ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Monday, June 13, 2011
CNS' Jeffrey Still Won't Mention Thomas' Conflict of Interest
Topic: CNSNews.com

We've detailed how CNSNews.com, led by editor in chief Terry Jeffrey, has been determined to portray Supreme Court Justice Elena Kagan has having a conflict of interest from serving as as President Obama's solicitor general that should force her to recuse from deciding any lawsuit regarding health care reform that is likely to come before the Supreme Court -- while ignoring that conservative Justice Clarence Thomas also has an apparent conflict of interest due to his wife's activism against the reform measure.

Jeffrey keeps that up in his June 8 column, repeating his previous contention that Kagan's naming of a deputy to handle the administration's case while solicitor general constitutes a conflict of interest, since she had previously recused herself from a case involving Harvard Law School, where she previously served as dean.

Jeffrey didn't mention, as CNS has in previous articles, that the emails CNS obtained from the solicitor general's office through a Freedom of Information Act request offered no evidence that Kagan offered any opinion of the health care law, nor did he note as he did in a June 3 article that the solicitor general's office determined that Kagan had been "walled off from Day One" from health care litigation.

And, of course, at no point did Jeffrey mention Thomas' apparent conflict of interest. Then again, Thomas can be presumed to vote against health care reform, and Jeffrey doesn't want to jeopardize that.


Posted by Terry K. at 2:16 AM EDT
Sunday, June 12, 2011
WND's Mercer Pines For the Days of Apartheid
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily columnist Ilana Mercer has already lionized the leader of South Africa's Afrikaner Resistance Movement while hiding the group's history of violence and white supremacism, so it's no surprise to see South Africa native Mercer pining for the days of apartheid.

That's essentially what Mercer does in her June 10 WND column touting her new book, "Into the Cannibal's Pot: Lessons For America From Post-Apartheid South Africa." She complains:

Washington and Westminster bear considerable responsibility for the "swelling social disorder" in South Africa, having insisted that South Africa pass into the hands of a voracious majority. Unwise South African leaders acquiesced. Federalism was discounted. Minority rights for the Afrikaner, Anglo and Zulu were dismissed.

Ironically, America's Founding Fathers had attempted to forestall pure democracy by devising a republic. Yet under the wing of the American eagle a dispensation was negotiated in South Africa, the consequence of which is the raw, ripe rule of the mob and its dominant, anointed party.

The time is thus historically ripe to challenge some of the central tenets of a liberal democratic ideology that would bring about the disaster that is post-apartheid South Africa.

While Mercer does concede that apartheid was "racist," she presents it as infinitely preferable to the country's current rule and apparently unable the fundamental unfairness of a tiny minority ruling over others. Instead, she insists that South Africa is a "cautionary tale" and that, apparently, people not like her shouldn't get to vote:

In their unqualified paeans to the will of the majority everywhere, Americans must understand that universal suffrage is not to be conflated with freedom. As the democratic South Africa (and Iraq) amply demonstrates, political rights don't secure the natural rights to life, liberty, property and the pursuit of happiness; ink-stained fingers don't inoculate against blood stains. Extant societal structures that safeguard life and property can always be improved upon. But once these bulwarks against mob rule and mayhem disintegrate, they are seldom restored.

Lest anyone doubt Mercer's racial ambitions, the preface of her new book is published at VDare, a website whose own editor describes as "white nationalist." In it, Mercer mostly whines that no mainstream publisher would touch her book. That editor, Peter Brimelow, writes an introduction to Mercer's preface.


Posted by Terry K. at 1:37 PM EDT
Updated: Monday, June 13, 2011 12:09 PM EDT
NewsBusters Ridicules Weiner Conspiracies -- Though It Entertained Them About Foley Scandal
Topic: NewsBusters

A June 7 NewsBusters post by Lachlan Markay outlines "The Most Ridiculous Leftist Defenses of Anthony Weiner." It might be funny if NewsBusters and its Media Research Center parent hadn't invoked some of those same defenses in the 2006 scandal surrounding Republican Rep. Mark Foley and his communications with young male congressional pages.

Markay writes that "the 'it's a coordinated plot to take down Weiner' line mostly originated in the blogosphere, but made its way into the mainstream via some of the usual suspects, such as The View's Joy Behar." But as we detailed at the time, his NewsBusters colleague Mark Finkelstein wrote regarding the Foley scandal in an Oct. 2, 2006, post that "it seems increasingly plausible that the timed release of information - of ever-escalating seriousness - is part of a calculated campaign to keep the story in the news and inflict maximum political damage on the GOP."

Markay also noted that some attacked Andrew Breitbart for forwarding the story. That's the exact same tactic NewsBusters used in the Foley scandal. An Oct. 4 post by Al Brown suggested that ABC's Brian Ross, who first reported the Foley scandal, "willfully lie[d] in order to run with the story and "get" the Republicans five weeks before the elections."

Markay claimed that some invoked the "Nothing to see here. Move along, people" defense. But that's exactly what the MRC did. Brown wrote inhis NewsBusters post that the Foley scandal was nothing more than "two consenting adults exchanging instant messages." And theMRC's CNSNews.com insisted that there were more pressing matters:

While Washington insiders were distracted with a Capitol Hill sex scandal -- and while media outlets and politicians are doing all they can to keep the story alive -- the Dow Jones Industrial Average closed at its second, consecutive record high on Wednesday; President Bush signed a bill that frees up funds for a U.S.-Mexico border fence; and a federal appeals court unanimously ruled that the Bush administration may continue its terrorist surveillance program while it appeals a judge's ruling that the program is unconstitutional.

Last week, Markay accepted a job as an "investigative reporter" for the Heritage Foundation. If he had done some actual "investigative reporting" before he wrote his NewsBusters post, he'd look a little less foolish.


Posted by Terry K. at 12:11 PM EDT
Saturday, June 11, 2011
WND's Unruh Begins Anti-Gay Attack With Obsolete Study
Topic: WorldNetDaily

Bob Unruh begins a June 9 WorldNetDaily article touting the rantings of anti-gay activist Peter LaBarbera this way:

The chief of a watchdog organization working to combat the spread of HIV and AIDS has launched a campaign to demand a government investigation of – and action over – the homosexual behavior that has been linked to more than 25 million deaths over the last 30 years, likening the problem to smoking, which was blamed for 100 million deaths in the 20th century.

Although statistics on the diseases linked to homosexual activity notoriously are hard to obtain, a report from the International Journal of Epidemiology estimated from a review of the "gay" population of Vancouver, B.C., that HIV/AIDS costs homosexuals up to 20 years of their lives on average.

In fact, as we detailed when WND allowed Molotov Mitchell and Bryan Fischer to make the same claim, the study published by the International Journal of Epidemiology is irrelevant to today; it examined data "obtained for a large Canadian urban centre from 1987 to 1992," and the life expectancy differential was specifically attributed to losses "due to HIV/AIDS," for which treatments were in their infancy and not widely available. The Southern Poverty Law Center notes that the authors of the study updated it in 2001, pointing out that advances in treatment of HIV-AIDS even at that point had significantly improved the expected longevity of those infected, which would inevitably narrow any gap between gay and straight life spans caused by the disease. The authors also rejected the attempts of anti-gay organizations to construe the 1997 observations to justify denigration of gays.

This reliance on obsolete data completely undermines the thesis Unruh and LaBarbera have based their article on: that "homosexual behavior" be treated as a public health threat like smoking. Further, as is typical WND behavior, Unruh forbids anyone from responding to LaBarbera's anti-gay hatred.


Posted by Terry K. at 12:58 PM EDT
NewsBusters Baselessly Calls 'Daily Show' Joke About Cain 'Racially Charged'
Topic: NewsBusters

Geoffrey Dickens has absolutely no evidence that Jon Stewart's "Daily Show" joke that Herman Cain doesn't "like to read" is "racially charged" -- indeed, as the transcript Dickens supplies in his June 10 NewsBusters post demonstrates, the full context of the joke makes it clear that Stewart was mocking Cain's contention that legislation should run no longer than three pages.

But Dickens has decided it is anyway, putting "racially charged" in his headline. His reasoning? "The Daily Show" might have said that if a right-wing radio host had said the same thing about President Obama. No, really:

It would be unfair to call Jon Stewart a racist but when he mocked GOP presidential contender Herman Cain as essentially an illiterate, on Thursday's show, it has to be asked wouldn't Stewart and his cronies at The Daily Show have satirized any sort of conservative talk show host, like a Rush Limbaugh or Sean Hannity, as a bigot if they had joked that President Barack Obama didn't "like to read?"

So it's unfair for Dickens to call Stewart a racist but perfectly in bounds to falsely call Stewart's joke "racially charged" when he has no evidence to back him up? We're confused.


Posted by Terry K. at 11:08 AM EDT
Friday, June 10, 2011
Les Kinsolving Whining Watch
Topic: WorldNetDaily

The whining continues in yet another WorldNetDaily article baselessly suggesting that White House press secretary Jay Carney knew what WND reporter Les Kinsolving would ask and refused to let him ask it.

Even though Kinsolving was not going to ask anything about net neutrality, WND goes on to whine about that, too, rehashing a previous WND article:

WND has reported the FCC colluded with a George Soros-funded, Marxist-founded organization to publicly push a new plan to regulate the Internet under the government’s "net neutrality" program, according to just released documents.

The shock material was released in response to a Freedom of Information request from Judicial Watch, the public interest group that investigates and prosecutes government corruption

The released documents include internal correspondence and emails evidencing some coordination between FCC officials and leaders of Free Press, a controversial nonprofit which petitions for more government control of the Internet and news media.

In fact, there was no collusion, and the communications between the FCC and Free Press were no different than between other interest groups and the government.


Posted by Terry K. at 11:31 PM EDT
Newsmax Publishes, Then Deletes, Poorly Written Article on Palin
Topic: Newsmax

Newsmax his historically shilled for Sarah Palin -- especially after Palin declared herself to be a regular Newsmax reader. So it's odd that Newsmax would publish an strangely incoherent article on her.

An unbylined June 9 article began by claiming that “I can see Russia from my house” was one of Palin's catchphrases -- actually, that was Tina Fey's Palin parody that forwarded that -- before going on to criticize Palin's Facebook attack on President Obama's alleged plan to demilitarize Alaskan and share missile defense with other countries. The short article  goes on to state that "It almost sounds like Palin is suggesting a better route would be to sell the technology to Russia," but that she actually "ndicates it is irresponsible for the government to leak America’s military secrets to any foreign body — whether they pay for them or not."

It's not very well written, so much so that the Palin-philes at Conservatives 4 Palin declared the piece to be an attack on her.

Newsmax has now deleted the article; its URL now returns an empty page.


Posted by Terry K. at 3:34 PM EDT
Corsi Completes Vogt Trilogy, Doesn't Mention He's Been Discredited
Topic: WorldNetDaily

Jerome Corsi has turned in to WorldNetDaily the last of three articles on Doug Vogt's claim that President Obama's long-form birth certificate is a fake.

As with the previous two articles, Corsi refuses to acknowledge that the Obama Conspiracy blog has provided a detailed rebuttal discrediting many of Vogt's claims.

But that's not all: In an interview with insanely anti-Obama pastor James David Manning -- whom WND has presented as a credible critic of Obama without noting that he has repeatedly insulted the president as a "long-legged mack daddy" -- Vogt can't even correctly identify what PDF stands for and falsely claims that a consortium developed the PDF format. In fact, PDF began as a proprietary format created and owned by Adobe Systems, and it did not become an open standard until 2008.

This is Corsi's "expert," folks.

It seems that Corsi cares nothing about the truth when it conflicts with his anti-Obama agenda.


Posted by Terry K. at 11:21 AM EDT
Huma Abedin (And Clinton) Derangement Syndrome Watch
Topic: WorldNetDaily

The real scandal is Weiner's practicing Muslim wife, Huma Abedin. Ms. Abedin became Mrs. Weiner in 2010, at a wedding "presided over by President Bill Clinton." Mr. Clinton, of course, "presides" at any typical New Yorker's wedding, upon request.

You don't think so? Neither do I.

Mrs. Weiner is in fact Hillary Clinton's top State Department aide. She has been Mrs. Clinton's top aide in a variety of positions since coming to the White House as an intern in 1996. Persistent reports indicate that some of those positions have been very personal, indeed.

Leaving aside the politically arranged aspects of Mr. Weiner's marriage, one wonders what a Jewish boy from New York, schooled by Sen. Charlie Schumer, might have in common with a practicing Muslim wife? Especially one who spends most of her time on the road with the U.S. secretary of state. One who visits her mother in Saudi Arabia.

The Saudis, you may remember, provided most of the passports to the jihadists who flew jetliners into the World Trade Center.

-- Craige McMillan, June 9 WorldNetDaily column

It gets worse. The little weasel is a newlywed. His unfortunate wife is an exotic Iranian-Pakistani beauty, Huma Abedin, the deputy chief of staff to Hillary Rodham Clinton. Weiner and Abedin were married last year by none other than the philanderer in chief, Bill Clinton. No wonder Weiner thinks he can keep his day job.

Abedin has been at Hillary Clinton's side for 15 years and was there through the Lewinsky scandal.

(Unofficial) advise from the former first lady to Abedin: "Any publicity is good publicity. Hold you head up high. Let your lip quiver occasionally when it suits your purpose but don't divorce him. That's too good for the -----. See if he survives. Then, have him carry your purse and stand behind you as you run for mayor of New York City (the job Weiner covets)."

Buck up, Anthony. You picked the wrong mate to cheat on. You are not dealing with amateurs here.

-- Jane Chastain, June 9 WorldNetDaily column

(Bonus flashback derangement: Jack Wheeler wrote in a 2008 WND article that Abedin had a "lesbian affair" with Hillary Clinton, who has a "well-known bisexuality.")


Posted by Terry K. at 2:57 AM EDT
Thursday, June 9, 2011
WND Hypes Mosque Report By Anti-Muslim Author
Topic: WorldNetDaily

In a June 8 WorldNetDaily article, Bob Unruh touted "survey compiled by Mordechai Kedar and David Yerushalmi and published by the Middle East Quarterly" claiming that "Dozens of mosques around the United States have been identified in a new study as incubators for jihad against America, with more than 80 percent of those surveyed advocating violence."

What Unruh didn't tell you: One of the authors of the study has a history of anti-Muslim bigotry.

As Media Matters details, Yerushalmi, has been cited by the Anti-Defamation League for his "record of anti-Muslim, anti-immigrant and anti-black bigotry," and he has even defended the anti-Semitism of Mel Gibson and Pat Buchanan. The organization Yerushalmi founded, Society of Americans for National Existence, has proposed legislation that furthering or supporting adherence to Shari'a "shall be a felony punishable by 20 years in prison."

Meanwhile, Richard Bartholomew notes that Yerushalmi -- who has seved as an attorney for rabidly anti-Muslim writer (and newly minted WND columnist) Pamela Geller -- uses questionable methodology in his survey, calling his approach "of very limited value and is probably even misleading."Bartholomew also notes that the journal that published this study, Middle East Quarterly, has a history of rejecting peer review of its article because it claims most specialists were not interested in “American interests” or were hostile to USA.

Not only does Unruh not mention any of this, he does not permit any contradictory views of the study. So much for journalism.


Posted by Terry K. at 2:11 PM EDT
Root Laments That Businesses Can't Easily Cheat On Taxes Anymore
Topic: WorldNetDaily

Wayne Allyn Root writes in his June 9 Newsmax column:

Finally, Obama purposely leaves out the important fact that only in the last 30 years have we moved away from a cash economy. Tax rates at 70 percent or higher didn’t matter prior to 1980 because most small businesses earned unreported cash. Today we have a computerized economy based on credit cards.

Virtually every dollar that every business takes in is tracked and reported. So tax rates are immaterial — all of us are paying more in taxes than ever before. To not report that difference is deceptive.

Is Root saying it was OK for business to cheat on their taxes by not reporting cash income? That's not exactly the behavior of an ethical businessman, particularly one with presidential aspirations (Root was the 2008 Libertarian Party vice presidential nominee and proclaims himself to be "the leading contender for the 2012 Libertarian Presidential nomination").


Posted by Terry K. at 12:53 PM EDT
What Happened To TV Ad Campaign For Corsi Book (And The Money Farah Begged Readers For To Fund it)?
Topic: WorldNetDaily

Bach in March, we wondered why WorldNetDaily's Joseph Farah was begging for money to run commercials for Jerome Corsi's birther book. Now we must wonder what happened to those commercials -- and the money.

In a March 27 article, WND kicked off its publicity campaign for Corsi's "Where's the Birth Certificate?" by declaring that "WND needs to raise hundreds of thousands of dollars to air these commercials on television networks and stations throughout the country" and begging readers for money, with only the promise of a signed copy of Corsi's book in return.

But to our knowledge, no commercials for the book have ever aired on TV. And the page at the WND online store to donate to the ad campaign now redirects to a general page about Corsi's book, with no mention whatsoever about the donation drive.

So what happened? Did nobody answer Farah's pleas, perhaps concluding that, since WND is a for-profit operation, he can use his own money to buy ads? Or did Farah decide that the book received enough free publicity (i.e., from Drudge) that paid advertising was superfluous?

And if people did donate to the ad campaign, what happened to that money? Did Farah return it, or is he hoarding it for some future Obama-bashing endeavor?

Farah has generally declared himself exempt from the accountability he demands from others. Given that this is a case that involves him publicly soliciting money from others for his business ventures, it would be prudent and moral of him to just as publicly account for where the heck that money went and prove that it wasn't diverted to, say, WND's day-to-day operations or remodeling his house.

Then again, he never promised accountability, so one could say that Farah's scam of profiting off other people's money appears to have been a success -- not exactly a business model most reputable schools teach.

Caveat emptor.


Posted by Terry K. at 10:36 AM EDT
Latest CNS Attack On Obama Turns Nitpicky, Lame
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com's Patrick Goodenough actually devoted a June 7 article to this:

When President Obama last week invoked the regular six-month waiver to bypass U.S. law mandating that the American Embassy in Israel be moved to Jerusalem, the notice was released on Friday afternoon, a common time for the White House to “dump” material that ends up drawing little media attention.

That's the attack. Really.

Of course, Goodenough waits until the eighth paragraph to inform his readers that President Bush had the same exact policy. But:

A striking difference between Obama’s waiver notifications and those of President Bush is that in Bush’s case, he inserted into the legal jargon a sentence stating, “My Administration remains committed to beginning the process of moving our embassy to Jerusalem.” The phrase appeared in all 16 Bush waiver notifications.

Clinton did not include those or similar words in his notices, and after Obama took office, he dropped Bush’s wording. 

Also:

Obama has now issued five waiver notifications, with four of the five released on Fridays. (The exception was on June 2, 2010, a Wednesday.)

Of the 16 times Bush invoked the waiver during his two terms, four were released on Fridays (Dec. 14, 2001, Jun. 14, 2002, Jun. 13, 2003 and Jun.1, 2007). Most were typically released on Tuesdays or Wednesdays.

Clinton invoked the waiver four times between June 1999 and December 2000 – twice on a Friday and once each on a Monday and Thursday.

Things were apparenly a little slow in CNS headquarters over the weekend if this is the only Obama attack they could come up with.


Posted by Terry K. at 2:26 AM EDT
Updated: Thursday, June 9, 2011 2:27 AM EDT
Wednesday, June 8, 2011
NEW ARTICLE: WorldNetDaily's Stupid Birth Certificate Tricks
Topic: WorldNetDaily
WND is betting it all that President Obama's birth certificate is fake -- which explains the increasingly desperate and dishonest ways Jerome Corsi and Co. are trying to prove it. Read more >>

Posted by Terry K. at 3:26 PM EDT
Flashback: MRC Defended Vitter From Media During Prostitute Scandal
Topic: Media Research Center

The Media Research Center, needless to say, is ecstatic about the sexting scandal involving Democratic Rep. Anthony Weiner, which launched it into its usual mode of self-righteous right-wing activism on media coverage.

The MRC was quick to run to the defense of right-wing blogger Andrew Breitbart, whose websites first reported the sexting claims against Weiner. Lachlan Markay, in a June 7 NewsBusters post, was upset that some were pointing out that  Breitbart has a history of targeting Democrats and a checkered past, while another NewsBusters post by Alex Fitzsimmons complained that some were "besmirching" Breitbart and "assault[ing] Breitbart's credibility." Noel Sheppard also ran to Breitbart's defense, grumbling that some were "fixating on Breitbart to minimize the seriousness of this issue." The MRC's Matthew Balan, meanwhile, huffed that CNN's Anderson Cooper "played up Breitbart's supposedly 'questionable credibility.'"

Also needless to say, none of these writers conceded that Breitbart does, in fact, have credibility problems.

It was just a few years ago, however, that the MRC engaged in exactly the same behavior it criticizes now -- attacking the credibility of a activist leveling sex-related accusations against a politician. Of course, that politician was a Republican.

A July 2007 MRC Culture & Media Institute column by David Niedrauer responded to Hustler publisher Larry Flynt's expose of Republican Sen. David Vitter's "dalliances with prostitutes" not by criticizing Vitter but by attacking Flynt as "a political partisan with an axe to grind," and complaining that "The media are regurgitating Flynt's gotcha spin on Vitter while largely ignoring Flynt's agenda and partisan history":

Flynt, who has a history of savage attacks against social conservatives going back to the 1980s, found Vitter's telephone number in the telephone list of Pamela Martin & Associates, which federal prosecutors accuse of being a prostitution service.     

The founder of Hustler magazine, Flynt is a self-described nemesis of the religious right.  Flynt has embarked on a new campaign against what he calls “hypocrisy” in conservative lawmakers after placing an ad in the Washington Post in early June offering $1 million to anyone who could document a past “sexual encounter” with a member of Congress or a “high-ranking government official.”

Flynt conceded on the MSNBC show Live with Dan Abrams last week that his feud against conservative Republicans is personal as well as political:  “Well, Dan, I've been jailed nine times, been shot and paralyzed, all for publishing Hustler magazine. So let's just say that it's payback now, and payback's a bitch.”

“I've been a die-hard Democrat all my life," continued Flynt, adding gleefully that most of the Republicans he's exposed over the years for sexual indiscretions “have actually been fundamentalists.”

Gee, we don't recall the MRC describing Breitbart as "a political partisan with an axe to grind," even though he's no less of one than Flynt is.

Even years after Vitter's scandal was exposed -- with Flynt yet to be discredited over it -- the MRC was still attacking Flynt's credibility. In an October 2010 NewsBusters post, Rich Noyes lamented that in a CNN appearance, host Don Lemon asked Flynt to "regurgitate tawdry details of Republican Senator David Vitter’s prostitution scandal" and was "begging Flynt to reveal 'tips' and 'hints' about other politicians who might be exposed." Baker huffed, "It’s bizarre that an anchor on CNN, which touts itself as 'the most trusted name in news,' would ask a pornographer to smear public officials by name without any independent journalistic corroboration."

Did the MRC demand "independent journalistic corroboration" for Breitbart's claims about Weiner before embracing them? We didn't think so.

By its own standards, the MRC should have shunned Breitbart's claims about Weiner until they were independently verified. It didn't -- making this yet another on the long list of the MRC double standards.


Posted by Terry K. at 1:41 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« June 2011 »
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Add ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch to Newsburst from CNET News.com