ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Tuesday, June 5, 2012
NewsBusters: Paying Off Abusive Priests 'Fast and Economical'
Topic: NewsBusters

We've detailed how NewsBusters' Dave Pierre threw Jews under the bus to divert attention from Catholic Church sex abuse scandal. Now, Pierre is coming to defense of a bishop who paid off abusive priests rather than punish them for their misdeeds.

In a June 3 NewsBusters post, Pierre complains that the New York Times reported on then-Milwaukee archbishop Timothy Dolan's practice of paying abusive priests to leave the priesthood:

One frequent demand from Catholic Church abuse victims is that abusive clerics be laicized or removed from the priesthood as expeditiously and quickly as possible.

So if the Archdiocese of Milwaukee discovered a fast and economical way to make that happen, wouldn't that be a good thing for both victims and the Church? Not according to the New York Times' Laurie Goodstein.

In her latest Catholic Church-obsessed piece, Goodstein takes issue with the fact that New York's Cardinal Timothy Dolan, when he was the Archbishop of Milwaukee a while back, approved a number of $20,000 settlements to rid the Church of abusive priests in a more time-efficient and expeditious manner – without long, drawn-out canonical or civil proceedings.

Goodstein characterizes these settlements as "payoffs to sexually abusive priests" in an attempt to somehow besmirch Cardinal Dolan. In fact, these were settlement payments designed to save the Church and everyone involved the legal expenses and distraction of engaging in the protracted proceedings necessary to rid the Church of abusive priests.

But shouldn't these abusive priests have faced the criminal justice system for committing illegal acts? Shouldn't justice have been placed before expediency? Pierre makes no mention of what, if anything, the Milwaukee diocese under Dolan did for the victims of those priests.

Pierre doesn't answer those thorny ethical questions. He's too busy  trying to district from those thorny ethical questions by attacking others. First up is the group SNAP (Survivors Network of those Abused by Priests) gets bashed for highlighting the issue; Pierre calls SNAP "anti-Catholic" -- as if being sexually abused by a priest doesn't cause a person to question their faith -- and attacks its leader, David Clohessy, for purportedly having "unseemly contacts with contingency lawyers in Missouri."

(Pierre and NewsBusters have previously attacked Clohessy for bringing attention to the church's sexual abuse scandal.)

Then, Pierre distracts with sexual abuse scandals in schools:

Just a few months ago, the Los Angeles Unified School District paid $40,000 to a third-grade teacher accused of committing numerous lewd acts on children in exchange for him not appealing his firing.

Then there was the teacher in New York City who was accused of ogling eighth-grade girls and collected a whopping $100,049-a-year salary without setting foot in a classroom for over a decade.

In fact, such settlements happen in the education profession all the time.

Just because others do it doesn't make it right. If those school districts jumped off a bridge, does that mean the Catholic Church should too? That's the juvenile argument Pierre is making here.

Defending the Catholic Church is one thing. Defending it against all reason is another. Pierre has chosen the latter path.


Posted by Terry K. at 3:26 PM EDT
WND's Vox Day Joins Anti-Vaccine Bandwagon
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is continuing to have trouble letting go of the discredited mytn that vaccines cause autism.The latest contributor to the myth is Vox Day, in his June 3 WND column:

Vaccine advocates – although propagandists would be a more accurate term – often correctly claim that there is no scientific evidence proving that vaccines have ever killed anyone or caused autism. Therefore, they claim vaccines can be considered the cause of nothing but a cure for cancer, an end to war and the elimination of all human disease except that caused by dirty, unvaccinated children who are homeschooled by religious bigots. To even consider the mere possibility of questioning the intrinsic and perfect goodness of vaccines, any vaccine given for any reason, is to be not only anti-science, but personally responsible for murdering anyone who died of a disease that would have been prevented by vaccination.

[...]

The reason that the vaccine propagandist claim is correct is because there is also no scientific evidence that vaccines have not killed anyone or caused autism, because there is absolutely no valid scientific evidence on the matter. Most of the “science” in the studies that are widely cited by those who insist that vaccines are safe are simply statistical reviews, which involve as much use of actual science as polling former Playboy models. In the very few cases where an actual scientific experiment has been performed, the populations compared have not been between a vaccinated group and an unvaccinated control group, but rather two different groups that are both vaccinated to varying degrees.

The vaccine propagandists defend the failure of scientists to gather scientific evidence by begging the question. They insist that it would be unethical to permit a control group of children to go without vaccination, due to their assumption that the risks of vaccination are significantly outweighed by the dangers of the diseases vaccinated against. Thus, they perpetuate ignorance on the actual safety or danger of the current U.S. vaccine schedule.

Day goes on to argue that "It is estimated that between 90 percent and 99 percent of all vaccine-related events go unreported" because infant deaths reported as Sudden Infant Death Syndrome (SIDS) are actually because of vaccines.


Posted by Terry K. at 1:47 PM EDT
Send In The Clowns: LeBoutillier Interviews Ed Klein for Newsmax
Topic: Newsmax

Apparently, Donald Trump isn't the only person Newsmax will inflict John LeBoutillier on.

Newsmax has posted three clips so far of an interview clownish conspiracy theorist LeBoutillier has conducted with discredited Obama-bashing author Edward Klein:

  • A May 30 article builds up Klein's purported mainstream-m edia credentials by noting that he is "the former editor in chief of the New York Times Magazine, former foreign editor of Newsweek, and a contributing editor to Vanity Fair." Of course, Klein made clear his partisan intent in writing the book: "I think that the incompetence, the bungling incompetence married with the radical left-wing program is a toxic mix that Mitt Romney should use in this campaign. ... Because do we really want some incompetent to be back in the White House for another four years?"
  • A May 31 article, featuring another clip from the LeBoutillier interview, insisted that Klein's book "is buttressed by nearly 200 interviews, many of them with insiders who know Obama best." In fact, Media Matters points out that Klein's book "is filled with lazy research, bad writing, bizarre generalizations ("Political wives have always found something to complain about") and gossip forwarded by anonymous sources."
  • In a June 1 interview clip, Klein credits right-wing media outlets like Newsmax for promoting his book.

At no point, however, do any of these articles disclose the fact the Klein and LeBoutillier collaborated on a book last year, the self-published Obama-bashing novel "The Obama Identity," in which the pair feature "the foreskin of President Obama as a major plot point, along with birtherism, an incomprehensible plot, and the inclusion of every ludicrous conservative conspiracy about Obama."

Should an author who wrote such ludicrous things about Obama even be trusted to write a nonfictin book about him? Newsmax wants you to think so.


Posted by Terry K. at 10:08 AM EDT
Another WND-Klayman Lawsuit Goes Up In Flames
Topic: WorldNetDaily

Larry Klayman and WorldNetDaily are batting zero on the lawsuit front.

A June 4 WND article reports:

A federal judge in Washington, D.C., has dismissed WND’s $250 million lawsuit against Esquire magazine alleging damages for a false report that the WND Books expose “Where’s the Birth Certificate? The Case That Barack Obama Is Not Eligible To Be President” by Jerome Corsi had been recalled and repudiated by the publisher.

“The court’s decision is significantly flawed and intellectually dishonest,” said WND’s attorney in the case, Larry Klayman.

Klayman, founder of the D.C. watchdog group Judicial Watch, plans to appeal the ruling.

Judge Rosemary M. Collyer of the U.S. District Court in D.C. granted Esquire’s motion to dismiss based on D.C.’s anti-SLAPP law, which is designed to protect media and public figures from frivolous lawsuits.

[...]

Klayman, noting that the decision had been pending for nearly a year, said Collyer ignored three requests for a status conference. It was only after his team’s May 7 letter to the court’s chief judge, Royce Lamberth, he said, that Collyer “apparently commenced in haste to reach this decision, which was poorly reasoned as a matter of fact and law.”

“The decision was so poorly reasoned it rises to a level of negligence, if not a desire to dump the case because it is not palatable to the Washington establishment,” Klayman said.

For all of Klayman's ranting about the anti-SLAPP law, nowhere is he quoted commenting on the judge's key ruling in her dismissal -- namely, that Farah admitted the Esquire blog post was satire before it became "inconvenient" for him to do so:

About an hour after esquire.com issued the Blog Post, Mr. Farah told the Daily Caller that the Blog Post was “a very poorly executed parody.” Findikyan Decl., Ex. 28 (dailycaller.com post May 18, 2011 at 12:06 p.m.). In other words, Plaintiffs immediately recognized the satiric nature of the Blog Post. Mr. Farah also took to the radio airwaves immediately following the Blog Post to mock those who asked him for comment, saying, “are you guys serious? . . . You think I’m gonna pull a best-selling book off the shelves?” Id., Ex. 43 (WND.com post May 18, 2011 at 9:24 p.m.). Because later it became inconvenient to treat the Blog Post as satire cannot erase Plaintiffs’ own contemporaneous admission that it was so intended. Political satire can be, and often is, uncomfortable to its targets, but that does not render it any less satiric or any less an expression on a topic of public concern. The controversy surrounding President Obama’s birthplace reached such a crescendo prior to the release of his long-form birth certificate that it was dubbed the Birther Movement. That Movement had, and apparently continues to have, some committed proponents. Plaintiffs themselves played leadership roles in the Birther Movement, contributing hundreds of articles questioning the legitimacy of the Obama Presidency and enthusiastically advertising the Corsi Book.

The Blog Post itself bore indicia of its satiric nature. The page was tagged as “humor.” Findikyan Decl., Ex. 27 (esquire.com Politics Blog post May 18, 2011 at 10:50 a.m.). The Blog Post started with an exaggerated headline announcing in bold print “Breaking: Jerome Corsi’s Birther Book Pulled From Shelves!” Id. Real news does not usually contain an exclamation point and would not be reported on an opinion page. Further, the headline was accompanied by a logo of a siren, a symbol used by conservative Matt Drudge when commenting on current news to his readers. Id. The text asserted that Messrs. Corsi and Farah announced “plans to recall and pulp the entire 200,000 first printing run of the book” Id. The reference to a first run printing of “200,000 books” is an exaggerated number for a first printing. Also, the Blog Post refers to a fake book, alleged to be authored by Mr. Farah, called “Capricorn One: NASA, JFK, and the Great ‘Moon Landing’ Cover-Up.” Id. The book title alludes to “Capricorn One,” a 1978 movie starring O.J. Simpson and others about a government Mars landing hoax. Finally, the Blog Post includes absurd quotes, such as Mr. Farah’s alleged statement about his own Birther Movement views that “bullshit is bullshit.” Id. These clues reveal that the Blog Post was satire; Mr. Farah immediately recognized that it was.

This marks the second lawsuit by sue-happy defamer Klayman on WND's behalf that blew up in his face. In 2010, WND's Klayman-led $10 million lawsuit against the White House Correspondents Association because the WHCA wouldn't sell WND the number of tickets it demanded for the annual correspondents dinner was swiftly tossed out of court on a WHCA request for dismissal. Adding insult to injury, the copy of the order sent to Klayman's office was returned was returned to the court because it was "Not Deliverable as Addressed, Unable to Forward."

WND, Klayman and birthers extraordinare Jerome Corsi and Mara Zebest announced the lawsuit against esquire last year at a sparsely attended dog-and-pony show. When we asked about the WHCA lawsuit at that time, Klayman brusquely dismissed us, saying that "we decided not to pursue that." If the lawsuit was so unimportant to pursue, why bother filing it in the first place? (Besides publicity, that is.)

The fact that Klayman pursues dubious and time-consuming lawsuits for the purpose of [publicity shows you what kind of lawyer he is. Which is to say, the kind of lawyer who has trouble making a living as a sue-happy defamer.

Yet WND apparently has Klayman on retainer. Go figure.


Posted by Terry K. at 1:12 AM EDT
Monday, June 4, 2012
CNS Keeps Up Its Obsession Over Afghan Troop Deaths Under Obama
Topic: CNSNews.com

It's a new month, and you know what that means: a new Afghanistan body-count article from CNSNews.com's Edwin Mora.

There were 36 U.S. military casualties in Afghanistan reported for the month of May, marking the deadliest month for American forces so far in 2012.

The American soldiers’ death toll in May brought the total U.S. fatalities since the war started in October 2001 to 1,881, including 124 this year alone. Last month was also the deadliest May of the conflict, meaning the highest number casualties during May since the war began (see below).

When compared to the same period in 2011, the military deaths during the first five months of this year have decreased by about 20 percent, from 152 to 124.

For the 1,881 deaths that have occurred so far during the course of the decade-old war, 1,312, or an estimated 70 percent, have taken place since Barack Obama was inaugurated in January 2009.

As Mora has consistently done in using his body-count articles to politicize the Afghan war to bash President Obama, he disappears the fact that casualty rates were much higher at the peak of the Iraq War under President Bush. In fact, the words "BusH" and "Iraq" appear nowhere in Mora's article.

We've detailed how CNS' body-count reporting on Iraq prior to Obama's election was focused on the reduction in casualties.


Posted by Terry K. at 1:51 PM EDT
Obama Derangement Syndrome Watch, Wayne Allyn Root Edition
Topic: Newsmax

Obama is losing support like a sinking ship. The leaks are everywhere, among virtually every group.

Obama is living proof that familiarity breeds contempt. To really get to know Obama is to realize that his only real skill is giving speeches — with a teleprompter.

In this regard, Obama has a lot in common with Facebook. They are both all about hope and hype. But once you get to actually see the business model, there is nothing left to do but sell short.

Forget the polls. My gut instincts as a Vegas oddsmaker and common sense small businessman tell me this will be an historic landslide, and a world-class repudiation of Obama’s radical and risky socialist agenda.

It's Reagan-Carter all over again.

-- Wayne Allyn Root, May 31 Newsmax column

(Root has a chronic case of Obama derangement.)


Posted by Terry K. at 11:38 AM EDT
NewsBusters: Anyone Who Criticizes Catholic Film Is 'Elitist'
Topic: NewsBusters

As part of the Media Research Center's public relations campaign to promote the new film "For Greater Glory," about a Catholic martyr in Mexico, Scott Whitlock sneered in a June 1 NewsBusters post that any film critic who didn't like the film was nothing but an "elitist":

Elitist film critics at several big city papers, Friday, mocked the Christian-themed movie For Greater Glory as "catnip for crusaders," a movie that exploits the struggle for religious freedom with "maximum teary-eyed outrage."

Whitlock takes particular aim at Detroit News reviewer Tom Long, who in Whitlock's words "could barely hide his disinterest in the movie's subject matter." In fact, it's clear from Long's review that his complaint was that the movie gave him no reason to care:

[Director Dean Wright] succeeds in making enough noise, but what the noise is about is left pretty unclear. Why was the Mexican government, personified by Ruben Blades as President Plutarco Elias Calles, intent on secularizing Mexico? And why do we care?

We don't much. None of the characters here really catch fire, despite a cast that includes upcomer Oscar Issac, the venerable Peter O'Toole and (briefly) Eva Longoria.

Whitlock apparently doesn't understand what film critics do, one of which is judging how effectively a film conveys its message to those outside its intended audience. If a film is simply pushing emotional buttons and building set pieces and not making an effort to make viewers not already invested in the film's agenda care about what's going on, it is a failure at a certain level.

But Whitlock any everyone else at the MRC involved in its propagandistic promotion of the film don't care such things. They care only that a message that conforms to its right-wing was delivered.


Posted by Terry K. at 10:40 AM EDT
WND Teams Up With Alex Jones to Go On Bilderberg Patrol
Topic: WorldNetDaily

A June 2 WorldNetDaily article by Michael Thompson touts a gathering of "more than 1,000 protestors" outside the Washington-area convention center where the Bilderberg Group was meeting, "the secret conclave that gathers global leaders of finance and government."

Getting big play in Thompson's article his interview at the protest -- embedded in his article -- with Alex Jones, described only as a "radio personality" who "hosts the radio program 'The Alex Jones Show' and runs the popular news site Infowars.com."

Such a benign description obscures the fact that Jones is best known for peddling wild conspiracy theories

Jones got more WND play in a June 1 article by Timothy P. Dionisopoulos, who, like Thompson, benignly described Jones only as "the founder of the news website Infowars.com." Dionisopoulos ignored Jones' history of conspiracy theories, despite the headline of his article being "Who are these people protesting Bilderberg?"

WND's public embrace of Jones is mainly the result of conspiracy theory convergence -- WND has long obsessed about the Bilderbergers as well, and it sells a book titled "The True Story of the Bilderberg Group," which calls the group " a shadow government whose top priority is to erase the sovereignty of all nation-states and supplant them with global corporate control of their economies under the surveillance of 'an electronic global police state.'"


Posted by Terry K. at 12:48 AM EDT
Sunday, June 3, 2012
Meanwhile ...
Topic: Media Research Center

The Media Research Center's Tim Graham has been saying more, um, interesting things in non-MRC venues.

OneNewsNow reports (h/t Right Wing Watch) that Graham said of MSNBC: "They're not just anti-war; they're anti-military. ... In particular, they're anti-American military."

And Media Matters notes that Graham is upset that the "news media" won't report on the "interesting development" that Barack Obama "had these white girlfriends. And how exactly would the black women feel about Obama having white girlfriends?"Media Matters responds: "The real question is who exactly -- in the year 2012 -- would consider the fact that Obama dated white women to be 'an interesting development'?"

We've previously noted Graham making making similarly bizarre statements in non-MRC media last month.


Posted by Terry K. at 5:45 PM EDT
Updated: Sunday, June 3, 2012 5:48 PM EDT
CNS Publishes, Then Deletes, Anti-Obama Propaganda Piece
Topic: CNSNews.com

On June 1, CNSNews.com published the following "news" article by Patrick Burke that read more like a Romney campaign oppo-research hit piece:

President Barack Obama is holding six separate fundraisers in the Midwest on Friday, June 1 --  the same day the Labor Department reported the May unemployment rate ticked up to 8.2 percent from 8.1 percent.

On this day in 1984 -- when President Ronald Reagan also was running for re-election -- Reagan announced that the May unemployment rate had dropped to 7.4 percent.

When President Reagan announced the lower May unemployment rate on June 1, 1984, he was on his way, not to a fundraiser, but to Western Europe, to promote peace and democracy in the Cold War era.

"Some good news for the economy tonight," Peter Jennings, the late ABC News anchorman, announced on his June 1, 1984 broadcast, citing the drop in unemployment. Jennings noted that the unemployment rate was at its lowest level since 1981, and he called it "good political news for President Reagan."

"It means real people in every category of the labor force are going back to work." The report led the June 1, 1984 "World News Tonight" broadcast.

Upon arriving at Shannon Airport in Ireland on June 1, 1984 President Reagan delivered remarks, praising Irish heritage in the United States and expressing optimism for peace among democratic nations:

“We're beginning a mission to strengthen ties of friendship and cooperation among the world's leading democracies. It's our deepest hope and our earnest conviction that we can make genuine progress together toward a safer world, a more prosperous world, a far better world,” said Reagan.

Later that week, he visited Normandy Beach to commemorate the 40th anniversary of D-Day, and he also attended an economic summit in London.

On June 1, 2012, President Obama planned to speak at Honeywell -- an official presidential visit, which means taxpayers pay for his transportation.

According to the White House, he will deliver remarks "urging Congress to act on the 'To Do List'" -- legislation Obama favors and Republicans oppose.

Once the official Honeywell visit is over, President Obama will devote the rest of the day and evening to fundraisers, which the White House describes as "campaign events."

From the White House schedule for Friday, June 1, 2012:

1:15 PM - The President delivers remarks at a campaign event
1:50 PM - The President attends a campaign event
2:25 PM-  The President attends a campaign event
3:20 PM - The President departs Minneapolis, Minnesota en route to Chicago, Illinois
4:20 PM - The President arrives in Chicago, Illinois
6:10 PM - The President delivers remarks at a campaign event
7:25 PM - The President delivers remarks at a campaign event
8:55 PM - The President delivers remarks at a campaign event

But if you go to the page now, you'll find that the article has been deleted. The CNS tweet promoting the story is still live, though.

It's also still in Google cache, however, and it has been highlighted on other websites.

Here's a screenshot of the story -- note the "news" designator at the top:

Why did CNS delete this story? Perhaps because even CNS -- as rabidly anti-Obama as it is becoming, serving as the propaganda wing of the Media Research Center -- realized it couldn't ignore the blatantly partisan nature of Burke's "news" article.

There is no news value to Burke's piece; it exists only to attack the president and, by extension, promote Mitt Romney's Republican presidential campaign. As such, there's a potential conflict with federal laws governing 501(c)3 non-profit organizations, which forbids open advocacy for a political candidate. CNS is a division of the Media Research Center, which is a 501(c)3 group.

Does this mean that Terry Jeffrey and Co. will start to rein in its work as an anti-Obama propaganda mill? Unlikely, but we shall see.


Posted by Terry K. at 10:38 AM EDT
Saturday, June 2, 2012
MRC Unhappy That Discredited Anti-Abortion Activist Being Ignored
Topic: Media Research Center

"There is nothing more predictable than networks burying negative news about Planned Parenthood," Paul Wilson writes in a May 30 Media Research Center Culture & Media Institute article. And there's nothing more predictable than the MRC complaining that its pet right-wing causes aren't covered, no matter how specious or trivial.

Here's what Wilson is complaining about this time:

Pro-life organization Live Action recently came out with a disturbing video showing a Planned Parenthood staffer in Texas assisting a Live Action actor to obtain a sex-selection abortion. That practice is where a fetus is aborted if the child is discovered to be of a certain gender (usually female). The broadcast outlets have completely ignored the controversy: ABC, CBS, and NBC have not devoted a single second of their May 29 evening broadcasts and May 30 morning broadcasts to coverage of the recent Live Action videos.

Left-wing outlets have gone into damage control, spinning the Live Action sting as a manufactured controversy.

But that's the truth -- this truly is a manufactured controversy, peddled by a discredited activist. Live Action's Lila Rose -- an associate of even more discredited right-wing activist James O'Keefe -- has been caught making a series of entrapment videos featuring fake "patients" with the explicit purpose of smearing Planned Parenthood to the extent of running it out of business. Rose is not interested in facts, she's only interested in destroying Planned Parenthood by whatever means necessary.

That sordid history, of course, is not mention by Wilson. Nor does Wilson mention the fact that Rose's current crusade is a hoax as well -- there simply is no evidence of any widespread effort to abort fetuses due to gender.

Wilson complained again in a May 31 CMI post that the broadcast TV networks (thus conveniently factoring out Fox News) are continuing to ignore the bogus Live Action-manufactured scandal, while they "went ballistic"when it was announced that the Susan G. Komen Foundation "was going to cease allocating funds to Planned Parenthood," but then later "caved to intense media pressure and reinstated funding for Planned Parenthood."

The MRC complained about coverage of the Komen at the time. It baselessly accused Planned Parenthood of making "vicious attacks" against the Komen foundation, while also grousing about the indisputable fact that Komen's cutting of funding to Planned Parenthood was the result of "bullying by the right" -- hiding the fact that the MRC was one of those bullies.

Wilson also disingenuously ranted that "a taxpayer-funded organization" was "assisting the practice of sex-selection abortion." In fact, there was no "sex-selection abortion" because the patient was fake, and no tax money to Planned Parenthood pays for abortion.


Posted by Terry K. at 6:15 PM EDT
WND's Mercer: Black TSA Screeners Taking Revenge on White Passengers For Trayvon Martin, Or Something
Topic: WorldNetDaily

Ilana Mercer writes in her May 31 WorldNetDaily column, headlined "The TSA's Trayvon Martin revenge":

I did see a tall and handsome TSA worker working-over a little old man (aged 80, perhaps). The agent was black; his victim Caucasian. It looked as though the former was examining the hunched old man’s colostomy bag. It took the agent forever. He appeared to be enjoying himself.

I lingered as long as I could, to bear witness. The cruel ordeal was still under way when I left the scene, some 15 minutes later.

Dare I say it? The girl who – no doubt by fluke – did not violate my constitutional, Fourth Amendment rights to be free of “unreasonable searches and seizures” was Caucasian.

A previous flying experience saw me subjected to – what are the odds? – the ministrations of a large African-American woman, who summoned me with a crooked finger for a pat down. In no time at all, her giant digits were on my chest and between my legs.

Amassed online is a critical mass of images in which TSA workers, often minorities, are feeling up and humiliating the most vulnerable members of white America – kids, old men and women, often infirm and incapacitated.

[...]

At 72.4 percent of the population, whites represent a much larger subset of travelers than blacks and Latinos. Obscene overrepresentation of minorities in the federal workforce guarantees the ubiquity of the disturbing visuals described.

However, if the Trayvon Martin affair has taught us anything, it is that the racial hostility at the nation’s airport is likely for real.

Remember, Mercer still kinda misses apartheid.


Posted by Terry K. at 11:14 AM EDT
Friday, June 1, 2012
CNS Quotes Gay-Bashers To Crirticize Bill Opposing Gay Therapy
Topic: CNSNews.com

A May 31 CNSNews.com article by Melanie Hunter highlights a California Senate vote on a bill "to prohibit parents from seeking professional counseling for their children with the goal of preventing them from becoming homosexuals." Hunter's two main sources in criticizing the bill head anti-gay hate groups.

Hunter quotes Randy Thomasson, "president of SaveCalifornia.com, a pro-family group based in California," as claiming that the bill would "withhold emotional, mental, and physical help from a child who has been raped or molested, who, as a result of this physical and emotional exploitation, is confused about his or her sexual identity."

The Southern Poverty Law Center has designated Save California as a hate groupfor lying, defaming and spreading false propangada about the LGBT community. Thomasson even blamed a bullied and murdered gay teen for his own death by being open about his sexuality.

Hunter also quoted Paul Cameron, described as "a leading researcher and clinician and chairman of the Family Research Institute." CAmeron asserts that "“Sexual activities and sexual preferences, especially in the case of children, can be modified and changed. ... It is ethically wrong to prohibit parents from seeking and receiving professional assistance to help their own children with serious problems like this.”

As the SPLC details, Cameron's work as a "leading researcher" has been rejected by both the American Psychological Association and the American Sociological Association. We've noted how WorldNetDaily's Molotov Mitchell cited a discredited study to support his claim of a "20-year life expectancy gap between homosexual men and straight men."

When your main sources are haters and/or discredited, it's hard to make an actual news article, yet that's what Hunter tries to pass this off as.


Posted by Terry K. at 9:34 PM EDT
Ouch: Press Release Issuer Doesn't Think WND Is 'Credible'
Topic: WorldNetDaily

When a press-release mill decides you're not credible, you've got problems.

A May 30 WorldNetDaily article states that PRWeb, "the biggest press release factory in the world" has decided that WND is not “credible” and is a “biased source of news,” after an Obama-bashing group called BOPAC had a press release rejected purportedly for citing a WND article. Of course, any sentient being could tell you that.

Needless to say, WND took great umbrage at this. It declared that PRWeb had "set itself up as a new gatekeeper of political correctness and journalistic propriety," with added outrage and manhood-measuring from WND editor Joseph Farah:

PRWeb is owned by a publicly held company called Vocus, which doesn’t even include any editorial managers among its top executives.

“The question I have is who might Vocus or PRWeb have within its team with the journalistic credentials to make such a call,” wondered Farah. “I have more than 30 years of experience running major-market daily newspapers, doing investigative reporting, hosting a nationally syndicated talk-radio program, consulting with NBC and other major media outlets, teaching journalism at a major university. The WND editorial staff has hundreds of years of combined experiences like mine. Is there even one person at Vocus or PRWeb who has those kinds of credentials?”

Farah loves to beat his critics with his "journalistic credentials," as we found out (except that he learned we have journalistic credentials too).

WND followed up by trying to further spin things in a May 31 article making a vague claim that "WND has been officially accredited by the United Nations for all its departments and affiliates worldwide." WND offers no proof of this, despite claiming that "Confirmation has been delivered to the independent news site that the U.N. media accreditation department officially has approved WND’s letter and accompanying application." The rest of the article rehashes the PRWeb stuff.

The headline on the article states "U.N. recognizes WND as 'bona fide media,'" but that term appears nowhere in the article, quoted or otherwise.


Posted by Terry K. at 5:27 PM EDT
Updated: Friday, June 1, 2012 5:29 PM EDT
MRC Shocked To Discover Ed Schultz Is Liberal
Topic: Media Research Center

A May 30 Media Research Center "Media Reality Check" by Geoffrey Dickens makes thisshocking revelation, so shocking that he brought out the bold italic:

Tuesday’s recall election in Wisconsin marks the end point of MSNBC’s Ed Schultz’s 15 month-long mission to destroy Scott Walker. The conservative Republican governor’s attempt to fix that state’s budget crisis, by reigning in the public unions’ influence, sent Schultz on a rampage. The liberal talk show host turned his self-titled program, The Ed Show, into a hyper-partisan platform from which union activists, liberal journalists and Wisconsin state Democrats could join Schultz in his drive to oust the “radical” Walker out office.

From February 14, 2011 through May 18, 2012 anti-Walker guests dominated by a count of 237 (99.6%) to 1 (less than .5%). In that same span Schultz devoted a portion or a majority of 128 episodes to attacks on Walker.

In other words, the MRC has proved Schultz is liberal -- which Schultz has never denied.

Dickens goes on to make a false-equivalence argument:

Critics of cable news often suggest that MSNBC and Fox News Channel (FNC) are carbon copies of each other with FNC catering to the conservative side. However, over that same time period, Shultz’s 8 PM EDT time slot competitor -- FNC’s The O’Reilly Factor -- spent only 19 shows discussing Walker and those displayed a more balanced guest list with a total of 12 pro-Walker advocates (44%) to 8 (30%) Walker opponents, with 7 (26%) neutral voices.

Of course, Schultz's show and O'Reilly's show are not the same. A more direct parallel would be to Sean Hannity, whose Fox News show is shamelessly conservative. Then again, Bozell makes a weekly appearance on Hannity's show, and hannity makes sure that no alternate view to his complaints about "liberal bias" is allowed to intrude.

Speaking of Bozell, he devotes his June 1 column to further whining about Schultz's "full-throated advocacy of the Wisconsin union agenda." This shameless conservative hack dismisses Schultz as a "shameless liberal hack" and insists that "Fox looks much more objective than Ed Schultz." No mention of Hannity, of course.

 


Posted by Terry K. at 10:20 AM EDT
Updated: Saturday, June 2, 2012 9:47 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« June 2012 »
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Add ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch to Newsburst from CNET News.com