ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Wednesday, November 2, 2016
MRC, WND Want You To Think Doug Schoen Not Supporting Hillary Means Something
Topic: NewsBusters

Horribly misguided NewsBusters blogger Tom Blumer is at it again in an Oct. 31 post:

When the outrageous remarks about women Donald Trump made in 2005 became known just before the second presidential debate, the press compiled exhaustive lists of Republicans far and wide who would no longer support the Republican presidential nominee.

Will the press compile similar lists of those who won't support Democratic nominee Hillary Clinton in light of new developments during the past several days relating to her use of a private server and private email accounts for government business? Will they even ask anyone the question? It can now be reported that the won't-vote-for-Hillary list — and it certainly has more than one person, even if not yet admitted — has a member whose relationship with the Clintons goes back over two decades: Democrat pollster Doug Schoen.

In the Political Insiders segment of Harris Faulkner's Fox Report Weekend Show on Fox News, Schoen announced that "as of today, I am not a supporter of the Secretary of State for the nation's highest office":

[...]

Now we have the beginnings of a list of Democrats who did support Hillary Clinton who can no longer do so. What's more, he's a well-connected longtime friend of the Clintons. Will the press ask other key Democrats, especially those in tight House and Senate races, if they still endorse Mrs. Clinton? If not, why not? Are New Media outlets going to have to do the dirty work and compile a list on their own?

There will be no list because Schoen is so far the only self-proclaimed Democrat of prominence to withdraw support of Clinton, even after a few days of fallout from the remarks.

Additionally, Schoen is not a terribly loyal Democrat, and his ttepid support will barely be missed. He's what's called a Fox News Democrat -- professing to be a Democrat but appearing on conservative outlets (heck, he's a Fox News employee) to bash Democrats and espouse conservative positions.He and fellow Fox News Democrat Pat Caddell were scheduled speakers at right-winger David Horowitz's Restoration Weekend.

By contrast, the list of Republicans who withdrew their support after Trump's vile misogyny became public contains numerous sitting governors and members of Congress, with nary a has-been, disloyal strategist among them.

The meaninglessness of Schoen's abandonment of Hillary didn't keep WorldNetDaily from also pretending it meant something. An anonymously written Oct. 30 article stated that "Schoen’s announcement is a stunning about-face from remarks he made to Sean Hannity during a TV appearance on Fox News just 48 hours earlier," when he predicted a Clinton victory.

Like Blumer, WND ignores the fact that Schoen is on Fox News' payroll because he gives them cover for being "fair and balanced," even though he sounds no different than a conservative Fox News commentator.


Posted by Terry K. at 5:41 PM EDT
Updated: Wednesday, November 2, 2016 5:52 PM EDT
Roger Stone's Lackey, WND's Jerome Corsi, Comes To His Defense Over Voter Intimidation
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's Jerome Corsi has been Roger Stone's lackey throughout the 2016 election, serving as a willing, unquestioning conduit for whatever anti-Clinton sleaze Stone wants to vomit out into the public.

Still, we find it hard to believe Corsi could keep a straight face as he served up -- without question, like the good lackey he is -- Stone's defense in a Nov. 1 WND article for the voter intimidation campaign he's planning, under the name Stop the Steal, against Democratic lawsuits to stop it:

Stop the Steal. Inc., a non-profit 527 grassroots organization created by Stone, a longtime adviser to Trump, wants to post non-partisan “Vote Protectors” at some 7,000 polling locations in key precincts throughout the nation. The volunteers will be trained to take scientifically based exit polls to help determine whether or not the final totals reported from voting machines reflect the actual vote.

[...]

Stone told WND the lawsuit is without merit.

“Precincts are chosen base on one-party rule and past reports of irregularities, not racial make-up, as falsely reported in the alt-left media,” Stone said.

“Since it is our intention to interview voters voluntary after they vote, it is hard to see how voters would find this intimidating,” he insisted. “Our methodology is no different than that used in the network consortium exit polls.”

Stone told WND that Stop the Steal has not coordinated with the Trump campaign, the Republican National Committee or the individual Republican state committees.

“We seek only to determine if the election is honestly and fairly conducted and to provide an evidentiary basis for a challenge to the election if that is not the case,” he insisted. “I assume the purpose of this bogus lawsuit is to distract from the voter-fraud the Democrats have traditionally engaged in.”

In fact, as the Huffington Post reported, Stone's "Vote Protectors" organization created an official-looking ID badge for its volunteers to wear, and its volunteers planned to videotape voters and conduct fake "exit polls" -- efforts that election experts say risks intimidating and confusing voters. Stone quickly took the ID badge generator off his website after being questioned about it.

While Corsi let Stone deny he's coordinating with the Trump campaign, the vidence suggests otherwise. The Huffington Post also reported that Stone told far-right radio host Alex Jones that his so-called "exit polls" could be used by the Trump campaign to contest election results to the candidate, and that some Vote Protectors signees do, in fact, plan to indimidate voters.

Corsi then attempts to justify Stone's shady operation by explaining how exit polls work, but he doesn't provide evidence that this is how Stone plans to run his.


Posted by Terry K. at 3:37 PM EDT
Updated: Wednesday, November 2, 2016 3:38 PM EDT
MRC Clinton Equivocation Watch, Pre-Election 'Dirty Trick' Edition
Topic: NewsBusters

The Media Reserarch Center is seeking to justify the FBI's reopening the Hillary Clinton email case by taking a weird Clinton Eqivocation route: citing an earlier pre-election law enforcement action that may have helped Bill Clinton win the presidency.

NewsBusters blogger Tom Blumer lays out the case in an Oct. 29 rant:

FBI Director James Comey's letter to Congress indicating that the bureau has "learned of the existence of (Hillary Clinton) emails" which he concluded must be reviewed "to determine whether they contain classified information" has led to all kinds of people declaring the move an "unprecedented" October surprise.

Even some people who should know better have called it the "Mother of All October Surprises." Perhaps it ultimately will be, but as things currently stand, it's not really in the running for current champion.

The press's institutional memory is so weak, and its insistence on burying long-ago inconvenient truths is so strong, that no one I'm aware of has made a comparison to Special Prosecutor Lawrence Walsh's indictment of former Reagan Defense Secretary Caspar Weinberger on October 30, 1992, and Walsh's obviously calculated decision to include a reference to incumbent President George H.W. Bush in his filing. MSNBC's Joe Scarborough, who one would expect to remember its brutality and dishonesty, failed to do so in a telephone interview Friday afternoon.

[...]

Additionally, though it's early, it also appears that a conscientious federal law enforcement officer reporting to Congress like Comey, having come across what he must believe is likely compelling new evidence, has little choice but to report what he knows as soon as he knows it, regardless of the election calendar.

By contrast, Lawrence Walsh, in his sixth year as Iran-Contra prosecutor, was under no compulsion to indict Cap Weinberger on October 30, 1992.

As it turned out, Walsh also had no basis to issue the indictment. What he appeared to have is an obsession with demonstrating that Bush 41 knew about Iran-Contra when he was Vice President under Ronald Reagan:

[...]

The October 30, 1992 indictment of Weinberger was thrown out just 43 days later. The reasons why prove that the indictment was a bogus preelection hit:

[...]

A lawyer as experienced as Walsh should have known, and I believe did know, that filing a charge past an established statute of limitations deadline rarely if every succeeds. The judge's reported reference to how the October 30 indictment "improperly broadened the original indictment" is likely more evidence that Walsh filed a Hail Mary indictment to smear the presidential incumbent.

Blumer is simply engaging in malicious speculation about Walsh's purported motives; he can't possibly know that Walsh planned a "bogus preelection hit." And Blumer curiously omits the fact that Bush, on his way out of office, pardoned Weinberger and five other Iran-contra defendants. If Weinberger did nothing wrong, as Blumer wants you to believe, he wouldn'd need a pardon, right?

Blumer also doesn't mention that Walsh was a lifelong Republican, which further dampens the idea of a partisan "dirty trick" motive.

It seems that Blumer is willing to accept Comey's abrupt reopening of the email investigation as a sort of revenge for 1992.


Posted by Terry K. at 11:55 AM EDT
No, WND, The McAuliffe-Hillary 'Scandal' Did Not 'Explode'
Topic: WorldNetDaily

The Media Research Center wasn't the only ConWeb outlet to pounce on the bogus story of Terry McAuliffe-controlled PAC donating money to a Virginia legislative candidate whose FBI agent husband was later named to lead an investigation into Hillary Clinton's emails. WorlddNetDaily's Bob Unruh tried riding this story in an Oct. 26 article, with the screaming headline "MCAULIFFE-FBI-HILLARY 'PAYOFF' SCANDAL EXPLODES":

The WikiLeaks revelation that the wife of the FBI official who supervised the investigation into Hillary Clinton’s off-the-books email server got a major campaign cash infusion from one of Clinton’s friends just took a stunning new turn.

The London Daily Mail is reporting Hillary Clinton had raised funds for the political action committee that steered the contributions to the unsuccessful campaign of Democrat Jill McCabe.

McCabe’s husband, Andrew McCabe, was promoted to FBI deputy director and supervised the investigation of Clinton not long after Virginia Gov. Terry McAuliffe, who through his PAC Common Good VA, contributed a total of $675,000 to Jill McCabe’s long-shot bid for a congressional seat.

The Daily Mail reported Hillary Clinton headlined a major fundraiser for McAuliffe’s PAC shortly before the group steered nearly $500,000 to Jill McCabe.

No, really. That's the "explosion."

Unruh, like the MRC before him, obscures one significant fact: McCabe's husband wasn't assigned to the Hillary email investigation until three months after she lost her election.

Unruh also fails to report the fact that McAuliffe's PAC gave out money to lots of candidates that year, two of whom received more money than McCabe.

Like the MRC, Unruh and WND are assuming that McAuliffe (and Clinton, apparently) knew future events months before they happened. Instead, they're just promoting another crazy Clinton conspiracy theory.


Posted by Terry K. at 12:41 AM EDT
Tuesday, November 1, 2016
CNS Rushes Out Op-Eds Defending AT&T-Time Warner Merger
Topic: CNSNews.com

After the proposed merger between AT&T and Time Warner was announced last week, CNSNews.com quickly rushed out a pair of right-wing op-eds, both published Oct. 27, pre-emptively complaining that federal officials might block the merger.

In the first, the Cato Institute's Daniel Mitchell insisted that "monopoly power generally exists only when government intervenes," insisting that the feds shouldn't judge whether the merger raises any antitrust concerns:

In other words, let the merger proceed. It may be a wise business decision. Or it may be a foolish business decision.

But that outcome should be determined by the preferences of consumers in a competitive marketplace.

The heavy foot of government shouldn’t play a role. Especially since, as noted by this cartoon, antitrust laws are so broad and vague that companies can get in legal trouble for charging more than their competitors, less than their competitors, and the same as their competitors.

In the second, the Heritage Foundation's James Gattuso made a similar argument, insisting that "AT&T and Time Warner do not compete with each other" and "despite popular rhetoric to the contrary, there has been no general trend toward mergers in the telecom and media marketplaces."

He goes on to complain that "the knowledge that government may intervene in mergers without regard to their likely competitive effects will prompt wasteful expenditures by special interests opposing particular transactions, causing a further diminution in economic welfare," adding that "by arbitrarily intervening in proposed mergers that are not anti-competitive, government disincentivizes firms from acting boldly to seek out new opportunities to create wealth and enhance the welfare of consumers," and asserting that "Absent a strong showing of likely harm to the competitive process (which does not appear to be the case here), the government has no business interfering in corporate acquisitions."

We don't have an opinion on the merger -- we just found it interesting that CNS would rush out these op-eds making ideological snap judgments on the merger before the full ramifications have even been examined. That's another reminder that CNS is much more about pushing an ideology than reporting news, despite its pose as a "news" organization.


Posted by Terry K. at 4:13 PM EDT
MRC's Graham Lashes Out Again At NPR Media Reporter
Topic: Media Research Center

For some reason, the Media Resarch Center's Tim Graham loves to pick fights with NPR media reporter David Folkenflik. Graham got huffy with Folkenflik again in an Oct. 27 post:

NPR’s media correspondent David Folkenflik loves to report negative stories about Fox News, over and over again. Since July 6, he’s filed 16 negative reports on Fox News and the sexual-harassment lawsuits, leading to the departure of longtime boss Roger Ailes.

But try to find him mentioning anything about the media sucking up to the Clinton campaign in the Wikileaks emails. He skipped that, just like he skipped Gawker’s trove of suckup emails going to Hillary press aide Phillippe Reines back in February. One might rightly conclude bashing Fox News is a favorite pastime.

Those 16 reports on Fox News and Ailes are, as we've noted, approximately 16 more than the MRC has devoted to it. Fox News is the MRC's favorite news outlet, and Brent Bozell and crew appear there regularly, so they didn't want to jeopardize that by reporting such unpleasant things.

Graham went on to whine: "The least surprising story on Wednesday night’s All Things Considered was Folkenflik enjoying the Tuesday night Fox News fight between Megyn Kelly and Newt Gingrich. Like the other leftists, Folkenflik took the side of Kelly, scorning Gingrich as a finger-wagging old man who specialized in cheating on his wives losing voters for Trump."

But criticism of Gingrich was not coming solely from "leftists" (and Graham does not prove Folkenflik is one). For instance, Katie Pavlich and Cheri Jacobus -- no "leftists" they -- also criticized Trump.

Stranger than Graham's attempt to pick another bogus fight with Folkenflik is how the MRC promoted it. A post on its NewsBusters Twitter account carried the introduction "GEORGE SOROS GRANT NEWS."

Graham didn't even mention Soros in his post, nor did he engage in a "defund NPR" rant that is usually a staple whenever Graham writes about NPR.

The NewsBusters tweet was apparently a reference to a donation Soros' Open Society Institute made to NPR back in 2010 -- but that was earmarked for NPR's "Impact on Government" project and apparently not to Folkenflik's salary.

But, hey, when has anyone ever accused Graham and the MRC of caring about inconvenient facts?


Posted by Terry K. at 2:39 PM EDT
Updated: Tuesday, November 1, 2016 2:47 PM EDT
What Is Joseph Farah Lying About Today?
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily editor Joseph Farah is an unrepentant liar -- one of the many, many reasons WND is going down the tubes. Farah demonstrates his disregard for the truth again in his Oct. 28 column, which is devoted to ranting about how "Hillary Clinton hates America and Americans." He adds:

However, thanks to the 2016 presidential campaign and WikiLeaks emails, we now know that even Hillary Clinton’s top aides agree that Hillary hates America and Americans – especially “average Americans.”

That deliciously and brutally honest email came from John Podesta, her campaign manager, in a moment of candor to another member of her campaign team. It said: “I know she has begun to hate everyday Americans.”

That is an incredible indictment and one that needs to be in the ears of every everyday American as he or she makes his or her way to the polls Nov. 8.

Actually, it's a lie. As we pointed out when WND first reported this claim, the words are taken out of context. The reference was to the "everyday Americans" slogan that Clinton used when she first launched her presidential campaign; when Podesta says "I know she has begun to hate everyday Americans," he's saying she hates the phrase in relation to her campaign.

But Farah doesn't let the facts get in the way of his Hillary-hating bile:

It’s so important.

Think of it.

Who in their right mind would vote for a president who hates everyday Americans?

What other qualification could possibly overcome such contempt for those she is supposed to serve?

Experience more of Joseph Farah’s no-nonsense truth-telling in his books, audio and video products, featured in the WND Superstore

That’s clearly not the kind of “first” we can afford in 2016 – electing a president who hates not just Republicans, not just conservatives, not just independents, not just Democrats who don’t vote for her, not just Bernie Sanders supporters, but plain, old “everyday Americans,” according to no less an authority than her own campaign manager – with tacit confirmation from her other staff, who understood exactly what he meant.

WND has made no impact whatsoever on the 2016 election -- even Jerome Corsi is resorting to lame mud-slinging since his anti-Hillary book is tanking (No. 21,850 at Amazon at this writing). That must be eating at Farah, since WND is resorting to increasingly desperate measures to get attention, rather like a petulant child (wacky tabloid editor claiming to be Hillary's "fixer," anyone?).

If this keeps up, expect to see another sad plea for money from Farah in the very near future.


Posted by Terry K. at 12:50 AM EDT
Monday, October 31, 2016
CNS Tries to Turn (Lack Of) Hurricanes Into A Political Issue
Topic: CNSNews.com

See if you can detect a theme being pushed by CNSNews.com, mostly by reporter Barbara Hollingsworth, over the past year or so:

Hollingsworth has to qualify by not only insisting on it being a "major hurricane" -- that is, category 3 and above -- but that it also has to make U.S. landfall at that strength. The recent Hurricane Matthew doesn't count, she insists in that last article, because "Matthew had weakened to a Category 1 by the time it made landfall near McClellanville, S.C. on October 8th with maximum sustained winds of 75 mph." Nor does thte storm best know as Superstorm Sandy, because "Hurricane Sandy had been downgraded to a post-tropical cyclone by the time it made landfall in New Jersey on Oct. 29, 2012." She does concede those storm caused substantial damage in the U.S., though.

Since CNS is not normally interested in weather, there has to be a right-wing political angle to this. And there is, as Hollingsworth explains in that last article: "Many climate scientists have predicted that anthropogenic global warming caused by an increase of carbon dioxide (CO2) in the atmosphere would result in an increase in the number and intensity of hurricanes."

What Hollingsworth is much less likely to promote: the "hurricane drought" doesn't really mean anything. As Jason Samenow. the Washington Post Capital Weather Gang's chief meteorologist, explains:

The major-hurricane metric both leaves out significant storms because of its narrow definition and is misleading as an overall indicator of storm activity.

Climate-change doubters point to the lack of major-hurricane landfalls as evidence that global warming is not affecting the storms. But, in reality, nine of the last 11 Atlantic hurricane seasons have produced more storms than normal. It’s just that those with the strongest winds have remained over the ocean — something researchers have ascribed to dumb luck.

The major-hurricane-landfall drought is an interesting statistic, and that’s about it. It is a fine metric to track and report as a curiosity, but it cannot be used to say anything useful about how hurricanes are affecting society or how their behavior may or may not be changing over time.

Hollingsworth tried to play gotcha with a couple of climate scientists in that last article, but they both did a fact-slap on her:

“You and many other climate scientists have predicted an increase in hurricane activity due to anthropogenic global warming. But with carbon dioxide levels at a record high, why are we now seeing the longest major hurricane drought on record here in the U.S.?” CNSNews asked [MIT atmospheric science professor Kerry] Emanuel.

“One must be aware that the North Atlantic has only 11 percent of the world’s hurricanes, and that we do not expect the global warming signal to be seen in global statistics for several decades,” he replied. “By the time one drills down to major U.S. landfalls, a tiny percentage of total activity, it may be decades to detect a signal.

“As you know, Matthew was a very near miss. That would have ended the drought, but not solved the problem of trying to detect a climate signal in a very tiny subset of global hurricane activity,” Emanuel said.

CNSNews posed the same question to oceanographer and Climate Progress founding editor Joe Romm, who also predicted an increase in hurricane activity due to climate change, and who recently wrote that “Hurricane Matthew is super strong – because of climate change.”

“You have fallen into a mostly semantic trap,” he replied, referring to an article he wrote for ClimateProgress arguing that NOAA’s criteria for defining a major hurricane is flawed.

“The media should be reporting that in a world where storm surge is causing most of the devastation for the most destructive hurricanes, defining a ‘major’ hurricane around its wind speed (at landfall) is archaic at best and wildly misleading at worst,” Romm wrote.

For balance, Hollingsworth called in climate denier and non-scientist (and former CNS reporter) Marc Morano to assert that, in her words, "those who predicted more major hurricane activity due to climate change now want to change the definition of a major hurricane because their predictions have fallen short of reality."


Posted by Terry K. at 6:06 PM EDT
MRC's Study of Media Bias On Trump Is Hypocritical And Narrow
Topic: Media Research Center

Remember when the Media Research Center thought that media coverage wasn't negative enough? We do.

Remember when MRC chief Brent Bozell said it was irrelevant that most of Trump's media coverage was negative? We do.

Which is why the MRC's big report last week complaining about negative media coverage of Trump is a big, hypocritical nothingburger. Add to that the study's extremely narrow focus: a review of only the evening newscasts on NBC, CBS and ABC -- a tiny sliver of "the media. Nevertheless, report author Rich Noyes interchangably uses "the broadcast networks" and "the media," as if they were the same thing:

The results show neither candidate was celebrated by the media (as Obama was in 2008), but network reporters went out of their way to hammer Trump day after day, while Clinton was largely out of their line of fire.

Our analysts found 184 opinionated statements about Hillary Clinton, split between 39 positive statements (21%) vs. 145 negative (79%). Those same broadcasts included more than three times as many opinionated statements about Trump, 91 percent of which (623) were negative vs. just nine percent positive (63).

Noyes also played false equivalence with Trump's extensive record of falsehoods, complining that "Reporters also bluntly called out Trump for lying in his public remarks in a way they never did with Clinton, despite her own robust record of false statements." The MRC has long denied the obvious fact that Trump has told more falsehoods than Clinton, to the point that it attacks fact-checkers to deflect from that.

Further, the MRC's method of coming to its preordained conclusion (does anyone think the MRC would make this public if it wasn't?) seems suspect. Noyes writes:

Our measure of campaign spin was designed to isolate the networks’ own slant, not the back-and-forth of the campaign trail. Thus, our analysts ignored soundbites which merely showcased the traditional party line (Republicans supporting Trump and bashing Clinton, and vice versa), and instead tallied evaluative statements which imparted a clear positive or negative tone to the story. Such statements may have been presented as quotes from non-partisan talking heads such as experts or voters, quotes from partisans who broke ranks (Republicans attacking Trump or Democrats criticizing Clinton), or opinionated statements from the reporter themselves.

Additionally, we separated personal evaluations of each candidate from statements about their prospects in the campaign horse race (i.e., standings in the polls, chances to win, etc.). 

Evaluating statements as either "positive" or "negtative" seems like a recipe to introduce bias; after all, since the MRC is pulling for Trump, it would be predisposed to mark more statements about Trump as "negative," which may skew its results. Since the MRC never posts the raw data from its "research," there's no way to independently evaluate those statements or the MRC's classification of them.

Most egregiously, Noyes ignores that one reason Trump received more negative coverage is because he has done more things that warrant it, having apparently decided to push the fiction that Trump is merely just another Republican.

Another example of Noyes' bias: he complains that stories about "Donald Trump’s treatment of women" are "alleged" and "unproven," while applies no qualifiers to "Bill Clinton’s past treatment of women, and Hillary Clinton’s role in covering up her husband’s wrongdoing."

In short: It's a biased report produced with biased intent, and all the uncritical coverage of it on Fox News -- whose election coverage the MRC conspicuously refused to study -- doesn't change that one bit.


Posted by Terry K. at 3:33 PM EDT
Guy Who Exaggerates Brief Association With Obama In College Resurfaces One More Time
Topic: WorldNetDaily

Look who's resurfaced just in time for the 2016 election!

John Drew wrote a Oct. 25 WorldNetDaily column touting the new anti-commie film by right-wing foreigner Trevor Loudon, in which he appears:

I was quite honored to be among those who were selected by Loudon to share their testimony in the film. As he informed me, I am the only one in the nation willing to verify that the young Barack Obama was looking forward to a communist-style, potentially violent revolution. Although my recollections represent only a very tiny part of the puzzle, they have been featured in a number of prominent books including Glenn Beck’s “Liars” (2016), Jack Cashill’s “Deconstructing Obama” (2011), Stanley Kurtz’s “Radical-In-Chief” (2010), Paul Kengor’s “Dupes” (2010) and “The Communist” (2012), and Michael Savages’ “Trickle Up Poverty” (2010).

For my part, I shared my story regarding what it was like to be a young man, committed to Marxist philosophy, who was not so secretly rooting for the victory of the USSR and China at the height of the Cold War. My story, I suppose, would not be in the slightest bit spectacular or interesting except for the fact that the young Barack Obama was among my circle of friends between 1980 and 1981. While he was attending Occidental College in Los Angeles, I got to know him closely enough to identify him as a fervent supporter of a communist-style revolution in the United States. I share this story in the movie. You can read it yourself in the first article I published on this topic in American Thinker.

As we've noted, Drew was not as close to Obama as he has suggested during his soon-to-end career as a right-wing Obama-basher. Contrary to Drew's current claim that Obama was among his "circle of friends" and knew him "closely enough" to see he was a commie, Drew is on record as saying he met Obama only twice, at least one of which was a social occasion, and he had graduated from Occidental before Obama started school there. 

The headline of Drew's piece refers to "my old friend BHO -- Marxist revolutionary." Yes, a guy Drew met only twice is "my old friend." And if you believe that, you'll keep Drew's 15 minutes of right-wing fame going a bit longer.


Posted by Terry K. at 12:26 AM EDT
Sunday, October 30, 2016
MRC Tries The Gore Equivocation, And Fails
Topic: Media Research Center

It seems the Media Research Center's Clinton Equivocation to deflect Donald Trump's sleazy behavior has sprouted a corollary: the Gore Equivocation. Again, it's in service of Trump.

As Trump faced increasing criticism for criticizing the legitimacy of tyhe entire election process by screaming "Rigged!" at every opportunity and refusing to state at the final debate that he would accept the election results, the MRC was eager to change the subject:

  • Nicholas Fondacaro criticized CNN commentator Van Jones' "frustration with Trump’s refusal to say that he would accept the results of the election, but went on to praise Al Gore for dragging the country through months of chaos," going on to huff: "Yet there are liberal [sic] to this day that refuse to accept the results of the 2000 election."
  • Kyle Drennen complained that Tom Brokaw " defended Gore’s refusal to concede to George W. Bush for two months after the 2000 presidential election."
  • Clay Waters huffed: "Democratic candidate Al Gore lost narrowly in Florida, and thus lost the election to George Bush. Yet that didn’t stop Democrats from trying to overturn the results until the Supreme Court ruled in Bush’s favor."
  • Trump-fluffer Jeffrey Lord declared: "While Trump is being criticized for saying he would keep the media and the nation in suspense as to whether he would accept the results of the election, the hard fact is that Al Gore spent two months not accepting the election results."

Fondacaro, Drennen and Lord are falsely overstating the amount of time Gore spent contesting the results of the 2000 eleciton. In fact, it was just 36 days between the Nov. 7 election and Gore's Dec. 12 announcement that he would accept the Supreme Court's ruling suspending recounts in Florida -- just over a month.

All of these MRC writers, however, ignored the fact Gore's challenging an extremely close election and Trump undermining the entire process beforehand are two different things. As New York magazine's Jonathan Chait explains, Gore did not challenged the validity of the process as Trump has, the 2000 recount exposed flaws in the voting process in Florida such as voters falsely disenfranchised because they were wrongly labeled as felons, and Trump's attempted deligitimization of the process is based in wacky right-wing conspiracy theories.

But the MRC is all in for Trump, and it won't correct any falsehoods that interfere with that.


Posted by Terry K. at 11:05 PM EDT
Birther Judge Who Represented WND Caught Being A Creep
Topic: WorldNetDaily

Gary Kreep is a longtime birther and a friend of WorldNetDaily. We've noted how Kreep and his United States Justice Foundation represented WND in, among other legal matters, the Clark Jones lawsuit that WND ultimately settled out of court to avoid losing in the courtroom, ands how WND has avoided reporting on Kreep controversies such as his scammy PAC.

Now Kreep -- who is currently serving as a judge in San Diego -- is embroiled in more controversy that you won't read about at WND. The Washington Post reports:

After he became a judge, Kreep was known for insulting defendants, commenting on the physical appearance of female attorneys, and making unnecessary references to people’s ethnicity during court hearings, documents say.

The San Diego Superior Court judge, who is also a conservative activist, is facing possible removal from the bench. According to the California’s Commission on Judicial Performance, Kreep’s alleged conduct during his 2012 candidacy and his behavior during several hearings in 2013 violated the state’s rules on judicial ethics.

[...]

The 17-page document detailing the charges against Kreep also lists several instances in which he made crude remarks in his courtroom, where he presided over traffic and misdemeanor cases as well as civil lawsuits.

In 2013, for instance, Kreep asked a woman accused of prostitution if there was anything he could do to get her “out of the life.”

“Is it you like the money? Or you just like the action?” Kreep asked the woman during a plea hearing, documents say.

When the woman began talking about her plans for the future, Kreep asked if she would try to get a job at the Bunny Ranch, a Nevada brothel.

During another hearing that same year, according to the documents, Kreep said: “We got all sorts of very attractive, young [public defenders] around here, so.” In another instance, when speaking to a defendant, he referred to an attorney as “this lovely young lady standing next to you.”

He made comments about a deputy city attorney’s pregnancy, saying she “wants to go home and have her baby.” He also used nicknames and phrases such as “Bunhead,” “Dimples,” “Shorty” and “little boy” to refer to a public defender and a few interns.

[...]

Len Simon, one of the attorneys who filed the complaint, said they decided to investigate because they were unhappy with the way the judicial elections had worked.

“He was a combination of dishonest and sloppy,” Simon said. “We took him on. We like to have good judges. Good judges are good for the system. He’s a politician.”

Of course, given that WND is a staunch supporter of Donald Trump, it may not see anything wrong, let alone newsworthy, with Kreep's creepy behavior.


Posted by Terry K. at 9:54 PM EDT
Updated: Sunday, October 30, 2016 9:56 PM EDT
Finally! Newsmax Admits Kessler Used To Work There
Topic: Newsmax

For months, Newsmax has invited Ronald Kessler back to discuss various election matter, but the segments typically omit one crucial fact: Kessler worked for Newsmax from 2006 to 2012 as its chief Washington correspondent.

But, finally, Newsmax has acknowledged Kessler as a former employee. In promoting an Oct. 25 Kessler appearance on Newsmax TV, Todd Beamon concedes that Kessler is "a former chief Washington correspondent for Newsmax.com." Oddly, in the TV segment itself, host Steve Malzberg doesn't acknowledge this fact.

While Kessler's appearance was ostensibly about Kessler promoting his book on the Secret Service (which came out more than a year ago) in which he claims to quote anonymous agents trashing Hillary Clinton, but neither the article nor the segment mention the fact that Kessler's interest is not purely (if at all) journalistic: Kessler's a Trump supporter who has been boosting his presidential prospects since 2011, while still a Newsmax writer.


Posted by Terry K. at 8:53 PM EDT
Friday, October 28, 2016
WND Tries to Play the Watergate Card on Hillary
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is somewhere between desperate and disengaged when it comes to the election -- its tired attacks on Hillary are like so much poo flung at the wall (i.e., tabloid trash, Corsi rants) and because nobody believes WND, none of what they're doing is sticking.

The latest attempt is to play the Watergate card. WND blitzed the issue earlier this week.

First came an article by Corsi claiming that "experts" say that "Watergate pales in comparison," citing right-wing activist Thomas Lipscomb (whom Corsi whitewashes by describing him as "the founder and publisher of New York Times Books") saying the undercover video investigation by James O’Keefe and the Wikileaks’ publication of Clinton campaign chairman John Podesta’s emails provide “ample proof of criminal activity that would have made both Donald Segretti and G. Gordon Liddy blush.”

Corsi also cites "Democratic pollster Pat Caddell"; as we've noted, Caddell hasn't done any work for Democrats for decades and is best known these days for pretending to be one while spouting right-wing talking points on Fox News.

This was followed by an anonymously written article whining that "Hillary Clinton’s campaign is trying to frame the hacking of her campaign chairman’s email as a repeat of the most famous political scandal in American history – and to directly implicate Donald Trump," then asking, "Is Hillary Clinton the victim or the perpetrator of Watergate 2?Are her accusations about Watergate 2 part of the cover-up of what some, including Trump, are suggesting are 2016 political crimes bigger than the original Watergate scandal?"

Finally, WND editor is assuring us that, yes, whatever it is Hillary is doing is bigger than Watergate:

I can assure those who were not conscious at that time, those not yet born, that what is taking place in 2016 is indeed bigger and more shocking than this mythical scandal of all American political scandals. The only thing missing is any attempt at justice, prosecution of guilty parties, accountability.

There is no special prosecutor. There isn’t even any national discussion about the possibility of naming one.

There are no House and Senate hearings. Instead, many Republicans are denying there is any widespread or systematic attempt at “rigging” the election.

There are, however, some Woodward and Bernstein upstarts exposing what’s going on. That would be James O’Keefe and his compatriots at Project Veritas.

If James O’Keefe wanted to be rich and famous, author of a bestselling book, seeing himself portrayed on the big screen, all he would have to do is switch his focus and point of view. Unfortunately, for this courageous and intrepid young man, he’s taking on a much bigger and more powerful conspiracy than did Woodward and Bernstein.

[...]

Are the “dirty tricks” of the Hillary campaign, the DNC, the White House and their allied organizations that served as black ops “plumbers” equivalent to the scandals of Watergate?

Even without the benefit of House and Senate hearings, special prosecutors and a press eager to ferret out corruption by one party in a presidential election, what we know about the fraud perpetrated by the Hillary team indeed rivals, in many ways, the seriousness and impact of Watergate.

Farah takes the opportunity to repeat his claim that Hillary, while working on the Watergate committee in the 1970s, "was fired by her boss, lifetime Democrat Jerry Zeifman, general counsel and chief of staff, for being a 'liar' and 'an unethical, dishonest lawyer.'" As we documented the last time Farah told this lie, Zeifman has admitted he didn't have the power to fire Hillary at the time, and there's no evidence she even was fired.

But, hey, nobody's ever accused Farah and WND of putting the facts before their right-wing, Hillary-hating agenda. Hating Hillary is always Job 1 at WND.


Posted by Terry K. at 12:58 AM EDT
Thursday, October 27, 2016
Fossil Fuel Bias: CNS' Starr Spins for the Oil Industry Again
Topic: CNSNews.com

CNSNews.com's fossil-fueled bias strikes again!

CNS reporter Penny Starr once again served as the docile vessel of oil interests for an Oct. 26 article in which she uncritically reported the results of a study by the oil industry-funded conservative Heritage Foundation:

President Barack Obama has said many times that we cannot “drill our way to lower gas prices.” But according to a Heritage Foundation report on the vast oil and gas resources in the United States, that is simply not true.

“Can we drill our way to lower gas prices? Yes, we can,” Kevin Dayaratna, senior statistician with the Heritage Foundation said on Tuesday of the report he co-authored with David Kreutzer and Nicolas Loris.

“The U.S. did drill its way to lower gas prices over the past several years, for both natural gas and gasoline, and broke the back of the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC) in the process,” the abstract of the report, Time to Unlock America's Vast Oil and Gas Resources, states.

“The doubling of U.S. oil production between 2008 and 2015 is an amazing story of American ingenuity, persistence, and, of course, drilling,” the abstract states. “The story is made more amazing by the fact that federal energy policy actively hindered this energy renaissance as it was taking place.

Of course, Starr can't be bothered to seek out any commentary from any renewable-fuels interests on Heritage's study -- that's not what a "news" organization whose parent, the Media Research Center, has a fellowship position endowed by T. Boone Pickens does, and that's not what Starr is being paid to do. And she's certainly not going to report Heritage's oil money, let alone the MRC's.

As we've documented, Starr is CNS' most prolific spinner for fossil fuel interests.


Posted by Terry K. at 9:53 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« November 2016 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL