ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Friday, May 20, 2011
Liberal (And Gay) Derangement Syndrome Watch
Topic: CNSNews.com

Still, liberals - or “progressives,” as they prefer to be called - persist in laboring under an embarrassing misconception: They honestly believe they remain the nonconformists. It’s precious.

In fact, today’s liberals are nothing of the sort. They compliantly conform - like little windup, patchouli-daubed lemmings - to a carnival-prize caricature of what they imagine nonconformity to look like. You know, the usual stuff: neo-Marxism, environmentalist activism, sexual relativism, big-government nanny statism, an actions-without-consequences rendering of reproductive rights, and other such populist nonsense. Simply put, today’s progressive nonconformist conforms.

Indeed, the “Stepford Wives” have become the “Stepford Lesbians.” The prudish, judgmental church lady has swapped spots with the easy - yet somehow self-righteous - birth-bashing feminist.

-- Matt Barber, May 20 CNSNews.com column


Posted by Terry K. at 11:36 AM EDT
WND's Klein Attacks Father of Dead Israeli Soldier
Topic: WorldNetDaily

In a May 19 WorldNetDaily article, Aaron Klein expresses his offense at the two examples President Obama cited in his Middle East speech, complaining hat Obama "compared an Israeli who died in a Hamas terrorist attack that targeted civilians to three Palestinian girls killed in an Israeli anti-terror operation in which Hamas had reportedly shot at Israeli forces from near the girls' home, drawing return fire."

But complaining about purported false equivalence wasn't enough for Klein. He also attacked the father of the dead Israeli as "far-left":

The Israeli father whose son was killed by Hamas, as referenced by Obama, was Yitzhak Frankenthal, the founder of a far-left Israeli group that blames Israeli "occupation" for Palestinian terrorism.

Frankenthal's son, Arik, was 19 years old when he was shot in a drive-by Hamas terror attack in July 1994.

The "far-left Israeli group" Klein is apparently referring to is the Arik Foundation. Contrary to Klein's claim, though, blaming Palestinian terrorism on Israeli occupation is a cherry-picked oversimplification of the foundation's views. From its website:

The Arik Institute was established to resolve the reactions of repression and denial among both the Israeli and Palestinian populations.

Among the Israeli public, these reactions are most apparent regarding the meanings of occupation. The occupation is perceived by Israel (and the world) as an unavoidable counter-measure. The perception of occupation as the worst form of terror is fundamental, yet nearly inexistent. An absurd situation has arisen as a result, whereby Israel is being perceived as the victim of the current conflict, while those that oppose Israel 's policies are labeled terrorists.

Among the Palestinian public, repression and denial is apparent in regards to empathizing Israel 's need to be assured, beyond doubt, that Palestinians are willing to live harmoniously side-by-side with Israel and that they would in fact do so - if given an independent Palestinian state.

The Arik Institute has defined three main goals that guide its activities:

  1. To bring Palestinians - advocates of peace and reconciliation - into the limelight of Israeli society (and possibly the global society) in an effort to promote reconciliation and peace. This is the purpose of the Joint Palestinian-Israeli Peace-Force, or J.P.I, for short.
  2. To arouse Israeli and global awareness regarding the tragic consequences of the occupation and the effects it has on Israeli, Palestinian and global societies. The Institute acts to achieve this goal via P.R. campaigns, educational activities and the Internet.
  3. To act within the Palestinian public, and promote an awareness among Palestinians regarding the psychological, security and political assurances that are necessities to the Israeli public.

The Institute does not, under any circumstances, meddle with political questions such as what the layout of the future borders should be, what is to be done with Palestinian refugees and other central issues currently highlighted by the Middle East conflict and its political discourse.
We do not deal with these issues because we are not interested in affiliating political connotations to universal values such as Peace, Tolerance or Reconciliation. We do, however, both applaud and support whichever political entity that promotes reconciliation, and that strives to achieve peace.

Klein curiously fails to mention that Arik Frankenthal was a soldier in the Israeli military at the time he was killed. Klein also describes Arik as the victim of "a drive-by Hamas terror attack"; but according to his bio on the Arik Foundation website, Arik hitched a ride in a vehicle whose occupants were "wearing Yarmulkes and speaking a fluent Hebrew" but who turned out to be members of Hamas, and "during the ensuing struggle Arik was killed by the terrorists' fire."

Klein, it seems, can't be bothered with accuracy when it comes to writing about those who conflict with his right-wing agenda.


Posted by Terry K. at 10:45 AM EDT
Updated: Friday, May 20, 2011 12:07 PM EDT
WND's Bogus Freak-Out Over Alert Plan
Topic: WorldNetDaily

Andrea Shea King does her best to make it sound scary in a May 16 WorldNetDaily article:

Your attention please. This IS an alert …

… about a federal PLAN that has stirred up considerable controversy in a climate of deep distrust of Washington, D.C.

Some are comparing "The PLAN" to the ubiquitous "Big Brother telescreen" that ruled the lives of those who lived in the nightmarish world of George Orwell's "1984."

Fast forward to 2011 technology that gives our so-called texter-in-chief the ability to bring Big Brother to your cell phone. When President Obama wants your attention, he will have it. Presented innocuously to the American public as a personal alert on your cell phone to warn of a crisis, the PLAN, or Personal Localized Alerting Network, will sound an alert – or the president will send you a message – whether you want it or not.

Just one little thing that King doesn't mention: The PLAN was implemented as a result of legislation introduced by GOP Sen. Jim DeMint that was overwhelmingly passed by a Republican-controlled Congress in 2006 and accompanied by an executive order signed by President Bush.

Funny, we don't remember King complaining about it then.


Posted by Terry K. at 1:33 AM EDT
Gainor's Attacks On Soros Fall Flat
Topic: Media Research Center

As an apparent part of the Media Research Center's anti-George Soros fundraising campaign (which takes Soros out of context), MRC official Dan Gainor is penning a multi-part series on Soros' alleged links to various media figures and organizations. But Gainor's attacks miss the mark due to his selective reading of the facts.

In his first installment, Gainor bashed ProPublica for taking money from Soros' Open Society Foundations, but he undermines his own attack by conceding that "ProPublica stories are thoroughly researched by top-notch staffers who used to work at some of the biggest news outlets in the nation." If the stories are well-researched (so much so that they win Pulitzers), what's the beef? Complaining that "the topics are almost laughably left-wing" doesn't exactly cut it.

Plus, as Media Matters points out, the same six-degrees-of-separation logic Gainor uses to attack supposedly liberal journalists and organizations can also be used to tie Soros to Fox News. Gainor probably doesn't want to do that.

Gainor gave it another shot in a May 18 column, grumbling that "Since 2003, Soros has spent more than $48 million funding media properties, including the infrastructure of news -- journalism schools, investigative journalism and even industry organizations." Unmentioned by Gainor: That figure is dwarfed by what conservative moneybags spend to prop up their media properties.

For instance, the New York Post is a perennial money-loser, having lost $70 million in 2009 alone. Yet it remains in business because its losses are absorbed by its owner, Rupert Murdoch's News Corp. The Washington Times has never made money, and Sun Myung Moon has spent at least $1.7 billion to prop it up over its nearly 30 years of existence. And the Washington Examiner, owned by billionaire Philip Anschutz, is a presumed money pit as well, given the unhealthy market for newspapers, its mostly-free distribution model, and the big bucks it is presumably paying the big-name conservative it lured to write for it.

Soros' $48 million over eight years to multiple organizations is handily beaten by what one right-wing billionaire spends to keep one conservative newspaper in business for one year. That pretty much demolishes Gainor's point.

Still, this is a rant, not real research (just like the rest of the MRC), so Gainor feels compelled to say things like this:

Imagine if conservative media punching bags David and Charles Koch had this many connections to journalists. Even if the Kochs could find journalists willing to support conservative media (doubtful), they would be skewered by the left.

Imagine if Gainor had disclosed that his employer has received funding from Koch-connected foundations.

Gainor also goes on a tear about the Center for Public Integrity, which claims is "possibly even more left-wing" than the Huffington Post. But who has been running CPI the past year and a half? John Solomon, the former editor of, yes, Sun Myung Moon's Washington Times. That's hardly the kind of hire that would be made by an organization that is "possibly even more left-wing" than the Huffington Post.

Gainor clearly wants his Soros-bashing to be taken seriously, but this kind of shoddy reporting pretty much ensures that it won't be outside of the right-wing echo chamber.


Posted by Terry K. at 1:04 AM EDT
Thursday, May 19, 2011
What Happened The Last Time WND Tried To Sue Someone?
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily's threat to take legal action against Esquire magazine over its satire of WND and Jerome Corsi's birther book got us to wondering: What happened with WND's last big lawsuit?

Last year, WND threw a fit because the White House Correspondents Association wouldn't sell it the number of tickets it demanded in order to promote Les Kinsolving's nepotistic bio, at first trying to intimidate the WHCA into giving it the tickets it wanted, and then filing a $10 million lawsuit against the WHCA claiming "arm to its business and other relationships" because of the refusal to accede to WND's demands.

One curious thing about the WND story announcing the lawsuit: It never reported in which court the suit was filed. We've since learned it was the District of Columbia Superior Court. 

Another curious thing: That story was pretty much the last we heard about the lawsuit, aside from attorney and WND columnist Larry Klayman's threat to add the White House to it. That's because the suit was dismissed almost immediately.

According to DC Superior Court records (case No. 2010-CA-002364), Klayman filed the case on April 13, 2010. On May 3, 2010, the WHCA filed a motion for dismissal, which was granted on June 22. The case was slapped down just over two months after its filing.

Adding insult to injury, the copy of the order sent to Klayman's office was returned was returned to the court because it was "Not Deliverable as Addressed, Unable to Forward."

No wonder WND didn't want to talk about it anymore.

WND has had a horrible record in court of late; in addition to the swift dismissal of the WHCA case, it was forced to admit that its series of articles attacking Al Gore and his associates, particularly Clark Jones, prior to the 2000 presidential election contained claims that no witness or documentation could verify, prompting an abrupt out-of-court settlement just before a trial in the case was to begin after seven years of litigation.

With that record -- as well as the history of legal opinion that gives broad protection to satire -- WND might want to think twice before suing Esquire. But given that lawsuit-happy Klayman is apparent WND's attorney of choice, thinking before acting is not necessarily WND's strong suit.

(h/t reader L.C.)

UPDATE: Looks like WND editor Joseph Farah is all in on suing Esquire. From a May 19 article:

"I have concluded with attorneys who say we have an excellent chance of winning a lawsuit or lawsuits for the reckless disregard for the truth demonstrated by Mark Warren, Esquire and the Hearst Corporation in this matter," said Farah. "Personally, I think we should set our sights on taking ownership of Esquire. I think that would be a fair settlement. Obviously the magazine is in dire need of professional management."

So, will WND retain Klayman again, or will he bring in Gary Kreep of the right-wing U.S. Justice Foundation?


Posted by Terry K. at 6:40 PM EDT
Updated: Thursday, May 19, 2011 10:54 PM EDT
NEW ARTICLE: Anonymously Yours, Aaron Klein
Topic: WorldNetDaily
The WorldNetDaily reporter bases a surprising amount of his work on claims from people he won't name and can't be verified -- that is, when he's not busy obsessing over George Soros. Read more >>

Posted by Terry K. at 11:22 AM EDT
WND, Corsi Play The Victim To Promote Birther Book
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is in full victimization mode over Jerome Corsi's birther book.

A May 18 article sets the stage by portraying itself as a target of the White House over the book: "Why is the White House in full defense mode against a book by a small publisher contending Barack Obama is not legally eligible to be president?"

The White House, of course, is not in defense mode at all; it's merely pointing out Corsi's documented lack of credibility by selling T-shirts with Obama's picture that say "Born in the USA."

WND takes weird offense to the Obama camp pointing out that Corsi claimed that Obama is a "secret Muslim," issuing a very specific denial:

For instance, not only did Corsi not state in "The Obama Nation" that the president is a secret Muslim, he said the opposite. In advice to John McCain's campaign, Corsi offered that it would be unwise to make that claim, because one can't "read another person's soul."

But Corsi's book cited as one of its sources a blog post with the headline "Barack Hussein Obama was Muslim for 31 Years." And just last fall at WND's "Taking America Back" conference, Corsi asserted, "That [Obama's] not a Muslim and that he was born in the United States are both lies." So Corsi clearly believes that Obama is a secret Muslim, no matter what WND says.

What WND has not seen fit to address yet, however, are the dubious sources Corsi cites in his book. One source is self-proclaimed "pro-white" radio host James Edwards, who claims that he "was happy to oblige and work behind-the-scenes with both Dr. Corsi and World Net Daily on this matter."

Edwards' show, if you'll recall, was the launching pad for Tim Adams' unsubstantiated claims about Obama's birth certificate; Edwards was broadcasting at the time from from the national conference of the Council of Conservative Citizens, described by the Southern Poverty Law Center as a "white supremacist" "hate group," and by the Anti-Defamation League as having a "white supremacy, white separatism" ideology. Corsi has previously appeared on Edwards' show.

Media Matters details many more problems with Corsi's book, including an appearance by anti-Semitic nutjob Andy Martin.

Will Corsi address those questions and deficiencies, or will he and WND continue to tilt at the White House for the sake of selling more books?


Posted by Terry K. at 2:47 AM EDT
Flashback: MRC Minimized Groping Allegations Against Schwarzenegger
Topic: Media Research Center

This week's revelation that Arnold Schwarzenegger has a secret love child caused us to wonder (h/t Romenesko): What did the Media Research Center do in 2003 when the Los Angeles Times reported on Schwarzenegger's boorish behavior with women prior to the special election in which he was elected California governor?

Exactly what you'd imagine the MRC would do: minimization and misdirection.

An Oct. 3, 2003, MRC CyberAlert item complained that no network news stories about the incidents "made any suggestion about anything being wrong with the timing of the story, dealing with claims going back 28 years, coming less than a week before the California gubernatorial recall vote." Responding to one report's statement that "Schwarzenegger may be battling yet another opponent: his past," Brent Baker huffed: "More like the media are his most dangerous opponent."

Another CyberAlert item the same day went for full minimization and misdirection, attacking NBC's Tom Brokaw for not reporting on the questionable rape allegations by Juanita Broaddrick against Bill Clinton but he "jumped right on the Los Angeles Times story about Arnold Schwarzenegger’s inappropriate sexual advances, going back to 1975, three years before the Broaddrick claim, and which fell far short of rape." Baker went on to be annoyed that an NBC reporter gave "credibility to another allegation she had no ability to verify" -- as if Baker wasn't doing the very same thing with Broaddrick.

Yet another CyberAlert item howled about "double standards and some hypocrisy in jumping on the allegations about Arnold Schwarzenegger’s inappropriate sexual advances when those same journalists and outlets delayed or downplayed the more serious Juanita Broaddrick charge that Bill Clinton raped her and, in late 1993, the Arkansas troopers’ claims about procuring women for Bill Clinton -- stories which both broke no where near election time and, therefore, the media should have been less reticent to report than a charge raised days before balloting."

Of course, as we've detailed, the claims the troopers made fell apart under sworn testimony -- something Baker didn't tell his readers. By contrast the groping claims against Schwarzenegger have not been discredited, and even the MRC never attacked the particulars of the allegations.

That item went on to quote MRC's Tim Graham:

 While the Los Angeles Times laid out its investigation of Arnold Schwarzenegger’s alleged sexual harassment, the Times isn’t always interested in running last-minute exposes that have the potential to derail a political campaign. In 1999, the New York Times recalled allegations that Gov. Bill Clinton may have raped Juanita Broaddrick: “The allegation was passed on to reporters for the Los Angeles Times and The New York Times in the waning days of the 1992 presidential campaign. Regarding it as the kind of toxic waste traditionally dumped just before Election Day, both newspapers passed on the story.”

Actually, according to "The Hunting of the President" by Gene Lyons and Joe Conason, Broaddrick refused to talk to a Los Angeles Times reporter in 1992, and she has a documented history of telling many contradictory claims over the years regarding the alleged incident. That's why the media stayed away from it. Graham, however, has no apparent problem with Broaddrick's inconsistencies.

This was all summed up in an Oct. 6, 2003, "Media Reality Check" by Rich Noyes, who asserted that "The same broadcast networks that flinched when faced with credible charges that Democratic darling Bill Clinton actually raped a woman during his 1978 Arkansas gubernatorial campaign are scrambling to give free airtime to women who charge Schwarzenegger with unwanted groping." Like Baker, Noyes doesn't challenge the credibility of Schwarzenegger's accusers and, in calling Broaddrick's accusation "credible," ignores her history of contradictory statements. 

An Oct. 7, 2003, CyberAlert item by Baker complained that "NBC’s morning team kept repeating that '15 women' now accuse Schwarzenegger, as if the number of accusers were more important than the truth of the accusations." Baker added regarding an interview Schwarzenegger did with ABC: "What Arnold didn’t know before answering is that a Nexis search didn’t find the words 'serial groper' or 'serial abuser of women' in the archive of ABC News transcripts at any time during the Clinton years."

In short: the MRC was much more interested in pushing its right-wing "liberal bias" agenda and protecting a Republican candidate's chances of victory than it was about the truth. Things don't change much, do they?

UPDATE: It appears the MRC is sticking to its whitewashing. A May 19 NewsBusters post by Kyle Drennen calls the 2003 stories on Schwarzenegger "smears."


Posted by Terry K. at 1:35 AM EDT
Updated: Thursday, May 19, 2011 4:49 PM EDT
Wednesday, May 18, 2011
WND Not Finding Humor in Equire Satire Piece
Topic: WorldNetDaily

WorldNetDaily is absolutely livid about a Esquire parody blog post claiming that WND is pulling Jerome Corsi's anti-Obama birther book "Where's the Birth Certificate?" out of stores.

A May 18 WND article assailed the blog post as "a completely fabricated news story" that is prompting editor Joseph Farah to descend even further into conspiracy mode by blaming the Obama White House for it:

WND founder and CEO Joseph Farah confirmed he never spoke to Esquire. "Never uttered these words or anything remotely resembling them to anyone. It is a complete fabrication."

He said, "The book is selling briskly. I am 100 percent behind it. This has all the earmarkings of a White House dirty trick – but, of course, only the Nixon administration was capable of dirty tricks like that, according to our watchdog media."

[...]

Farah said the Esquire attack is "a prima facie example of libel and attempt at restraint of trade."

"This is an astonishingly reckless report by a company that has demonstrated its total disregard for the truth," said Farah. "I don't know who Esquire's anonymous sources are, but I can only guess that their address is 1600 Pennsylvania Avenue."

Farah surmised Esquire will claim the article is parody, but he points out that news organizations around the world were contacting him within minutes of its posting on the Internet, with some of them in doubt as to the veracity of the report.

The article includes fictional quotes from Farah and Corsi – neither of whom ever spoke to Esquire or were asked for comment.

"We are exploring our legal options right now," said Farah. "There is no question of damages from this irresponsible attack. This book was released yesterday. Our author is in day two of a media tour. This report is playing havoc with a bestselling book – and there is little question that is the intent."

Of course, WND doesn't really have many legal options here. The Esquire post was tagged as "humor," and it clearly went beyond the bounds of absurdity by claiming Corsi also wrote a book on "the Great 'Moon Landing' Cover-Up" and its so-called undercover "source at WND" as a foul-mouthed lout. (We assume that the only WND employee permitted to engaged in foul-mouthed tirades is Farah himself.)

Esquire has since appended an editor's note to the blog post:

We committed satire this morning to point out the problems with selling and marketing a book that has had its core premise and reason to exist gutted by the news cycle, several weeks in advance of publication. Are its author and publisher chastened? Well, no. They double down, and accuse the President of the United States of perpetrating a fraud on the world by having released a forged birth certificate. Not because this claim is in any way based on reality, but to hold their terribly gullible audience captive to their lies, and to sell books. This is despicable, and deserves only ridicule. That's why we committed satire in the matter of the Corsi book. Hell, even the president has a sense of humor about it all.

WND has suffered from a longtime inability to distinguish satire from reality. In 2005, it treated as fact an April Fool's Day post on a Hollywood gossip site that CBS "was rushing into production a TV movie about the Terri Schiavo case," and then-columnist Doug Powers even rushed into print his outrage in a WND column. WND issued a vague mea culpa a few days later, and Powers' column disappeared without a trace.


Posted by Terry K. at 1:38 PM EDT
Corsi Pesters Elderly Woman About Her Dead Daughter
Topic: WorldNetDaily

As we've noted, WorldNetDaily is going all in on the idea that the long-form birth certificate President Obama released is a fake. To that end, Jerome Corsi is now pestering elderly women.

Corsi peddles his latest conspiracy theory in a May 17 WND article: that  the birth certificate number Obama currently holds was originally assigned to an infant named  Virginia Sunahara, who was born the same day as Obama but died a day later. As Corsi writes, "Is it possible that if Obama's birth records were forged, the perpetrator used Virginia Sunahara's birth certificate number, knowing the girl was long dead and the family was unlikely to know or complain?"

Corsi even pestered the infant's now-elderly mother for a copy of the birth certificate:

WND contacted Virginia's mother Clara, 83, who is living in Wahiawa on Oahu.

Clara told WND by telephone she did not have Virginia's birth certificate and she was not interested in applying to the Hawaii Department of Health to see what birth records might be on file regarding her daughter.

Remember, Corsi is reopening old wounds by pestering this elderly woman about her long-dead daughter for the sole purpose of a political hit job on the president. Given Corsi's and WND's demonstrated hatred of the president, there's no need to pretend this is about anything else.


Posted by Terry K. at 11:09 AM EDT
NewsBusters Attacks CNN Anchor For Declaring He's Gay
Topic: NewsBusters

NewsBusters is reacting to CNN anchor Don Lemon admission that he's gay pretty much the way you'd expect -- portraying it as a bad thing that merely confirms bashing him as biased.

A May 16 post by Matt Hadro howls that "Lemon has a history of pro-gay bias at CNN, featuring soft interviews of pro-gay figures and hinting that Christian churches preach the same hateful message against homosexuality that the fringe Westboro Baptist Church promotes – 'God hates fags.'" Hadro's main issue, it seems, is that Lemon treated gays with respect, not scorn; among the examples of so-called "pro-gay bias" he offers is that Lemon asked former Army Lt. Dan Choi, who was expelled from the military after his homosexuality became public, "Was it worth the prize [sic] for speaking out?"

The next day, Hadro took umbrage at Lemon for committing the henious crime of asking that people treat gays with respect:

CNN anchor Don Lemon grabbed headlines over the weekend with his Twitter announcement that he is gay. On Monday his co-workers provided plenty of time for him on two separate shows to share his story and his own views on the gay-rights issue, and showered him with support. As if that wasn't enough, he asked them in turn to do the same for others "who choose to come out."

"I really appreciate all the support, and I hope you continue to support not only me, but other people who choose to come out," Lemon told afternoon Newsroom host Brooke Baldwin.

Again, Hadro complained that "Lemon has himself provided a podium for gay rights activists to makes themselves heard, though he claims objectivity on the issue."


Posted by Terry K. at 1:36 AM EDT
CNS Hides Oil Ties of 'Expert' Who Opposes Repealing Oil Tax Break
Topic: CNSNews.com

A May 17 CNSNews.com article by Matt Cover carries the headline "Democratic Leaders Mislead on Gas Prices, Oil Taxes, Says Energy Expert." The "expert" in question is Institute for Energy Research senior vice president Dan Kish, who told Cover that "eliminating tax write-offs for oil companies will not have any effect on gas prices."

Unmentioned by Cover: Kish's organization is aa conservative think tank funded by the oil and energy industries.

According to ExxonSecrets, ExxonMobil has given $307,000 to the Institute for Energy Research since 1998. It has also received funding from other petroleum-related entities, including Koch Industries and KBR.

Cover began his article with the flat assertion that "Democratic leaders in both the House and Senate continue to make misleading statements about the effect their plans to raise taxes on oil companies would have on gas prices." At no point does Cover describe the political ideology of Kish or his group.


Posted by Terry K. at 1:05 AM EDT
Kinsolving Stoops to Lazily Insulting White House Press Secretary
Topic: WorldNetDaily

If you're presenting yourself as a reporter in the White House briefing room and have routinely complained that the White House press secretary won't call on you, it seems that one of the last things you would do is devote a column to making him look bad.

But that's what Les Kinsolving does in his May 17 WorldNetDaily column. As an attack piece on Jay Carney, though, it's an exceptionally lazy one; all Kinsolving does is quote at length other attacks on Carney, and the only original writing Kinsolving contributes is introducing them. He can't even be bothered to attack Carney in his own words.

Kinsolving is also too lazy to explain why he's serving as a conduit for attacking Carney. As we've detailed, Carney rarely calls on Kinsolving during White House press briefings, which results in WND repeatedly complaining that Carney didn't answer questions that Kinsolving didn't ask.

Is such whining and lazy attacking the behavior of a reporter who should be taken seriously as a journalist? We're pretty sure it's not.


Posted by Terry K. at 12:22 AM EDT
Tuesday, May 17, 2011
WND's Massie: Obama's Parents Were Venomous Snakes
Topic: WorldNetDaily

Mychal Massie spews more Obama-hate in his May 17 WorldNetDaily column:

I don't blame Obama for being a corrupt, dishonest, congenital liar – looking at his gene pool and the associations he gravitated toward, it can be argued that little more can be expected of him. He is the spawn of elapids, so what else could he be? I blame the people who voted for him. They believed his poorly told lies and his vacuous promises have resulted in the epitome of the Feast of Barmecide.

"Elapids," for those without access to Massie's voluminous thesaurus, are a class of venomous snakes. So, yes, Massie is engaging in a sleazy slander of Obama's parents.

But Massie's not done spewing. He adds that "many blacks did, do and will support [Obama] because of his melanin content, even though he's not black – he's Kenyan and communist."

Massie's gonna need a bigger thesaurus to come up with new ways to spread his sleazy smears and express his Obama derangement.


Posted by Terry K. at 7:59 PM EDT
Updated: Tuesday, May 17, 2011 8:02 PM EDT
NewsBusters Dubiously Defends Ron Paul
Topic: NewsBusters

Ron Paul has gained some unusual defenders in the form of NewsBusters, which typically sticks more toward doctrinaire conservatism than Paul's libertarian leanings. And, being NewsBusters, their defense of Paul is not quite honest.

A May 14 post by Noel Sheppard cheers Paul for making MSNBC's Chris Matthews "look rather silly" for asking about the public accomodation provision of the Civil Rights Act of 1964. Sheppard twice asserts that Paul's son, Rand Paul, gave an "honest libertarian answer" to the question last fall, after which "the media pounced on him as a racist," but he never describes what that "honest libertarian answer" actually was -- which is that Rand Paul said he opposed forcing any business to serve anyone they don't want to serve.

Rather than explicitly explain the position of both Pauls, Sheppard rants that "MSNBC's goal is to make every Republican presidential candidate look racist" and attacked Matthews as an "Obama-loving sycophant."

The next day, Sheppard again came to Paul's defense, claiming that "the George Soros-funded organization Think Progress falsely accused Congressman Ron Paul (R-Tx.) of comparing Social Security and Medicare to slavery." In fact, Think Progress stated that Paul "claimed that letting Social Security and similar programs to move forward is just like permitting slavery" -- which, as the transcript of Paul's appearance shows, is exactly what Paul did by noting that courts have upheld the constitutionality of Social Security as they did slavery. But Sheppard was too invested in his straw man to change course now:

Anyone with even a room temperature intelligence quotient would understand that Paul's point was a court in 1937 finding Social Security constitutional doesn't necessarily mean that's the case.

There have been many laws that were upheld by one set of Supreme Court justices only to be overturned by another years later. Slavery of course was one of them.

With this in mind, Paul was by no means equating Social Security and Medicare to slavery. He was instead saying that in his view, the Supreme Court finding in 1937 was wrong, and used slavery as an example of when the Court was similarly so.

Sheppard isn't the only Paul defender at NewsBusters. Matt Hadro complained that CNN aired a clip of Conan O'Brien "mocking Paul's presidential bid." Hadro huffed:

Perhaps if CNN thought Paul to be such a "fringe" candidate as to merit mockery, they could have provided some comic relief before the 2008 election at the expense of left-wing "fringe" candidate Rep. Dennis Kucinich (D-Ohio). Instead, they granted Kucinich plenty of air-time to express his proposal to impeach Vice President Dick Cheney.

Hadro might want to look into the comedy segments that end Fox News' "Special Report," many of which tilt pro-conservative or anti-liberal. And we don't recall Hadro complaining when Kucinich was all over Fox News suggesting that President Obama's approval of military action in Libya was an impeachable offense.


Posted by Terry K. at 11:44 AM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Read my blog on Kindle

Support This Site

« May 2011 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Technorati Favorites

Add to Google

Subscribe in Bloglines

Add to My AOL

Add ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch to Newsburst from CNET News.com