ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Wednesday, February 15, 2012
WND's Corsi Claims Investment Firm Fired Him Over Story He Wrote
Topic: WorldNetDaily

Over the past few days, WorldNetDaily's Jerome Corsi has been taking a break from birther conspiracy theories and kissing up to Joe Arpaio to peddle a claim from a former employee of the bank HSBC that the company took part in "an international money-laundering scheme." Corsi thought so much of thisstory that he appeared on Alex Jones' video webcast to promote it.

Now, according to a Feb. 14 WND article, Corsi is claiming that Gilford Securities, "a Manhattan investment firm that serves institutional and retail clients" where Corsi worked as a "senior managing director," has fired him over the HSBC story. Corsi, of course, is quick to blame the victim, and he offers no actual evidence that his dismissal is retaliation for the HSBC story:

Corsi said Gilford notified him Monday that it would file a U-5 form with the Financial Industry Regulatory Authority, or FINRA, to deregister him from the firm due to “corporate reorganization.”

Gilford Securities declined comment to WND.

Corsi said the firm is responding to his series of reports on the charges of former HSBC manager John Cruz. The whistleblower has provided WND with 1,000 pages of customer account records he claims are evidence of an international money-laundering scheme by HSBC, which reportedly is under investigation by a U.S. Senate committee.

“I was completely blindsided by the reaction of the firm to the HSBC stories,” Corsi said. “I thought Gilford would be proud that a member of the firm had sufficient courage to do the right thing – make public and report suspected money laundering activity when first hearing about or learning about credible allegations, regardless what firm the allegations involved.”

Corsi noted that he never made any accusations about Gilford and was not investigating anything related to the firm.

“I pointed out to Gilford that firing me could create a chilling atmosphere where others in the firm might think twice before reporting suspicions of money laundering,” he said.

We have no idea about the veracity of the HSBC story. We do, however, know about the veracity of Corsi, and that alone is enough to raise red flags about it.

Corsi has spent the past couple of years peddling his birther conspriacies, suppressing inconvenient facts in the process. Most recently, he has been cranking out hagiographic stories about Joe Arpaio in the apparent hope that his "cold case posse" will return a pro-birther result. Both of these are egregious journalistic violations.

This raises another question: Why was Corsi so poorly compensated as a WND "senior staff writer" that he had to get a second job? Is Joseph Farah really that cheap?And it's not like that Gilford appeared all that happy to be employing him; much of his WND work while employed at Gilford required a disclaimer that "The views, opinions, positions or strategies expressed by the author are his alone and do not necessarily reflect Gilford Securities Incorporated's views, opinions, positions or strategies."

Given that Corsi seemed to be spending a lot of his time running around the country peddling birther nonsense, when did he have time to do his job at Gilford?

Corsi and WND seem to have ignored, deliberately or otherwise, the possibility that Gilford got tired of having to associate itself with a nutjob like Corsi.

Both Corsi and WND have a track record that tells us we should not take this story at face value. Or anything that comes from them, really.


Posted by Terry K. at 3:05 PM EST
Updated: Wednesday, February 15, 2012 3:16 PM EST
MRC Still Complaining That Reporting on CPAC Uses the Word 'Conservative'
Topic: Media Research Center

Remember last weekend, when the MRC's Clay Waters was upset that the New York Times labeled a conservative gathering as a conservative and the conservatives who attended it conservative as well? He's still whining about it.

From Waters' Feb. 13 TimesWatch post:

New York Times reporter Jeff Zeleny reported Saturday from Mitt Romney’s speech to the annual Conservative Political Action Conference in D.C., “Romney’s Record as Governor Resumes Central Role in Nomination Fight,” and noted that Mitt Romney used the “conservative” label “at least 25 times during a 25-minute speech.” Funny Zeleny should mention that, considering a Friday Times report from CPAC contains 23 instances of the word  “conservative” in a 28-paragraph story, making it as popular a word choice as the conjunction “and.”

Zeleny's Saturday dispatch was only slightly less label-happy, using the word 12 times, not counting quoted material or the name of the conference itself. (Is the name Conservative Political Action Conference not a sufficient giveaway?)

This is the insight the MRC is paying Waters for?


Posted by Terry K. at 1:59 PM EST
AIM's Irvine Pretends Cliff Kincaid Doesn't Work For Him
Topic: Accuracy in Media

Accuracy in Media chairman Don Irvine uses a Feb. 12 blog post to promote Cliff Kincaid's campaign to return Glenn Beck to Fox News. Irvine describes Kincaid only as a "veteran journalist," adding, "In an interview at CPAC this weekend Kincaid told me of his concerns that Beck, who left Fox News last year and is now airing his own programming on the Internet on his subscriber based GBTV, was a victim of left-wing, George Soros-funded efforts to pressure Fox to part company with Beck."

Weirdly, Irvine fails to mention that Kincaid also works for AIM -- in fact, he's listed only behind Irvine on the AIM website's list of employees, where it's noted that he joined AIM in 1978.

Why would Irvine deny the obvious? We have no idea.


Posted by Terry K. at 9:43 AM EST
WND's Lamb Repeats Pipeline Jobs Myth
Topic: WorldNetDaily

Henry Lamb writes in a Feb. 10 WorldNetDaily attack on President Obama:

His adoring press amplified Obama’s criticism of the Republican-controlled House for not approving his jobs bill, which included a healthy tax increase. “We can’t wait,” was his cry to the public. He failed to mention that the Republican House had passed more than 20 jobs bills that the Democrat-controlled Senate refused even to consider. He failed to mention that more than 20,000 jobs were left awaiting only his approval on the Keystone Pipeline project — studied for more than three years by the EPA.

The idea that the Keystone XL pipeline would create "more than 20,000 jobs" has been roundly discredited. Those inflated numbers came from the pipelines builder; in fact, pipeline construction would create, at most, 6,000 jobs, and it would create a mere 50 permanent jobs.


Posted by Terry K. at 12:30 AM EST
Tuesday, February 14, 2012
NEW ARTICLE: (Don't) Tell the Truth!
Topic: Media Research Center
The Media Research Center's latest anti-"liberal media" campaign encourages truth-telling -- except when it comes to the scandals of conservative candidates like Newt Gingrich, in which case it wants the media to shut up. Read more >>

Posted by Terry K. at 2:59 PM EST
CNS Runs 8-Month-Old AP Story As New
Topic: CNSNews.com

On Feb. 13, CNSNews.com published an Associated Press article stating that "French lawmakers on Tuesday rejected a bill presented by the opposition Socialist Party seeking to legalize same-sex marriage, despite growing public support for gay rights."

Just one problem: That article came out eight months ago.

The ABC News website has the same article, dated June 14, 2011:

Note the change CNS made to the headline, putting "marriage" in scare quotes. It's unlikely that AP sent out the story that way, since the ABC version of the article has no such scare quotes. It's just another example of CNS adding right-wing bias to AP stories.

Posted by Terry K. at 11:48 AM EST
Jeffrey Abandons Journalism, Signs On to Anti-Obama Attack Effort
Topic: CNSNews.com

It's been clear for quite some time that Terry Jeffrey was turning CNSNews.com into nothing more than an anti-Obama attack machine. Now, Jeffrey's personal hatred of Obama has made the transition complete.

A Feb. 13 CNS article details how "A sweeping alliance of fiscal, social and national security conservatives and leaders of the Tea Party movement came together on Monday to denounce the attack that President Barack Obama has launched on the free exercise of religion by ordering virtually all Americans to buy health insurance plans that pay for sterilizations, contraceptives and abortifacients even if doing so forces them to act against their consciences and the teachings of their faith." It states:

Conservative journalists joining their voices in the cause include National Review Publisher Jack Fowler, American Spectator Publisher Al Regnery, Washington Examiner Editorial Page Editor Mark Tapscott, WND.com Editor Joseph Farah, Western Journalism Center President Floyd Brown, nationally syndicated columnist David Limbaugh, and the author of this article, who is also a nationally syndicated columnist.

Who is "the author of this article"? Terry Jeffrey.

In other words: Terry Jeffrey no longer cares about real journalism -- only destroying Obama. He appears to be hiding behind his status as a "nationally syndicated columnist," but he's also the editor-in-chief of a "news" organization, and there's no reason whatsoever not to think that Jeffrey will use that position to twist CNS' "news" reports to attack Obama and turn CNS even more anti-Obama than it already is.

This blatant bias, of course, means he not a "journalist" -- he's a propagandist. He has thrown in his lot with fellow propagandists, including third-rate hacks like Joseph Farah and Floyd Brown, who are even less associated with "journalism" than Jeffrey is.

If it wasn't obvious already, it is now: By joining forces with Farah to attack Obama, Jeffrey is bringing CNS down to the level of WorldNetDaily. Does this mean Jeffrey will be going birther soon?


Posted by Terry K. at 10:32 AM EST
WND's Washington Peddles More Ginsburg Falsehoods
Topic: WorldNetDaily

Ellis Washington calling Supreme Court Justice Ruth Bader Ginsburg a traitor over statement that Egypt should look to constitutions newer than that of the United States in drafting a new constitution -- based on an out-of-context statement while ignoring Ginsburg's praise of the Constitution in the remainder of her interview -- is far from the only instance of dishonesty in his Feb. 10 WorldNetDaily column.

Reacting to Ginsburg's praise of the South African constitution, Washington wrote:

Why would a member of America’s highest court, founded under the oldest, most venerated and imitated Constitution in the world, place another constitution above the U.S. Constitution on foreign soil? Why would she praise South Africa – a nation whose 46 years of racial apartheid (1948-94) amounted to Jim Crow, involuntary servitude and slavery of tens of millions of black Africans, Indians, coloreds and others, and whose constitution actually has much less human rights protections than the U.S. Constitution?

In fact, the current South African constitution was adopted in 1996, after apartheid had ended. Washington offers no evidence for his claim that it "has much less human rights protections than the U.S. Constitution."

Washington plucks another Ginsburg statement out of contexts, attacking Ginsburg's statement in a New York Times interview that "I had thought at the time Roe was decided, there was concern about population growth and particularly growth in populations that we don’t want to have too many of" as claiming that abortion was designed "reducing the number of social undesirables." In fact, Ginsburg was attributing that view to others, not herself.

Later in a rant about how "the diabolical lineage is self-evident: Sanger–Ginsburg–Obama," Washington cites "scientific studies exposing a direct link between women who had abortions and increased rates of breast cancer." In fact, actual scientists linked to the American Cancer Society and the National Cancer Institute have found no correlation between abortion and breast cancer.

Washington has a history of lying about Ginsburg.


Posted by Terry K. at 2:21 AM EST
Monday, February 13, 2012
NewsBusters' Sheppard Likens Al Sharpton to Jefferson Davis
Topic: NewsBusters

Noel Sheppard goes a bizarre rant in a Feb. 11 NewsBusters post over Al Sharpton's contention that a person's basic rights shouldn't be put to a vote.

Sheppard asserted that Sharpton's statement is "something that every American on both sides of the aisle should totally fear," adding:

As should be obvious, the discussion was dealing with the 9th Circuit Court in California striking down that state's Proposition 8 which made same sex marriages illegal.

National Review's Salam observed that the people's voice in such a controversial issue is essential in actually resolving the matter long term. Here we are almost 40 years after nine justices on the Supreme Court decided the fate of abortion in this country and we're still arguing about it.

As such, maybe citizens' views in such a contentious matter should be required to truly settle it.

When Sharpton said to conservative writer Reihan Salam that "if you had civil rights voted on, I'd be sitting in the back of the bus and with a bad eye driver you'd be sitting next to me. So don't think about voting for rights," Sheppard freaked out even more:

First off, that was a despicably cheap shot at the dark-skinned Salam who's the son of Bangladeshi immigrants. Sadly, liberals have no problem making racially-insensitive comments aimed at conservatives.

Of course, Jim Crow-era discrimination laws did not cover only blacks but anyone of dark skin, so Sharpton's remark is accurate. Sheppard did not mention whether he thinks his boss Brent Bozell's claim that President looks like a "skinny ghetto crackhead" was a similar "despicably cheap shot" at a "dark-skinned" man.

Sheppard continued:

But the rest of Sharpton's point was equally preposterous. The Civil Rights Act of 1964 was approved by both chambers of Congress with wide majorities. It passed 289 to 126 in the House and 73 to 27 in the Senate.

Although this didn't come to a popular vote across the nation, at least 535 members of Congress representing the wishes of the electorate decided on this groundbreaking piece of legislation.

That's a far cry from what happened Tuesday when three judges - not appointed by the people of California but instead hand-picked by governors - overruled the wishes of millions of citizens they're supposed to serve.

Sheppard did not say whether he opposed Brown v. Board of Education, the Supreme Court decision that desegregated public schools, because it was not put to a public vote. Nor does he explain why rights -- even basic rights such as those covered in the Civil Rights Act of 1964 -- should be granted only when "the majority" agrees they should be.

The capper of craziness, comes in an addition to the blog:

Update: Eagle-eyed Twitter follower @BrettBannor accurately notes that in his February 22, 1862, inaugural address, the Confederacy's Jefferson Davis also argued against "the tyranny of the majority." He was referring to the majority's wish to give slaves the right to be free.

I wonder if Sharpton would rail against "the tyranny of the majority" in this instance.

Yes, Sheppard is likening Sharpton to the president of the Confederacy. We can't even think of a response to that kind of stupidity.


Posted by Terry K. at 2:53 PM EST
Updated: Monday, February 13, 2012 2:55 PM EST
WND's Corsi Still Sucking Up to Arpaio
Topic: WorldNetDaily

As we've detailed, WorldNetDaily appears to be trying to buy a favorable outcome from Sheriff Joe Arpaio's "cold case posse" birther investigation through fawning coverage, raising money for the posse investigation, and even airbrushing him out of controversies to keep him from being besmirched by it.

Jerome Corsi has been Arpaio's chief fluffer at WND. What has he been up to lately?

A Jan. 27 article touted how an "Obama supporter" was arrested for making a threat against Arpaio. Corsi was spoon-fed that claim from Arpaio himself: "The Maricopa County Sheriff’s Office in a press release Friday revealed that the suspect’s Internet postings indicate he is an avid supporter of Obama and that Arpaio’s ongoing investigation into the legitimacy of Obama’s birth certificate may be behind the threat to kill the sheriff." Corsi soes not offer any evidence to substantiate the claim.

Corsi proclaimed in a Feb. 6 article that Arpaio "told WND today his office has scheduled a news conference in Phoenix for March 1 to release findings of the Cold Case Posse that has been investigating Barack Obama’s birth certificate and eligibility to be president." Corsi did not disclose that he "spent 18 hours over a two-day period" testifying before the posse, nor has he indicated that the posse has ever taken testimony from people who were not birther conspiracists like himself. Corsi conculdes the article with a solicitation for donations to the posse.

Speaking of donations, WND has now sent out a total of seven emails to date to members of its mailing list begging for donations. The solicitation is in the form of a letter from WND editor Joseph Farah in which he claims that the posse investigaion "is likely our last chance to get to the truth about Obama and to restore constitutional integrity to our political system."

That wording tells us that Farah, Corsi and WND believe the investigation will be rigged in favor of birthers -- and that WND's sucking up to Arpaio is designed to help ensure that result.

Most people would call that bribery. What does WND call it?


Posted by Terry K. at 1:16 PM EST
More Bozell Jerkiness: Mocking A Writer He Disagrees With
Topic: Media Research Center

Brent Bozell was already exhibiting signs this past week of petulant jerkiness even before he pulled his Media Research Center out of CPAC in a snit over not being given a speaking slot he deemed beneath his supposed prominence.

On the Feb. 9 edition of Sean Hannity's Fox News show -- where he appears weekly to rehash right-wing anti-media talking points without fear of being contradicted by reality or a guest with opposing views, something Bozell is deathly afraid of -- Bozell did a childish mocking imitation of a Washington Post writer who wrote something he didn't like.

Does all of this, on top of last month's declaraion that President Obama looks like a "skinny ghetto crackhead," mean that the great Bozell meltdown we predicted a few years back is kicking in at last?


Posted by Terry K. at 8:35 AM EST
WND Takes Ginsburg Out of Context In Order to Call Her A Traitor
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is in full manufactured-freakout mode vover a statement by Supreme Court Justice Ruth Bader Ginsburg that Egypt should look to constitutions newer than that of the United States in drafting a new constitution.

Joseph Farah called for Ginsburg's impeachment in his Feb. 10 WND column:

These quotes are nothing short of scandalous. They are borderline treasonous. But they also illustrate an absolute contempt for the U.S. Constitution – the one document Supreme Court justices are to use as their scale of justice.

But what should we expect from an old, bitter former political director of the American Civil Liberties Union?

[...]

The House of Representatives is today dominated by Republicans. And one brave person among the 241 of them should push for impeachment of Ginsburg based on her poor record and her flagrantly anti-constitutional position on the court. She is an embarrassment to the USA and for what it stands.

Ellis Washington -- who Washington has a history of lying about Ginsburg -- declared in his Feb. 10 column that Ginsburg was "anti-American," adding that "In my opinion Justice Ginsburg’s actions were tantamount to treason."

Both Farah and Washington, however, are plucking a single state by Ginsburg out of context and deliberately ignoring what she said in the rest of the 18-minute interview -- namely, that she spoke in defense of the Constitition.

Here's some of what Ginsburg said that Farah and Washington don't want you to know:

GINSBURG:  And the next will be the drafting of a constitution. Now I can't speak about what the Egyptian experience should be, because I'm operating under a rather old Constitution. The United States in comparison to Egypt is a very new nation, and yet we have the oldest written Constitution still enforced in the world. And it's a Constitution that starts out with three wonderful words: It's we the people. And so that's the motivating idea, is that the government is formed with the consent of the people and it should serve the interests of the people and not just, of all of the people and not just some of them.

[...]

One of my favorite provisions in our Constitution is the one that says that government shall not deny to any person the equal protection of the laws. 

[...]

We were just tremendously fortunate in the United States that the men who met in Philadelphia were very wise. 

[...]

So it's, the, the wisdom of the framers, they wrote in general terms, so they wrote, "no person shall be denied due process of law." 

This is the person Farah and Washington want to impeach as a traitor. Either they are very stupid, or they are trying to manufacture outrage to gain a few readers.


Posted by Terry K. at 12:53 AM EST
Sunday, February 12, 2012
MRC Loves Story of Kennedy Affair, But Shut Down Questions Over Gingrich's Affair
Topic: Media Research Center

After the revelation that President John Kennedy used then-19-year-old White House intern Mimi Alford as a mistress, the Media Research Center has enjoyed reporting on it:

  • Brent Baker claimed that NBC's Brian Williams "conveyed the distress of JFK sycophants in his audience" over Alford's book on the affair, adding, "Apparently, covering up for Kennedy for 50 years is not long enough for the viewers of a network which employs people who write embarrassingly obsequious books like Jack Kennedy: Elusive Hero."
  • Kyle Drennen highlighted Alford's "revealing interview" promoting her book and criticized those who gave "a sycophantic defense of the womanizing president."
  • Drennen claimed that NBC's Ann Curry "fretted over" Alford "sharing unflattering details about the late president."
  • Tim Graham complained that Barbara Walters was being a "shameless public hypocrite" for doing a book on the affair.
  • Mike Bates declared, "Herman Cain, Newt Gingrich, and Bill Clinton shouldn't even be mentioned in the same context. They've never been accused of jetting women in for their satisfaction. Of directing girls to have sex with other men while they watched. Of forcing a woman to inhale a sex drug."

But when it came to an affair involving a Republican politician, the MRC wanted to shut down all discussion of it.

As se've documented, MRC chief Brent Bozell ran to the defense of Newt Gingrich when one of his ex-wives came forward to talk about his adultery, declaring it to be "systematic character assassination" and an "October Surprise of the worst sort" even though nobody has disputed the basic facts of the case. Further, the MRC also dismissed Marianne Gingrich as "bitter," suggesting she can't be trusted when, again, no one has forwarded any evidence to contradict her.

So, the MRC has no problem talking about politicians' affairs -- as long as that politician isn't a conservative. How that furthers the MRC's hollow campaign to "tell the truth," we have no idea.


Posted by Terry K. at 10:20 AM EST
Updated: Sunday, February 12, 2012 9:36 PM EST
Shocker: Newsmax Conducts Friendly Interview With Romney
Topic: Newsmax

Given Newsmax's repeated attacks on Mitt Romney -- as part of being in the tank for Newt Gingrich -- you'd think that when it got Romney alone for an interivew, it would go heavy and hostile.

But Newsmax's Feb. 10 interview with Romney is  pretty tame. Kathleen Walter tosses mostly softballs; some potentially controversial issues are raised, such as Romney's commitment to conservatism and concerns about negative campaigning, but Walter frames them, as the rest of the questions, in a open-ended, how-do-you-respond format. That allows Romney to give a largely canned answer, and Walter doesn't probe Romney further, simply moving on to the next question.

So, why is Newsmax being nice to Romney all of a sudden? Is it preparing for the apparent inevitability of Romney being the nominee and the shilling it will eventually do for him in the fall campaign? After all, Newsmax quickly flip-flopped in the 2010 Florida governor's race, bashing the Republican who ran against its preferred candidate then, when the preferred candidate lost, supported the winner during the general election and ignored all the nasty things it said about him during the primary.


Posted by Terry K. at 12:07 AM EST
Saturday, February 11, 2012
MRC Complains That NY Times Article On CPAC Uses The Word 'Conservative'
Topic: Media Research Center

We are not making this up. From a Feb. 10 NewsBusters post by Clay Waters:

New York Times reporters Michael Shear (pictured) and Erik Eckholm filed an 1,189-word dispatch Friday from the Conservative Political Action Conference, the conservapalooza held annually in Washington, D.C. Perhaps caught up in the excitement, the reporters committed some amusing label overload: “Romney Takes Conservative Leaders’ Questions in Bid to ‘Reconnect’” contains 22 examples of the word “conservative,” the headline making 23.

Fifteen of those 22 incidents are descriptions of groups and individuals by the reporters themselves. By way of comparison, the common conjunction “and” appears 24 times.

That's right -- Waters is complaining that a story on a gathering of conservatives -- which has the word  "conservative" in its name -- uses the word "conservative."

The MRC has made this sort of nonsensical complaint before. 


Posted by Terry K. at 11:00 AM EST

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« February 2012 »
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Add ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch to Newsburst from CNET News.com