ConWebBlog: The Weblog of ConWebWatch

your New Media watchdog

ConWebWatch: home | archive/search | about | primer | shop

Thursday, August 31, 2006
Copy-and-Paste Journalism
Topic: Newsmax

An Aug. 31 NewsMax article read rather strange to our eyes. While its central claim is that the Defense Department "has called on the Associated Press to correct a report that it says mischaracterized a speech by Defense Secretary Donald Rumsfeld," it didn't read like an AP article, which NewsMax is a subscriber to. Though at first glance it seems like an AP-generated article, there are numerous references to "Secretary Rumsfeld" throughout the piece, which is not AP style. Did AP resume its practice of editing AP articles to conform with NewsMax house style (which it has done in the past, for instance, changing "Democratic" to "Democrat")?

As it turns out, the article comes from a Voice of America report -- but NewsMax credits VOA nowhere in the article, which carries a "NewsMax.com Wires" byline. As far as we know, VOA does not syndicate its material through AP or any other wire service. NewsMax apparently just copied and pasted the VOA article into its own website.

 According to VOA's terms of use, "Credit for any use of VOA material should be given to voanews.com, Voice of America, or VOA." It's bad journalistic form to not credit the sources of your information.


Posted by Terry K. at 2:43 PM EDT

Newer | Latest | Older

Bookmark and Share

Get the WorldNetDaily Lies sticker!

Find more neat stuff at the ConWebWatch store!

Buy through this Amazon link and support ConWebWatch!

Support This Site

« August 2006 »
S M T W T F S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bloggers' Rights at EFF
Support Bloggers' Rights!

News Media Blog Network

Add to Google