2006 Newsmax article on Kessler's book on Laura Bush touted how it contains "an extremely unflattering portrait of the Clintons":

The book reveals that the Clintons had treated Secret Service agents and household help with disdain and made few attempts to engage them in friendly conversation.

"Bush and his wife treated you normally, decently," said one former agent. "They had conversations with us."

[...]

The Clintons had used the White House to court fund-raisers, putting up political supporters in the Lincoln Bedroom. The Bushes, on the other hand, have given overnight privileges only to dignitaries, family members and longtime friends.

When Hillary gave Laura a tour of the Executive Mansion, Laura – who had previously stayed at the White House when her father-in-law was president – was "quietly dismayed" at the condition of the residence, author Kessler revealed.

The residence décorations appeared gaudy. Carpets and furniture had been allowed to fray and there were exposed electrical conduits in several areas. But the Clintons' real irreverence for the White House came to light after Bill left office, when stories broke that the Clinton staff had "trashed" the mansion before leaving.

Clinton supporters called the report an "urban legend." In response, White House Press Secretary Ari Fleischer detailed some of the damage in the White House and the adjacent Eisenhower Executive Office Building.

[...]

The final, official report from the Government Accounting Office, released on June 11, 2002, did not confirm all of Fleischer's allegations, but did state that the damage included the loss of 62 computer keyboards, 26 cell phones, two cameras, 10 antique doorknobs and several presidential medallions.

It would be more accurate to say that the GAO report substantiated very few of Fleischer's allegations of vandalism.

A June 2007 article by Kessler recruited Bay Buchanan to attack Hillary, in which Buchanan claimed that "we are all fools for having let her advance to the point where she is running for president." Kessler and Buchanan also repeated a discredited falsehood about Hillary:

Of all of Hillary's prevarications, Buchanan says, none is so clear-cut or shocking as the fact that on national TV, Hillary claimed that when two airplanes hit the World Trade Center, her daughter Chelsea was at Battery Park near the towers, where Chelsea heard and saw the catastrophe unfold.

Hillary's arrogance was so profound that she did not coordinate the story with Chelsea, who wrote an article for Talk in which she described what she had been doing that day. According to Chelsea, she wasn't jogging at the World Trade Center. Rather, she was miles away in a friend's apartment on Park Avenue South. She watched the events unfold on TV.

In fact, as we pointed out at the time, Clinton did not say that Chelsea "was at Battery Park near the towers, where Chelsea heard and saw the catastrophe unfold"; rather, she said that Chelsea "was going to go around the towers."

When Hillary Clinton was running for president, Kessler rehashed anonymous anti-Hillary anecdotes from a earlier book of his for a February 2008 Newsmax column:

Secret Service agents assigned at various points to guarding Hillary during her campaign for the Senate were dismayed to find her two-faced and perpetually angry.

“During the listening tour, she planned ‘impromptu’ visits at diners and local hangouts,” a former Secret Service agent told me for my book “A Matter of Character: Inside the White House of George W. Bush.”

“The events were all staged, and the questions were screened,” the former agent said. “She would stop off at diners. The campaign would tell them three days ahead that they were coming. They would talk to the owner and tell him to invite everyone and bring his friends. Hillary flew into rages when she thought her campaign staff had not corralled enough onlookers beforehand. Hillary had an explosive temper.”

Publicly, Hillary courted law enforcement organizations, but privately she had disdain for police. “She did not want police officers in sight,” a former agent said. “How do you explain that to the police? She did not want Secret Service protection near. She wanted state troopers and local police to wear suits and stay in unmarked cars. If there were an incident, that could pose a big problem. People don’t know police are in the area unless officers wear uniforms and drive police cars. If they are unaware of a police presence, people are more likely to get out of control.”

[...]

“She decided they were not compatible with her down-home image. They were used once or twice,” an agent said. “She wanted a conversion van with picture windows and two captain chairs. So we purchased three of them, each outfitted with armor, bulletproof glass, and a system to supply clean air. Each was positioned around New York State to help reduce travel time.”

Like her husband and his White House staff, Hillary and her staff were disorganized and habitually late. “She had children running her campaign,” an agent said. “She had a lack of organization and a lack of maturity. She could not keep a schedule.”

When she stayed at the houses of Democratic supporters, “We would show up at their homes at 2 a.m., and she would sleep in the master bedroom,” he said.

During her “listening tour,” Hillary’s campaign staff planned a visit to a 4-H Club in dairy farm country in upstate New York. As they approached the outdoor event and she saw people dressed in jeans and surrounded by cows, Hillary became livid.

“She turned to a staffer and said, ‘What the [expletive] did we come here for? There’s no money here,’” a former Secret Service agent said.

Again, Kessler hides behind anonymity and offers no substantiation for these claims. We assume he has followed the same pattern for his latest attack on Hillary.


Posted by Terry K. at 8:31 AM EDT
CNS' Jeffrey Devotes Two Columns to Hating Newsweek
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com editor in chief Terry Jeffrey hates Newsweek's profile of Michele Bachmann so much, he devoted two full columns to attacking it.

First up was an Aug. 9 "commentary" piece complaining about Newsweek's "left-wing bias" not just in the cover photo but also in the sdtory's "vapid attempt to portray both Bachmann and the Tea Party movement as 'radical' because they want to see the size of the federal government reduced." This prompts much ranting by Jeffrey about the size of government, asserting, "What we have seen in the last two and a half years is a radical increase in federal spending. Rollling it back to more normal historical rates is not a radical cause."

Jeffrey followed this with his proper weekly column, which sought to explain that the Newsweek article "was actually a valuable seminar in why the elitist left fears successful female conservative politicians and why it perceives Bachmann to be a particularly formidable threat to its own ambitions to direct the future of our country."

Yes, it took two full columns for Jeffrey to sufficiently hate Newsweek over a single article.


Posted by Terry K. at 12:07 AM EDT
Updated: Thursday, August 11, 2011 8:29 AM EDT
Wednesday, August 10, 2011
Corsi Botches Taitz Court Filing (And Finally Acknowledges That Non-Birther Document Experts Exist)
Topic: WorldNetDaily

Jerome Corsi writes in an Aug. 8 WorldNetDaily article:

California attorney Orly Taitz today secured an order from United States District Court Magistrate Judge Richard L. Puglisi demanding representatives of the Hawaii Department of Health appear in federal court Sept. 14 to show why Taitz should be prevented from seeing whatever original 1961 documents the agency has on record regarding Barack Obama's birth.

Wrong. Obama Conspiracy tells what actually happened:

Taitz, rebuffed by the State of Hawaii, filed a motion with the US District Court in Hawaii, asking the court to issue an order such as Corsi describes, and a hearing is scheduled for September 14 on the question of whether the court should issue such an order.

Corsi is seriously overstating Taitz's competence as a lawyer. But who expects actual facts from Corsi, anyway?

While we're on the subject, we do want to congratulate Corsi for -- after three months of deliberately ignoring facts -- finally acknowledging the existence of people who contradict the supposed "experts" who claim the PDF of Obama's long-form birth certificate is a fraud. Of course, just because he's acknowedging their existence doesn't mean he's going to report on them in an honest manner. From Corsi's Aug. 2 article:

The radical Obama supporters known as OBOTs have repeatedly asserted that experts cited by WND have ignored evidence that the effects observed in the White House-released PDF can be explained by utilizing various tools, such as running Optical Character Recognition (OCR) software and by optimizing the PDF.

Jerome Corsi's book,  "Where's the Birth Certificate?" is available for immediate shipping, autographed by the author, only from the WND Superstore

Frank Arduini, an OBOT who works at CareFusion and frequently posts argumentative pro-Obama comments on WND forums, made the charge in a recent WND-published article, as seen in Exhibit 1.

Arduini's LinkedIn.com profile lists him as an IT Business Partner at the health industries company CareFusion, headquartered in San Diego.

Kevin Davidson, who posts under the alias "Dr. Conspiracy," wrote the article referenced by Arduini, entitled "The Doc got layers," posted July 9 on Davidson's blog, ObamaConspiracy.org.

Davidson is retired from Netsmart Technologies, an information technologies company whose business includes providing assistance in vital records management to state organizations.

In an email to WND, Davidson professed that he never worked with the state of Hawaii and his former employer never had a vital records contract with the state.

He further stated that his Obama Conspiracy blog is "a personal hobby" that "was never connected to my employment."

Neither Arduini nor Davidson have demonstrated an ability to replicate what is observed in the Obama birth certificate PDF by scanning a document and utilizing optimization techniques.

Just because Corsi acknowledges their existence doesn't mean he'll bother to present their claims fairly -- indeed, Corsi largely ignores the arguments Arduini and Davidson make. Davidson responds at Obama Conspiracy:

Dr. Corsi is correct that I didn’t duplicate the Obama certificate PDF in my article, The Doc Got Layers, referenced in his story.

What I did was to scan a birth certificate with Adobe Acrobat, clicked "Optimize Scanned PDF" and observed that the resulting PDF was layered with a colored background and white space where text was, and that sometimes parts of a word were in one layer with the other part of the word in another in another. These are some of the things observed in the Obama White House long form PDF.

I showed that PDF optimization does things that some so-called image experts here at WND said were marks of fraud; they just didn’t know what they were talking about.  However, I didn’t try it with the Mac software. If I had a Mac, I would have tried it. What I should point out, however, is that not one, not one of the "experts" presented here at WND scanned a document on a Mac and used the software indicated in the White House PDF either.

I can be excused because I don’t own a Mac computer, but WorldNetDaily runs almost entirely on Mac computers. What’s their excuse? I would like to see how Dr. Corsi answers that question.

The Hawaii Department of Health says Obama was born in Hawaii and that they  provided him a certified copy of the long form, and they link to the page at the White House where the long form PDF resides. As WorldNetDaily’s own Aaron Klein said on his WABC radio program after the long form was released:

"… the bottom line is that now Obama has done his part to show that he was born in Hawaii. The onus is no longer on Obama to show that. The onus is on somebody else. If somebody else can produce conclusive evidence that Obama was born somewhere else, so that this birth certificate is not real, that’s a different story, but that hasn’t happened, so we have to accept that Obama was born, and this is the evidence as of now, in Hawaii."

Showing that maybe, possibly someone COULD fake the PDF in PhotoShop or Illustrator is really beside the point. Anyone claiming Obama was not in born in Hawaii now must show that the White House PDF COULD NOT be authentic. Rather than trot out people who know how to use Photoshop and Illustrator, how about someone who has scanned a birth certificate on a Mac? And puh-leeze, no anonymous experts.

Corsi has yet to respond.


Posted by Terry K. at 7:25 PM EDT
AIM's Kincaid Offended That Bachmann Profiler Doesn't Hate Gays Enough
Topic: Accuracy in Media

Cliff Kincaid used an Aug. 8 Accuracy in Media column to lash out at Republican activist Nicolle Wallace for writing a Washington Post op-ed claiming that Michele Bachmann is too conservative to be president. Kincaid complains that Wallace is "a notorious Sarah Palin-basher who objects to conservative social and economic views" and the Post 'should apologize for pretending that Nicolle Wallace is someone who should be taken seriously by Republicans."

Eventually, we get to Kincaid's real objection to Wallace: She doesn't hate gays as much as Kincaid does. He asserts that Wallace "is determined to undercut Bachmann’s successful campaign" because she, unlike Bachmann, is "a gay rights supporter." Kincaid continues:

Getting to the nub of the matter, Wallace later writes that Bachmann’s husband’s counseling practice “was found to have offered treatment to gay individuals that included prayer to ‘cure’ homosexuality” and that “Bachmann’s poll numbers rose steadily amid the media scrutiny of Marcus Bachmann’s professional offerings and outrage from across the political spectrum.”

Except for the reference to Bachmann continuing to enjoy rising support despite the “media scrutiny,” this is complete nonsense. The attack on Marcus Bachmann originated with a gay rights group that used a major media reporter, ABC’s Brian Ross, to attack the documented record of firms such as Bachmann’s in counseling individuals to reject homosexuality within a religious context. This approach is used for homosexual-oriented individuals seeking to change. And many have done so, as the thousands of ex-homosexuals attest.

It is a variation of the same spiritual approach used to help people reject drugs or alcohol.

Kincaid has also likened homosexuality to smoking, so his thinking that it's akin to drug and alcohol addition is unfortunately not surprising.

Kincaid also has no problem with a proposed law in Uganda that would permit the death penalty for homosexuality, so he's way out of the mainstream of rational thought on the issue.


Posted by Terry K. at 2:10 PM EDT
Fluffy WND Profile of Anti-Abortion Extremist Skips Most of the Controversy
Topic: WorldNetDaily

An Aug. 5 WorldNetDaily article by Bob Unruh paints a fawning picture of anti-abortion lawyer Bryan J. Brown, whom he paints as a victim for his beliefs who is unable to obtain a license to practice law in Indiana. Unruh, as is his prediliction, tells the story only from Brown's point of view, making only a token attempt to contact the other side.

Unruh also allows Brown to spin away his history of anti-abortion extremism, uncritically repeating his claim that "Never mind that I had been a deputy attorney general in Kansas for four years, and constitutional law attorney working for the American Family Association for six years – all without any arrests for civil disobedience or even discipline issued against me. (Or arrests for any reason for that matter!) ... Never mind a clean record as an attorney since 1996. I was a former pro-life activist who had given himself to the Christian Right for all of his career, and for that I was to pay dearly."

In fact, Brown has been arrested numerous times. The Pitch reports that Brown was "arrested multiple times during 1991's infamous 'Summer of Mercy' abortion protests in Wichita" and "refused to pay a federal judgment against him in Indiana for the same kind of activism." Brown also led protests outside the homes of abortion doctors in Kansas and their employees.

That Indiana case seems central to Brown's problems there. He was a bullhorn-wielding leader of a protest against an abortion clinic in Fort Wayne, aiming for a turnout so large that it would force the city to mobilize the National Guard. The clinic obtained a judgment against Brown and other activists, and Brown defiantly refused to pay, to the point of bailing on a marriage and walking away from a job in what he called a "scorched earth" policy:

Nine months later, Judge Lee ordered Northeast Indiana Rescue and its three leaders to pay the National Women's Health Organization $61,616 for legal fees and expenses.

Brown and his wife divorced in December 1990. Ellen walked away with an eight-track studio recorder, a 1987 Ford Taurus and $2,750 from the sale of their New Haven, Indiana, home.

Except that Brown never sold his house. He simply quit his $45,000-a-year factory job, stopped making mortgage payments and drove away.

He would later explain it to the Wichita paper as a "scorched earth" policy.

"My enemies have pursued me, and I'm gonna make sure that they have nothing," he told the Eagle.

Unruh touches upon this incident, completely ignoring Brown's extremism and putting a positive spin on things:

Several years ago, a federal judge ultimately lifted a 20-year-old injunction that regulated pro-life protests at an abortion business in Indiana and – as part of the order – canceled a demand that the advocates for life pay the abortionists' legal fees that had ballooned to $350,000 with interest.

The ruling was from U.S. District Judge William C. Lee in the case of the Fort Wayne Women's Health Organization operated by abortionist Ulrich Klopfer and others at 827 Webster Street in Fort Wayne.

The abortionist and several women who never were identified went to court against Northeast Indiana Rescue, Brown and others seeking an order to keep sidewalk counselors away from women entering the abortion business. At the time, the business also was ordered not to interfere with legal protest activities.

The case also produced an order that the pro-life defendants pay $61,000 in legal fees to the abortion business, a payment that never was made and grew to $350,000 with interest over the years.

But it was canceled after the abortion business closed and the building was sold. It now is occupied by Brown's ArchAngel Institute.

Unruh fudges or completely botches several facts here. First, it didn't happen "several years ago"; it happened in 2009. Second, Unruh never mentions that Brown himself was named in the injunction -- fuzzily referring only to "advocates for life" or "the pro-life defendants" -- nor does he mention the extreme measures Brown took to avoid paying that legally mandated judgment, essentially violating the law. Third, as the Fort Wayne Journal Gazette reported, the clinic didn't close; it simply moved to a different location.

WND does love doing fluffy profiles of anti-abortion extremists. A 2002 article touted one extremist, Neal Horsley, operator of the notorious "Nuremburg Files" website, which listed the names and other personal information of doctors and workers at abortion clinics, with said names being crossed out when they die or are killed. Like Unruh's article, the 2002 WND article largely avoiding reporting any of the controversy, focusing instead on his difficulty of finding ISPs that would host his hateful work.


Posted by Terry K. at 9:13 AM EDT
NEW ARTICLE -- Out There, Exhibit 54: A Hypocrisy-Induced Migraine
Topic: Media Research Center
The Media Research Center criticizes news organizations for reporting on Michele Bachmann's migraines -- but not the conservative website that broke the story. Read more >>

Posted by Terry K. at 12:20 AM EDT
Tuesday, August 9, 2011
WND's Massie Likens Obama to Caligula
Topic: WorldNetDaily

Mychal Massie's tirade of hatred against President Obama continues in his Aug. 8 column, in which he rants against "Pharaoh" Obama, claiming that the "sole purpose" of Obama's birthday party "was for the Pharaoh to have his loyal subjects swill wine, indulge in gluttony and behavior unfit to take place on the property of taxpayers, as they suffer." Massie then writes:

Like Nero – who was only slightly less debaucherous than Caligula – with wine on his lips Obama treated "we the people" the way Caligula treated those over whom he lorded.

Likening Obama to Caligula was not enough for Massie. (It never is for such obsessed haters.) He goes on to complain that Obama and his wife are "debas[ing]" the White House "with their pan-ghetto behavior." What the heck is "pan-ghetto behavior"? Sounds like Massie's just making up words no instead of just rifling through his thesaurus.

Meanwhile, Massie is still spewing his spelling-challenged hatred on his Twitter account, like this:

 

 

"Buttzilla" is Michelle Obama. Massie thinks he's immune from charges of racism because he's black, but is there any other way to describe likening a black woman to an ape?

What a sick, cynical, hate-consumed shell of a man.


Posted by Terry K. at 7:52 PM EDT
NewsBusters' Sheppard Think GOP Talking Points Are 'Media Criticism'
Topic: NewsBusters

Here is the entirety of an Aug. 6 NewsBusters post by Noel Sheppard:

That's right: Sheppard is repeating a Republican talking point about President Obama, calling it "marvelous" and adding "Hehehe!" for additional approval.

How does this fit with the self-proclaimed "media criticism" mission of NewsBusters and the Media Research Center? How does such partisan political activity not violate the MRC's 501(c)3 nonprofit status?

Maybe Sheppard can explain.


Posted by Terry K. at 4:02 PM EDT
Updated: Tuesday, August 9, 2011 4:05 PM EDT
Aaron Klein Guilt-By-Association Watch
Topic: WorldNetDaily

We've previously detailed how Aaron Klein's method of guilt-by-association works. He displays it again in an Aug. 6 WorldNetDaily article:

The U.S. military's Muslim chaplain program was founded by a terror-supporting convict while the Army's first Islamic chaplain, who is still serving, has been associated with a charity widely accused of serving as an al-Qaida front.

Following a plot uncovered last week to target Fort Hood's Army base – one year after the same base was the subject of a shooting massacre by a Muslim army psychiatrist – closer scrutiny of the military's Islamic chaplain program may be warranted.

Pfc. Naser Abdo was arrested just days ago with a backpack full of explosives. He reportedly admitted planning a terror attack on Fort Hood soldiers.

In previous media profiles, Abdo, a convert to Islam, described becoming more religious after he signed up for the Army.

In a television interview with HLN News, a spinoff of CNN, Abdo discussed a conversation he had with a Muslim army chaplain. Currently, there are only six Muslim chaplains in the U.S. military.

What Klein wants you to believe: The entire Army Muslim chaplain program is suspect because it was created by someone who later turned radical and because the Fort Hood terror suspect once talked to a Muslim chaplain, the contents of which conversation Klein cannot possibly know. Neither Klein nor his researcher, Brenda J. Elliott, make any apparent attempt to contact anyone involved with the chaplain program for their point of view -- it's all attack and smear.

Also of note: The word "reportedly" or variations appears in Klein's article five times. That seems like a lot, and it certainly gives away Klein's guilt-by-association intent.

Of course, the same game can be played against Klein, who has admitted his fealty to the beliefs of violent far-right extremist Meir Kahane.


Posted by Terry K. at 12:31 PM EDT
CNS Politicizes Deaths Of U.S. Troops in Afghanistan
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com is desperately eager to blame the deaths 30 American troops, including 22 Navy SEALs, in a helicopter crash in Afghanistan on President Obama. An Aug. 8 article by Susan Jones complains that "President Barack Obama issued a statement, but has not yet spoken publicly" about the incident.

What's the point of Jones writing this article? None other than to attack the president and accuse him of not caring about the troops.

In keeping up with its body-count tradition, Jones adds: "As CNSNews.com reported last week, at least 64 percent of U.S. military deaths in Afghanistan have happened on Obama’s watch."

CNS has chosen to politicize the deaths of American troops. Is that allowed under the Media Research Center's nonprofit tax status?


Posted by Terry K. at 8:24 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« August 2011 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google